Ik zie het meer als een goede manier om de antiwesterse propaganda en nepnieuws van uit Rusland en China te blokkeren.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:48 schreef SuperNeger het volgende:
Dit is overduidelijk het westen dat vrijheid van informatie en vrijheid van meningsuiting nu langzaam probeert in te perken omdat ze zichzelf in de voet schieten door het echt zijn van een vrije wereld.
Je zou beide moeten toestaan en mensen zelf laten uitzoeken of het klopt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik zie het meer als een goede manier om de antiwesterse propaganda en nepnieuws van uit Rusland en China te blokkeren.
Probleem is dat er mensen zijn die dat niet goed kunnen zelf. Baudet bijvoorbeeld zou daar een voorbeeld van kunnen zijn? Of hij zit in de pocket van Poetin? Daarnaast hebben we vrije media in het westen. En in Rusland niet.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:55 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Je zou beide moeten toestaan en mensen zelf laten uitzoeken of het klopt.
Vrijheid van informatie en meningsuiting is het aller belangrijkste.
Dan komt het vast goedquote:Op woensdag 2 maart 2022 08:55 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Dit ja. Baudet was in Rusland al lang opgepakt en had een enkeltje Siberië gekregen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:57 schreef Megumi het volgende:
[..]
Probleem is dat er mensen zijn die dat niet goed kunnen zelf. Baudet bijvoorbeeld zou daar een voorbeeld van kunnen zijn? Of hij zit in de pocket van Poetin? Daarnaast hebben we vrije media in het westen. En in Rusland niet.
Nee, dat riekt naar journalistiek.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:48 schreef SuperNeger het volgende:
is in plaats van dit voor hen te doen. Dat riekt gewoon naar propaganda en censuur.
Dit wordt net zo hard nagepraat en uniform uitgerold over WEF landen als de gehele Corona hoax.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:48 schreef SuperNeger het volgende:
Valt het jullie ook zo op dat er tegenwoordig wel heel extreem beziggehouden wordt met "war on fake news".
Overal hoor je wel niet hoe gevaarlijk fake nieuws is. Laat mensen lekker zelf uitzoeken of iets fake nieuws is in plaats van dit voor hen te doen. Dat riekt gewoon naar propaganda en censuur.
Ik hoorde laatst een heel interview op de radio van een meisje die dit dan op tiktok deed. En op social media zoals facebook, twitter en nu ook op discord maken ze fake nieuws verboden. Maar wie bepaalt of iets fake nieuws is? Volgens mij hebben we namelijk gewoon vrijheid van informatie en vrijheid van meningsuiting.
Ze brengen het alsof het iets goeds is, maar het is eigenlijk helemaal niet goed en mensen graven hun eigen graf weer eens iets dieper.
Dit is overduidelijk het westen dat vrijheid van informatie en vrijheid van meningsuiting nu langzaam probeert in te perken omdat ze zichzelf in de voet schieten door het echt zijn van een vrije wereld.
Corona is totaal niet boeiend maar idd, de focus op Corona is in 1 klap weg, bij alles, terwijl de corona werkelijkheid niet eens zo aangepast is.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:48 schreef SuperNeger het volgende:
Oja trouwens: wel heel frappant dat in 1 keer de hele westerse media bezig is met oekraine en we niks meer van corona horen.
Volgens mij hoef je niet per se een wappie te zijn om aan te voelen dat hier niet iets klopt.
Staat niet voor niets in de grondwet omschreven, maar die wordt nu zo selectief geïnterpreteerd, en die interpretatie wordt door rechters geaccepteerd ook........ Nooit geweten, niet bewust in ieder geval, dat de rechtsstaat eigenlijk op rotte houten heipalen is gebouwd.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:55 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ik bedoel, je hebt een voorbeeld hoe het niet moet, maar gebruikt het wél om het probleem te bagatelliseren, wil je dan dat we meer zoals Rusland worden?quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:09 schreef aloa het volgende:
[..]
Dit ja. Baudet was in Rusland al lang opgepakt en had een enkeltje Siberië gekregen.
Collectivisten noem ik het, maar inderdaad.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:30 schreef QuidProJoe het volgende:
Het is een nieuwe religie, het Statisme. Ketters en heidenen dienen te worden gedehumaniseerd.
Grappig dat het vooral wordt gepraktiseerd door hen die zichzelf veel te intelligent achten voor religie en die nooit in nepnieuws/propaganda zouden trappen.
Vrijheid van informatie zegt dat jij als burger vrije toegang moet hebben tot informatie, niet dat iedereen zomaar van alles mag publiceren.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:48 schreef SuperNeger het volgende:
vrijheid van informatie en vrijheid van meningsuiting.
Jaja de regering zal wel zeggen wat jij wel of niet moet/mag denken. Hebben we bij covid ook al gemerkt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:48 schreef SuperNeger het volgende:
Valt het jullie ook zo op dat er tegenwoordig wel heel extreem beziggehouden wordt met "war on fake news".
Overal hoor je wel niet hoe gevaarlijk fake nieuws is. Laat mensen lekker zelf uitzoeken of iets fake nieuws is in plaats van dit voor hen te doen. Dat riekt gewoon naar propaganda en censuur.
Ik hoorde laatst een heel interview op de radio van een meisje die dit dan op tiktok deed. En op social media zoals facebook, twitter en nu ook op discord maken ze fake nieuws verboden. Maar wie bepaalt of iets fake nieuws is? Volgens mij hebben we namelijk gewoon vrijheid van informatie en vrijheid van meningsuiting.
Ze brengen het alsof het iets goeds is, maar het is eigenlijk helemaal niet goed en mensen graven hun eigen graf weer eens iets dieper.
Echt fake news doet zichzelf uiteindelijk wel de das om ... daar hebben we geen regulerende overheid voor nodig.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:47 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Vrijheid van informatie zegt dat jij als burger vrije toegang moet hebben tot informatie, niet dat iedereen zomaar van alles mag publiceren.
Vrijheid van meningsuiting gaat over (inderdaad) meningen. Fake news, ècht fake news, is geen mening. Als Rusland nu zegt dat er geen enkel Oekraïens burgerslachtoffer is gevallen bij de huidige militaire interventie is dat geen 'andere mening'.
Daar zit natuurlijk een enorm grijs gebied bij (wanneer wordt nieuws opinie, hoe ga je om met 'hoor en wederhoor' als pakweg 90% van de ondervraagden het eens is, wanneer is iets fake news en wanneer een bericht uit onbevestigde bron, enzovoorts) maar zolang tegenstanders blijven roepen dat àlles gepubliceerd moet mogen worden en iedere poging om fake news tegen te gaan direct een aanval is op 'de vrijheid van meningsuiting' ga je nooit een goede discussie krijgen over hoe je er mee om moet gaan, wie die controle moet gaan uitvoeren of welke criteria je je aan zou moeten houden.
het Fake news concept wordt nu vooral gebruikt om de ándere' kant in een kwaad daglicht te stellen. En die andere kant betreft altijd de kant die tegen de overheid is..quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:47 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Vrijheid van informatie zegt dat jij als burger vrije toegang moet hebben tot informatie, niet dat iedereen zomaar van alles mag publiceren.
Vrijheid van meningsuiting gaat over (inderdaad) meningen. Fake news, ècht fake news, is geen mening. Als Rusland nu zegt dat er geen enkel Oekraïens burgerslachtoffer is gevallen bij de huidige militaire interventie is dat geen 'andere mening'.
Daar zit natuurlijk een enorm grijs gebied bij (wanneer wordt nieuws opinie, hoe ga je om met 'hoor en wederhoor' als pakweg 90% van de ondervraagden het eens is, wanneer is iets fake news en wanneer een bericht uit onbevestigde bron, enzovoorts) maar zolang tegenstanders blijven roepen dat àlles gepubliceerd moet mogen worden en iedere poging om fake news tegen te gaan direct een aanval is op 'de vrijheid van meningsuiting' ga je nooit een goede discussie krijgen over hoe je er mee om moet gaan, wie die controle moet gaan uitvoeren of welke criteria je je aan zou moeten houden.
Maar in veel gevallen is dat nu ook al niet zo. Dat Google RT van YouTube heeft gegooid is niet onder druk van 'de overheid' (en al helemaal niet die paar Nederlandse politieke partijen die verderop genoemd werden) maar een eigen beslissing. Is dat de 'zelfregulatie' die jij bedoelde? Want ik weet niet of het beter is om dat soort beslissingen aan grote Amerikaanse bedrijven te laten in plaats van al dan niet Nederlandse overheden. Maar dat zijn precies die genuanceerde discussies die verloren gaan zodra je de discussie zo zwart-wit inschiet als in de TS gedaan wordt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:49 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Echt fake news doet zichzelf uiteindelijk wel de das om ... daar hebben we geen regulerende overheid voor nodig.
volgens mij krijgen de social media ook wel een duwke in de rug om bepaalde kanalen te blokkeren.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:58 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar in veel gevallen is dat nu ook al niet zo. Dat Google RT van YouTube heeft gegooid is niet onder druk van 'de overheid' (en al helemaal niet die paar Nederlandse politieke partijen die verderop genoemd werden) maar een eigen beslissing. Is dat de 'zelfregulatie' die jij bedoelde? Want ik weet niet of het beter is om dat soort beslissingen aan grote Amerikaanse bedrijven te laten in plaats van al dan niet Nederlandse overheden. Maar dat zijn precies die genuanceerde discussies die verloren gaan zodra je de discussie zo zwart-wit inschiet als in de TS gedaan wordt.
En die andere kant doet daar vrolijk aan mee door iedere vorm van controle op feiten direct af te doen als een 'aanval op de vrijheid van meningsuiting' of iets vergelijkbaars, waardoor kritische geluiden in de discussie hoe we er mee om moeten gaan weg blijven - wat ik dus jammer vind.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:53 schreef greysbones het volgende:
[..]
het Fake news concept wordt nu vooral gebruikt om de ándere' kant in een kwaad daglicht te stellen. En die andere kant betreft altijd de kant die tegen de overheid is..
Idd en het volk slikt het als zoete koek.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:53 schreef greysbones het volgende:
Je ziet nu beelden in kranten en nieuwssite die druipen van Fake heid
maar daar wordt niks mee gedaan, want past in het narratief
heb je het nu over Factcheckers?quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:18 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En die andere kant doet daar vrolijk aan mee door iedere vorm van controle op feiten direct af te doen als een 'aanval op de vrijheid van meningsuiting' of iets vergelijkbaars, waardoor kritische geluiden in de discussie hoe we er mee om moeten gaan weg blijven - wat ik dus jammer vind.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |