Ik zie het meer als een goede manier om de antiwesterse propaganda en nepnieuws van uit Rusland en China te blokkeren.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:48 schreef SuperNeger het volgende:
Dit is overduidelijk het westen dat vrijheid van informatie en vrijheid van meningsuiting nu langzaam probeert in te perken omdat ze zichzelf in de voet schieten door het echt zijn van een vrije wereld.
Je zou beide moeten toestaan en mensen zelf laten uitzoeken of het klopt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik zie het meer als een goede manier om de antiwesterse propaganda en nepnieuws van uit Rusland en China te blokkeren.
Probleem is dat er mensen zijn die dat niet goed kunnen zelf. Baudet bijvoorbeeld zou daar een voorbeeld van kunnen zijn? Of hij zit in de pocket van Poetin? Daarnaast hebben we vrije media in het westen. En in Rusland niet.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:55 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Je zou beide moeten toestaan en mensen zelf laten uitzoeken of het klopt.
Vrijheid van informatie en meningsuiting is het aller belangrijkste.
Dan komt het vast goedquote:Op woensdag 2 maart 2022 08:55 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Dit ja. Baudet was in Rusland al lang opgepakt en had een enkeltje Siberië gekregen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:57 schreef Megumi het volgende:
[..]
Probleem is dat er mensen zijn die dat niet goed kunnen zelf. Baudet bijvoorbeeld zou daar een voorbeeld van kunnen zijn? Of hij zit in de pocket van Poetin? Daarnaast hebben we vrije media in het westen. En in Rusland niet.
Nee, dat riekt naar journalistiek.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:48 schreef SuperNeger het volgende:
is in plaats van dit voor hen te doen. Dat riekt gewoon naar propaganda en censuur.
Dit wordt net zo hard nagepraat en uniform uitgerold over WEF landen als de gehele Corona hoax.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:48 schreef SuperNeger het volgende:
Valt het jullie ook zo op dat er tegenwoordig wel heel extreem beziggehouden wordt met "war on fake news".
Overal hoor je wel niet hoe gevaarlijk fake nieuws is. Laat mensen lekker zelf uitzoeken of iets fake nieuws is in plaats van dit voor hen te doen. Dat riekt gewoon naar propaganda en censuur.
Ik hoorde laatst een heel interview op de radio van een meisje die dit dan op tiktok deed. En op social media zoals facebook, twitter en nu ook op discord maken ze fake nieuws verboden. Maar wie bepaalt of iets fake nieuws is? Volgens mij hebben we namelijk gewoon vrijheid van informatie en vrijheid van meningsuiting.
Ze brengen het alsof het iets goeds is, maar het is eigenlijk helemaal niet goed en mensen graven hun eigen graf weer eens iets dieper.
Dit is overduidelijk het westen dat vrijheid van informatie en vrijheid van meningsuiting nu langzaam probeert in te perken omdat ze zichzelf in de voet schieten door het echt zijn van een vrije wereld.
Corona is totaal niet boeiend maar idd, de focus op Corona is in 1 klap weg, bij alles, terwijl de corona werkelijkheid niet eens zo aangepast is.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:48 schreef SuperNeger het volgende:
Oja trouwens: wel heel frappant dat in 1 keer de hele westerse media bezig is met oekraine en we niks meer van corona horen.
Volgens mij hoef je niet per se een wappie te zijn om aan te voelen dat hier niet iets klopt.
Staat niet voor niets in de grondwet omschreven, maar die wordt nu zo selectief geïnterpreteerd, en die interpretatie wordt door rechters geaccepteerd ook........ Nooit geweten, niet bewust in ieder geval, dat de rechtsstaat eigenlijk op rotte houten heipalen is gebouwd.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:55 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ik bedoel, je hebt een voorbeeld hoe het niet moet, maar gebruikt het wél om het probleem te bagatelliseren, wil je dan dat we meer zoals Rusland worden?quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:09 schreef aloa het volgende:
[..]
Dit ja. Baudet was in Rusland al lang opgepakt en had een enkeltje Siberië gekregen.
Collectivisten noem ik het, maar inderdaad.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:30 schreef QuidProJoe het volgende:
Het is een nieuwe religie, het Statisme. Ketters en heidenen dienen te worden gedehumaniseerd.
Grappig dat het vooral wordt gepraktiseerd door hen die zichzelf veel te intelligent achten voor religie en die nooit in nepnieuws/propaganda zouden trappen.
Vrijheid van informatie zegt dat jij als burger vrije toegang moet hebben tot informatie, niet dat iedereen zomaar van alles mag publiceren.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:48 schreef SuperNeger het volgende:
vrijheid van informatie en vrijheid van meningsuiting.
Jaja de regering zal wel zeggen wat jij wel of niet moet/mag denken. Hebben we bij covid ook al gemerkt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:48 schreef SuperNeger het volgende:
Valt het jullie ook zo op dat er tegenwoordig wel heel extreem beziggehouden wordt met "war on fake news".
Overal hoor je wel niet hoe gevaarlijk fake nieuws is. Laat mensen lekker zelf uitzoeken of iets fake nieuws is in plaats van dit voor hen te doen. Dat riekt gewoon naar propaganda en censuur.
Ik hoorde laatst een heel interview op de radio van een meisje die dit dan op tiktok deed. En op social media zoals facebook, twitter en nu ook op discord maken ze fake nieuws verboden. Maar wie bepaalt of iets fake nieuws is? Volgens mij hebben we namelijk gewoon vrijheid van informatie en vrijheid van meningsuiting.
Ze brengen het alsof het iets goeds is, maar het is eigenlijk helemaal niet goed en mensen graven hun eigen graf weer eens iets dieper.
Echt fake news doet zichzelf uiteindelijk wel de das om ... daar hebben we geen regulerende overheid voor nodig.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:47 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Vrijheid van informatie zegt dat jij als burger vrije toegang moet hebben tot informatie, niet dat iedereen zomaar van alles mag publiceren.
Vrijheid van meningsuiting gaat over (inderdaad) meningen. Fake news, ècht fake news, is geen mening. Als Rusland nu zegt dat er geen enkel Oekraïens burgerslachtoffer is gevallen bij de huidige militaire interventie is dat geen 'andere mening'.
Daar zit natuurlijk een enorm grijs gebied bij (wanneer wordt nieuws opinie, hoe ga je om met 'hoor en wederhoor' als pakweg 90% van de ondervraagden het eens is, wanneer is iets fake news en wanneer een bericht uit onbevestigde bron, enzovoorts) maar zolang tegenstanders blijven roepen dat àlles gepubliceerd moet mogen worden en iedere poging om fake news tegen te gaan direct een aanval is op 'de vrijheid van meningsuiting' ga je nooit een goede discussie krijgen over hoe je er mee om moet gaan, wie die controle moet gaan uitvoeren of welke criteria je je aan zou moeten houden.
het Fake news concept wordt nu vooral gebruikt om de ándere' kant in een kwaad daglicht te stellen. En die andere kant betreft altijd de kant die tegen de overheid is..quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:47 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Vrijheid van informatie zegt dat jij als burger vrije toegang moet hebben tot informatie, niet dat iedereen zomaar van alles mag publiceren.
Vrijheid van meningsuiting gaat over (inderdaad) meningen. Fake news, ècht fake news, is geen mening. Als Rusland nu zegt dat er geen enkel Oekraïens burgerslachtoffer is gevallen bij de huidige militaire interventie is dat geen 'andere mening'.
Daar zit natuurlijk een enorm grijs gebied bij (wanneer wordt nieuws opinie, hoe ga je om met 'hoor en wederhoor' als pakweg 90% van de ondervraagden het eens is, wanneer is iets fake news en wanneer een bericht uit onbevestigde bron, enzovoorts) maar zolang tegenstanders blijven roepen dat àlles gepubliceerd moet mogen worden en iedere poging om fake news tegen te gaan direct een aanval is op 'de vrijheid van meningsuiting' ga je nooit een goede discussie krijgen over hoe je er mee om moet gaan, wie die controle moet gaan uitvoeren of welke criteria je je aan zou moeten houden.
Maar in veel gevallen is dat nu ook al niet zo. Dat Google RT van YouTube heeft gegooid is niet onder druk van 'de overheid' (en al helemaal niet die paar Nederlandse politieke partijen die verderop genoemd werden) maar een eigen beslissing. Is dat de 'zelfregulatie' die jij bedoelde? Want ik weet niet of het beter is om dat soort beslissingen aan grote Amerikaanse bedrijven te laten in plaats van al dan niet Nederlandse overheden. Maar dat zijn precies die genuanceerde discussies die verloren gaan zodra je de discussie zo zwart-wit inschiet als in de TS gedaan wordt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:49 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Echt fake news doet zichzelf uiteindelijk wel de das om ... daar hebben we geen regulerende overheid voor nodig.
volgens mij krijgen de social media ook wel een duwke in de rug om bepaalde kanalen te blokkeren.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:58 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar in veel gevallen is dat nu ook al niet zo. Dat Google RT van YouTube heeft gegooid is niet onder druk van 'de overheid' (en al helemaal niet die paar Nederlandse politieke partijen die verderop genoemd werden) maar een eigen beslissing. Is dat de 'zelfregulatie' die jij bedoelde? Want ik weet niet of het beter is om dat soort beslissingen aan grote Amerikaanse bedrijven te laten in plaats van al dan niet Nederlandse overheden. Maar dat zijn precies die genuanceerde discussies die verloren gaan zodra je de discussie zo zwart-wit inschiet als in de TS gedaan wordt.
En die andere kant doet daar vrolijk aan mee door iedere vorm van controle op feiten direct af te doen als een 'aanval op de vrijheid van meningsuiting' of iets vergelijkbaars, waardoor kritische geluiden in de discussie hoe we er mee om moeten gaan weg blijven - wat ik dus jammer vind.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:53 schreef greysbones het volgende:
[..]
het Fake news concept wordt nu vooral gebruikt om de ándere' kant in een kwaad daglicht te stellen. En die andere kant betreft altijd de kant die tegen de overheid is..
Idd en het volk slikt het als zoete koek.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:53 schreef greysbones het volgende:
Je ziet nu beelden in kranten en nieuwssite die druipen van Fake heid
maar daar wordt niks mee gedaan, want past in het narratief
heb je het nu over Factcheckers?quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:18 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En die andere kant doet daar vrolijk aan mee door iedere vorm van controle op feiten direct af te doen als een 'aanval op de vrijheid van meningsuiting' of iets vergelijkbaars, waardoor kritische geluiden in de discussie hoe we er mee om moeten gaan weg blijven - wat ik dus jammer vind.
Het probleem is het omgekeerde natuurlijk.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:30 schreef QuidProJoe het volgende:
Het is een nieuwe religie, het Statisme. Ketters en heidenen dienen te worden gedehumaniseerd.
Grappig dat het vooral wordt gepraktiseerd door hen die zichzelf veel te intelligent achten voor religie en die nooit in nepnieuws/propaganda zouden trappen.
Wel kan heb de afgelopen dagen wel even RT gevolgd en merkte vanochtend pas dat ie niet meer deed, naar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden dus straks even externe stream er bij pakken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:58 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar in veel gevallen is dat nu ook al niet zo. Dat Google RT van YouTube heeft gegooid is niet onder druk van 'de overheid' (en al helemaal niet die paar Nederlandse politieke partijen die verderop genoemd werden) maar een eigen beslissing. Is dat de 'zelfregulatie' die jij bedoelde? Want ik weet niet of het beter is om dat soort beslissingen aan grote Amerikaanse bedrijven te laten in plaats van al dan niet Nederlandse overheden. Maar dat zijn precies die genuanceerde discussies die verloren gaan zodra je de discussie zo zwart-wit inschiet als in de TS gedaan wordt.
Je mag hier nog steeds zeggen wat je wil. De agressor wordt nu idd zoveel mogelijk geblokkeerd. En terecht.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik bedoel, je hebt een voorbeeld hoe het niet moet, maar gebruikt het wél om het probleem te bagatelliseren, wil je dan dat we meer zoals Rusland worden?
Megumi staat op block bij mij, spreekt over media en weet ik veel wat, "wij" als westerse wereld blokkeren nu ook Russia Today,
Ik vind het gewoon gevaarlijk gedachtegoed hoor, "mensen kunnen informatie niet goed interpreteren" fuck off, we leven in een democratie, niet in een communistische wereld waarin de partij mag bepalen wat je moet denken.
Als je iets met objectieve goede informatie niet overtuigend kan brengen is dat je eigen fout. Als mensen je niet vertrouwen is dat je eigen fout.
Als iets weinig vertrouwen oplevert is het wel censuur of een gebrek aan info overigens.
Nee, ik had het over de discussie hoe er met fake news omgegaan moet wordenquote:
Nee, niet terecht.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:31 schreef aloa het volgende:
[..]
Je mag hier nog steeds zeggen wat je wil. De agressor wordt nu idd zoveel mogelijk geblokkeerd. En terecht.
Laten we Baudet Generaal maken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:10 schreef greysbones het volgende:
[ twitter ]
is dit nu echt het niveau waar we heen gaan??
Rusland moet kappen idd.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, niet terecht.
De agressor moet ASAP kappen met oorlog voeren, dat bereik je door IN GESPREK te blijven, Putin een UITWEG bieden.
Als je dat niet wilt stem je defacto op Oekraine compleet platmaaien, en die destructie van dat platmaaien.... Daar hebben we defacto gewoon olie op het vuur gegooid "zodat Oekraine zichzelf kan beschermen"
Nee, zodat het Russische leger reden ziet om alle steden en burgerdoelen ook neer te maaien.
Hoge kosten, voor wat? Hm?
Als je Oekraïne weg wilt geven prima hoor, bemoei je je er dan niet politiek mee, maar nu ben je effectief Rusland extern militair aan het verzwakken middels burgerslachtoffers van Oekraïne. En geef je hun het land cadeau.
Staat de Nato ondertussen al voldoende sterk aan de grens om een Russische aanval af te weren?
En Rusland kwalijk nemen geen EU nieuws uit te zenden terwijl je zelf RT gaat blokkeren is wel wat vreemd.
Dat je je eigen burgers niet in een oorlog wilt laten verzuilen etc snap ik, maar luchtondersteuning had toch wel gekund, om een aanval van Rusland af te weren?
Die 60km Collone is een schietschijf, pak 10% en vraag Rusland weer lief om zich buiten de grenzen van Oekraïne te houden...
Die bom zou alleen moeten vallen als Rusland zichzelf moet redden, maar okay, Putin is knettergek.
Gaat dit dan allemaal daarom? Putin als zó instabiel aanschouwen dat we hopen dat burgerrechtenschendingen in Oekraine door Putin een volksopstand veroorzaakt in Rusland?
Bizar ja.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:29 schreef Document1 het volgende:
Ik vind het oprecht knap van Putin hoe het voor elkaar heeft gekregen om mensen die heel de dag hun ogen open hebben al een paar jaar blind achter z'n desinformatie aan te laten lopen.
Menig bnw user en wappie bedoel ik hiermee voor het geval het niet duidelijk is.
wie zegt dat BNW users achter Poetin staanquote:Op woensdag 2 maart 2022 12:29 schreef Document1 het volgende:
Ik vind het oprecht knap van Putin hoe hij het voor elkaar heeft gekregen om mensen die heel de dag hun ogen open hebben al een paar jaar blind achter z'n desinformatie aan te laten lopen.
Menig bnw user en wappie bedoel ik hiermee voor het geval het niet duidelijk is.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:29 schreef Document1 het volgende:
Ik vind het oprecht knap van Putin hoe hij het voor elkaar heeft gekregen om mensen die heel de dag hun ogen open hebben al een paar jaar blind achter z'n desinformatie aan te laten lopen.
Herken dit nergens maar tis wel lekker makkelijk dat hokjes denken, alleen misschien handig om je eigen overtuigingen soms wat kritischer te benaderen.quote:
lol van jou had ik zoiets idd kunnen verwachten.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Herken dit nergens maar tis wel lekker makkelijk dat hokjes denken, alleen misschien handig om je eigen overtuigingen soms wat kritischer te benaderen.
van jou net zo puzzquote:Op woensdag 2 maart 2022 13:44 schreef puzziepie het volgende:
[..]
lol van jou had ik zoiets idd kunnen verwachten.
Mwoah kvind het niet zo kleinzerig eigenlijk.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:44 schreef puzziepie het volgende:
[..]
lol van jou had ik zoiets idd kunnen verwachten.
Grappig dat hij daarmee zijn eigen ruiten er mee ingooide, hij vroeg om fake news aan banden te leggen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dat hele 'fake news' verhaal is begonnen met Trump, die CNN daarvan beschuldigde. "You are fake news".
Vervolgens is de hele linkse media daarmee aan de haal gegaan en begon ELK geluid dat tegen hun eigen visie ingaat 'fake news' te noemen.
Ook de politiek ging ermee aan de haal en met name tijdens corona is dit in een stroomversnelling geraakt. Alles wat niet overeenkomt met wat de staat en de gevestigde media zeggen, is 'fake news' of een complottheorie.
Natuurlijk is dit gevaarlijk, want geen van die media is daadwerkelijk onafhankelijk. Het is corporate media of staatsgefinancierde media. Moet met scepsis worden bekeken.
Tegelijkertijd proberen mensen op eigen houtje informatie te vinden via social media en het internet. Logisch ook dat ook daar steeds meer wordt ingegrepen.
Uiteindelijk heeft iedereen het recht om voor zichzelf te bepalen wat hij/zij gelooft wat waar is.
Natuurlijk kan misbruik worden gemaakt van persvrijheid, maar dat wil niet zeggen dat het maar aan banden moet worden gelegd, aangezien degene die het aan banden legt, daar net zo goed misbruik van zal maken. Tirannie is geen oplossing voor de risico's die gepaard gaan met vrijheid en eigen verantwoordelijkheid.
We leven nu eenmaal in een wereld waarin de waarheid gaandeweg wordt ontdekt en niet in een wereld waarin een of ander orakel de absolute objectieve waarheid over elke gebeurtenis in de wereld geeft. Dat moet je als mens accepteren en mee leren omgaan.
We moeten dus ook accepteren dat er waarheden en onwaarheden circuleren.
Het is ieders eigen verantwoordelijkheid om die informatie te filteren, niet die van de staat.
Anders kom je zo in een staatsdictatuur terecht waarin elke mening, elke (geloofs)overtuiging, elke alternatieve visie de kop wordt ingedrukt om 'het collectief' te beschermen tegen 'gevaarlijke individuen'.
Het laat vooral de hypocrisie van de media zien, die inderdaad geregeld bewezen allerlei onzin naar buiten brachten en dat nog steeds doen. En niet pas sinds Trump.quote:Op woensdag 2 maart 2022 14:47 schreef theguyver het volgende:
[..]
Grappig dat hij daarmee zijn eigen ruiten er mee ingooide, hij vroeg om fake news aan banden te leggen.
En kreeg uiteindelijk een ban op fb en Twitter, maar niet getreurd zijn eigen nieuws site komt er aan.
Het grootste probleem is de ontiegelijke lading onzin die overal maar neer gepleurd word, dat maakt het heel moeilijk om altijd maar het juiste beeld te kunnen schetsen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 14:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het laat vooral de hypocrisie van de media zien, die inderdaad geregeld bewezen allerlei onzin naar buiten brachten en dat nog steeds doen. En niet pas sinds Trump.
En dat moet dan de 'officiële bron van waarheid voor de gehele Europese/Westerse wereld' worden.
Nogal logisch dat sommige mensen zich daartegen verzetten.
Probleem met Amerikaanse news stations is dat ze het nieuws opleuken om het aantrekkelijker te maken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 14:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het laat vooral de hypocrisie van de media zien, die inderdaad geregeld bewezen allerlei onzin naar buiten brachten en dat nog steeds doen. En niet pas sinds Trump.
En dat moet dan de 'officiële bron van waarheid voor de gehele Europese/Westerse wereld' worden.
Nogal logisch dat sommige mensen zich daartegen verzetten.
Nou gezien het ontzettend hard oprukken in de Oekraïne en de tactiek.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, niet terecht.
De agressor moet ASAP kappen met oorlog voeren, dat bereik je door IN GESPREK te blijven, Putin een UITWEG bieden.
Als je dat niet wilt stem je defacto op Oekraine compleet platmaaien, en die destructie van dat platmaaien.... Daar hebben we defacto gewoon olie op het vuur gegooid "zodat Oekraine zichzelf kan beschermen"
Nee, zodat het Russische leger reden ziet om alle steden en burgerdoelen ook neer te maaien.
Hoge kosten, voor wat? Hm?
Als je Oekraïne weg wilt geven prima hoor, bemoei je je er dan niet politiek mee, maar nu ben je effectief Rusland extern militair aan het verzwakken middels burgerslachtoffers van Oekraïne. En geef je hun het land cadeau.
Staat de Nato ondertussen al voldoende sterk aan de grens om een Russische aanval af te weren?
En Rusland kwalijk nemen geen EU nieuws uit te zenden terwijl je zelf RT gaat blokkeren is wel wat vreemd.
Dat je je eigen burgers niet in een oorlog wilt laten verzuilen etc snap ik, maar luchtondersteuning had toch wel gekund, om een aanval van Rusland af te weren?
Die 60km Collone is een schietschijf, pak 10% en vraag Rusland weer lief om zich buiten de grenzen van Oekraïne te houden...
Die bom zou alleen moeten vallen als Rusland zichzelf moet redden, maar okay, Putin is knettergek.
Gaat dit dan allemaal daarom? Putin als zó instabiel aanschouwen dat we hopen dat burgerrechtenschendingen in Oekraine door Putin een volksopstand veroorzaakt in Rusland?
Deze is idd wel leuk.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:50 schreef KroketBroodje het volgende:
Dit is wel een toepasselijk filmpje:
Soms denk ik dat mensen ook niet meer dan schapen zijn en soms ergens een boze wolf opdruikt om mensen een bepaalde richting op te sturen. De overheid of de instanties die dit doen krijgen steeds meer macht om een boze wolf op te laten duiken
Slim en Baudet in 1 zin gebruiken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:22 schreef aloa het volgende:
[..]
Laten we Baudet Generaal maken.
Zou dat slim zijn?
Je bedoelt zoiets als de bijbel?quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
We leven nu eenmaal in een wereld waarin de waarheid gaandeweg wordt ontdekt en niet in een wereld waarin een of ander orakel de absolute objectieve waarheid over elke gebeurtenis in de wereld geeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |