abonnement Unibet Coolblue
pi_204008342
De aandelen die ik op het oog had zijn allemaal al 10% gestegen. Heb helaas geen enkele binnen :(
Cindy De Vuyst
pi_204008782
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 10:36 schreef einzeinz het volgende:
De aandelen die ik op het oog had zijn allemaal al 10% gestegen. Heb helaas geen enkele binnen :(
Ik zou ophouden om zo te kijken naar aandelen die je nog niet hebt. Ben ASML al een tijdje aan het volgen. Dan 6% erbij en denk je misschien dat je te laat bent op het feestje, maar de volgende dag gaat er met hetzelfde gemak weer 7% vanaf.

Met die dagkoersen kun je weinig.
  woensdag 9 maart 2022 @ 11:19:28 #103
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_204008817
ING +9, ASML +7. Er zijn jaren geweest dat dit soort koersstijgingen helemaal niet voorkwamen.

Ik ben wel even toe aan een wat minder volatiele beursperiode. :@
pi_204008890
quote:
7s.gif Op woensdag 9 maart 2022 11:19 schreef Zwansen het volgende:
ING +9, ASML +7. Er zijn jaren geweest dat dit soort koersstijgingen helemaal niet voorkwamen.

Ik ben wel even toe aan een wat minder volatiele beursperiode. :@
Het lijkt de crypto markt wel :+
(al zag ik daar m'n portfolio soms 25% zakken in 1 dag)


Ben juist in aandelen gegaan om het wat rustiger te krijgen :P
pi_204008945
Hoeveel verdiepen jullie je nou eigenlijk in een bedrijf voordat je een aankoop doet?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_204009005
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 11:31 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Hoeveel verdiepen jullie je nou eigenlijk in een bedrijf voordat je een aankoop doet?
Ligt eraan.

In sommige gevallen komt het niet verder dan "oh, ik ken de naam, ik zie dat ze winst hebben gemaakt, ze hebben een koop/hold advies, de markt lijkt langdurig niet in de problemen te zitten, ik koop ze".

In het geval van Tesla of Nvidia (waar ik flink wat in heb zitten in verhouding) weet ik relatief wat meer van wat het bedrijf doet en in mindere mate ook de productiecijfers, omzet, groei, etc.

Maar in dat geval was die interesse voor zo'n bedrijf er ook al ruim voordat ik aandelen had.

Ben me wel wat meer op "blue chips / wide moats" gaan richten na de tips hier dat m'n portfolio "ietwat" teveel op tech gericht was. En ik denk dat je met een Coca Cola of Mondelez in verhouding niet zoveel risico loopt, mensen blijven wel eten.

In hoofdzaak kan ik zeggen: "ik doe ook maar wat" en ik vermoed dat dat voor het gros van de beleggers geldt.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 09-03-2022 11:46:43 ]
pi_204014844
Was even weg vanmiddag, komt terug, aandelen als een malle omhoog.

Beide portfolio's weer in de plus.
pi_204015026
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 12:02 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
[..]
Jij zit liever niet in sectoren die hard omhoog gaan? :D
Sorry, heb niet meer gereageerd.

Maar nee, ik blijf liever uit tabak en fossiele brandstoffen.
En ook qua landen heb ik een lijstje waar ik geen aandelen koop (waar ik ze wel koop is iig een fors stuk korter).

Er blijven dan nog honderden mooie bedrijven over waar je ook in kan investeren.
pi_204019643
Ook op 10 maart kleuren de futures weer diep groen. De oorlog lijkt verteerd te zijn!
Cindy De Vuyst
pi_204019932
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 11:31 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Hoeveel verdiepen jullie je nou eigenlijk in een bedrijf voordat je een aankoop doet?
Ik download het laatste jaarverslag. Ik ga niet beweren dat ik het helemaal lees. De pdf's worden steeds langer en veel informatie is zodanig gepresenteerd dat het gunstig uitkomt voor het management. Maar ik lees in ieder geval de management discussion & analysis. Vervolgens bekijk ik balans,P&L en Cashflow statement en de belangrijke voetnoten.

Verder heb ik een abonnement op Morningstar US. Dit is 15 USD per maand via Interactive Brokers. Ik lees het Morningstar report en het advies over het aandeel dat ik overweeg. Ik beschouw hun analyses als redelijk objectief omdat ze niet betaald worden door brokers of de bedrijven zelf.

Morningstar analyseert alleen large-caps. Voor mid-caps en small-caps probeer ik een gedegen artikel te vinden als second opinion. Eventueel ook een Youtuber, maar alleen als er een DCF berekening wordt gedaan, dus serieuze analyse (Cameron Stewart, Sven Carlin, European Dividend Growth Investor).

Na al die informatie laat ik het idee een paar dagen bezinken en neem een beslissing.
pi_204019945
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 10:36 schreef einzeinz het volgende:
De aandelen die ik op het oog had zijn allemaal al 10% gestegen. Heb helaas geen enkele binnen :(
Zoals al gezegd, zou ik deze strategie wijzigen. Je blijft nu continu achter de markt aan rennen. Bij neerwaartse trends blijf je met rommel zitten omdat je er teveel voor vraagt en de markt al weer 10% gedaald is.

Wat ik aanraad: bepaal wat je wilt hebben en biedt gewoon de Ask price + nog wat Limit als het volume van de laagste Ask aan de lage kant lijkt te zijn. Andersom, verkoop aandelen die je niet meer ziet zitten voor de Bid.
  donderdag 10 maart 2022 @ 08:50:18 #112
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_204020718
Iemand Boskalis?
pi_204021018
quote:
7s.gif Op donderdag 10 maart 2022 08:50 schreef Zwansen het volgende:
Iemand Boskalis?
Ja hier, 200 stukjes. Vind het oprecht kut, prachtig bedrijf. Zit ook in HAL, dus we houden contact. :*
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_204021938
Komt nog wel een rijksdaalder bij ofzo aan de koers te zien.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_204026441
Hey goedemiddag, ik had shell in de verkoop gedaan bij DeGiro..dacht zet ik hem op doorlopend op 28.5..

Alleen dat doorlopend betekent blijkbaar wat anders dan ik dacht...

Want kan dat order niet weer terug vinden.
Voor hoelang is doorlopend dan, 1 dag ofzo?
Ik zwaai naar dieren.
pi_204026637
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2022 17:09 schreef Geerd het volgende:
Hey goedemiddag, ik had shell in de verkoop gedaan bij DeGiro..dacht zet ik hem op doorlopend op 28.5..

Alleen dat doorlopend betekent blijkbaar wat anders dan ik dacht...

Want kan dat order niet weer terug vinden.
Voor hoelang is doorlopend dan, 1 dag ofzo?
Je hebt óf dagorder óf doorlopend. Zie je in het midden van je scherm 'openstaand' staan?
Alles wat 'doorlopend' is, staat daar.

Dagorders worden automatisch verwijderd rond 17:30 uur bij mijn weten.
pi_204026700
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 17:34 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Je hebt óf dagorder óf doorlopend. Zie je in het midden van je scherm 'openstaand' staan?
Alles wat 'doorlopend' is, staat daar.

Dagorders worden automatisch verwijderd rond 17:30 uur bij mijn weten.
Aaah als ik bij orders kijk en dan geschiedenis, staat die wel bij .."nieuw"
Ik zwaai naar dieren.
pi_204026748
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2022 17:41 schreef Geerd het volgende:

[..]
Aaah als ik bij orders kijk en dan geschiedenis, staat die wel bij .."nieuw"
Niet bij 'openstaand'? Ik zie bij 'orders' zelf geen 'nieuw', alleen openstaand + geschiedenis.
Op je beginscherm zou je order dus sowieso onder het kopje 'openstaand' moeten staan. Eigenlijk oneindig, ofwel tot het door jou ingegeven verkoopbedrag per aandeel is behaald.

Anders denk ik dat je 'dagorder' hebt aangeklikt en dat ie automatisch is opgeruimd.
pi_204026996
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 17:47 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Niet bij 'openstaand'? Ik zie bij 'orders' zelf geen 'nieuw', alleen openstaand + geschiedenis.
Op je beginscherm zou je order dus sowieso onder het kopje 'openstaand' moeten staan. Eigenlijk oneindig, ofwel tot het door jou ingegeven verkoopbedrag per aandeel is behaald.

Anders denk ik dat je 'dagorder' hebt aangeklikt en dat ie automatisch is opgeruimd.
Uhmmzz vreemd..zal morgen screenshot maken..
Ik zwaai naar dieren.
pi_204030945
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2022 17:09 schreef Geerd het volgende:
Hey goedemiddag, ik had shell in de verkoop gedaan bij DeGiro..dacht zet ik hem op doorlopend op 28.5..

Alleen dat doorlopend betekent blijkbaar wat anders dan ik dacht...

Want kan dat order niet weer terug vinden.
Voor hoelang is doorlopend dan, 1 dag ofzo?
Een paar dagen geleden kreeg ik wel de melding dat ze alle lopende orders hadden verwijderd. Misschien zat hij daar tussen?
pi_204030960
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 21:24 schreef floris_b het volgende:

[..]
Een paar dagen geleden kreeg ik wel de melding dat ze alle lopende orders hadden verwijderd. Misschien zat hij daar tussen?
Aah oke..waarom deden ze dat?
Ik zwaai naar dieren.
pi_204031095
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2022 21:25 schreef Geerd het volgende:

[..]
Aah oke..waarom deden ze dat?
Volgens mij was dat aan de kant van Euronext, stond verder geen verklaring bij maar heb de melding ook gekregen enkele dagen terug.

Gebeurt wel eens vaker.
  donderdag 10 maart 2022 @ 21:52:27 #123
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_204031557
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2022 21:25 schreef Geerd het volgende:

[..]
Aah oke..waarom deden ze dat?
Bij veel corporate actions zoals bijvoorbeeld ex-dividend worden alle doorlopende orders geschrapt. Niet echt iets bijzonders.
The more debt, the better
pi_204033101
Gaat lekker met Rivian (not).

Ik koop mss wel eens wat aandelen als ze >100.000 auto's hebben afgeleverd.
pi_204036708
Vind shell wel tegenvallen met deze prijzen. Is dat desinvesteren in rusland dan zo prijzig.

Chevron en shell beiden eind november gekocht. Shell plus 22 procent. Chevron plus 55 procent...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')