De Bijbel vind ik echt de grootste onzin. Er zijn talloze vlakken van de wetenschap die veel dingen in het Oude Testament kunnen ontkrachten. en Jezus verkondigde de verhalen die het Oude Testament gevormd hebben.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:19 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Ik vind dat je een bijzondere achtergrond hebt. Snap ik wel beetje beter de aversie die hebt tegen het geloof. Soms vind ik het jammer maar begrijp het wel tot een zekere hoogte.
Bij mij is het anders dat het spirituele op een natuurlijke manier ontstaan is, ik was niet eens zoekend het overkwam mij.
Handig was het idd niet nee!quote:Op zondag 27 februari 2022 19:20 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
dat vind ik dus gierend kutsamen in de keuken
Kan ik begrijpen. Zeker in deze tijdsgeest.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:22 schreef ToT het volgende:
[..]
De Bijbel vind ik echt de grootste onzin. Er zijn talloze vlakken van de wetenschap die veel dingen in het Oude Testament kunnen ontkrachten. en Jezus verkondigde de verhalen die het Oude Testament gevormd hebben.
Twijfel je aan het Oude Testament, dan twijfel je dus aan de woorden van Jezus en dus aan God zelf.
En in de slaapkamer dan?quote:Op zondag 27 februari 2022 19:23 schreef FranticDJ het volgende:
Samen in de keuken is enkel om te neuken
Ik vind het prima als mensen spiritueel zijn. Ik hoop dat ik te zijner tijd ook weer meer met spirituele dingen bezig ga zijn, maar mensen moeten optyfen met "Dit is de absolute waarheid en het is natuurlijk wel grappig dat jij je er je eigen meningen over hebt, maar dat is natuurlijk niet zo!"quote:Op zondag 27 februari 2022 19:28 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Toch vind wel jammer dat geloof een beladen onderwerp is (en voor iedereen anders wat geloof is), lastig te navigeren soms met wat andere mensen ervan vinden.
En ik ben echt niet iemand die iemand zou willen bekeren maar vind wel jammer dat je vaak weggezet word als een grote idioot omdat je gelooft in meer dan niets.
Maar is best wel mens eigen, je bent sneller van jezelf overtuigt dan wat iemand anders vind (door je eigen ervaringen).quote:Op zondag 27 februari 2022 19:32 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik vind het prima als mensen spiritueel zijn. Ik hoop dat ik te zijner tijd ook weer meer met spirituele dingen bezig ga zijn, maar mensen moeten optyfen met "Dit is de absolute waarheid en het is natuurlijk wel grappig dat jij je er je eigen meningen over hebt, maar dat is natuurlijk niet zo!"
nee leukquote:Op zondag 27 februari 2022 19:32 schreef Borrelnootje00 het volgende:
ok ik ga geen moeilijke gesprekken aan nu![]()
to much
Ik vind het juist wel interessant om er over te discussiėren.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:32 schreef Borrelnootje00 het volgende:
ok ik ga geen moeilijke gesprekken aan nu![]()
to much
quote:Op zondag 27 februari 2022 19:35 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Daar wordt enkel gegeten. Wat dacht je dan?
Precies dat.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:35 schreef greysbones het volgende:
mijn mening
een ieder moet geloven wat hij zij wil
de 1 in een god de ander in niks
prima
maar ik snap heel goed dat geloof je een bepaalde houvast in je leven kan geven
En wat doen mensen dan bij de eettafel?quote:Op zondag 27 februari 2022 19:35 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Daar wordt enkel gegeten. Wat dacht je dan?
maar het escaleert snel in een niet zo constructieve discussie. Niet altijd hoor maar vaak wel.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:35 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel interessant om er over te discussiėren.
Afhankelijk van het onderwerp en de houding van de TS kan ik me er keihard tegen opstellen, of juist open en meegaand.
Fokken.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:36 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
En wat doen mensen dan bij de eettafel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |