Dan is het nog parkeren. Het doel van stilstaan is belangrijk, niet de aanwezigheid van personenquote:Op woensdag 9 maart 2022 17:52 schreef sirdanilot het volgende:
Als je je auto stilzet en uitstapt dan ben je aan het parkeren. Ook al is het maar 5 minuutjes en ook al staan je alarmlichten aan.
Je kan dan inderdaad net in die 5 minuutjes een Naheffing Parkeerbelasting krijgen (als het een legale parkeerplaats betreft waar je niet voor betaalt) of een boete (als je foutparkeert, bijvoorbeeld half op de stoep op een plaats waar je niet mag parkeren).
Als je echter je vrouw mee hebt en je zet haar even op de bestuurdersstoel terwijl jij even je kipnuggets gaat halen, dan is dat niet parkeren en dan mag het wel volgens mij? Dat weet ik niet zeker.
Hij was homo?quote:Op woensdag 9 maart 2022 18:53 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Ik asocieer 'Bruinie' toch echt met de andere kant.
5 minuten tenzij duidelijk is dat je dit niet aan het doen bent. Je hebt geen 5 minuten gratis parkeren, nee je hebt 5 minuten tijd een kaartje te halenquote:Op woensdag 9 maart 2022 19:27 schreef borbit het volgende:
Ik dacht dat je 5 minuten hebt om naar het automaat te lopen voor een parkeerkaartje. Misschien dat een boa daar niet zo op let. Maar hier komt eerst een scan auto en dan mogen de boa's zover ik weet pas 5 minuten later de bon onder je wisser stoppen.
Gelul. Die werken niet op provisiebasis. Zijn gewoon ambtenaren die werken voor een vast (behoorlijk laag) loon.quote:Op woensdag 9 maart 2022 13:32 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Bonnen worden meestal uitgeschreven door speciaal hiertoe aangestelde parkeerwachters die werken op provisiebasis. Hoe meer bonnen, hoe hoger hun inkomen. Met je knipperlichten lok je ze naar de auto toe.
Maar als je iets zwaars uit je auto tilt met twee personen, portiekwoning in Osdorp 3 hoog met de trap, ga je toch niet je auto open laten?quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:40 schreef Fer het volgende:
Alleen met een deur of klep open en er daadwerkelijk personen of lading het voertuig in of uit gaan, dat wordt toegestaan. De rest is officieel parkeren
Correct, daarom breng je de zware ellende naar beneden. Blijft iemand er bij staan, ga je de auto halen, het inladen, ga je weer rijden.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:18 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Maar als je iets zwaars uit je auto tilt met twee personen, portiekwoning in Osdorp 3 hoog met de trap, ga je toch niet je auto open laten?
Dit ja.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:34 schreef Rene het volgende:
Ik zet hem dan ook op een plek zonder knipperlichten. Krijg ik een boete dan is het niet anders. Gaat al jaren goed.Die knipperlichten zijn niet heilig. Je maakt gebruik wat een plek waar je in principe 'belasting' (parkeerkosten) voor moet betalen. Of je betaald voor 10 minuten of niet.
"Stoppen" betekent dat je als bestuurder niet uitstapt.quote:Op woensdag 9 maart 2022 13:33 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Maar langs de weg stoppen, dus niet op een parkeerplaats mag je wel voor paar minuten. Dan doe ik liever dat.
Niet waar. Onmiddellijk laden en lossen is geen parkeren. En dan mag je best even de palletwagen naar binnen rijden als chauffeur.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:04 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
"Stoppen" betekent dat je als bestuurder niet uitstapt.
Anders is het parkeren.
Hoe kom je daarbij?quote:Op woensdag 9 maart 2022 13:33 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Maar langs de weg stoppen, dus niet op een parkeerplaats mag je wel voor paar minuten. Dan doe ik liever dat.
Dat is dan weer transport. Zijn ook heel veel jurisprudentie gevallen vanquote:Op donderdag 10 maart 2022 15:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet waar. Onmiddellijk laden en lossen is geen parkeren. En dan mag je best even de palletwagen naar binnen rijden als chauffeur.
Kernwoord hier: onmiddelijk. Als je dus binnen (of in de auto) gaat wachten tot je frietje klaar is ben je niet aan het laden of lossen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet waar. Onmiddellijk laden en lossen is geen parkeren. En dan mag je best even de palletwagen naar binnen rijden als chauffeur.
En daarbij gaat het dan ook over grotere/zwaardere goederen dan een frietje speciaal.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:25 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Kernwoord hier: onmiddelijk. Als je dus binnen (of in de auto) gaat wachten tot je frietje klaar is ben je niet aan het laden of lossen.
Er is een of ander bedrijf dat "AI" camera's verkoopt. Die hang je op in je auto en die camera scant dan voor scanauto's. Rijd de scan auto van de gemeente langs krijg je een berichtje op je telefoon. En dan heb je nog 5 minuten om een kaartje te kopen / je parkeer app aan te zetten.quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:24 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
5 minuten tenzij duidelijk is dat je dit niet aan het doen bent. Je hebt geen 5 minuten gratis parkeren, nee je hebt 5 minuten tijd een kaartje te halen
Ik doe het ook zo. Laatst toch een boete gehad. Voelt erg lullig. Zou liever zien dat je met de parkeerschijf overal een kwartiertje kan staan. De groep die dan uren lang om het kwartier de parkeerschijf gaat verzetten lijkt mij verwaarloosbaar.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:34 schreef Rene het volgende:
Ik zet hem dan ook op een plek zonder knipperlichten. Krijg ik een boete dan is het niet anders. Gaat al jaren goed.Die knipperlichten zijn niet heilig. Je maakt gebruik wat een plek waar je in principe 'belasting' (parkeerkosten) voor moet betalen. Of je betaald voor 10 minuten of niet.
Nee, dan kun je hem beter midden op de weg stil zetten met knippers aan.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:18 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Maar als je iets zwaars uit je auto tilt met twee personen, portiekwoning in Osdorp 3 hoog met de trap, ga je toch niet je auto open laten?
Dat product is onrechtmatig verklaard. Overigens als jij dan een winkel uit komt lopen in die vijf minuten is hij gewoon juridisch correct geschreven.quote:Op donderdag 10 maart 2022 17:46 schreef borbit het volgende:
[..]
Er is een of ander bedrijf dat "AI" camera's verkoopt. Die hang je op in je auto en die camera scant dan voor scanauto's. Rijd de scan auto van de gemeente langs krijg je een berichtje op je telefoon. En dan heb je nog 5 minuten om een kaartje te kopen / je parkeer app aan te zetten.
Waar ik woon krijg je nog een bon onder je wisser van een BOA op een soort scootmobiel. Dus als je max 5 minuten parkeert kunnen ze je lijkt mij weinig maken. Het is natuurlijk niet de bedoeling.
Toch wel? Ik wist wel dat er rechtszaken over zouden komen. Maar het was nogal een "grijs" gebied. Was het dan belastingontduiking ofzo? Zoiets kun je ook nog wel zelf in elkaar knutselen zou ik denken. Mits er een open source beeldherkenning ding is waar je de scan auto mee kan herkennen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 18:00 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dat product is onrechtmatig verklaard. Overigens als jij dan een winkel uit komt lopen in die vijf minuten is hij gewoon juridisch correct geschreven.
Dat ben ik deels met je eens. Als ik iets moet halen ben ik op sommige plaatsen langer onderweg naar een parkeerautomaat en bezig met de betaling dan dat het kost om het op te halen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 13:58 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Je zou ook gewoon parkeerkosten kunnen betalen. Als je je vreten dat door iemand anders gemaakt moet worden met de auto kunt halen, dan kun je die paar euro om te parkeren ook vast wel missen. En anders ga je maar bij de supermarkt een magnetronmaaltijd halen. Parkeren is daar meestal gratis.
Dan zijn je parkeerkosten ook maar 30 ct voor de app en 10 ct belasting. Als je kant en klaar eten kan veroorloven dan kan die nog geen halve euro er ook wel bij.quote:Op donderdag 10 maart 2022 20:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat ben ik deels met je eens. Als ik iets moet halen ben ik op sommige plaatsen langer onderweg naar een parkeerautomaat en bezig met de betaling dan dat het kost om het op te halen.
https://tweakers.net/nieu(...)enst-detecteert.htmlquote:Op donderdag 10 maart 2022 18:03 schreef borbit het volgende:
[..]
Toch wel? Ik wist wel dat er rechtszaken over zouden komen. Maar het was nogal een "grijs" gebied. Was het dan belastingontduiking ofzo? Zoiets kun je ook nog wel zelf in elkaar knutselen zou ik denken. Mits er een open source beeldherkenning ding is waar je de scan auto mee kan herkennen.
Edit: zover ik weet heeft mijn stad maar 1 scan auto. Dus kun je ook gewoon op nummerborden scannen, daar is vast wel een kant en klare oplossing voor op github. Voor nu heb ik het analoge algoritme dat als je de scanauto ziet je daarna wel een paar uur gratis kan parkeren.
Ik gebruik geen app.quote:Op donderdag 10 maart 2022 21:26 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dan zijn je parkeerkosten ook maar 30 ct voor de app en 10 ct belasting. Als je kant en klaar eten kan veroorloven dan kan die nog geen halve euro er ook wel bij.
Leg die wens maar bij de gemeente neer. Eigenlijk vind ik het geen gek plan dat elke betaalde parkeerplek de eerste tien minuten gratis zou zijn mbv een parkeerschijf of zo.quote:Op donderdag 10 maart 2022 22:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik gebruik geen app.
Maar het voelt zo onzinnig. Zie dan meer in een blauwe zone van 15 minuten.
Maar dan ben je sowieso al strafbaar. Ik denk dat die boete er dan juist sneller is.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:46 schreef Fer het volgende:
Zich gisteren iets slims, busje had lading, 2 deuren voor en achter voor het kenteken geplaatst. Kunnen ze niet meer scannen.
Dat kan wel, maar niet in Nederland. Dit past niet bij onze mentaliteit. Eindeloze discussies. Ik sta daar echt geen 10 min, bewijs maar bla bla. Niet te handhaven. In o.a. Nieuw-Zeeland hebben ze het.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:44 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Leg die wens maar bij de gemeente neer. Eigenlijk vind ik het geen gek plan dat elke betaalde parkeerplek de eerste tien minuten gratis zou zijn mbv een parkeerschijf of zo.
Eerder gewoon een kleine blauwe zone van zeg 3 plaatsen. Jouw idee is ook goed maar lastig te controleren voor grote aantallen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:44 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Leg die wens maar bij de gemeente neer. Eigenlijk vind ik het geen gek plan dat elke betaalde parkeerplek de eerste tien minuten gratis zou zijn mbv een parkeerschijf of zo.
Als het in N-Z kan waarom zou het hier dan niet kunnen? De blauwe parkeerschijf maakt het mogelijk al zal alleen het ding iets nauwkeuriger de starttijd moeten kunnen aangeven, een dubbele schijf lost dat op dan.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:46 schreef noutie het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar niet in Nederland. Dit past niet bij onze mentaliteit. Eindeloze discussies. Ik sta daar echt geen 10 min, bewijs maar bla bla. Niet te handhaven. In o.a. Nieuw-Zeeland hebben ze het.
@:ts Gewoon op de fiets je eten halen.
De credits voor het idee liggen bij jou hoorquote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Eerder gewoon een kleine blauwe zone van zeg 3 plaatsen. Jouw idee is ook goed maar lastig te controleren voor grote aantallen.
Sprak het sneeuwvlokje dat niet wil betalen voor parkeren.quote:Op woensdag 9 maart 2022 13:53 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Ze kunnen ook echt werk zoeken als ze niet tegen een stootje kunnen. Als je je als een speciaal sneeuwvlokje voelt dan is dat je eigen probleem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |