Het bleek toch ook dat haar zoontje helemaal illegaal in Nederland verbleef . Haar ouders hadden nooit opgegeven dat Grace naar Nederland kwam met kind.quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:48 schreef Rhosyn het volgende:
[..]
Bij bijstand houden ze dat geld in ja. Maar ww zal ze een beetje mogen houden?
Maar dat zal ze zelf toch ook wel weten?
Volgens mij was mijn zin best duidelijk.quote:
Niet zo praten pikquote:
Het zal best allemaal ingewikkeld geweest zijn maar uiteindelijk toch goedkomenquote:Op donderdag 10 maart 2022 12:51 schreef zodeju het volgende:
[..]
Het bleek toch ook dat haar zoontje helemaal illegaal in Nederland verbleef . Haar ouders hadden nooit opgegeven dat Grace naar Nederland kwam met kind.
Weet dat zelfs als je geld krijgt of eten van een ander om rond te kunnen komen het aan moet geven aan de instanties....een moeder deed extra boodschappen voor haar dochter en kwam daar mee in het nieuws dat ze een groot bedrag moest terug betalen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:49 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat zit, heb zelf nooit een uitkering gehad of in de bijstand gezeten, dus ken die regels niet
Grace heeft gewerkt totdat ze in Dec met BigBrother ging meedoen. Heeft zelf verteld. Ze kan/gaat alleen niet meer naar dat werk terug.quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:47 schreef Aardbeienmoes het volgende:
Grace is werkzoekend en zou idd een uitkering kunnen hebben, mssn mag ze het geld niet houden, mocht ze de pot winnen of verliest ze dan tijdelijk haar uitkering en moet ze op de pot teren die ze wint?
Lekker offtopic allemaalquote:Op donderdag 10 maart 2022 12:53 schreef zodeju het volgende:
[..]
Weet dat zelfs als je geld krijgt of eten van een ander om rond te kunnen komen het aan moet geven aan de instanties....een moeder deed extra boodschappen voor haar dochter en kwam daar mee in het nieuws dat ze een groot bedrag moest terug betalen.
Ik gelukkig ook niet maar er was toen ook iets met Natasia uit DGKquote:Op donderdag 10 maart 2022 12:49 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat zit, heb zelf nooit een uitkering gehad of in de bijstand gezeten, dus ken die regels niet
dat dacht ik ook tussen 2 vriendjes inquote:Op donderdag 10 maart 2022 12:48 schreef Vergeet-mij-nietjes het volgende:
Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit opeens is Roy Donders, geen homo meer… ff off-topic! 🤣
Grace kwam alleen naar Nederland. Zoontje bleef als baby achter bij zus.quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:51 schreef zodeju het volgende:
[..]
Het bleek toch ook dat haar zoontje helemaal illegaal in Nederland verbleef . Haar ouders hadden nooit opgegeven dat Grace naar Nederland kwam met kind.
Is dat zo? Iedereen zit nu een beetje te speculeren wat Grace zo van streek heeft gemaakt van buitenquote:
Met bijstand mag je 12.000 spaargeld hebben. De uitkering zal stop gezet worden en ze zal haar vermogen naar ratio en duurzaam moeten gebruiken om zichzelf te onderhouden. Indien ze bij de 12.000 in de buurt komt kan ze aanvraag doen om uitkering weer te activeren, echter gaat dan wel bekeken worden of ze langer met haar vermogen heeft moeten dan en waar het aan uitgegeven is.quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:49 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Ik zie hier enkel aannames , OT is Grace aan het cleanenquote:Op donderdag 10 maart 2022 12:55 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Is dat zo? Iedereen zit nu een beetje te speculeren wat Grace zo van streek heeft gemaakt van buiten
Omdat het structureel elke maand was, dan wordt het gezien als inkomen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:53 schreef zodeju het volgende:
[..]
Weet dat zelfs als je geld krijgt of eten van een ander om rond te kunnen komen het aan moet geven aan de instanties....een moeder deed extra boodschappen voor haar dochter en kwam daar mee in het nieuws dat ze een groot bedrag moest terug betalen.
Zo'n ¤ 6.295,-, Grace is alleenstaande, (zoon woont sinds 2 jaar bij de ouders van zijn vriendin.)quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:56 schreef Ireth het volgende:
[..]
Met bijstand mag je 12.000 spaargeld hebben. De uitkering zal stop gezet worden en ze zal haar vermogen naar ratio en duurzaam moeten gebruiken om zichzelf te onderhouden. Indien ze bij de 12.000 in de buurt komt kan ze aanvraag doen om uitkering weer te activeren, echter gaat dan wel bekeken worden of ze langer met haar vermogen heeft moeten dan en waar het aan uitgegeven is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |