abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8257458
Ok mensen ik eet vanavond bloemkool en nu wil ik er zo'n maizena papje bij maken... Hoe krijg ik dit voor elkaar zonder klontjes?
pi_8257481
niemand tips?
pi_8257484
Goed roeren.
  maandag 3 februari 2003 @ 17:56:45 #4
344 Anja
Neil B. Formy
pi_8257505
quote:
Op maandag 3 februari 2003 17:51 schreef Angel22 het volgende:
Ok mensen ik eet vanavond bloemkool en nu wil ik er zo'n maizena papje bij maken... Hoe krijg ik dit voor elkaar zonder klontjes?
Bah maizena papje
Maar ok.
Wat ik zelf zou doen:
In klein beetje olie of boter gesnipperde ui aanfruiten. Klein beetje kerrie er doorheen roeren. Wat peper en zout. Beetje melk er op gieten.
In een mok een eetlepel (of 2) maizena doen en met klein beetje water of meilk met een vork gladroeren.
Als je melk in de pan kookt snel en tegelijkertijd goed roerend, beetje bij beetje de maizena er door doen.
Klaar.
Aan te raden kruiden:
Nootmuskaat, djahe.
Verder nog wat gedroogde kruiden zoals bieslook, dille, peterselie en/of dragon.
Smakelijk!
Ik ga uit mijn dak, ga je mee?------------------------------------------------------------Lingerficking good!!
pi_8257507
Niet te heet laten worden. Hitte is goed voor klonten.
[i]We're Gods. Lousy little Gods who control the lifes of the people we create.[/i]
  maandag 3 februari 2003 @ 18:00:31 #6
344 Anja
Neil B. Formy
pi_8257545
Belangrijkste is dus eigenlijk dat je de vloeistof kookt en de maizena apart oplossen in KOUD water of melk. En in een KLEIN beetje vocht.
Ik ga uit mijn dak, ga je mee?------------------------------------------------------------Lingerficking good!!
pi_8265413
Daar heb je tegenwoordig toch van die kant en klare pakjes voor of niet?
pi_8265502
Tis gelukt en zonder klonten!!!!!

Dankzij jullie!!! bedankt!!!!

dinsdag 4 februari 2003 @ 12:28:26 #9
3542 Gia
User under construction
pi_8268364
Mijn vader zei altijd: Als er saus over de bloemkool zou horen dan groeide dat er wel bij.

Hij gruwelt van sausjes en moeder deed dat overal bij.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')