abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204104260
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 19:07 schreef Koevlaas2 het volgende:

[..]
Ja klopt, ik had al eens gezien dat jij 'm weleens noemt.
Klopt, verhipte handig om in te schatten wat er ongeveer nodig is.

Ik hang ook vaak op Tweakers rond (als BlueTooth76) en @Ivo1985 die Tweakers met regelmaat onveilig maakt heb je hier mss ook al eens gevonden.
pi_204104279
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 19:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Klopt, verhipte handig om in te schatten wat er ongeveer nodig is.

Ik hang ook vaak op Tweakers rond (als BlueTooth76) en Ivo heb je hier mss ook al eens gevonden.
14 kW in een tussenwoning, ik heb je zojuist nog vermeld in een PM aan iemand :7
pi_204104304
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 19:10 schreef Koevlaas2 het volgende:

[..]
14 kW in een tussenwoning, ik heb je zojuist nog vermeld in een PM aan iemand :7
M'n woning is vrijstaand, 150m2 woonoppervlak en uit 2003 :P Dus het valt ietwat mee.

Maar @ 50% vermogen draait de Zubadan overigens alweer een paar jaar als een tierelier.
Heb de secundaire pomp 24/7 op PPT2 over het buffervat draaien (gewoon een stekker aan gezet, niet meer aangestuurd door de binnenunit) en de stooklijn overboord gegooid, hij werkt nu tussen 30 en 45 graden aanvoer en ik laat het hem zelf uitzoeken.

Temperatuur mooi stabiel, weinig start-stops en sCOP al een paar jaar rond de 3.70

Niet meer aankomen :+
pi_204104375
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 19:11 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
M'n woning is vrijstaand en uit 2003 :P Dus het valt ietwat mee.

Maar @ 50% vermogen draait de Zubadan overigens alweer een paar jaar als een tierelier.
Heb de secundaire pomp 24/7 op PPT2 over het buffervat draaien en de stooklijn overboord gegooid, hij werkt nu tussen 30 en 45 graden aanvoer en ik laat het hem zelf uitzoeken.

Temperatuur mooi stabiel, weinig start-stops en sCOP al een paar jaar rond de 3.70

Niet meer aankomen :+
PM is nog niet verstuurt dus ik pas het aan.
Geen stress iig over misschien teweinig vermogen.
pi_204104403
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 19:16 schreef Koevlaas2 het volgende:

[..]
PM is nog niet verstuurt dus ik pas het aan.
Geen stress iig over misschien teweinig vermogen.
Nee, da's ook weer zo. Als we ooit in een nieuwe ijstijd belanden dan kan hij altijd nog naar 75% :P
pi_204104766
Als je nu beneden al stookt met vloerverwarming dan zou ik er niet al te bang voor zijn. Het afgegeven vermogen is dan doorgaans al niet enorm. Grote kans dat je boven al niks meer hoeft te doen omdat je huis door het continu stoken toch wel opwarmt. Gegeven dat het er niet doorheen waait.
pi_204105587
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 19:37 schreef tux87 het volgende:
Als je nu beneden al stookt met vloerverwarming dan zou ik er niet al te bang voor zijn. Het afgegeven vermogen is dan doorgaans al niet enorm. Grote kans dat je boven al niks meer hoeft te doen omdat je huis door het continu stoken toch wel opwarmt. Gegeven dat het er niet doorheen waait.
Met een standaard 3 verdiepingen woning kan je ook nog de woonkamerdeur openlaten om boven wat meer warmte te krijgen.
pi_204105599
Ik moet even meeposten in dit topic, ergens volgende week komt de eerste leverancier langs om advies te geven. Heb een jaren 30 woning wat volledig geisoleerd is op enkele glas in lood raampjes na. Er liggen al zonnepanelen op het dak en de volgende staps is dus warmtepomp en/of zonneboiler.

CV-ketel staat nu op 55 graden; dat gaat prima, maar kouder duurt wat lang om het huis op temperatuur te krijgen (op ijskoude dagen). Ik heb overigens normal radiatoren, maar de meesten hebben er nu van die ventilatoren onder hangen.

Ik ga zelf voor een hybride variant, volledig gasloos lijkt me niet helemaal haalbaar, maar wie weet wat ik hier nog aan info kan oppikken! :)
pi_204105637
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 20:22 schreef zatoichi het volgende:
Ik moet even meeposten in dit topic, ergens volgende week komt de eerste leverancier langs om advies te geven. Heb een jaren 30 woning wat volledig geisoleerd is op enkele glas in lood raampjes na. Er liggen al zonnepanelen op het dak en de volgende staps is dus warmtepomp en/of zonneboiler.

CV-ketel staat nu op 55 graden; dat gaat prima, maar kouder duurt wat lang om het huis op temperatuur te krijgen (op ijskoude dagen). Ik heb overigens normal radiatoren, maar de meesten hebben er nu van die ventilatoren onder hangen.

Ik ga zelf voor een hybride variant, volledig gasloos lijkt me niet helemaal haalbaar, maar wie weet wat ik hier nog aan info kan oppikken! :)
Een airco in de woonkamer en eventueel ook nog 1 boven ophangen dan heb je eigenlijk ook hybride en kan je nog mooi koelen ook.
Alleen geen subsidie.
  woensdag 16 maart 2022 @ 20:32:37 #35
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204105729
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 20:22 schreef zatoichi het volgende:
Heb een jaren 30 woning wat volledig geisoleerd is op enkele glas in lood raampjes na.
niet helemaal OT, maar ik heb mijn originele glas in lood laten verpakken in dubbelglas.
Tot nooit .......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')