quote:"Altijd zul je komen in deze stad," zegt Kaváfis. Het lijkt wel omgekeerd bij Brakman: iedereen zal komen in zijn stad. Don Quichot is namelijk niet de eerste die in de buurt van Den Haag en Scheveningen rondzwerft. In Een vreemde stam heeft mij geroofd, een roman uit 1992, landt Jason met zijn Argonauten in Scheveningen, op zoek naar het Gulden Vlies. Zeven jaar eerder, in De bekentenis van de heer K. (1985), bracht Josef K., hoofdfiguur uit Kafka's Der Prozess, een bezoek aan de stad. En in Inferno (1991) wentelde Satan zich met al zijn hellevrienden door Den Haag. Het Danteske voorgeborchte bleek samen te vallen met Voorburg, een gemeente aan de rand van Den Haag.
Die met Josef K. En dat alles voor een prijs waar ik vandaag de dag niet eens een pakje sigaretten voor zou kunnen kopen!quote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:54 schreef Gellius het volgende:
Die met Satan, Josef K of Jason en zijn Argonauten?
Dit op zich is al een zeer geloofwaardige start van een verhaal van Brakman.quote:Op donderdag 9 juni 2022 21:37 schreef JAM het volgende:
Dan over Brakman gesproken; het boek is verloren gegaan in de posterijen. Gisteren heb ik De Slegte hierover geïnformeerd en zij schreven dit terug:
'Waarschijnlijk door de feestdagen heeft de post weer een achterstand opgelopen.
Hierdoor duurt het wat langer voordat de post geleverd wordt.
Als de post begin volgende week nog niet is geleverd horen wij dit graag van u.'
Een vrij wonderlijke syntax, maar toch. Wordt vervolgd.
Die moet ik nog uitlezen. Al twee jaar.quote:Op donderdag 16 juni 2022 09:32 schreef Ringo het volgende:
Over cultuurdefaitisme gesproken: ik lees Radetzkymars van Joseph Roth.
Nu je het zegt, ik zit al jarenlang op blz. 250 van Der Zauberberg.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 16:02 schreef Gellius het volgende:
Die moet ik nog uitlezen. Al twee jaar..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |