abonnement Unibet Coolblue
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 11 december 2022 @ 23:00:51 #26
485843 crew  Jippie
pi_207048222
Iemand al gekeken?
pi_207048376
quote:
2s.gif Op zondag 11 december 2022 23:00 schreef Jippie het volgende:
Iemand al gekeken?
Vorige week in de bios. Bloody briljant _O_
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Forum Admin maandag 12 december 2022 @ 10:14:07 #28
35723 crew  GGMM
pi_207050515
quote:
2s.gif Op zondag 11 december 2022 23:00 schreef Jippie het volgende:
Iemand al gekeken?
Ja, ik dit weekend.

Hier is mijn review: 7/10
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_207144537
Ik zou deze graag in de bios zien, maar hij draait (in Breda) niet bij Pathé. Iemand die hem in de bios heeft gezien?
't Echte en 't ware!
pi_207145033
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 12:47 schreef Japepk het volgende:
Ik zou deze graag in de bios zien, maar hij draait (in Breda) niet bij Pathé. Iemand die hem in de bios heeft gezien?
In den Haag heeft ie heel even in de bios gedraaid net als Bardo om mee te kunnen doen met de oscars. Ik was er snel bij om beide te checken. No regrets..
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207485670
Wat een prachtige, ontroerende film! Ik had het er eerder al over deze eigenlijk in de bios te willen zien, en nu heb ik nog meer spijt dat dat niet is gelukt. Gisteren thuis dus in het donker Netflix maar aangeslingerd. Prachtige animaties, verhaal is mooi verteld met leuke extraatjes waar nodig. Enige 'jammere' vond ik dat Pinokkio geen marionettenmond had als pop, maar een menselijke. Details, maar het viel me op.
't Echte en 't ware!
  Moderator maandag 9 januari 2023 @ 23:08:39 #32
5428 crew  miss_sly
pi_207491606
Ik keek hem afgelopen weekend en vind hem echt geweldig O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207511886
Beter dan de Disney remake (maar dat was niet zo moeilijk), maar toch niet zo heel veel.
Zeer vreemde animatiestijl: het ene wezen super gedetailleerd met menselijke kenmerken, het andere sober en stilistisch. Ik vond het niet altijd even geslaagd.

Ik had het verhaal wat zwarter verwacht, maar ook hier gaat het helemaal mis. Het is een moralistisch gedoe geworden met op het einde een moraallesje (niveau voor de kleutertjes) gecombineerd met stukjes van het fascistische Italië van de jaren 20-30. Dat gaan de kleintjes niet helemaal snappen denk ik.

In het kort, een boeltje op een hoop. Veel potentieel, dat wel.

Off-topic, ik begin toch echt de indruk te krijgen dat Netflix films over het algemeen net-niet zijn. De kwaliteit is toch wat minder ondanks dat er toch gevestigde namen aan meewerken. Misschien is er een tijdsdruk probleem of zo, ik weet het niet.
pi_207544066
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 15:04 schreef catfish het volgende:
Ik had het verhaal wat zwarter verwacht, maar ook hier gaat het helemaal mis. Het is een moralistisch gedoe geworden met op het einde een moraallesje (niveau voor de kleutertjes) gecombineerd met stukjes van het fascistische Italië van de jaren 20-30. Dat gaan de kleintjes niet helemaal snappen denk ik.
Ik snap wat je bedoelt, maar ik vond het moraallesje op het eind wel meevallen. Ja, alles loopt goed af, maar Pinochhio is aan het eind van het verhaal gewoon gestorven om zijn vader te redden. En wordt dan tot leven gewekt door de wens van de Krekel (spoiler no spoiler), maar toch, niet bepaald zoetsappig. Sterker nog, de hele keuze tussen onsterfelijkheid of zijn vader redden vond ik behoorlijk zwaar. De kleintjes gaan dat geswitch tussen de echte en de onderwereld inderdaad niet snappen, maar ik denk ook niet dat dit een film voor de kleintjes is. Die hebben Disney ;)

Het legerkamp als vervanger voor het Luilekkerland uit het originele sprookje vond ik mooi gevonden. Van mij had het verhaal zich ook in de oorlog af mogen wikkelen. Nu had je dat kamp, die generaal sterft en vervolgens wordt 'de rest van het sprookje' er doorheen geramd. Circusdirecteur snel dood, monstervis waarin iedereen uiteindelijk overleeft. Als Gepetto gevangen was genomen door de geallieerden en Pinocchio hem dáár vandaan had moeten redden had het verhaal een uniekere twist gehad.

Maar voor mij zijn dat kleinigheden. De animatiestijl, de karakters, de soundscaping, deze film heeft echt mijn hart gestolen. Kan het rustig nog enkele malen kijken om nieuwe dingen te ontdekken zonder verveeld te raken.
't Echte en 't ware!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')