abonnement Unibet Coolblue
pi_203911332
https://www.reuters.com/w(...)ot-panic-2022-03-02/

In Hong Kong gaat het nog niet zo lekker :{
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 2 maart 2022 @ 20:53:47 #102
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203912944
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 17:24 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

Dat zal ik je zeggen Marino, wat het totale effect zal zijn:

Besmettingen stijgen richting de 80.000.
Lichte stijgen Verpleegafdelingen
Geen effect op de IC Afdelingen

en door,
Misschien dat we nu eindelijk eens richting de 5000 in de ziekenhuizen gaan.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203913434
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:53 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Misschien dat we nu eindelijk eens richting de 5000 in de ziekenhuizen gaan.
...

En andere nutteloze statistieken.
Ben weleens benieuwd naar hoeveel kilo boter men eet in dit land per dag.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203913597
Nou hier is dan ook na 2 jaar corona toegeslagen. Mijn broertje heeft het gekregen via carnaval en die is intussen ook gewoon hier geweest (vandaag positief getest en al lichte klachten zoals vermoeidheid, spierpijn, geen smaak, hoofdpijn etc). Dus dat wordt afwachten of ik het ook ga krijgen. Ik hoop het echt niet maar de kans zal heel groot zijn aangezien we vaak bij elkaar in de buurt zijn.
  woensdag 2 maart 2022 @ 21:35:44 #105
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203913832
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 15:56 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Honderden te veel dus.

IC-opname kost, wat, 2000 euro per dag? Een vaccinatie kost 20 euro. Zelden zo'n goede business case gezien. _O_
Moet jij eens gaan uitrekenen hoeveel mensen je moet vaccineren om een IC opname te voorkomen. En dan de rekensom maken.
Valt tegen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 2 maart 2022 @ 21:37:14 #106
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203913855
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 21:22 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Nou hier is dan ook na 2 jaar corona toegeslagen. Mijn broertje heeft het gekregen via carnaval en die is intussen ook gewoon hier geweest (vandaag positief getest en al lichte klachten zoals vermoeidheid, spierpijn, geen smaak, hoofdpijn etc). Dus dat wordt afwachten of ik het ook ga krijgen. Ik hoop het echt niet maar de kans zal heel groot zijn aangezien we vaak bij elkaar in de buurt zijn.
Zal nog wel vaker gebeuren ook, rot, maar hoop dat je geen tot weinig klachten ervan krijgt als het zo zou zijn :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203914435
Ginny Mooy loopt op Twitter te janken dat corona ongebreideld rondgaat in Oekraïne want mensen zitten op elkaar gepakt in schuilkelders en dragen geen mondkapjes. Dat is veel erger dan schietende Russen. De pandemie is nog niet over!

Dan heb je het dus echt niet begrepen :') alsof je bezig bent met covid op het moment dat je geen dak meer boven je hoofd hebt. Achterlijk mens :') :')
  woensdag 2 maart 2022 @ 22:09:34 #108
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203914485
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 22:06 schreef Spablauw214 het volgende:
Ginny Mooy loopt op Twitter te janken dat corona ongebreideld rondgaat in Oekraïne want mensen zitten op elkaar gepakt in schuilkelders en dragen geen mondkapjes. Dat is veel erger dan schietende Russen. De pandemie is nog niet over!

Dan heb je het dus echt niet begrepen :') alsof je bezig bent met covid op het moment dat je geen dak meer boven je hoofd hebt. Achterlijk mens :') :')
Ginny zou nog over mondkapjes beginnen op het moment dat er een meteoriet op aarde dreigt neer te storten.
pi_203914598
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 22:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ginny zou nog over mondkapjes beginnen op het moment dat er een meteoriet op aarde dreigt neer te storten.
True story :')
  woensdag 2 maart 2022 @ 23:13:13 #110
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203915319
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 22:06 schreef Spablauw214 het volgende:
Ginny Mooy loopt op Twitter te janken dat corona ongebreideld rondgaat in Oekraïne want mensen zitten op elkaar gepakt in schuilkelders en dragen geen mondkapjes. Dat is veel erger dan schietende Russen. De pandemie is nog niet over!

Dan heb je het dus echt niet begrepen :') alsof je bezig bent met covid op het moment dat je geen dak meer boven je hoofd hebt. Achterlijk mens :') :')
Wat ongepast en bizar joh :{
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203915327
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 22:06 schreef Spablauw214 het volgende:
Ginny Mooy loopt op Twitter te janken dat corona ongebreideld rondgaat in Oekraïne want mensen zitten op elkaar gepakt in schuilkelders en dragen geen mondkapjes. Dat is veel erger dan schietende Russen. De pandemie is nog niet over!

Dan heb je het dus echt niet begrepen :') alsof je bezig bent met covid op het moment dat je geen dak meer boven je hoofd hebt. Achterlijk mens :') :')
M&Y komen binnenkort met een Signaalwaarde met haar.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203915776
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 17:24 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

Dat zal ik je zeggen Marino, wat het totale effect zal zijn:

Besmettingen stijgen richting de 80.000.
Lichte stijgen Verpleegafdelingen
Geen effect op de IC Afdelingen

en door,
Dat men nog puf heeft om überhaupt na 5 dagen carnaval aan een teststraat te denken.
De brainwash om een GGD test te gaan halen na een positieve zelftest is toch wel beetje ernstig.

Wanneer stoppen we daarmee?

Zelftest positief? Nou veel succes, maar we hoeven je niet nog een keer in een GGD teststraat te zien :W :W
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203915801
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 21:22 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Nou hier is dan ook na 2 jaar corona toegeslagen. Mijn broertje heeft het gekregen via carnaval en die is intussen ook gewoon hier geweest (vandaag positief getest en al lichte klachten zoals vermoeidheid, spierpijn, geen smaak, hoofdpijn etc). Dus dat wordt afwachten of ik het ook ga krijgen. Ik hoop het echt niet maar de kans zal heel groot zijn aangezien we vaak bij elkaar in de buurt zijn.
Misschien moeten we ook een keer stoppen met daar krampachtig over te gaan doen.
Ben je kwetsbaar of oud, dan begrijp ik het wel, ik ben ook voorzichtig bij mijn ouders, maar verder moet het leven echt een keer door gaan.

Het laatste restje raakt nu besmet in de eerste paar weken uitgaan, en carnaval. Dan is bijna iedereen wel een keer geweest, of je het nu weet of niet.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203916759
Mooi nieuws in België


Na bijna twee jaar zal het Overlegcomité niet langer de touwtjes in handen hebben

Goed om te zien dat er daar alleen mondkapjes in het ov met steun van de ov bedrijven kunnen worden aangehouden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203916831
twitter


Voor alle Carnaval-corona-lijers.
Alleen maar winnaars!! *O*
Go hard or go home
pi_203917035
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 07:35 schreef _serial_ het volgende:
Mooi nieuws in België


Na bijna twee jaar zal het Overlegcomité niet langer de touwtjes in handen hebben

Goed om te zien dat er daar alleen mondkapjes in het ov met steun van de ov bedrijven kunnen worden aangehouden.
In de VS willen ze mondkapjes in OV en vliegtuig aanhouden want de groep <5 kan niet gevaccineerd worden en die kunnen ook long covid oplopen. Ja zo kan je bezig blijven.
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 08:45:25 #117
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203917260
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 08:16 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
In de VS willen ze mondkapjes in OV en vliegtuig aanhouden want de groep <5 kan niet gevaccineerd worden en die kunnen ook long covid oplopen. Ja zo kan je bezig blijven.
Een kind van onder de 5 jaar met long covid? :') Hoe dan. Die is nog niet eens lang genoeg in leven om daar een uitspraak over te kunnen doen.

Wat wordt het volgende.... Pasgeborenen met long covid?

"Ja, ik merkte al aan Fredje dat hij het zwaar had in de baarmoeder. Hoorde hem steeds kuchen en hij wilde zich op een gegeven moment omdraaien in mijn buik, nou daar moest ie echt twee dagen van bijkomen!"
pi_203917413
quote:
11s.gif Op donderdag 3 maart 2022 08:45 schreef dick_laurent het volgende:
Een kind van onder de 5 jaar met long covid? Hoe dan. Die is nog niet eens lang genoeg in leven om daar een uitspraak over te kunnen doen.

'Murica. Lekker laten gaan joh.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203917590
twitter
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 09:23:35 #120
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203917742
:o Nou een van mijn collega's die afgelopen maandag op dezelfde kamer als ik zat heeft zojuist zich ziekgemeld na een positieve covid test. Spannund.

#prayforDick
  donderdag 3 maart 2022 @ 09:44:05 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203918029
quote:
11s.gif Op donderdag 3 maart 2022 09:23 schreef dick_laurent het volgende:
:o Nou een van mijn collega's die afgelopen maandag op dezelfde kamer als ik zat heeft zojuist zich ziekgemeld na een positieve covid test. Spannund.

#prayforDick
"Hier ligt Dick
Het ga je goed daar, pik"
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203918111
quote:
9s.gif Op donderdag 3 maart 2022 09:44 schreef Molo het volgende:

[..]
"Hier ligt Dick
Het ga je goed daar, pik"
Moge hij in vrede tot in de eeuwigheid fallusbewegingen maken, amen.
  donderdag 3 maart 2022 @ 10:11:26 #123
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203918387
quote:
11s.gif Op donderdag 3 maart 2022 09:23 schreef dick_laurent het volgende:
:o Nou een van mijn collega's die afgelopen maandag op dezelfde kamer als ik zat heeft zojuist zich ziekgemeld na een positieve covid test. Spannund.

#prayforDick
Ik heb al zo vaak close contact gehad met mensen die 2 dagen later positief testten. En ik krijg het maar niet.

#calimero
pi_203918430
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 21:35 schreef Molo het volgende:

[..]
Moet jij eens gaan uitrekenen hoeveel mensen je moet vaccineren om een IC opname te voorkomen. En dan de rekensom maken.
Valt tegen
Ik wil de rekensom ook wel anders maken hoor. Het operationeel houden van een ic-bed kost 1 miljoen per jaar.

Van maart 2020 t/m maart 2021 waren er ongeveer 9000 IC-opnames. Gemiddeld liggen die er 14 dagen, dat is 9000*14/365 = 345 jaar. Dat kost dus 345 miljoen.

Voor dat bedrag kunnen we 17 miljoen prikken zetten*. Dan hadden we al 8,5 miljoen mensen kunnen inenten. Dan hadden we zo'n beetje alle risicogroepen in kunnen enten. Het is uiteraard niet zo dat er dan niemand meer op de ic belandt, maar de effectiviteit is zo'n 95%. Dus vooruit, laten we het houden dat we het equivalent van 8 miljoen gevaccineerden besparen.

Echter is dit de meest conversatieve berekening, want die 9000 ic-opnames zijn onstaan ONDANKS dat in deze periode we zo'n 8 maanden in lockdown gezeten hebben (maart-mei 2020 en oktober 2020-februari 2021). Het werkelijke aantal ic-opnames zou dus nog een veelvoud hoger geweest zijn. En qua 'lockdownkosten' hebben we het over tientallen miljarden.

Ergo, deze business case is een no-brainer.

* Het werkelijke aantal zal hoger zijn, want een prik was geen 20 euro, maar iets van 15 euro per stuk.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203918523
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 10:14 schreef DireStraits7 het volgende:
Ergo, deze business case is een no-brainer.
Overigens nog een manier om ernaar te kijken. Een zieke werknemer kost al gauw 200+ euro. Per dag.
quote:
en zieke werknemer kost je als werkgever gemiddeld 250 tot wel 300 euro per dag, maar dit kan nog verder oplopen (zie hieronder). Je bent al gauw 2,5 keer het salaris kwijt.
https://www.mkbservicedes(...)200-tot-400-euro.htm

Dus in b4, 'maar dertigers komen niet op de ic'. Vaccinatie helpt ook om het ziektebeeld milder te maken. Dus als je werknemer ook maar een halve dag korter ziek is, heb je de investering (ad 2 prikken voor 40 euro) er alweer terug uit. En dan kan de werknemer zelfs nog onder werktijd die prik gaan halen, zo economisch voordelig is dat.

Maar goed, dit weten we al een jaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door DireStraits7 op 03-03-2022 10:28:11 ]
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')