abonnement Unibet Coolblue
pi_204023259
Hoi allemaal

Dit is een beetje gênant, ik heb geen financiële problemen, geen schulden oid, maar wil ze ook niet krijgen. Vanuit de psychiatrie heb ik nu een afspraak gemaakt met een soort budgetcoach of hoe dat ook heet. Gewoon om overzicht te krijgen en te kijken of ik nog dingen kan aanvragen. Heel erg fijn dus.

Alleen ik vraag me af of er iets bestaat (zodat ik kan vragen of het mogelijk is voor mij) of er een soort betrouwbare instantie bestaat om je financiën aan over te dragen en dat die je elke week een soort zakgeld geven. Gewoon omdat ik extreem veel moeite heb met overzicht en zo. Het zou in labiele tijden enorm veel schelen en in het algemeen rust geven.

Bestaat er zoiets (voor psychiatrisch patiënten)? En is het stom om ernaar te vragen als je geen schulden hebt? Hoe heet het? En is awkward/gênant om zoiets te vragen, ik wil niet dat die dame te hard oordeelt over mij, terwijl ik zo hard mijn best doe om het goed te doen.

En als je tips hebt... graag...

Alvast bedankt
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_204023286
Bewind?
pi_204023356
Bewindvoering, dat kan ook vrijwillig. Ik heb een vriendin die er heel blij mee is, ze krijgt wekelijks leefgeld en bij extra's hoeft ze maar te bellen.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_204023389
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 12:26 schreef PoesInDoos het volgende:
Bewindvoering, dat kan ook vrijwillig. Ik heb een vriendin die er heel blij mee is, ze krijgt wekelijks leefgeld en bij extra's hoeft ze maar te bellen.
Nou dat is precies wat ik wil!
Dat ga ik vragen!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_204023393
Bedankt beiden!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_204023412
Bewind inderdaad. En nee, het is zeker niet stom om er naar te vragen. Juist goed dat je er naar vraagt als je denkt dat het je helpt. En zeker goed om het te doen voordat je eventuele schulden hebt ipv te laat hulp zoekt.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 10 maart 2022 @ 12:38:54 #7
414785 sirdanilot
pi_204023482
Ik denk echt niet dat je een bewindvoerder wil hebben als je dit nog kan voorkomen. Dat is echt een uiterste redmiddel.

Het beste kan je gewoon alles met contant geld betalen. dan heb je een beter overzicht wat je uitgeeft. Bijvoorbeeld elke week ene 50je pinnen en daar mag je dan dingen mee kopen. Als je de neiging krijgt om nog een 50je te pinnen dan ben je te veel aan het uitgeven dus dan moet je daar even een paar dagen mee wachten.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204023513
Dit is juist heel erg slim TS! Liever voorkomen dan genezen. Kijk ook even naar de Stadsbank!
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_204023568
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 12:38 schreef sirdanilot het volgende:
Ik denk echt niet dat je een bewindvoerder wil hebben als je dit nog kan voorkomen. Dat is echt een uiterste redmiddel.

Het beste kan je gewoon alles met contant geld betalen. dan heb je een beter overzicht wat je uitgeeft. Bijvoorbeeld elke week ene 50je pinnen en daar mag je dan dingen mee kopen. Als je de neiging krijgt om nog een 50je te pinnen dan ben je te veel aan het uitgeven dus dan moet je daar even een paar dagen mee wachten.
Als je genoeg geld binnenkrijgt dan is bewind echt niet erg.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204023629
Goed dat je er zo over nadenkt, bewindvoering lijkt me in jouw geval heel prettig, dat gaat je veel rust geven. Vanuit de psychiatrie hebben ze vast de juiste contacten, want je bent echt niet de enige :*
  Moderator donderdag 10 maart 2022 @ 12:49:59 #11
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_204023630
Beschermingsbewindvoering kan een hele goede optie zijn en heel veel rust geven in je financiële situatie. Het is wel fijn als je een bewindvoerder hebt die betrouwbaar is en ook bij jou past. Wellicht een goed idee om even contact op te nemen met je gemeente om te vragen of die je daarbij kunnen helpen. Daar kunnen ze je ook informeren of je bijvoorbeeld recht hebt op bijzondere bijstand voor de kosten van de bewindvoering.

Of informeer bij hulpverleners waarmee je al bekend bent. Die kunnen je wellicht ook helpen richting een betrouwbare en voor jou fijne bewindvoerder.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 12:38 schreef sirdanilot het volgende:
Ik denk echt niet dat je een bewindvoerder wil hebben als je dit nog kan voorkomen. Dat is echt een uiterste redmiddel.

Het beste kan je gewoon alles met contant geld betalen. dan heb je een beter overzicht wat je uitgeeft. Bijvoorbeeld elke week ene 50je pinnen en daar mag je dan dingen mee kopen. Als je de neiging krijgt om nog een 50je te pinnen dan ben je te veel aan het uitgeven dus dan moet je daar even een paar dagen mee wachten.
Bewindvoering kan heel veel stabiliteit en rust geven. Dit hoeft écht geen uiterst redmiddel te zijn. Voor sommige mensen is werken met contant geld, of zelf een tweede bankrekening openen met een vast bedrag waarvan gepind kan worden een uitkomst, maar echt niet voor iedereen.
pi_204023660
@Rene weet hier wel aardig wat van af volgens mij.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_204023766
Absoluut niet voor schamen. Ik vind het juist getuigen van erg veel inzicht dat je het op tijd aanvraagt ipv wachten tot je al diep in de schulden zit
No bitch to me
pi_204023934
Pas op, het kost natuurlijk ook wel geld... (denk ik dan, heb zelf nooit onder bewind gestaan).
Snelle google eerste hit, zegt 125 euro per maand bij geen schulden .... Tenzij je al aan het minimum zit dan krijg je mogelijk een deel vergoed.

Misschien kom je een eind zelf door gewoon alles "strak" te regelen, heb ik bij mijn gat-in-de-hand-geld-verslind-machine en een paar andere familie leden ook gedaan... dat creëert een heleboel inzicht en rust.

Zijn genoeg mensen die je kunnen helpen om je uitgaven te structureren en desnoods een losse betaalrekening te nemen waar je een soort van "zakgeld"/boodschappengeld van krijgt terwijl je vaste lasten geregeld zijn/worden.
pi_204024019
Bedankt allemaal!

Naja... het is gewoon dat het vaak niet goed met mij gaat en dat merk ik direct financieel. Ik verlies dan compleet het overzicht en naja... gedoe.
Als het goed gaat lukt het beter, maar alsnog geeft het veel stress, vandaar dat ik dit wil. Het is niet gewoon "ach, pin elke week vijftig euro en het komt goed", want dat heb ik al geprobeerd.

Misschien heeft de budgetcoach goede adviezen en weet zij meer over bewind. En bij wie ik moet zijn om het te regelen, in de zin van bijstand vanuit de gemeente. Het is geen luiheid, maar echt mijn ziekte die me hierin in de weg staat/kan staan.

naja.. ik vraag het volgende week aan de budgetcoach wat de mogelijkheden zijn :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_204024097
Kan je er wel tegen als het geld dan op een spaarrekening staat? Zolang het niet op de betaal rekening staat kan mijn gat-in-de-hand er wel afblijven, wetende dat dat geld een "ander doel" heeft.

En/Of 2 losse rekeningen nemen, 1 "vaste lasten" rekening, komt je salaris op binnen, gaat de huur/G&L /verzekeringen etc van af...
En wordt dagelijks/wekelijks leefgeld op de 2e / je huidige rekening gestort...
Geeft waarschijnlijk al heel veel rust, geld dat niet op de huidige rekening staat kan je ook niet uitgeven.
pi_204024141
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:33 schreef namliam het volgende:
Kan je er wel tegen als het geld dan op een spaarrekening staat? Zolang het niet op de betaal rekening staat kan mijn gat-in-de-hand er wel afblijven, wetende dat dat geld een "ander doel" heeft.

En/Of 2 losse rekeningen nemen, 1 "vaste lasten" rekening, komt je salaris op binnen, gaat de huur/G&L /verzekeringen etc van af...
En wordt dagelijks/wekelijks leefgeld op de 2e / je huidige rekening gestort...
Geeft waarschijnlijk al heel veel rust, geld dat niet op de huidige rekening staat kan je ook niet uitgeven.
Dat gaat dus moeilijk, spaarrekening. Misschien is twee rekeningen wel een goed idee... ik zet hem op mijn lijstje! Dan heb ik een spaarrekening, een vastelastenrekening en een boodschappen/overigerekenening... dat klinkt wel overzichtelijk
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:42:55 #18
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_204024258
En zo'n bewind of budgetcoach hoeft ook niet permanent natuurlijk, misschien voel je je na een paar jaar zekerder om het zelf te gaan regelen.

En je kunt ook voor lastige dingen, zoals belastingaangifte doen of formulieren invullen, hulp krijgen. Via de gemeente of via andere instanties die daarbij helpen, bijvoorbeeld in de plaatselijke bibliotheek.
  Moderator donderdag 10 maart 2022 @ 13:48:16 #19
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204024342
Je hebt een paar smaken:

- Bewindvoering. Officieel via de rechter op basis van in jouw geval lichamelijke/geestelijke problematiek.
bedrijven worden op de hoogte gesteld dat er bewindvoering is en daarmee gevraagd alle nota's en dergelijke rechtstreeks naar hen te sturen. Bij een laag inkomen wordt er bijzondere bijstand verstrekt voor de kosten die de bewindvoerder kost. Het is in principe tot het ontbonden wordt bij de rechtbank. De bewindvoerder moet verantwoording afleggen bij de rechtbank over de gang van zaken hoe zij het budget beheren.

- Budgetbeheer. Dat gaat in bepaalde gemeentes bij de gemeente op basis van een contractuele afspraak. Je hebt hierbij meer eigen zeggenschap maar daarnaast ontvang je nog steeds zelf de rekeningen en moet je dit wel netjes doorsturen en anderszins. Bedrijven worden niet aangeschreven dat de gemeente de nota's wil ontvangen.

Of, een familielid machtig je. Het gevolg hiervan kan zijn dat de relatie tussen jou en de persoon vertroebelt.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator donderdag 10 maart 2022 @ 13:49:23 #20
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204024360
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:36 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dat gaat dus moeilijk, spaarrekening. Misschien is twee rekeningen wel een goed idee... ik zet hem op mijn lijstje! Dan heb ik een spaarrekening, een vastelastenrekening en een boodschappen/overigerekenening... dat klinkt wel overzichtelijk
Ik heb toegang tot het internetbankieren van een familielid. Diegene houd ik eens in de maand even in de gaten / bekijk ik hoe het ervoor staat. Dat geeft die persoon een goed gevoel. En is er post krijgen ik daar bericht van en kijken we samen of stuurt diegene een foto door met de vraag 'help, moet ik hiermee' ;)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_204024713
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 12:38 schreef sirdanilot het volgende:
Het beste kan je gewoon alles met contant geld betalen. dan heb je een beter overzicht wat je uitgeeft.
Dat overzicht heb je dan net niet. Het kan voor jou werken om niet te veel uit te geven maar dat is totaal iets anders dan overzicht natuurlijk.

Ik kan elk patatje of zo terug vinden in mijn uitgaven, dat ga je niet redden met contant betalen.
pi_204024750
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 14:17 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dat overzicht heb je dan net niet. Het kan voor jou werken om niet te veel uit te geven maar dat is totaal iets anders dan overzicht natuurlijk.

Ik kan elk patatje of zo terug vinden in mijn uitgaven, dat ga je niet redden met contant betalen.
Kasboekje. Voordeel van contant is dat je geld een keer (bijna) op is. Betaling met betaalpas heb je minder het effect op je betaalgedrag.
pi_204024753
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 14:17 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dat overzicht heb je dan net niet. Het kan voor jou werken om niet te veel uit te geven maar dat is totaal iets anders dan overzicht natuurlijk.

Ik kan elk patatje of zo terug vinden in mijn uitgaven, dat ga je niet redden met contant betalen.
Als je overal een bonnetje vraagt wel.
  donderdag 10 maart 2022 @ 14:23:06 #24
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_204024771
Ik heb ook een tijdje onder beschermingsbewind gestaan toen het niet goed ging met mij. Ik had ook (nog) geen schulden maar verder was zo'n beetje alles me boven het hoofd gegroeid en waren mijn financiën een zooitje.
Het heeft me heel erg geholpen toen, maar het is misschien een iets te zwaar middel om in te zetten in jouw situatie.
pi_204024852
Bewindvoering zou wat voor je kunnen wezen en als jij je er prettig bij voelt moet je dat gewoon doen maar zoek wel eerst goed uit met wie je in zee gaat want er zit ook vullis tussen jammer genoeg.
  Moderator donderdag 10 maart 2022 @ 14:47:15 #26
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204024996
Eens, maar onderzoek ook of dus bewindvoering nodig is, of dat het via 'budgetbeheer' kan. Laagdrempeliger en eenvoudiger. Je houdt wel wat eigen verantwoordelijkheden maar het is ook makkelijker eventueel weer terug te pakken.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_204025788
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 12:38 schreef sirdanilot het volgende:
Ik denk echt niet dat je een bewindvoerder wil hebben als je dit nog kan voorkomen. Dat is echt een uiterste redmiddel.

Het beste kan je gewoon alles met contant geld betalen. dan heb je een beter overzicht wat je uitgeeft. Bijvoorbeeld elke week ene 50je pinnen en daar mag je dan dingen mee kopen. Als je de neiging krijgt om nog een 50je te pinnen dan ben je te veel aan het uitgeven dus dan moet je daar even een paar dagen mee wachten.
En ik denk dat TS juist heel verstandig is om erover na te denken. Bewindvoering kan een laatste redmiddel zijn, maar dan ben je juist te laat geweest om preventieve stappen te ondernemen.

Vanuit haar pohi weet ik (en ze noemt het zelf ook) dat ze periodes heeft dat het minder goed gaat. En dat het regelen van geldzaken voor haar voor extra stress zorgt wat een terugval ook kan triggeren.

Doodzonde als je dan in de schulden terecht komt, als dat met een vangnet voorkomen kan worden.

Bij vrijwillige bewindvoering kun je het precies afspraken zoals je wil. Van wekelijks zakgeld tot wellicht perioden waarin je het wel zelf regelt en er iemand op de achtergrond meekijkt.
Het geld blijft altijd van jou, alleen word je ontlast in het regelwerk, helpt iemand met het overzicht en ben je die energieslurper en wellicht zorgenpost kwijt.


Edit: nav de posts van René past budgetbeheer beter dan bewindvoering, lijkt me. Want dat level van ondersteuning is ook waar ik aan denk als ik de OP lees.

De vraag is niet gênant maar juist slim. Mensen zouden voor zichzelf een hoop ellende kunnen voorkomen door eerder aan de bel te trekken als ze het (tijdelijk) niet alleen redden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_204026872
Ik heb alle tips en adviezen en zo van hier opgeschreven om te bespreken volgende week.
Misschien wil ik eerst een aparte rekening proberen waar ik zelf wekelijks geld op stort, en als dat niet werkt verder kijken. Al luister ik eerst wat die dame zegt en vindt, misschien zijn er meer opties. Who knows
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_204028002
Ik heb even zitten rekenen. In principe hoef ik geen stress te hebben, mits het goed met me gaat. Dus... in eerste plaats wil ik dat extra rekening proberen, en als dat niet lukt vragen om meer begeleiding. Maar eerst horen wat de financiële vrouw van de psychiatrie vindt. Misschien ziet zij dingen die ik niet zie
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_204028373
Die budgetcoach gaat waarschijnlijk proberen om jou te leren beter met geld om te gaan. Als je alles uit handen geeft leer je daar zelf minder van. Mij lijkt dat je dus op een keuzemoment staat: zelf doen of uit handen geven?
  Moderator donderdag 10 maart 2022 @ 19:42:36 #31
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204028508
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb even zitten rekenen. In principe hoef ik geen stress te hebben, mits het goed met me gaat. Dus... in eerste plaats wil ik dat extra rekening proberen, en als dat niet lukt vragen om meer begeleiding. Maar eerst horen wat de financiële vrouw van de psychiatrie vindt. Misschien ziet zij dingen die ik niet zie
Wij hebben dat ook hoor.
- Spaarrekening voor nota's
- Vrije spaarrekening
- Vaste lasten rekening
- Boodschappenrekening

En daarnaast nog twee vrije rekeningen voor ons eigen 'zakgeld' :+ !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_204028876
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb even zitten rekenen. In principe hoef ik geen stress te hebben, mits het goed met me gaat. Dus... in eerste plaats wil ik dat extra rekening proberen, en als dat niet lukt vragen om meer begeleiding. Maar eerst horen wat de financiële vrouw van de psychiatrie vindt. Misschien ziet zij dingen die ik niet zie
Wij hebben voor diverse potjes verschillende rekeningen (denk aan spaargeld voor vakantie, auto, huis). En je hoeft het overschrijven niet handmatig te doen, maar je kunt het automatiseren. Als je dit één keer goed doordenkt en opzet (eventueel met hulp) dan geeft dat mogelijk al veel rust.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:57:24 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204028960
Ik heb ook nog een internet spaarrekening bij NN, daarvandaan kan ik alleen maar geld overmaken op de Rabo betaalrekening waarmee ik het ook op die NN rekening stort.

Het geld op die rekening kan ik veel makkelijker afblijven dan het geld op de Rabo spaarrekening die aan mijn betaalrekening gekoppeld is.
Het duurt ook een (halve) dag voor het van die NN rekening op mijn Rabo betaalrekening staat.

Ik moet echt inloggen bij NN om met dat geld geconfronteerd te worden, daar waar ik dat van de Rabo spaarrekening gewoon in mijn Rabo app zie, dus even "schuifgeld" (van spaarrekening naar betaalrekening) gebruiken is dan veel makkelijker.

Ik zet nu sowieso maandelijks een bedrag over naar die NN spaarrekening, en als er aan het begin van de maand meer dan bedrag x op de Rabo spaarrekening staat dan gaat dat ook naar de NN spaarrekening.
Begin februari was dat een leuk bedrag, begin maart helaas niets, want teveel schuifgeld nodig gehad.

Oh ja, en bij NN ook een aantal potjes gemaakt.
2 van de 3 potjes krijgen sowieso een vast maandelijks bedrag, potje 3 is een potje met Buffer als doel, daar gaat het restbedrag boven bedrag X op de Rabo spaarrekening begin van de maand naartoe.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204029216
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:57 schreef Leandra het volgende:
Ik heb ook nog een internet spaarrekening bij NN, daarvandaan kan ik alleen maar geld overmaken op de Rabo betaalrekening waarmee ik het ook op die NN rekening stort.

Het geld op die rekening kan ik veel makkelijker afblijven dan het geld op de Rabo spaarrekening die aan mijn betaalrekening gekoppeld is.
Het duurt ook een (halve) dag voor het van die NN rekening op mijn Rabo betaalrekening staat.

Ik moet echt inloggen bij NN om met dat geld geconfronteerd te worden, daar waar ik dat van de Rabo spaarrekening gewoon in mijn Rabo app zie, dus even "schuifgeld" (van spaarrekening naar betaalrekening) gebruiken is dan veel makkelijker.

Ik zet nu sowieso maandelijks een bedrag over naar die NN spaarrekening, en als er aan het begin van de maand meer dan bedrag x op de Rabo spaarrekening staat dan gaat dat ook naar de NN spaarrekening.
Begin februari was dat een leuk bedrag, begin maart helaas niets, want teveel schuifgeld nodig gehad.

Oh ja, en bij NN ook een aantal potjes gemaakt.
2 van de 3 potjes krijgen sowieso een vast maandelijks bedrag, potje 3 is een potje met Buffer als doel, daar gaat het restbedrag boven bedrag X op de Rabo spaarrekening begin van de maand naartoe.
Ik heb bij Knab gewoon bijna al m'n rekeningen "verborgen"
  donderdag 10 maart 2022 @ 20:08:38 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204029258
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 20:07 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ik heb bij Knab gewoon bijna al m'n rekeningen "verborgen"
Ja, dat heb ik bij de Rabo ook voor sommige rekeningen, maar zodra ik "overboeken" selecteer zie ik toch dat geld weer staan, wat in 3 seconden op de betaalrekening kan staan :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204033642
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 20:08 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, dat heb ik bij de Rabo ook voor sommige rekeningen, maar zodra ik "overboeken" selecteer zie ik toch dat geld weer staan, wat in 3 seconden op de betaalrekening kan staan :')
Kom op, beetje discipline moet toch wel lukken.
pi_204034892
Volgens mij moet je een bewindvoerder betalen. Zoveel % van je inkomen. Je zou je ook door je hulpverlener door kunnen laten verwijzen naar Humanitas. Die bieden daar ook hulp bij en wordt vergoed vanuit de WMO.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 09:55:47 #38
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_204034998
Ik weet niet hoe je band met je familie is, maar misschien kan een van hun jouw bewindvoerder worden? Officieel of onofficieel? Bij een vriend van mij beheren zijn ouders zijn geld; zij storten een bepaald bedrag op zijn rekening en daar moet hij het mee doen. En ze helpen met post van het UWV enzo. Ik weet niet hoe ze dit officieel geregeld hebben verder, maar het is in elk geval goedkoper dan een betaalde bewindvoerder.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 11:05:24 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204035773
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 01:10 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Kom op, beetje discipline moet toch wel lukken.
Jawel, een beetje wel :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 11 maart 2022 @ 11:36:47 #40
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204036096
Bewind is niet gratis, en, er zijn goede maar ook heeeeel slechte. Vrijwillig zou ik dat nooit doen en het bij een budgetcoach houden.

Is het geen optie om een 2e rekening te openen, daar elke maand, week, whatever, X op te storten vanuit de 1e en al het andere automagisch van en op de 1e rekening laten gaan en de login/het pasje aan een familie lid te geven?
Dum de dum
pi_204036332
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 11:05 schreef Leandra het volgende:

[..]
Jawel, een beetje wel :D
Hier niet hoor :P

Nav dit topic wat geld geschoven. Weekendje weg, grote beurt auto en wat etentjes in het vooruitzicht maken het een spaargeld aanbreek maand. Maar met de huidige rente levert dat me meer plezier op dan die paar armzalige euro’s aan het eind van het jaar :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_204036619
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 09:44 schreef praadje het volgende:
Volgens mij moet je een bewindvoerder betalen. Zoveel % van je inkomen. Je zou je ook door je hulpverlener door kunnen laten verwijzen naar Humanitas. Die bieden daar ook hulp bij en wordt vergoed vanuit de WMO.
Meeste bewindvoerders hanteren een vast bedrag per maand.
Ik ken er persoonlijk geen die dit doen gebasseerd op een percentage van je inkomen.

@TS: je geeft aan dat je een uitkering hebt ivm je ziekte, dan kun je zoals @Rene al aangaf bijzondere bijstand vragen om de kosten van een bewindvoerder te betalen, dit geld ook voor de kosten van budgetbeheer.

En zoals al een paar keer in dit topic aangegeven, dit is niets om je voor te schamen, je mag trots op jezelf zijn dat je ziet dat dit een valkuil voor je is en dat je hier actief iets aan wil doen! heel goed bezig en succes!
  Moderator vrijdag 11 maart 2022 @ 12:41:06 #43
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_204036857
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 12:19 schreef Sharuun01 het volgende:

[..]
Meeste bewindvoerders hanteren een vast bedrag per maand.
Ik ken er persoonlijk geen die dit doen gebasseerd op een percentage van je inkomen.

@:TS: je geeft aan dat je een uitkering hebt ivm je ziekte, dan kun je zoals @:Rene al aangaf bijzondere bijstand vragen om de kosten van een bewindvoerder te betalen, dit geld ook voor de kosten van budgetbeheer.

En zoals al een paar keer in dit topic aangegeven, dit is niets om je voor te schamen, je mag trots op jezelf zijn dat je ziet dat dit een valkuil voor je is en dat je hier actief iets aan wil doen! heel goed bezig en succes!
Er zijn wettelijk vastgestelde (maximum) bedragen voor beschermingsbewind. Dit zijn vaste bedragen. Nooit percentages van inkomen o.i.d.

In het geval van TS zou dit dus ¤125,53 per maand zijn en ¤709,06 eenmalige opstartkosten

De voorwaarden voor vergoeding uit bijzondere bijstand zijn per gemeente verschillend.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron
  vrijdag 11 maart 2022 @ 12:46:35 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204036910
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 11:56 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Hier niet hoor :P

Nav dit topic wat geld geschoven. Weekendje weg, grote beurt auto en wat etentjes in het vooruitzicht maken het een spaargeld aanbreek maand. Maar met de huidige rente levert dat me meer plezier op dan die paar armzalige euro’s aan het eind van het jaar :+
Mijn vader woont hier nu om de hoek en heeft geen auto meer, toen hij zijn auto aan mijn oudste zoon verkocht bedong hij daarbij dat mijn oudste hem soms naar een verjaardag zou brengen en dan zou hij gewoon 19 cent per km betalen.

Nu wonen wij maar 400 meter verderop en komt hij iedere vrijdag bij ons eten (pannenkoekendag *O*) en ga ik altijd met hem naar verjaardagen, het ziekenhuis de audicien enz. en hadden we het nooit over een vergoeding gehad.
Stelde hij zelf voor dat hij daarvoor een tientje per week zou bijdragen die hij eens per kwartaal overmaakt, ik ben daarmee akkoord gegaan, want ik ken mijn vader: als ik daar niet mee akkoord ga dan gaat hij zijn vervoer bijvoorbeeld op een andere manier regelen die hem veel meer geld en/of moeite kost.
Die bijdrage zet ik dan weer apart op het spaarpotje "Onderhoud Auto" en daar kan ik weer prima afblijven, daar betaal ik dan de beurt en APK wel (deels) van, oude dame, dus onderhoud is sowieso duurder.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 11 maart 2022 @ 12:49:15 #45
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204036928
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 12:41 schreef noodgang het volgende:

[..]
Er zijn wettelijk vastgestelde (maximum) bedragen voor beschermingsbewind. Dit zijn vaste bedragen. Nooit percentages van inkomen o.i.d.

In het geval van TS zou dit dus ¤125,53 per maand zijn en ¤709,06 eenmalige opstartkosten

De voorwaarden voor vergoeding uit bijzondere bijstand zijn per gemeente verschillend.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron
Jezus wat een geld voor eigenlijk bijna niks ... zeker voor mensen die al minder dan niks hebben zeg. En dan nog een opslag om met schuldeisers te praten? Wat doen ze dan voor het basis bedrag.
Dum de dum
pi_204036964
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 12:49 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Jezus wat een geld voor eigenlijk bijna niks ... zeker voor mensen die al minder dan niks hebben zeg. En dan nog een opslag om met schuldeisers te praten? Wat doen ze dan voor het basis bedrag.
Oh jij werkt gratis neem ik aan?
pi_204036973
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 12:46 schreef Leandra het volgende:

[..]
Mijn vader woont hier nu om de hoek en heeft geen auto meer, toen hij zijn auto aan mijn oudste zoon verkocht bedong hij daarbij dat mijn oudste hem soms naar een verjaardag zou brengen en dan zou hij gewoon 19 cent per km betalen.

Nu wonen wij maar 400 meter verderop en komt hij iedere vrijdag bij ons eten (pannenkoekendag *O*) en ga ik altijd met hem naar verjaardagen, het ziekenhuis de audicien enz. en hadden we het nooit over een vergoeding gehad.
Stelde hij zelf voor dat hij daarvoor een tientje per week zou bijdragen die hij eens per kwartaal overmaakt, ik ben daarmee akkoord gegaan, want ik ken mijn vader: als ik daar niet mee akkoord ga dan gaat hij zijn vervoer bijvoorbeeld op een andere manier regelen die hem veel meer geld en/of moeite kost.
Die bijdrage zet ik dan weer apart op het spaarpotje "Onderhoud Auto" en daar kan ik weer prima afblijven, daar betaal ik dan de beurt en APK wel (deels) van, oude dame, dus onderhoud is sowieso duurder.
Mooie manier om hem in zijn waarde te laten en het geld letterlijk te besteden waar het voor bedoeld is O+

Zo kon ik mijn 100-jarige oudtante ook niet weigeren toen ze me vijf euro in handen drukte nadat ik haar uit en thuis had gebracht.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 11 maart 2022 @ 12:58:47 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204037023
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 12:53 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Mooie manier om hem in zijn waarde te laten en het geld letterlijk te besteden waar het voor bedoeld is O+

Zo kon ik mijn 100-jarige oudtante ook niet weigeren toen ze me vijf euro in handen drukte nadat ik haar uit en thuis had gebracht.
Nou dat idd, ik bracht een jaar of 15 geleden wel eens de opa en oma van een vriendin naar huis na een verjaardag, dan hoefde die vriendin niet weg van haar eigen feestje, stopte oma ook 5 euro in mijn hand, prima, daar ga ik geen ruzie over maken want anders lossen ze het volgende keer op een andere manier op en dat is veel vervelender.

Overigens kwam mijn vader zelf met 10 of 15 per week, dus ik heb snel akkoord gegeven op de 10, kon hij niet meer zelf beslissen dat 15 beter zou zijn :D

Daarbij gaat het in deze gevallen om mensen die het prima kunnen missen, dat maakt accepteren ook makkelijker.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 11 maart 2022 @ 13:39:09 #49
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204037479
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 12:52 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Oh jij werkt gratis neem ik aan?
Natuurlijk niet

Maar 150e de maand om niks te doen, en dan 40 eur opslag vragen als je wel iets moet doen is een beetje veel. Zeker als het moet komen van volk wat meestal nog geen 15 cent de maand kan missen.
Dum de dum
pi_204037561
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 13:39 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Natuurlijk niet

Maar 150e de maand om niks te doen, en dan 40 eur opslag vragen als je wel iets moet doen is een beetje veel. Zeker als het moet komen van volk wat meestal nog geen 15 cent de maand kan missen.
Niks doen? Hoe kom je daar nou toch bij?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')