abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 maart 2022 @ 08:48:37 #1
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_203903133
Valt het jullie ook zo op dat er tegenwoordig wel heel extreem beziggehouden wordt met "war on fake news".

Overal hoor je wel niet hoe gevaarlijk fake nieuws is. Laat mensen lekker zelf uitzoeken of iets fake nieuws is in plaats van dit voor hen te doen. Dat riekt gewoon naar propaganda en censuur.

Ik hoorde laatst een heel interview op de radio van een meisje die dit dan op tiktok deed. En op social media zoals facebook, twitter en nu ook op discord maken ze fake nieuws verboden. Maar wie bepaalt of iets fake nieuws is? Volgens mij hebben we namelijk gewoon vrijheid van informatie en vrijheid van meningsuiting.

Ze brengen het alsof het iets goeds is, maar het is eigenlijk helemaal niet goed en mensen graven hun eigen graf weer eens iets dieper.

Dit is overduidelijk het westen dat vrijheid van informatie en vrijheid van meningsuiting nu langzaam probeert in te perken omdat ze zichzelf in de voet schieten door het echt zijn van een vrije wereld.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
  woensdag 2 maart 2022 @ 08:48:47 #2
479315 SuperNeger
pi_203903135
Oja trouwens: wel heel frappant dat in 1 keer de hele westerse media bezig is met oekraine en we niks meer van corona horen.

Volgens mij hoef je niet per se een wappie te zijn om aan te voelen dat hier niet iets klopt.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  woensdag 2 maart 2022 @ 08:53:42 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203903176
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:48 schreef SuperNeger het volgende:
Dit is overduidelijk het westen dat vrijheid van informatie en vrijheid van meningsuiting nu langzaam probeert in te perken omdat ze zichzelf in de voet schieten door het echt zijn van een vrije wereld.
Ik zie het meer als een goede manier om de antiwesterse propaganda en nepnieuws van uit Rusland en China te blokkeren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 2 maart 2022 @ 08:55:24 #4
479315 SuperNeger
pi_203903200
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:53 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik zie het meer als een goede manier om de antiwesterse propaganda en nepnieuws van uit Rusland en China te blokkeren.
Je zou beide moeten toestaan en mensen zelf laten uitzoeken of het klopt.

Vrijheid van informatie en meningsuiting is het aller belangrijkste.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  woensdag 2 maart 2022 @ 08:57:00 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203903218
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:55 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Probleem is dat er mensen zijn die dat niet goed kunnen zelf. Baudet bijvoorbeeld zou daar een voorbeeld van kunnen zijn? Of hij zit in de pocket van Poetin? Daarnaast hebben we vrije media in het westen. En in Rusland niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_203903227
2015-2020 Twramp
2020-2022 Chinavirus
2022-? Rusland
pi_203903302
quote:

[..]

Dan komt het vast goed :D
pi_203903316
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:57 schreef Megumi het volgende:

[..]
Probleem is dat er mensen zijn die dat niet goed kunnen zelf. Baudet bijvoorbeeld zou daar een voorbeeld van kunnen zijn? Of hij zit in de pocket van Poetin? Daarnaast hebben we vrije media in het westen. En in Rusland niet.
Dit ja. Baudet was in Rusland al lang opgepakt en had een enkeltje Siberië gekregen.
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:13:05 #9
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_203903360
quote:
is in plaats van dit voor hen te doen. Dat riekt gewoon naar propaganda en censuur.
Nee, dat riekt naar journalistiek.
pi_203903592
Het is een nieuwe religie, het Statisme. Ketters en heidenen dienen te worden gedehumaniseerd.

Grappig dat het vooral wordt gepraktiseerd door hen die zichzelf veel te intelligent achten voor religie en die nooit in nepnieuws/propaganda zouden trappen.
pi_203903595
quote:
Valt het jullie ook zo op dat er tegenwoordig wel heel extreem beziggehouden wordt met "war on fake news".

Overal hoor je wel niet hoe gevaarlijk fake nieuws is. Laat mensen lekker zelf uitzoeken of iets fake nieuws is in plaats van dit voor hen te doen. Dat riekt gewoon naar propaganda en censuur.

Ik hoorde laatst een heel interview op de radio van een meisje die dit dan op tiktok deed. En op social media zoals facebook, twitter en nu ook op discord maken ze fake nieuws verboden. Maar wie bepaalt of iets fake nieuws is? Volgens mij hebben we namelijk gewoon vrijheid van informatie en vrijheid van meningsuiting.

Ze brengen het alsof het iets goeds is, maar het is eigenlijk helemaal niet goed en mensen graven hun eigen graf weer eens iets dieper.

Dit wordt net zo hard nagepraat en uniform uitgerold over WEF landen als de gehele Corona hoax.
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat mensen van dat Corona ook niet enorm sceptisch worden op hun overheid.

Over het algemeen is "luister naar de expert" wel gewoon een goed advies maar in dit geval weten zij ook geen ene fuck, maar hebben ze wel een agenda die extreme conservativiteit aanmoedigt.
Het gebrek aan "Anders Tangels" (volgens mij heette hij zo?) en die gouverneur van Florida...

Ik kan er gewoon rationeel niet bij met mijn hoofd dat de uitkomst bij rationele integere wetenschappers zo uniform gedeeld wordt over de wereld over een onderwerp wat echt wel behoorlijk politiek is.

Terugkerend naar je onderwerp..... Ollongren stuurde hier het eerste op aan, de vrijheid van meningsuiting staat gewoon onder vuur en ik ben inderdaad bang dat - brave new world - dit georchestreerd is omdat er synchroon aan ons staatje meerdere landen zijn met dit soort taal.

Ook hoe demagogen als Jan Paternotte en Justin Trudeau praten over "follow the science" maar eigenlijk al als een soort van robot vervallen zijn aan hun eigen propaganda, ik denk niet dat het bewust gaat, die mensen zijn gewoon enorm overtuigd van hun narratief en het versterkt zichzelf dan omdat die instanties meer gehoord worden, groter gemaakt worden door politici.... De instantie geeft dan weer méér geluid.... Etc etc.

Dus gedeeltelijk is het een natuurlijk process als je het mij vraagt, die mensen vervallen enorm in hun eigen narratief, en het framework om dat narratief wordt steeds heftiger.

En gedeeltelijk is het supranationale organisaties waar men graag aan refereert, men kijkt ook graag bij elkaar af want "het is niet erg om fout te zitten, als je maar met zijn allen fout zit" de verantwoording van fouten maken wordt op die manier ook lekker geëxternaliseerd.

Maar dat we op dit moment hele gevaarlijke leiders hebben ben ik wel van overtuigd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203903607
quote:
Oja trouwens: wel heel frappant dat in 1 keer de hele westerse media bezig is met oekraine en we niks meer van corona horen.

Volgens mij hoef je niet per se een wappie te zijn om aan te voelen dat hier niet iets klopt.
Corona is totaal niet boeiend maar idd, de focus op Corona is in 1 klap weg, bij alles, terwijl de corona werkelijkheid niet eens zo aangepast is.

Alsof het gestuurd wordt idd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203903626
quote:

[..]

Staat niet voor niets in de grondwet omschreven, maar die wordt nu zo selectief geïnterpreteerd, en die interpretatie wordt door rechters geaccepteerd ook........ Nooit geweten, niet bewust in ieder geval, dat de rechtsstaat eigenlijk op rotte houten heipalen is gebouwd.

Maar een beter alternatief is er ook niet, beter rotte heipalen dan géén heipalen, maar we moeten wel netjes het fundament blijven onderhouden anders gaat het fout.

Ik ben nu toch een beetje bang dat er teveel mensen aan het fundament van de rechtsstaat aan het zagen zijn, en dat zijn de D66'ers en VVD'ers voornamelijk. Niet FvD of PVV.
pi_203903661
quote:
4s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:09 schreef aloa het volgende:

[..]
Dit ja. Baudet was in Rusland al lang opgepakt en had een enkeltje Siberië gekregen.
Ik bedoel, je hebt een voorbeeld hoe het niet moet, maar gebruikt het wél om het probleem te bagatelliseren, wil je dan dat we meer zoals Rusland worden?

Megumi staat op block bij mij, spreekt over media en weet ik veel wat, "wij" als westerse wereld blokkeren nu ook Russia Today,

Ik vind het gewoon gevaarlijk gedachtegoed hoor, "mensen kunnen informatie niet goed interpreteren" fuck off, we leven in een democratie, niet in een communistische wereld waarin de partij mag bepalen wat je moet denken.

Als je iets met objectieve goede informatie niet overtuigend kan brengen is dat je eigen fout. Als mensen je niet vertrouwen is dat je eigen fout.

Als iets weinig vertrouwen oplevert is het wel censuur of een gebrek aan info overigens.
pi_203903702
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:30 schreef QuidProJoe het volgende:
Het is een nieuwe religie, het Statisme. Ketters en heidenen dienen te worden gedehumaniseerd.

Grappig dat het vooral wordt gepraktiseerd door hen die zichzelf veel te intelligent achten voor religie en die nooit in nepnieuws/propaganda zouden trappen.
Collectivisten noem ik het, maar inderdaad.
Ik vind dat je van individuele vrijheden af moet blijven, ze zijn ook verankerd in de grondwet.

Een collectivist vind die individuele vrijheden ondergeschikt aan het collectief als ze met elkaar in het gedrang staan, effectief zijn je grondrechten dan volledig onderworpen aan de subjectiviteit van "de partij". Ik vind het echt bijzonder eng gedachtegoed, ik zie het als een gifbeker voor de samenleving.

Maar censureren? Nee, men moet zelf overtuigd zijn dat het een slechte zaak is, en de grondwet zou wat beter verankerd moeten zijn, als je het mij vraagt, die staat véél te erg op losse poten op dit moment.

In andere landen heb je een constitutioneel hof die de grondwet beschermd, die bescherming hebben wij hier niet.
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:47:48 #16
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_203903772
quote:
vrijheid van informatie en vrijheid van meningsuiting.
Vrijheid van informatie zegt dat jij als burger vrije toegang moet hebben tot informatie, niet dat iedereen zomaar van alles mag publiceren.
Vrijheid van meningsuiting gaat over (inderdaad) meningen. Fake news, ècht fake news, is geen mening. Als Rusland nu zegt dat er geen enkel Oekraïens burgerslachtoffer is gevallen bij de huidige militaire interventie is dat geen 'andere mening'.

Daar zit natuurlijk een enorm grijs gebied bij (wanneer wordt nieuws opinie, hoe ga je om met 'hoor en wederhoor' als pakweg 90% van de ondervraagden het eens is, wanneer is iets fake news en wanneer een bericht uit onbevestigde bron, enzovoorts) maar zolang tegenstanders blijven roepen dat àlles gepubliceerd moet mogen worden en iedere poging om fake news tegen te gaan direct een aanval is op 'de vrijheid van meningsuiting' ga je nooit een goede discussie krijgen over hoe je er mee om moet gaan, wie die controle moet gaan uitvoeren of welke criteria je je aan zou moeten houden.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_203903783
quote:

Jaja de regering zal wel zeggen wat jij wel of niet moet/mag denken. Hebben we bij covid ook al gemerkt.

De massavorming is een feit en wordt gewoon verder aangestuurd.

The Ministry of Truth is niet veraf meer.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_203903797
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:47 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Vrijheid van informatie zegt dat jij als burger vrije toegang moet hebben tot informatie, niet dat iedereen zomaar van alles mag publiceren.
Vrijheid van meningsuiting gaat over (inderdaad) meningen. Fake news, ècht fake news, is geen mening. Als Rusland nu zegt dat er geen enkel Oekraïens burgerslachtoffer is gevallen bij de huidige militaire interventie is dat geen 'andere mening'.

Daar zit natuurlijk een enorm grijs gebied bij (wanneer wordt nieuws opinie, hoe ga je om met 'hoor en wederhoor' als pakweg 90% van de ondervraagden het eens is, wanneer is iets fake news en wanneer een bericht uit onbevestigde bron, enzovoorts) maar zolang tegenstanders blijven roepen dat àlles gepubliceerd moet mogen worden en iedere poging om fake news tegen te gaan direct een aanval is op 'de vrijheid van meningsuiting' ga je nooit een goede discussie krijgen over hoe je er mee om moet gaan, wie die controle moet gaan uitvoeren of welke criteria je je aan zou moeten houden.
Echt fake news doet zichzelf uiteindelijk wel de das om ... daar hebben we geen regulerende overheid voor nodig.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_203903806
Dit is wel een toepasselijk filmpje:

Soms denk ik dat mensen ook niet meer dan schapen zijn en soms ergens een boze wolf opdruikt om mensen een bepaalde richting op te sturen. De overheid of de instanties die dit doen krijgen steeds meer macht om een boze wolf op te laten duiken
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:53:54 #20
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_203903831
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:47 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

het Fake news concept wordt nu vooral gebruikt om de ándere' kant in een kwaad daglicht te stellen. En die andere kant betreft altijd de kant die tegen de overheid is..
Je ziet nu beelden in kranten en nieuwssite die druipen van Fake heid
maar daar wordt niks mee gedaan, want past in het narratief
Thinking is difficult, that’s why most people judge
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:58:55 #21
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_203903876
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:49 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Echt fake news doet zichzelf uiteindelijk wel de das om ... daar hebben we geen regulerende overheid voor nodig.
Maar in veel gevallen is dat nu ook al niet zo. Dat Google RT van YouTube heeft gegooid is niet onder druk van 'de overheid' (en al helemaal niet die paar Nederlandse politieke partijen die verderop genoemd werden) maar een eigen beslissing. Is dat de 'zelfregulatie' die jij bedoelde? Want ik weet niet of het beter is om dat soort beslissingen aan grote Amerikaanse bedrijven te laten in plaats van al dan niet Nederlandse overheden. Maar dat zijn precies die genuanceerde discussies die verloren gaan zodra je de discussie zo zwart-wit inschiet als in de TS gedaan wordt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_203904102
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:58 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Maar in veel gevallen is dat nu ook al niet zo. Dat Google RT van YouTube heeft gegooid is niet onder druk van 'de overheid' (en al helemaal niet die paar Nederlandse politieke partijen die verderop genoemd werden) maar een eigen beslissing. Is dat de 'zelfregulatie' die jij bedoelde? Want ik weet niet of het beter is om dat soort beslissingen aan grote Amerikaanse bedrijven te laten in plaats van al dan niet Nederlandse overheden. Maar dat zijn precies die genuanceerde discussies die verloren gaan zodra je de discussie zo zwart-wit inschiet als in de TS gedaan wordt.
volgens mij krijgen de social media ook wel een duwke in de rug om bepaalde kanalen te blokkeren.
  woensdag 2 maart 2022 @ 10:18:46 #23
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_203904106
quote:
99s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:53 schreef greysbones het volgende:

[..]
het Fake news concept wordt nu vooral gebruikt om de ándere' kant in een kwaad daglicht te stellen. En die andere kant betreft altijd de kant die tegen de overheid is..
En die andere kant doet daar vrolijk aan mee door iedere vorm van controle op feiten direct af te doen als een 'aanval op de vrijheid van meningsuiting' of iets vergelijkbaars, waardoor kritische geluiden in de discussie hoe we er mee om moeten gaan weg blijven - wat ik dus jammer vind.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_203904107
quote:
99s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:53 schreef greysbones het volgende:
Je ziet nu beelden in kranten en nieuwssite die druipen van Fake heid
maar daar wordt niks mee gedaan, want past in het narratief
Idd en het volk slikt het als zoete koek.
  woensdag 2 maart 2022 @ 10:19:25 #25
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_203904111
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 10:18 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
En die andere kant doet daar vrolijk aan mee door iedere vorm van controle op feiten direct af te doen als een 'aanval op de vrijheid van meningsuiting' of iets vergelijkbaars, waardoor kritische geluiden in de discussie hoe we er mee om moeten gaan weg blijven - wat ik dus jammer vind.
heb je het nu over Factcheckers?
Thinking is difficult, that’s why most people judge
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')