abonnement Unibet Coolblue
pi_204040486
Hoi allemaal ben nieuw hier,
Ik ben in november geopereerd aan me oor ben slechthorend geboren. Vroeger toen ik een jaar of vijf was kwamen ze er achter dat een paar gehoorbeentjes miste daar hebben ze toen een prothese gehoorbeentjes in gezet. Nu ben ik weer geopereerd omdat ik heel veel oorontstekingen had, bleken mijn gehoorbeentjes helemaal geen functie meer te hebben ze lagen op half elf zeg maar. Maar nu heb ik een gehoortest gedaan nu toch 68 decibel gehoorverlies. En aan me linkerkant 35 decibel gehoorverlies. Nu adviseerde de kno arts 2 gehoorapparaten. Heeft er iemand ervaring mee of dat mogelijk is omdat het ene oor 35 db is en het andere 68 db. 5 jaar geleden zij de audicien dat dat moeilijk is om 2 gehoorapparaten te combineren.
pi_204040621
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 18:10 schreef Peerke41 het volgende:
Hoi allemaal ben nieuw hier,
Ik ben in november geopereerd aan me oor ben slechthorend geboren. Vroeger toen ik een jaar of vijf was kwamen ze er achter dat een paar gehoorbeentjes miste daar hebben ze toen een prothese gehoorbeentjes in gezet. Nu ben ik weer geopereerd omdat ik heel veel oorontstekingen had, bleken mijn gehoorbeentjes helemaal geen functie meer te hebben ze lagen op half elf zeg maar. Maar nu heb ik een gehoortest gedaan nu toch 68 decibel gehoorverlies. En aan me linkerkant 35 decibel gehoorverlies. Nu adviseerde de kno arts 2 gehoorapparaten. Heeft er iemand ervaring mee of dat mogelijk is omdat het ene oor 35 db is en het andere 68 db. 5 jaar geleden zij de audicien dat dat moeilijk is om 2 gehoorapparaten te combineren.
Hier heb ik zelf geen ervaring mee.

In mijn geval hoor ik aan een kant niets en is het andere oor prima. Daarom heb ik een CROS-toestel. Wat meer informatie kunje bijvoorbeeld heir vinden: https://www.beterhoren.nl/hoortoestellen/cros-hoortoestel, maar volgens mij heeft ieder audicien die wel.
Het geluid wordt bij mijn slechte oor opgevangen en naar mijn goede oor gestuurd. Daar wordt het gecombineerd met het geluid wat al bij mijn goede oor aan komt.

Ik kan me voorstellen dat een dergelijk optie iets voor jouw kan zijn: het geluid aan de kant met 68 dB verlies wordt doorgestuurd naar de andere kant (die van 35 dB) en daar wordt het geluid van beide door het gehoortoestel versterkt tot een normaal niveau.

Ik weet niet of dat iets voor je is, maar wellicht iets om met je audicien te bespreken.

Om voor vergoeding in aanmerking te komen moest ik een traject door met daarin testen bij een Audiologisch Centrum. Daar kwam ook een specifiek recept in voor met een cros-toestel en categorie. Wellicht dat jij ook zo'n test kunt doen en daar een advies krijgt mbt het type hoortoestel.
pi_204040689
Ik heb alleen een toestel rechts. Links is ook wel iets minder dan gewenst maar voldoet nog voldoende om zonder apparaat door het leven te gaan.

Een fatsoenlijke gediplomeerde audicien gaat het helemaal voor jou op orde maken. Niet ongerust zijn.
pi_204041628
Ik heb nu rechts categorie 3 staat al wel op maximaal dus denk dat het 4 of 5 wordt. En denk op me linker 1 of 2 categorie. Maar die categorie 3 was wel 5 jaar geleden
pi_204041951
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 19:56 schreef Peerke41 het volgende:
Ik heb nu rechts categorie 3 staat al wel op maximaal dus denk dat het 4 of 5 wordt. En denk op me linker 1 of 2 categorie. Maar die categorie 3 was wel 5 jaar geleden
Is je gehoor de afgelopen tijd achteruit gegaan of stabiel gebleven?

Bij mij is het stabiel gebleven (sinds een jaar of 35). Toen was er nog geen oplossing dus heb ik het grootste deel zonder gehoorapparaat gedaan. De CROS techniek is vrij recent. Ik hoorde er zelf via via over een jaar of 4 geleden. Dus iets wat 5 jaar geleden nog niet mogelijk was is nu wellicht wel mogelijk.
pi_204042517
Ok ja gehoor is wel achter uit gegaan. Ben nu 40 jaar.
pi_208455349
Zijn er hier nog.meer.mensen met gehoorapparaat die het moelijk hebben in een restaurant? Na een tijdje wordt ik helemaal wazig hoor niks.meer zit ik in me eigen wereld.
pi_208455606
En dan zeker als het druk is in een restaurant. Als ik gewoon naar cafe gaat met muziek heb ik er geen last van.
  zondag 19 maart 2023 @ 19:13:37 #9
338319 ZarB
Piņa colada
pi_208456842
Tegenwoordig kunnen ze vrij veel. Je kunt het via een audiologisch centrum doen of een goede audicien. Je mag sowieso altijd hoorappareten een tijdje gratis proberen waarbij je regelmatig langskomt om het goed af te stellen.

Er zijn hoorapparaten (o.a. van Starkey) die je met een app kunt bedienen en profielen kunt maken voor verschillende ruimtes (bijv in restaurants). En links en rechts kunnen individueel afgesteld worden qua db.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_208457615
Heb nu 2 nieuwe categorie 5 van resound, maar ik vindt dat restaurant programma niet echt werken. Hebben meer mensen hier last van dat je in een druk restaurant gedesoriënteerd wordt?
pi_208458017
Elke rumoerige omgeving wordt ik onzeker van. Je hoort niet waar het geluid vandaan komt en dus ook niet of je iets moet verstaan. Met name iets als een restaurant is dat vervelend omdat mensen met fatsoenlijk gehoor daar totaal geen last hebben iets te verstaan en dus niet snappen dat jij wel veel moeite moet doen.
  zondag 19 maart 2023 @ 22:55:45 #12
338319 ZarB
Piņa colada
pi_208460437
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 20:01 schreef qajariaq het volgende:
Elke rumoerige omgeving wordt ik onzeker van. Je hoort niet waar het geluid vandaan komt en dus ook niet of je iets moet verstaan. Met name iets als een restaurant is dat vervelend omdat mensen met fatsoenlijk gehoor daar totaal geen last hebben iets te verstaan en dus niet snappen dat jij wel veel moeite moet doen.
Ik ken genoeg goed horende mensen die tureluurs worden van drukke ruimtes omdat ze mensen niet goed kunnen verstaan. Ik hoor niet goed maar in drukke ruimtes op 1 of andere manier wel. Iedereen praat harder (dat scheelt al :') ) en ik kan prima gefocust blijven. Maar hoorapparaten zijn ook niet alles. Niet te vergelijken met een bril die helemaal goed corrigeert. Dus ik zou ook denken: helaas accepteren dat het er in restaurants zo aan toe gaat en vaker een rustige eetgelegenheid oid opzoeken.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_208478337
Ja we zullen ermee moeten leven. Bedankt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')