abonnement Unibet Coolblue
pi_203930573
quote:
17s.gif Op donderdag 3 maart 2022 22:00 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Dus eigenlijk tijd om het testen los te laten en alleen te monitoren wie er in het ziekenhuis terecht komen en voor welke oorzaak...... (imho :) )
Daar gaat het wel naar toe ja. Kan me voorstellen dat men het nog iets te vroeg daarvoor vind, maar die stap lijkt me wel dichtbij ja. 1 April stopt men in het VK met massaal testen volgens mij.
pi_203930611
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 22:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Daar gaat het wel naar toe ja. Kan me voorstellen dat men het nog iets te vroeg daarvoor vind, maar die stap lijkt me wel dichtbij ja. 1 April stopt men in het VK met massaal testen volgens mij.
Hier is het haast niet te doen om überhaupt een afspraak te plannen, maar als diegenen niet in het ziekenhuis terecht komen....
pi_203931143
quote:
17s.gif Op donderdag 3 maart 2022 22:07 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Hier is het haast niet te doen om überhaupt een afspraak te plannen, maar als diegenen niet in het ziekenhuis terecht komen....
Toch raar, er worden nu toch een stuk minder testen afgenomen dan een maand geleden? Is de capaciteit afgeschaald?
pi_203931775
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 22:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Toch raar, er worden nu toch een stuk minder testen afgenomen dan een maand geleden? Is de capaciteit afgeschaald?
Nee is weer sky high. 90k per dag ongeveer.
pi_203933131
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 19:50 schreef Tinos85 het volgende:

[..]
Echt? Ik doe dat ding alleen op als ik de trein in stap. Moet je dat kapje ook op op het perron joh? _O-

En dat terwijl ik drie keer per week met de trein ga :') :')
Dit stukje is ook een beetje onderbelicht geloof ik:

quote:
Draag een mondkapje nadat u uit isolatie mag
Heeft u corona gehad en mag u uit isolatie? Voor iedereen vanaf 13 jaar geldt het advies: draag een medisch mondneusmasker in alle publieke binnenruimtes, het openbaar vervoer en onderwijs en buiten op plaatsen waar geen 1,5 meter afstand gehouden kan worden.

Hou u 10 dagen aan dit advies. U begint met tellen vanaf de dag dat u klachten kreeg of vanaf de datum van positieve (zelf)test.
Tap tap tap
pi_203934142
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 22:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Toch raar, er worden nu toch een stuk minder testen afgenomen dan een maand geleden? Is de capaciteit afgeschaald?
Geen idee eigenlijk, volgens mij hebben we hier in de stad drie testlocaties.
pi_203935000
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 07:57 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Dit stukje is ook een beetje onderbelicht geloof ik:
[..]

En wanneer mag je dan uit isolatie in NL?
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:21:31 #33
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_203935078
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
En wanneer mag je dan uit isolatie in NL?
Na vijf dagen als je 24 uur klachtenvrij bent.
pi_203935201
Ik hoor nu in mijn omgeving echt alleen maar mensen die besmet zijn geraakt met carnaval, dus die groepsimmuniteit in Brabant is na volgende week wel bereikt :9
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203935312
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:32 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoor nu in mijn omgeving echt alleen maar mensen die besmet zijn geraakt met carnaval, dus die groepsimmuniteit in Brabant is na volgende week wel bereikt :9
Ah daar is de carnavalskaart weer....... :')
pi_203935562
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:44 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ah daar is de carnavalskaart weer....... :')
Tja, die mensen die ik hoor hebben allemaal sinds de carnaval klachten, maar alleen maar prima toch. Zijn we daarna definitief klaar 8-)
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203935739
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:05 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Tja, die mensen die ik hoor hebben allemaal sinds de carnaval klachten, maar alleen maar prima toch. Zijn we daarna definitief klaar 8-)
Maar nu is het net of de besmettingen alléén door carnaval komt en dat is gewoon echt niet zo.......
pi_203935780
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:22 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Maar nu is het net of de besmettingen alléén door carnaval komt en dat is gewoon echt niet zo.......
Het heeft in elk geval niet geholpen :D
Tap tap tap
pi_203935968
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:25 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Het heeft in elk geval niet geholpen :D
Het hele uitgaansleven in heel Nederland is al een paar weken open nu en veel mensen zijn ook al op (wintersport)vakantie geweest, vind het echt irritant worden nu dat die carnavallers weer als enige de schuld krijgen....... :{
pi_203936507
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:38 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Het hele uitgaansleven in heel Nederland is al een paar weken open nu en veel mensen zijn ook al op (wintersport)vakantie geweest, vind het echt irritant worden nu dat die carnavallers weer als enige de schuld krijgen....... :{
Het is echt irritant dat door carnaval heel veel mensen besmet worden en veel minder door wintersport en nachtleven bedoel je te zeggen?
pi_203936658
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 13:27 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Het is echt irritant dat door carnaval heel veel mensen besmet worden en veel minder door wintersport en nachtleven bedoel je te zeggen?
Er heerst een virus en daardoor kun je besmet raken. Hoe meer mensen er samen komen hoe groter de kans op meer besmettingen. Maar de stijgingen nu hebben én te maken met de versoepelingen én met vakanties én met carnaval.....niet alléén vanwege carnaval. Laten we asjeblieft nu stoppen met een bepaalde groep de schuld te geven......echt zo klaar mee......
pi_203936779
Veel belangrijker is nu dat de mensen die een positieve uitslag krijgen zo verstandig zijn om zich een paar dagen niet onder de mensen te begeven. Dan is de piek zo weer geweest. Het weer buiten wordt mooier en nagenoeg iedereen die ik hoor met Corona heeft het over een snotneus. Zo erg is het allemaal niet meer.

De IC is nu stabiel, dit lijkt vooral door wat lang-liggers te komen. Die gaan hopelijk ook op korte termijn weer de goede kant op. Ziekenhuizen kunnen het meer dan prima aan, al hebben die net als veel sectoren te maken met een hoog ziekteverzuim onder het personeel. Maar dat zal wel goed komen.

Denk allemaal vooral eens terug aan een jaar geleden. Toen was het aantal besmettingen een tandje lager, maar de situatie in de zorg was meer dan zorgwekkend.

Om het even in het juiste perspectief te plaatsen.

4 maart 2021
Besmettingen: 4.114
Verpleeg afdeling opnames: 167
IC opnames: 31
Overleden: 33
Totaal verpleegafdeling: 1384
Totaal IC: 539
Totaal ziekenhuis: 1923

4 maart 2022
Besmettingen: +/- 60k
Verpleeg afdeling opnames: 153
IC opnames: 10
Overleden: nnb
Totaal verpleegafdeling: 1244
Totaal IC: 147
Totaal ziekenhuis: 1391

En dan zet ik de maatregelen van toen en nu er maar niet naast. In 2021 ging de samenleving pas echt in juni van het slot (en dan nog met genoeg beperkingen!). Heden praten we over mondkapjes in het OV en 1G voor binnen evenementen.

Het is dag en nacht verschil.

[ Bericht 1% gewijzigd door GereDathan op 04-03-2022 14:06:52 ]
pi_203936800
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 13:37 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Er heerst een virus en daardoor kun je besmet raken. Hoe meer mensen er samen komen hoe groter de kans op meer besmettingen. Maar de stijgingen nu hebben én te maken met de versoepelingen én met vakanties én met carnaval.....niet alléén vanwege carnaval. Laten we asjeblieft nu stoppen met een bepaalde groep de schuld te geven......echt zo klaar mee......
Ja, we zijn er allemaal klaar mee. Echt waar.

Het is ook geen carnavaltje pesten maar uitsluitend de constatering dat carnaval kennelijk meer en makkelijker mensen besmet dan andere takken van sport. Valt mij mee dat het nachtleven niet een norme bron van besmetting is geworden.

De druk is er af maar het is niet over. Monitoren waar potentieel de zaak op kan leven is gewoon belangrijk.
pi_203936818
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 13:37 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Er heerst een virus en daardoor kun je besmet raken. Hoe meer mensen er samen komen hoe groter de kans op meer besmettingen. Maar de stijgingen nu hebben én te maken met de versoepelingen én met vakanties én met carnaval.....niet alléén vanwege carnaval. Laten we asjeblieft nu stoppen met een bepaalde groep de schuld te geven......echt zo klaar mee......
Het is helaas iets wat al 2 jaar onafgebroken gebeurd. De ene keer ligt het aan de voetbalsupporters, de andere keer aan carnaval, dan weer aan de jongeren terug van vakantie en ook het klimaat krijgt de schuld.

Feit is inderdaad dat er een virus is wat zich uitermate goed verspreid wanneer veel mensen (langdurig) dicht bij elkaar komen. Dit weekend was dit voornamelijk in Brabant en Limburg rondom de carnaval (waar ook heel veel mensen van boven de rivieren op afkomen). Dit weekend zijn het wellicht de volle clubs en Ziggo Dome zijn. En volgend weekend festival X en een feestje in de tent in Goeree Overflakkee.
pi_203936850
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 13:48 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ja, we zijn er allemaal klaar mee. Echt waar.

Het is ook geen carnavaltje pesten maar uitsluitend de constatering dat carnaval kennelijk meer en makkelijker mensen besmet dan andere takken van sport. Valt mij mee dat het nachtleven niet een norme bron van besmetting is geworden.

De druk is er af maar het is niet over. Monitoren waar potentieel de zaak op kan leven is gewoon belangrijk.
Nou en ik vraag me echt oprecht af of carnaval meer besmettingen heeft opgeleverd dan het normale nachtleven. Hier in de stad was carnaval voornamelijk buiten en werd er bij de deur bijgehouden of er niet teveel mensen binnen waren.
pi_203936878
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 13:48 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Het is ook geen carnavaltje pesten maar uitsluitend de constatering dat carnaval kennelijk meer en makkelijker mensen besmet dan andere takken van sport. Valt mij mee dat het nachtleven niet een norme bron van besmetting is geworden.
Het nachtleven is ook pas afgelopen vrijdag open gegaan. Dat viel precies samen met Carnaval. Met Carnaval komen er simpelweg veel mensen bij elkaar, niet enkel uit Brabant en Limburg maar ook veel van boven de rivieren. Ik denk dat de nachtclubs het afgelopen weekend minder bezocht zijn, zoals altijd rondom carnavalstijd. Dat zal straks weer gebeuren als de festivals opstarten, dan trekt een grote groep mensen daar weer heen.

Ik denk niet dat het bij carnaval sneller of langzamer gaat dan elders, ik denk dat dit weekend het gewoon erg druk was op veel plekken in het zuiden. Dit weekend is dat wellicht in het midden het geval en volgend weekend weer ergens anders. Het zal zich overal verspreiden.

Ik denk wel dat het type uitgaan van enige invloed is. Carnaval en festivals zijn denk ik meer fysieke feesten dan een avond in een gemiddelde club. En hoe dichter en langer mensen bij elkaar zijn, hoe groter de kans is dat je anderen besmet.

quote:
De druk is er af maar het is niet over. Monitoren waar potentieel de zaak op kan leven is gewoon belangrijk.
Kan ik het niet meer dan mee eens zijn. We moeten goed monitoren en ook testen bij klachten is en blijft belangrijk wat mij betreft. Het 1G beleid zie ik niet veel voordelen in (al is het stukken beter dan 2G of 3G qua effect), vooral het testen bij klachten blijf ik voorstander van. Dat geeft iedereen de kans om zich verstandig af te zonderen van andere mensen voor een paar dagen en daarmee halen we een groot risico onderuit.

Overigens is 1 van de voordelen van Omikron dat het zich vrij snel manifesteert en ook sneller over is en je dus minder snel besmettelijk bent. Als je met de Wuhan, Alpha of Delta variant besmet raakte dan was je eerst al een dag of 4-5 onderweg voor je ziek werd en was je daarna nog een paar dagen besmettelijk. Een geweldige kans voor het virus, als je op vrijdag of zaterdag besmet werd in het uitgaansleven dan was het perfect getimed zodat je het de week erop nog goed door kon geven. Met Omikron ben je veel sneller ziek en genezen, de kans dat je op vrijdag of zaterdag een besmetting oppikt en die het volgende weekend nog verspreid is echt een heel stuk kleiner.
pi_203936879
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 13:50 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Het is helaas iets wat al 2 jaar onafgebroken gebeurd. De ene keer ligt het aan de voetbalsupporters, de andere keer aan carnaval, dan weer aan de jongeren terug van vakantie en ook het klimaat krijgt de schuld.

Feit is inderdaad dat er een virus is wat zich uitermate goed verspreid wanneer veel mensen (langdurig) dicht bij elkaar komen. Dit weekend was dit voornamelijk in Brabant en Limburg rondom de carnaval (waar ook heel veel mensen van boven de rivieren op afkomen). Dit weekend zijn het wellicht de volle clubs en Ziggo Dome zijn. En volgend weekend festival X en een feestje in de tent in Goeree Overflakkee.
Maar het is ook een feit dat de regering dit ingecalculeerd heeft anders hadden ze niet al zoveel versoepeld of dan nog niet alles tegelijk. Het gaat mij gewoon echt te ver om te zeggen dat het door carnaval komt terwijl het echt een totaalpakket is......
pi_203936881
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 13:53 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Nou en ik vraag me echt oprecht af of carnaval meer besmettingen heeft opgeleverd dan het normale nachtleven. Hier in de stad was carnaval voornamelijk buiten en werd er bij de deur bijgehouden of er niet teveel mensen binnen waren.
Buiten zijn is geen garantie, als er veel mensen kort op elkaar staan dan gaat het ook mis. Nou kom ik niet uit het zuiden maar wat ik van carnaval herinner is dat je ongeacht het aantal bezoekers altijd dicht op elkaar kruipt.

Nachtleven heeft toch die 1g nog in gebruik? Dat zou een hoop kunnen verklaren.
pi_203936923
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 13:53 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Nou en ik vraag me echt oprecht af of carnaval meer besmettingen heeft opgeleverd dan het normale nachtleven. Hier in de stad was carnaval voornamelijk buiten en werd er bij de deur bijgehouden of er niet teveel mensen binnen waren.
Ik denk dat die vraag wel met ja te beantwoorden is, het gros van de mensen wat je ziet en hoort met een besmetting relateert dit aan carnaval. In het zuiden zijn de teststraten ook aanzienlijk drukker dan op andere plekken in het land.

Maar we moeten vooral niet vergeten dat carnaval in plaats van het normale nachtleven plaatsvindt. De mensen die afgelopen weekend zijn gaan feesten met carnaval zouden normaal elders zijn. Daardoor lijkt het heel erg te focussen op carnaval, maar eigenlijk moet je zeggen dat de huidige stijging voornamelijk komt door én het nachtleven én terugkerende wintersporters.
En dat is niet gek of onverwacht, en ook zeker niet problematisch. De mensen in die groepen zijn mensen die veelal gevaccineerd zijn en ook niet in de doelgroep vallen die een verhoogd risico heeft op ziekenhuisopname. Een wintersporter loopt een veel grotere kans op een opname door een wintersport gerelateerde kwetsuur dan door Corona.

Daarom is het ook niet spannend verder, ja de besmettingen stijgen en ja we moeten daar wel absoluut oog voor hebben en kijken of we dat op een of andere manier wat kunnen sturen. Maar nee, het gaat niet zorgen voor volle ziekenhuizen of andere problemen.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 14:01:01 #50
268495 Oliver23
Ninja Mime!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')