Alexey Mordashov, vriend van Poetin, is daar de grootste aandeelhouder.quote:World’s Largest Tour Operator TUI Has a Russian Oligarch Problem
TUI, the world’s largest tour operator, must confront that its largest shareholder, Alexey Mordashov, is a pro-Putin oligarch who met with the Russian president in the Kremlin Thursday in a show of defiance against Western sanctions. As global opposition to Russia’s bloody invasion of Ukraine grows, having a Putin ally on its supervisory board presents TUI with a major optics problem, at the very least, if not larger, potential financial hardship.
Yup, ben wel benieuwd hoeveel en welke van die oligarch-speeltjes hun tentakels in ons land hebben.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:16 schreef Hanca het volgende:
En juist dit maakt sancties ook effectief. Die olichargen hebben speeltjes en bedrijven over de hele wereld. Als je hen het onmogelijk maakt om nog iets te doen met die bedrijven, dan wordt het denk ik echt wel lastig voor Poetin in eigen huis.
Ah zo te lezen Holland & Barrett ook, daar is Russische oligarch Mikhail Fridman en vriend van Poetin de eigenaar.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:30 schreef miss_sly het volgende:
Follow the Money is er kennelijk al mee bezig:
https://www.ftm.nl/artike(...)mMFf%2Br%2BVIQ%3D%3D
TUI is Duits, he? Holland & Barrett is Britsquote:Op woensdag 2 maart 2022 08:55 schreef Perrin het volgende:
Bijvoorbeeld TUI, een groot reisbureau:
[..]
Alexey Mordashov, vriend van Poetin, is daar de grootste aandeelhouder.
Zijn er meer vingers in de pap van die lui in ons land?
Ja Nederland is maar een onderdeeltje van hun imperium natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
TUI is Duits, he? Holland & Barrett is Brits
Een link naar iets Russisch is ruim voldoende om mensen uit te sluiten. Welkom in 2022.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
TUI is Duits, he? Holland & Barrett is Brits
Moet je wel weten dat ze aandelen hebben in die bedrijven en dat is niet altijd erg transparant, natuurlijk. Het kan zo zijn dat er een via holding een groot deel van de AH aandelen bezit bijvoorbeeld (dat geloof ik niet maar als voorbeeld, he) en als dat via een equity loopt dan is dat best lastig te achterhalen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja Nederland is maar een onderdeeltje van hun imperium natuurlijk.
Maar ikzelf zou nog steeds geen producten kopen bij bedrijven in bezit van Russische oligarchen of waarvan ze een groot deel van de aandelen hebben.
Nee, een direkte link naar Poetin is voldoende.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:58 schreef Nober het volgende:
[..]
Een link naar iets Russisch is ruim voldoende om mensen uit te sluiten. Welkom in 2022.
Zeker, zeker. Maar in bovenstaande gevallen is de link met zo'n kremlin-miljardair wel zeer duidelijk.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Moet je wel weten dat ze aandelen hebben in die bedrijven en dat is niet altijd erg transparant, natuurlijk. Het kan zo zijn dat er een via holding een groot deel van de AH aandelen bezit bijvoorbeeld (dat geloof ik niet maar als voorbeeld, he) en als dat via een equity loopt dan is dat best lastig te achterhalen.
Dat is het punt niet zozeer, ik had, en ik denk dat ik redelijk geinformeerd ben over het algemeen, geen flauw idee dat er een Poetin oligarch in TUI zat bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zeker, zeker. Maar in bovenstaande gevallen is de link met zo'n kremlin-miljardair wel zeer duidelijk.
Ahja, ik wist dat ook niet idd. Tot ik zelf nav de invasie probeerde uit te zoeken waar in ons land ze hun vingertjes ook hadden zitten.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is het punt niet zozeer, ik had, en ik denk dat ik redelijk geinformeerd ben over het algemeen, geen flauw idee dat er een Poetin oligarch in TUI zat bijvoorbeeld.
Dat is z'n bijbootje. Het grote jacht is nog niet in beslag genomenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:47 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Poetin's TUI-vriendje is zijn jacht ook kwijt.
Ahja, die heeft ie even snel naar de Seychellen laten varen, lees ik.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:23 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat is z'n bijbootje. Het grote jacht is nog niet in beslag genomen
[ afbeelding ]
Malediven is ook populair las ik.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ahja, die heeft ie even snel naar de Seychellen laten varen, lees ik.
Voor de tientallen miljoenen die zo'n boot jaarlijks kost kun je elke maand een nieuw vakantiehuis aanschaffen..quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:43 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Malediven is ook populair las ik.
Nou ja succes met je jacht dan daar. Veel meer dan een veredeld vakantiehuis is het dan niet meer.
Veel van die boten zijn daarom een paar weken per jaar in de charter, dan heb je de lopende kosten voor een (groot) deel afgedekt. Die geldstroom valt nu wegquote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Voor de tientallen miljoenen die zo'n boot jaarlijks kost kun je elke maand een nieuw vakantiehuis aanschaffen..![]()
Belangrijkste functie van zo'n ding is dat het een leuk speeltje is en je er lekker ongegeneerd 'wie heeft de grootste' mee kunt spelen.
Het is toch om te laten zien wie de grootste piemel heeft?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Voor de tientallen miljoenen die zo'n boot jaarlijks kost kun je elke maand een nieuw vakantiehuis aanschaffen..![]()
Belangrijkste functie van zo'n ding is dat het een leuk speeltje is en je er lekker ongegeneerd 'wie heeft de grootste' mee kunt spelen, heb ik begrepen. Verder wel een gigantische money pit.
Ja mannen blijven een wat apart geslacht. Machtsgeil dictatortje spelen, zwaaien met je surrogaat piemel. Uiteindelijk diep van binnen gewoon nog een aapje.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het is toch om te laten zien wie de grootste piemel heeft?
Ik zag de boot laatst van Musk, en die heeft 3 piemels en zo hoog dat die niet eens onder een brug past.
Was die raket van Bezos niet in de vorm van een piemel?
Het is ook van alle tijden. Obelisken zijn ook fallussymbolen. Er staat er ook 1 in de VS.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja mannen blijven een wat apart geslacht. Machtsgeil dictatortje spelen, zwaaien met je surrogaat piemel. Uiteindelijk diep van binnen gewoon nog een aapje.
Alle sporters en dirigenten hebben een directe link met Putin?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, een direkte link naar Poetin is voldoende.
Ja. Sporters zijn zijn paradepaardjes, en die dirigent was inderdaad een uitgesproken Poetin-fan. Dat soort uitgesproken dictatorvriendjes zie ik liever niet meer op prominente plekken, nee.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:28 schreef Nober het volgende:
[..]
Alle sporters en dirigenten hebben een directe link met Putin?
Dan heb jij niet veel geleerd van de geschiedenis.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja. Sporters zijn zijn paradepaardjes, en die dirigent was inderdaad een uitgesproken Poetin-fan. Dat soort uitgesproken dictatorvriendjes zie ik liever niet meer op prominente plekken, nee.
Dat personeel is voor een heel groot deel Nederlanders, wel eens docu over gezien, verdient enorm maar is wel erg spartaans leven.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:56 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Veel van die boten zijn daarom een paar weken per jaar in de charter, dan heb je de lopende kosten voor een (groot) deel afgedekt. Die geldstroom valt nu weg
Laten we hopen dat het boordpersoneel (kok, technicien, housekeeping e.d.) wel gewoon doorbetaald krijgt en er verder niet al te veel last van heeft
FTM heeft al een hele serie over die lui.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:59 schreef Viv het volgende:
Geen idee![]()
Misschien iets voor Follow The Money om uit te zoeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |