Ik heb besloten om volgende week mee te gaan met de afspraak met de vloerverwarmingsman. Dan kan ik mijn vragen rechtstreeks stellen. Onze aannemer is communicatief via de app/mail niet de sterkste dus dan is elkaar live zien sowieso wel beter. En ik wil ook weten waar de vloerverwarming precies komt, ik zie het zo gebeuren dat ze de entree en het toilet vergeten zeg maarquote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom zou je nu nog vloerverwarming aan gaan leggen zonder rekening te houden met een toekomstige warmtepomp? Ik vind het maar een raar verhaal. En ik vraag me af of de aannemer nu niet de andere kant uit doorschiet, want het klinkt niet alsof het ongeschikt is voor een warmtepomp. Misschien kan het efficiënter, maar ongeschikt? Hoe dan ook, in ieder geval goed om te bespreken wat het nieuwe plan gaat worden. En zorg dat je afspraken zwart-op-wit hebt.
Verstandig om mee te gaanquote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:12 schreef MaJo het volgende:
Ik heb besloten om volgende week mee te gaan met de afspraak met de vloerverwarmingsman. Dan kan ik mijn vragen rechtstreeks stellen. Onze aannemer is communicatief via de app/mail niet de sterkste dus dan is elkaar live zien sowieso wel beter. En ik wil ook weten waar de vloerverwarming precies komt, ik zie het zo gebeuren dat ze de entree en het toilet vergeten zeg maar
Zou het in de berging ook nodig zijn? Mijn man zegt van niet maar verlies je dan niet warmte daaraan?
Waar komt je verdeler/pomp? Bij ons staat die in de berging, dus ligt daar ook vloerverwarming.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb besloten om volgende week mee te gaan met de afspraak met de vloerverwarmingsman. Dan kan ik mijn vragen rechtstreeks stellen. Onze aannemer is communicatief via de app/mail niet de sterkste dus dan is elkaar live zien sowieso wel beter. En ik wil ook weten waar de vloerverwarming precies komt, ik zie het zo gebeuren dat ze de entree en het toilet vergeten zeg maar![]()
Zou het in de berging ook nodig zijn? Mijn man zegt van niet maar verlies je dan niet warmte daaraan?
Middenin, 9m2:quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:13 schreef Puala het volgende:
[..]
Verstandig om mee te gaan![]()
Hoe verhoud je berging zich tov de rest van de woning? Ligt hij er middenin, of apart? Hoeveel m2 is het?
Ga jij ook een eigen topic openen? Ik ben nu wel benieuwd naar jullie huis!quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:24 schreef Candaasje het volgende:
Oh, dat is wel verstandig dan ja, om even mee te gaan
Gisteren ben ik nog even wat keukenzaken in geweest. Ook natuurlijk de Piet Zwart keuken bekeken in de Bruynzeel winkel. Die wordt het niet hoor, maar hoort er wel een beetje bijBest fijn om weer wat dingen in het echt te kunnen zien/voelen.
Het wordt nog wel een puzzel, want de keuken is qua afmetingen niet al te groot. Vriend heeft al wel de hele boel in 3D getekend, dat helpt. Hoewel we ook de blauwdrukken gaan opvragen bij de makelaar en ik ga vragen of we alvast een keertje binnen mogen komen opmeten. Het is allemaal niet zo recht-toe-recht-aan natuurlijk, en om nu tot 20 mei te moeten wachten...dan zitten we volgend jaar januari nog te wachten op de eerste leveringen.
Ik ben momenteel ook bezig met wat offertes vragen voor een nieuwe dakkapel. Ik hoop dat een bedrijfje in de omgeving tijd heeft (en niet 3x meer kost) want op de foto's te zien doet 'ie heel veel timmerwerkzaamheden in oudere huizen en we hebben mogelijk nog wel meer te doen. (De vloeren moeten er nog uit... we zijn nog aan het bedenken of we voor schuimbeton of voor een nieuwe houten vloer gaan... in dat laatste geval is iemand met verstand van dit soort bouw ook wel prettig)
Goede vraagquote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:49 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Waar komt je verdeler/pomp? Bij ons staat die in de berging, dus ligt daar ook vloerverwarming.Niet het hele stuk, maar ruim voldoende om daar geen warmteverlies te hebben.
quote:Op vrijdag 25 maart 2022 12:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Middenin, 9m2:
[ afbeelding ]
[..]
Ga jij ook een eigen topic openen? Ik ben nu wel benieuwd naar jullie huis!
[..]
Goede vraagZou zomaar eens in de berging kunnen komen. Of in de CV kast, goede om sowieso na te vragen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Breitling - Instruments for Professionals
quote:Op vrijdag 25 maart 2022 17:11 schreef CoolGuy het volgende:
Zo
Veel mooier zo dat greeplozeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gaaf!
En wat een lieve reacties![]()
Interessant om dezelfde "struggles" te lezen hierNet als iedereen willen wij ook echt fullblown inzetten op verduurzaming. Al is het maar omdat we nu 365 euro stroom/elektriciteit per maand betalen voor onze niet-geisoleerde huurwoning van 55m2
Ons nieuwe huis is 130m2 dus daar mag wat gebeuren als we niet faillier willen gaan. Verwarming vinden we inderdaad het ingewikkeldst, vooral omdat vloerverwarming eigenlijk geen optie (dure, massieve stenen vloer)
En inderdaad. De eerste koopwoning; ook heel spannend. De huizenmarktdiscussie leest wat anders weg waar iedereen vol hoop en begeerte voorspelt dat de bubbel wel moet knappen. Ik geloof zelf van niet, en zowel kunnen wij hier heel wat jaren vooruit. Maar we zijn omwille van de huizenprijzen naar een andere provincie gegaan en weg uit de randstad (maar wel een grote stad). Dus het is nog maar de vraag of we kunnen aarden![]()
Ja wij zijn er ook heel blij mee. Greeploos vonden wij ook het mooiste. Veel rustiger dan grepen maar ook een stuk duurder. Van de andere kant staat zo'n keuken ook 15 of 20 jaar dus op die tijd maakt het niets uit.quote:
jeetje, 365 euro per maand op 55m2. Dat is 4.380 euro per jaar. Wel heel tof dat jullie een huis hebben gevonden! Ter vergelijking, wij betalen 25 euro per maand, maar uiteindelijk aan het eind van het jaar krijgen we dat weer terug en we krijgen geld erbij uit. Maar, dit is dan wel een gasloos huis, en bij het gas zitten natuurlijk de hoogste kosten.quote:Interessant om dezelfde "struggles" te lezen hierNet als iedereen willen wij ook echt fullblown inzetten op verduurzaming. Al is het maar omdat we nu 365 euro stroom/elektriciteit per maand betalen voor onze niet-geisoleerde huurwoning van 55m2
Ons nieuwe huis is 130m2 dus daar mag wat gebeuren als we niet faillier willen gaan. Verwarming vinden we inderdaad het ingewikkeldst, vooral omdat vloerverwarming eigenlijk geen optie (dure, massieve stenen vloer)
En inderdaad. De eerste koopwoning; ook heel spannend. De huizenmarktdiscussie leest wat anders weg waar iedereen vol hoop en begeerte voorspelt dat de bubbel wel moet knappen. Ik geloof zelf van niet, en zowel kunnen wij hier heel wat jaren vooruit. Maar we zijn omwille van de huizenprijzen naar een andere provincie gegaan en weg uit de randstad (maar wel een grote stad). Dus het is nog maar de vraag of we kunnen aarden
Zo
NiceSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Krijg je geen bovenkastjes meer?
Ziet er mooi strak uit!Pietje Puk en de Plakbandcrisis
Nee, die krijgen we niet meer, hebben we bewust niet gedaan, want dat maakt het geheel erg lomp, en volgebouwd. Maar, die ruimte die we in de 2 bovenkastjes hadden die missen we natuurlijk wel, zo reëel moeten we wel zijn.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 19:14 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Nice![]()
Krijg je geen bovenkastjes meer?
Ziet er mooi strak uit!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die is ook gisteren geleverd.Breitling - Instruments for Professionals
Zo
Is dat roze nou een lamp of verf?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ziet er netjes uit
Komen er nog tegels bij? Ik vind heg wel een beetje kaal zo.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
quote:Op zaterdag 26 maart 2022 19:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, die krijgen we niet meer, hebben we bewust niet gedaan, want dat maakt het geheel erg lomp, en volgebouwd. Maar, die ruimte die we in de 2 bovenkastjes hadden die missen we natuurlijk wel, zo reëel moeten we wel zijn.
Dus, oplossing:Mooie oplossing zo, een hoop opbergruimteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die is ook gisteren geleverd.
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
Dat is LED verlichting, en die kan elke kleur krijgen, in dit geval stond ie op roze inderdaad.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 20:51 schreef MaJo het volgende:
[..]
Is dat roze nou een lamp of verf?ziet er netjes uit
Komen er nog tegels bij? Ik vind heg wel een beetje kaal zo.
Ja, en per deur zijn er dan 3 legplanken, dus 6 legplanken in totaal.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 21:01 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Mooie oplossing zo, een hoop opbergruimte
Nee het blijft zoquote:Op zondag 27 maart 2022 13:18 schreef Cathmar het volgende:
Mooie kast CoolGuy!
Hoe werk je de muur boven het aanrecht af? Iets van kleur nog?
Ik was er vorige week 3 kwartier, dus het zou kunnenquote:Op donderdag 31 maart 2022 13:46 schreef Candaasje het volgende:
@:MaJo ik weet niet hoe lang mensen doorgaans bij notarissen zitten dus of we jullie dan nog zien, maar we zijn een uurtje na jullie aan de beurt
Het wordt pas echt grappig als @Spiegelei dan die notaris blijkt te zijnquote:Op donderdag 31 maart 2022 13:46 schreef Candaasje het volgende:
@:MaJo ik weet niet hoe lang mensen doorgaans bij notarissen zitten dus of we jullie dan nog zien, maar we zijn een uurtje na jullie aan de beurt
Grote kans dat we elkaar dan wel gaan zien jaquote:Op donderdag 31 maart 2022 13:46 schreef Candaasje het volgende:
Hebben jullie onze aannemer? De enige keer dat die man snel antwoordde was toen ik vroeg of hij ruimte had voor een verbouwing bij een collega.quote:Op donderdag 31 maart 2022 21:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
Grote kans dat we elkaar dan wel gaan zien jaLaten we van tevoren even namen aan elkaar doorgeven, dat we daar niet staan van "Hey Candaasje! Hey MaJo!"
Man ik krijg echt grijze haren van onze aannemer, hij is communicatief niet de sterkste. Als hij zijn werk uiteindelijk maar goed doet, dat is het belangrijkste
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |