abonnement Unibet Coolblue
pi_203948748
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 00:29 schreef Greys het volgende:
De dadadada was wel een gouden zet ja. :D
Echt gieren hoor _O- en dat die dadada ‘in het Nederlands zo goed klinkt’. Blijkbaar klinkt zelfs dat in een andere taal een beetje anders, misschien is dat het. :D
pi_203948773
quote:
_O- :D
pi_203949222
"This [song] actually made me emotional, and I don't really show emotions, so that's weird."
pi_203949232
Geniet van deze Brit die onze inzending covert. Z'n uitspraak is echt wel indrukwekkend.

twitter
pi_203949276
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:57 schreef blackswangreen het volgende:
Geniet van deze Brit die onze inzending covert. Z'n uitspraak is echt wel indrukwekkend.

[ twitter ]
'Hier in de diepte hoer ik steeds maar weer je naam' O+

Zonder grappen, ik vind dit na één dag al heel knap :D
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 5 maart 2022 @ 09:27:42 #159
163650 Greys
pi_203949450
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:57 schreef blackswangreen het volgende:
Geniet van deze Brit die onze inzending covert. Z'n uitspraak is echt wel indrukwekkend.

[ twitter ]
Wat superleuk. Ik wil er op de esf account wel een retweetje van doen. Weten we zeker dat het een Brit is, voordat ik er per ongeluk verkeerde dingen bij zet? :D :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_203949557
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:27 schreef Greys het volgende:

[..]
Wat superleuk. Ik wil er op de esf account wel een retweetje van doen. Weten we zeker dat het een Brit is, voordat ik er per ongeluk verkeerde dingen bij zet? :D :@
Nee, ik ging er eigenlijk vanuit door zijn gebruik van het woordje 'wee' en door z'n uitspraak. Volgens mij is het een Schot. Wel een met een talenknobbel trouwens.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 5 maart 2022 @ 09:46:32 #162
163650 Greys
pi_203949628
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:40 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Nee, ik ging er eigenlijk vanuit door zijn gebruik van het woordje 'wee' en door z'n uitspraak. Volgens mij is het een Schot. Wel een met een talenknobbel trouwens.
Ja ik zat ook al even in z'n tweets te neuzen. Mooi taalgebruik! En op z'n YouTubekanaal bij 'Over' of in z'n blog staat er ook niks over haha. Ik maak er wel niet-Nederlandstalige van. Ofzo. :D Wel echt superleuk en knap.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 5 maart 2022 @ 11:42:06 #164
2681 Dave
Aardig op drave
  zaterdag 5 maart 2022 @ 11:46:57 #165
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_203951159
quote:
Sjorsjinaaaa *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  zaterdag 5 maart 2022 @ 11:57:52 #166
2681 Dave
Aardig op drave
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 5 maart 2022 @ 13:14:19 #167
163650 Greys
pi_203952088
Zo grappig, na die ene kritische dadada dame hierboven meteen weer een video met iemand die juist benoemt dat hij de dadada zo tof vindt. De dadada dóet wat met mensen. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:35:29 #168
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_203952350
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:14 schreef Greys het volgende:
Zo grappig, na die ene kritische dadada dame hierboven meteen weer een video met iemand die juist benoemt dat hij de dadada zo tof vindt. De dadada dóet wat met mensen. _O-
Ik vind het heel lastig, aan de ene kant vind ik het heel slim, want het blijft hangen en iedereen kan dat meezingen. Aan de andere kant vind ik het misschien nét iets teveel, want je hebt ook al oehoe. Ik had misschien één keer gedaan en tekst of muziek (?) bij de andere.
Maar ik denk dat het live juist wél weer overkomt.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_203952557
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:35 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Ik vind het heel lastig, aan de ene kant vind ik het heel slim, want het blijft hangen en iedereen kan dat meezingen. Aan de andere kant vind ik het misschien nét iets teveel, want je hebt ook al oehoe. Ik had misschien één keer gedaan en tekst of muziek (?) bij de andere.
Maar ik denk dat het live juist wél weer overkomt.
Het is inderdaad een double whammy met ook nog de oehoe erachteraan, dat vond ik bij de eerste keer luisteren ook iets teveel van het goede. Aan de andere kant, ik presenteer u het refrein van The Look van Roxette:

'Nanananana nanananana nanananananana nanananana nanananananananana, she's got the look.'

Toch een wereldhit, maar ik denk dat als daar reactievideo's van streng kijkende vocal coaches van waren gemaakt ze ook wel kritisch waren geweest :)
pi_203953912
Wat inschattingen over de kansen:

Eurovision Bets&Pieces:
twitter


ESC Observer:
twitter


ESC-Betting:
quote:
Internal selection reveal season picks up the pace in March and The Netherlands are the first to show their hand this month…

It's easy to overate something coming out right now given the general feeling on the standard so far and this being the first new thing to come around for a while. I certainly wouldn't expect it to maintain such a high position in fan polls once we have the lot but I don't think this will completely fade away either- it is a quality song and the year is lacking in those. Perhaps more of a middle ground between where the fans have this and the current odds is more reasonable.

The Dutch works well here and is more melodic than feared. I’m interested in the behind the scenes decision however- how much of the decision is following the trend of the rise in success of native language entries and how much of it is “we don’t want to win”. I’m not as sure on the latter as I was before- the broadcaster have so far made a fair amount of effort here and I’m assuming will continue to with the staging. They’re just going to do the best with what they’ve got and on paper this isn’t too hard to stage. S10 fits the role well and some nice intimate camera angles and lighting could be enough to make this atmospherical which is essential if the public is going to buy into it.

Greece and Croatia somewhat are on similar ground whilst Portugal could also join that party and all three of these sit in the second half of semi 1 compared to the Dutch which is the only real argument I can see against this qualifying combined with little in built support for the Netherlands. The semi is elsewhere lacking in clear jury bait however and I’d expect them to have this highly, even if the televote does end up overlooking this. There’s a big range in potential and at the high end qualification becomes a guarantee. Right now I’ll go for a left hand side finish overall but there’s room for improvement and expect this to be a common ‘dark horse’ pick.

Personal Rating: 8/10

Competitive Rating: 7/10

Early Prediction: Semi 1 4th-8th, Final 10th-14th
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203954023
Interessant, maar ik geloof er echt niets van dat Nederland niet wil winnen? Zie dat wel vaker genoemd worden :?
pi_203954258
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 16:08 schreef Em31 het volgende:
Interessant, maar ik geloof er echt niets van dat Nederland niet wil winnen? Zie dat wel vaker genoemd worden :?
Het is hoe buitenlanders er naar kijken hè. Die constateren een erg matige inzending in 2021 en nu een liedje in de doorgaans niet zo goed scorende Nederlandse taal.

Als ik heel eerlijk ben, vind ik het op zich ook wel ‘leuk’ dat we iets in het Nederlands insturen, maar vind ik dit lied tekstueel niet zodanig bijzonder dat je hiervan niet een simpele Engelse vertaling zou kunnen sturen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203954397
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 16:31 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het is hoe buitenlanders er naar kijken hè. Die constateren een erg matige inzending in 2021 en nu een liedje in de doorgaans niet zo goed scorende Nederlandse taal.

Als ik heel eerlijk ben, vind ik het op zich ook wel ‘leuk’ dat we iets in het Nederlands insturen, maar vind ik dit lied tekstueel niet zodanig bijzonder dat je hiervan niet een simpele Engelse vertaling zou kunnen sturen.
Maar het taalargument lijkt niet echt meer te gelden. Ik denk zelfs dat het in het Nederlands nog iets mysterieus houdt, want de tekst op zich is inderdaad niet heel bijzonder. Bijna schlager-achtig, 'oh mijn lief wat moet ik nou'.
pi_203954706
‘Top 3’ ‘breath of fresh air in the final’
Zoooo positief O+
pi_203954753
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 16:31 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het is hoe buitenlanders er naar kijken hè. Die constateren een erg matige inzending in 2021 en nu een liedje in de doorgaans niet zo goed scorende Nederlandse taal.

Als ik heel eerlijk ben, vind ik het op zich ook wel ‘leuk’ dat we iets in het Nederlands insturen, maar vind ik dit lied tekstueel niet zodanig bijzonder dat je hiervan niet een simpele Engelse vertaling zou kunnen sturen.
Nee, ik denk dan ook dat Nederlands het juist hier beter maakt. :D maar het is meer dat argument steeds, ook voor het nummer al bekend was. Snap dat ze dat misschien denken, maar volgens mij is het gewoon totaal niet zo. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')