abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 maart 2022 @ 10:51:30 #126
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_203918998
Vannacht om 2 uur de postieve uitslag van de GGD mogen ontvangen.

Sodeju er begint wat los te komen in m'n longen ook nu, gedver :').
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  donderdag 3 maart 2022 @ 11:09:51 #127
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_203919358
Gister laten testen, klein griepje opgelopen door Carnaval gelukkig geen Corona
pi_203919373
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 00:02 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dat men nog puf heeft om überhaupt na 5 dagen carnaval aan een teststraat te denken.
De brainwash om een GGD test te gaan halen na een positieve zelftest is toch wel beetje ernstig.

Wanneer stoppen we daarmee?

Zelftest positief? Nou veel succes, maar we hoeven je niet nog een keer in een GGD teststraat te zien :W :W
Ach, het geeft wel mooi aan dat het mogelijk is om mensen te programmeren.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_203919415
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 09:15 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Amerika is een enorm land.
  donderdag 3 maart 2022 @ 11:13:35 #130
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_203919460
er zijn genoeg mensen met Corona die zich niet meer laten testen.
pi_203919486
quote:

[..]
Dat men nog puf heeft om überhaupt na 5 dagen carnaval aan een teststraat te denken.
De brainwash om een GGD test te gaan halen na een positieve zelftest is toch wel beetje ernstig.

Zelftest positief? Nou veel succes, maar we hoeven je niet nog een keer in een GGD teststraat te zien :W :W
Nergens blijkt uit die tweet dat mensen na een positieve zelftest nog naar de GGD gaan, dat maak je er zelf van.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 3 maart 2022 @ 11:14:47 #132
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_203919494
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 22:06 schreef Spablauw214 het volgende:
Ginny Mooy loopt op Twitter te janken dat corona ongebreideld rondgaat in Oekraïne want mensen zitten op elkaar gepakt in schuilkelders en dragen geen mondkapjes. Dat is veel erger dan schietende Russen. De pandemie is nog niet over!

Dan heb je het dus echt niet begrepen :') alsof je bezig bent met covid op het moment dat je geen dak meer boven je hoofd hebt. Achterlijk mens :') :')
Corona gebruiken ze daar als bio Wapen.
pi_203919506
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 11:13 schreef KingRadler het volgende:
er zijn genoeg mensen met Corona die zich niet meer laten testen.
Net als de afgelopen 2 jaren. Wat een nieuws :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_203919769
quote:

[..]

Nou ja, nu ik het toch heb wil ik ook wel aansprak kunnen maken op een herstelbewijs. In de huidige situatie niet nodig natuurlijk maar we zijn er nog niet, en met het oog op reizen wil ik zoveel mogelijk van dat soort zaken verzamelen.

En ik heb toch niks beters te doen want mijn werk kan niet vanuit huis.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 3 maart 2022 @ 11:57:27 #135
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_203920297
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 10:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Overigens nog een manier om ernaar te kijken. Een zieke werknemer kost al gauw 200+ euro. Per dag.
[..]
https://www.mkbservicedes(...)200-tot-400-euro.htm

Dus in b4, 'maar dertigers komen niet op de ic'. Vaccinatie helpt ook om het ziektebeeld milder te maken. Dus als je werknemer ook maar een halve dag korter ziek is, heb je de investering (ad 2 prikken voor 40 euro) er alweer terug uit. En dan kan de werknemer zelfs nog onder werktijd die prik gaan halen, zo economisch voordelig is dat.

Maar goed, dit weten we al een jaar.
Ligt eraan. Er zijn vele mensen thuis geweest na hun prikken omdat ze daar ziek van zijn geworden. Hoe bereken je dan die 'winst'?

Hopenlijk gaat er netzo mee om worden gegaan als met de griepprik. Zelf heb ik nog nooit de griepprik gehad en in mijn 25 jarige werkende bestaan ben ik nog nooit een dag thuis geweest met 'de griep'. Vandaar dat ik niet sta te springen om een 'verplichting', wil dat zelf kunnen blijven beslissen.
To BG or not to BG!
pi_203920471
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 22:06 schreef Spablauw214 het volgende:
Ginny Mooy loopt op Twitter te janken dat corona ongebreideld rondgaat in Oekraïne want mensen zitten op elkaar gepakt in schuilkelders en dragen geen mondkapjes. Dat is veel erger dan schietende Russen. De pandemie is nog niet over!

Dan heb je het dus echt niet begrepen :') alsof je bezig bent met covid op het moment dat je geen dak meer boven je hoofd hebt. Achterlijk mens :') :')
Onder red-teamers en gelijkgestemde zerocovidians gaat hoe dan ook een harde kern overblijven die weigert hun verlies te nemen. Mevrouw Mooy is daar kennelijk één van.
I'll give you something to do
pi_203920544
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:07 schreef galantis het volgende:

[..]
Onder red-teamers en gelijkgestemde zerocovidians gaat hoe dan ook een harde kern overblijven die weigert hun verlies te nemen. Mevrouw Mooy is daar kennelijk één van.
Klopt, maar als je een oorlog misbruikt om je stokpaardje te kunnen bereiden, dan ben je af hoor.

Er zijn hier in het topic de nodige vergelijkingen gemaakt tussen (aspecten van) WOII en de pandemie. Met terugwerkende kracht is dat toch ook wel misplaatst eigenlijk. Ik heb daar ook aan meegedaan en zo eerlijk wil ik ook wel zijn.
pi_203920858
Covid lockdowns weren’t needed, finds inquiry in the country that stayed open

https://www.msn.com/en-gb(...)AUjAbY?ocid=msedgntp
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_203920938
quote:
11s.gif Op donderdag 3 maart 2022 09:23 schreef dick_laurent het volgende:
:o Nou een van mijn collega's die afgelopen maandag op dezelfde kamer als ik zat heeft zojuist zich ziekgemeld na een positieve covid test. Spannund.

#prayforDick
Oei, jij hebt een GROOT probleem.

Hier in onze groep nu 5 mensen CORRED na carnaval. Inclusief mijn vriendin.

Zelf nog niks (net nog even zelftestje gedaan). MEN VATTE ZE NIE :7 @Caland

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2022 12:44:13 (eentje opgehoogd :o ) ]
pi_203921014
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:34 schreef RipCity het volgende:
Covid lockdowns weren’t needed, finds inquiry in the country that stayed open

https://www.msn.com/en-gb(...)AUjAbY?ocid=msedgntp
Bevolkingsdichtheid Zweden: 25 inw/km²
Bevolkingsdichtheid Nederland: 508 inw/km²

Ik vermoed zo dat ze op de toendra's van Binnen-Mongolië ook niet echt een lockdown nodig hadden. Hong Kong komt straks wel weer aan de beurt.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 3 maart 2022 @ 12:57:42 #141
335476 oppiedoppie
pi_203921119
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:50 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik vermoed zo dat ze op de toendra's van Binnen-Mongolië ook niet echt een lockdown nodig hadden. Hong Kong komt straks wel weer aan de beurt.
Het betekend niet letterlijk dat er 25 Zweden per km zitten, ook in Zweden wonen ze in steden en voornamelijk in het zuiden van Zweden, het Noorden heeft nog veel minder inwoners dan 25 per km2.
To BG or not to BG!
pi_203921230
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:57 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Het betekend niet letterlijk dat er 25 Zweden per km zitten, ook in Zweden wonen ze in steden en voornamelijk in het zuiden van Zweden, het Noorden heeft nog veel minder inwoners dan 25 per km2.
Bedankt voor het uitleggen van het concept "gemiddeld".
pi_203921348
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:50 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Als de urbanisatiegraad of gelijksoortige markers vergelijkbaar zijn tussen landen maakt de bevolkingsdichtheid geen hout uit.
Ik zou een stuk onbewoond land van elk willekeurig formaat aan Nederland vast kunnen plakken wat de bevolkingsdichtheid behoorlijk verkleint maar voor virusverspreiding verder volledig irrelevant is.
I'll give you something to do
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 13:18:13 #144
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203921403
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Oei, jij hebt een GROOT probleem.

Hier in onze groep nu 5 mensen CORRED na carnaval. Inclusief mijn vriendin.

Zelf nog niks (net nog even zelftestje gedaan). MEN VATTE ZE NIE :7 @:caland
Echt he. Nou. Het is inmiddels middag. Het enige symptoom dat ik bemerk is een aanhoudend hongergevoel.

Wat ik ook had na mijn vaccinatie destijds 🤔 hmmmm....
  donderdag 3 maart 2022 @ 13:18:40 #145
335476 oppiedoppie
pi_203921409
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 13:04 schreef eentwee het volgende:

[..]
Bedankt voor het uitleggen van het concept "gemiddeld".
Galantis legt het beter uit, toch thnx :D
To BG or not to BG!
pi_203921486
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 13:13 schreef galantis het volgende:

[..]
Als de urbanisatiegraad of gelijksoortige markers vergelijkbaar zijn tussen landen maakt de bevolkingsdichtheid geen hout uit.
Ik zou een stuk onbewoond land van elk willekeurig formaat aan Nederland vast kunnen plakken wat de bevolkingsdichtheid behoorlijk verkleint maar voor virusverspreiding verder volledig irrelevant is.
Daar heb je op zich natuurlijk gelijk in maar ook dat zegt niet alles. Je moet dan natuurlijk ook kijken naar de vorm van urbanisatie. Zweden heeft een aantal grote steden, Nederland is volgens sommige definities gewoon één grote stad waarbij er tussen de steden veel meer verbinding is. Dat is weer van invloed op de landelijke snelheid van verspreiding, geen opzichte van verspreiding in clusters zoals je in Zweden meer zult hebben.

Overigens mag je gerust weten dat ik die het argumentatie van lockdowns waren niet nodig volstrekt niet serieus neem. Is weer zo'n wappievlaggetje wat uit de context wordt getrokken en niks blijkt te zijn. Ik ga er dus verder niet meer op in :)
pi_203921894
Uit de Volkskrant n.a.v. hetzelfde onderzoek:

quote:
Zweedse coronacommissie: land had tijdens eerste coronagolf in gedeeltelijke lockdown gemoeten

Zweden had tijdens de eerste coronagolf in maart 2020 strenger moeten optreden door plekken als restaurants, winkelcentra, kappers en zwembaden tijdelijk te sluiten. Dat schrijft de Zweedse coronacommissie in haar derde en laatste evaluatierapport.
Opvallend verschil in wat er boven het artikel staat, derhalve. Maar als je het leest, dan is voor beide wat te zeggen.

Laten we vooral ook niet vergeten dat Nederland het nog veel en veel slechter deed, met ca. 1,5x zoveel doden als Zweden en ruim 3x zoveel als Denemarken.
pi_203922005
twitter
pi_203922231
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 14:08 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
De Daling des DOODS!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2022 14:28:57 ]
  donderdag 3 maart 2022 @ 14:30:56 #150
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203922249
quote:
11s.gif Op donderdag 3 maart 2022 13:18 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Echt he. Nou. Het is inmiddels middag. Het enige symptoom dat ik bemerk is een aanhoudend hongergevoel.

Wat ik ook had na mijn vaccinatie destijds 🤔 hmmmm....
Viesdick
Zuiger van het FOK!-OMT
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')