abonnement Unibet Coolblue
pi_203921919
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 13:55 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
DCA is DCA. Dat heeft niks te maken met "De DCA die ik beschrijf" Het is hersenloos een vast bedrag op en vast tijdstip investeren. Wat is hier zo lastig aan?

DCA is een prima strategie juist omdat je zelf niet allerlei variabelen erbij gaat halen. Het werkt prima omdat het je emoties weghaalt. Ik snap dat jij denkt slimmer te zijn, en dus op momenten investeert dat jij denkt dat dit beter is. Prima, maar noem dat dan geen DCA
Snap die DCA-strategie ook niet zo goed. Je kan toch veel beter een hele tas kopen als alles net weer met 50% gezakt is en dan lekker HODLEN.

Of is dat DCA'en echt aantoonbaar voordeliger/gunstiger met oog op de lange termijn?
blablablabla
pi_203922032
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 14:02 schreef Elan het volgende:

[..]
Snap die DCA-strategie ook niet zo goed. Je kan toch veel beter een hele tas kopen als alles net weer met 50% gezakt is en dan lekker HODLEN.

Of is dat DCA'en echt aantoonbaar voordeliger/gunstiger met oog op de lange termijn?
Dat is natuurlijk lastig aan te tonen. Er zijn mensen die meer winst halen door actief te traden. En een grote meerderheid van mensen dat verliest door actief te traden. Voor de meeste mensen is actief traden niet weggelegd. Ook niet voor de Einsteins in dit topic.

Als je hier van bewust bent, dan is DCA een prima strategie om een beetje exposure te krijgen in crypto. Maar de regels voor DCA zijn glashelder. Je kiest een bedrag, en een termijn. Alsof je een abonnement op de Donald Duck neemt. Dan betaal je ook niet de ene maand veel meer dan de andere.

Wat je zo doet is over een langere termijn een gemiddelde inkoopprijs maakt. Je hoeft je niet te verdiepen in traden. Houd het simpel. En hoe langer je dit doet, hoe meer active traders je zal "verslaan"

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2022 14:13:15 ]
  Forum Admin donderdag 3 maart 2022 @ 14:15:00 #228
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_203922072
Dips en tops zijn lastig te timen. Je kan best instappen op een dag dat de markt -10% doet maar je weet niet of die morgen -20% of +10% doet. Tenzij je natuurlijk de glazen bol hebt of erg gelooft in je ta van vlaggen, head and shoulders etc.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_203922074
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 14:11 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk lastig aan te tonen. Er zijn mensen die meer winst halen door actief te traden. En een grote meerderheid van mensen dat verliest door actief te traden. Voor de meeste mensen is actief traden niet weggelegd. Ook niet voor de Einsteins in dit topic.

Als je hier van bewust bent, dan is DCA een prima strategie om een beetje exposure te krijgen in crypto. Maar de regels voor DCA zijn glashelder. Je kiest een bedrag, en een termijn. Alsof je een abonnement op de Donald Duck neemt. Dan betaal je ook niet de ene maand veel meer dan de andere.
Het kan geen kwaad om wat extra te kopen als bitcoin weer eens acht procent in de min is vanwege een emotionele reactie van de markt en daarna te HODLEN. Denk je niet dat op deze manier meer winst te halen is?
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_203922092
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 14:15 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Het kan geen kwaad om wat extra te kopen als bitcoin weer eens acht procent in de min is vanwege een emotionele reactie van de markt en daarna te HODLEN. Denk je niet dat op deze manier meer winst te halen is?
Ja, dat kan zeker. En ik zeg ook niet dat dat slecht is. Ik erger me alleen aan het misbruiken van de term DCA :)
pi_203922130
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 14:16 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Ja, dat kan zeker. En ik zeg ook niet dat dat slecht is. Ik erger me alleen aan het misbruiken van de term DCA :)
Haha ok :P goed om te weten hoe ik je kan triggeren })
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_203922156
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 14:19 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Haha ok :P goed om te weten hoe ik je kan triggeren })
Want dat ontbrak nog een beetje in dit topic, mensen triggeren :P
pi_203922189
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 14:11 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk lastig aan te tonen. Er zijn mensen die meer winst halen door actief te traden. En een grote meerderheid van mensen dat verliest door actief te traden. Voor de meeste mensen is actief traden niet weggelegd. Ook niet voor de Einsteins in dit topic.

Als je hier van bewust bent, dan is DCA een prima strategie om een beetje exposure te krijgen in crypto. Maar de regels voor DCA zijn glashelder. Je kiest een bedrag, en een termijn. Alsof je een abonnement op de Donald Duck neemt. Dan betaal je ook niet de ene maand veel meer dan de andere.

Wat je zo doet is over een langere termijn een gemiddelde inkoopprijs maakt. Je hoeft je niet te verdiepen in traden. Houd het simpel. En hoe langer je dit doet, hoe meer active traders je zal "verslaan"
Actief traden is weer een vak op zich :P
Ik zit er nog niet zolang in, maar je ziet (in elk geval over de afgelopen 2 jaar) wel duidelijke cyclussen terug waarbij Bitcoin een aantal malen gehalveerd is en weer verdubbeld naar een ATH. Maar zeg je dan dat dat te weinig een constante factor is om op te kunnen vertrouwen? Claim ook absoluut niet om de markt te kunnen timen, want dat is gelul. Maar het heeft wel aardig wat winst opgeleverd.

Ja je kunt je vergissen en het zakt nog 20% of meer maar zoals vorige week was ik extreem bullish. Vervolgens afromen als het verdubbeld is en de rest lekker laten staan.

Nu ik het zo typ is het waarschijnlijk gewoon dom geluk, maar toch hé . 'Be Fearful When Others Are Greedy and Greedy When Others Are Fearful is best een principe wat toepasbaar is.
blablablabla
pi_203922223
Deze man weet zelfs DCA te verslaan door te denken dat ie beter kan timen. :') :')
pi_203922284
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 14:25 schreef Elan het volgende:

[..]
Actief traden is weer een vak op zich :P
Ik zit er nog niet zolang in, maar je ziet (in elk geval over de afgelopen 2 jaar) wel duidelijke cyclussen terug waarbij Bitcoin een aantal malen gehalveerd is en weer verdubbeld naar een ATH. Maar zeg je dan dat dat te weinig een constante factor is om op te kunnen vertrouwen? Claim ook absoluut niet om de markt te kunnen timen, want dat is gelul. Maar het heeft wel aardig wat winst opgeleverd.

Ja je kunt je vergissen en het zakt nog 20% of meer maar zoals vorige week was ik extreem bullish. Vervolgens afromen als het verdubbeld is en de rest lekker laten staan.

Nu ik het zo typ is het waarschijnlijk gewoon dom geluk, maar toch hé . 'Be Fearful When Others Are Greedy and Greedy When Others Are Fearful is best een principe wat toepasbaar is.
Het is gewoon erg lastig de markt te timen. Ja, er zijn duidelijke cycles te zien. Maar dat betekend niet dat je met zekerheid kan stellen dat we terug gaan naar de 20k, net zoals PlanB, met z'n chart gebaseerd op deze cycles ook mijlenver met zijn voorspelling zat van de lokale top zat. Exacte prijsvoorspellingen zijn erg lastig.

Ik denk dat de meerderheid van mensen er mee bezig is zoals jij dat omschrijft. Je probeert goedkoop wat in te slaan, en duurder te verkopen. Soms lukt dit. Soms niet.

Ik ben er van overtuigd dat Bitcoin omhoog zal gaan. Die ¤100k BTC is een kwestie van tijd. Dat kan dit jaar gebeuren, of misschien pas over 5 jaar. Daarom HODL ik Bitcoin. Ik ben al 5 jaar met crypto bezig, en kan je wel vertellen dat dit een lange tijd is. Ik weet wat het is om jaren te hodlen. En dat is ook iets dat de meeste mensen onderschatten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2022 14:36:19 ]
pi_203922339
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 14:28 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
Deze man weet zelfs DCA te verslaan door te denken dat ie beter kan timen. :') :')
Eind 2020 had ik mijn aandelen verkocht en ben ik na jaren flink in crypto gestapt. Dus daarmee heb ik DCA al flink verslagen. Er viel 2,5 jaar geen reet met Bitcoin te verdienen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_203922361
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 14:34 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Het is gewoon erg lastig de markt te timen. Ja, er zijn duidelijke cycles te zien. Maar dat betekend niet dat je met zekerheid kan stellen dat we terug gaan naar de 20k, net zoals PlanB, met z'n chart gebaseerd op deze cycles ook mijlenver met zijn voorspelling zat van de lokale top zat. Exacte prijsvoorspellingen zijn erg lastig.

Ik denk dat de meerderheid van mensen er mee bezig is zoals jij dat omschrijft. Je probeert goedkoop wat in te slaan, en duurder te verkopen. Soms lukt dit. Soms niet.

Ik ben er van overtuigd dat Bitcoin omhoog zal gaan. Die ¤100k BTC is een kwestie van tijd. Dat kan dit jaar gebeuren, of misschien pas over 5 jaar. Daarom HODL ik Bitcoin. En ben al 5 jaar met crypto bezig, en kan je wel vertellen dat dit een lange tijd is. Ik weet wat het is om jaren te hodlen. En dat is ook iets dat de meeste mensen onderschatten.
Als je het principe aan houdt nooit te verkopen met verlies kan er niet zoveel mis gaan. Je kunt ook beide doen, elke maand DCA en heftige dips van 50% of meer kopen.

Time je mis en daalt het vervolgens nog een keer 30% duurt het alleen langer voor je winst kunt maken. Maar dan heb je het wel over een heel bearish scenario.

Lijkt me wel goud om dat een keer mee te maken trouwens , zou me helemaal blut kopen in een cryptowinter
blablablabla
pi_203922386
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 14:38 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Eind 2020 had ik mijn aandelen verkocht en ben ik na jaren flink in crypto gestapt. Dus daarmee heb ik DCA al flink verslagen. Er viel 2,5 jaar geen reet met Bitcoin te verdienen.
Ja we weten inmiddels dat je een tradings god bent.

Maar iets simpels als een DCA strategie en wat daar precies het doel/functie van is begrijp je blijkbaar niet.

En bitcoin returns van de dca strategie over de afgelopen 3 jaar was helemaal niet slecht.



[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2022 14:47:56 ]
pi_203922411
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 14:40 schreef Elan het volgende:
Als je het principe aan houdt nooit te verkopen met verlies kan er niet zoveel mis gaan.
Dit is een foute aanname. Lang niet alles gaat altijd maar weer terug naar een nieuwe ATH.

Wel eens gehoord van Peercoin, NXT, NameCoin, Quark, WorldCoin, MegaCoin, PayCoin, MadSafeCoin?
Enkele voorbeelden van oude top10 coins...

Het is vaak helemaal niet onverstandig om met verlies iets weer weg te doen om elders te investeren.
pi_203922483
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 14:43 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Ja we weten inmiddels dat je een tradings god bent.

Maar iets simpels als een DCA strategie en wat daar precies het doel/functie van is begrijp je blijkbaar niet.
Tja, omdat ik menselijke emotie begrijp zat ik in Tesla en AMC en vervolgens naar crypto gegaan toen men daar emotioneel begon te doen. Hetzelfde met de hontcoins _O_ Voor mij was het 1 + 1 = 2 dat Shiba de nieuwe Dogecoin werd. Net zoals Kishu de nieuwe Shiba wordt. Let maar op :D

Zodra Kishu op Kucoin en Binance gelist gaat worden en Bitcoin op 70K staat, wordt het flink cashen, 100x . Mensen gaan dan huilen dat ze alleen bitcoin DCA hebben gedaan en nodig ik jullie allemaal uit op mijn jacht
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_203922553
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 14:45 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Dit is een foute aanname. Lang niet alles gaat altijd maar weer terug naar een nieuwe ATH.

Wel eens gehoord van Peercoin, NXT, NameCoin, Quark, WorldCoin, MegaCoin, PayCoin, MadSafeCoin?
Enkele voorbeelden van oude top10 coins...

Het is vaak helemaal niet onverstandig om met verlies iets weer weg te doen om elders te investeren.
Zit vooral in Bitcoin en ETH 80/20 waarbij ik met afromen ETH winst om zet in BTC.

En wat Cardano maar daar verwacht ik eigenlijk niet zoveel meer van :'( .

Op termijn wil ik alleen nog BTC eigenlijk. Ook ETH is faalbaar itt tot BTC _O_ .
blablablabla
pi_203922573
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 14:50 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Tja, omdat ik menselijke emotie begrijp zat ik in Tesla en AMC en vervolgens naar crypto gegaan toen men daar emotioneel begon te doen. Hetzelfde met de hontcoins _O_ Voor mij was het 1 + 1 = 2 dat Shiba de nieuwe Dogecoin werd. Net zoals Kishu de nieuwe Shiba wordt. Let maar op :D

Zodra Kishu op Kucoin en Binance gelist gaat worden en Bitcoin op 70K staat, wordt het flink cashen, 100x . Mensen gaan dan huilen dat ze alleen bitcoin DCA hebben gedaan en nodig ik jullie allemaal uit op mijn jacht
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 02:07 schreef firefly3 het volgende:
Beetje jammer wel. Ik heb Wajong en die gaat misschien omlaag omdat steeds meer werkmieren in de WW gaan :N
Ik hoop het oprecht voor je, dan kan mijn belasting geld iets nuttiger gebruikt worden in het vervolg.
pi_203922597
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 15:00 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
[..]
Ik hoop het oprecht voor je, dan kan mijn belasting geld iets nuttiger gebruikt worden in het vervolg.
blablablabla
pi_203922614
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 15:00 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
[..]
Ik hoop het oprecht voor je, dan kan mijn belasting geld iets nuttiger gebruikt worden in het vervolg.
Door de jaren heen heb ik in het verleden flink wat personages gedaan. Kijken of je nog meer klassiekers kunt vinden.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_203922617
quote:
Van wie is het eerste adres? 2e is van die minister digitale zaken toch?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_203923062
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 15:04 schreef dimmak het volgende:

[..]
Van wie is het eerste adres? 2e is van die minister digitale zaken toch?
https://savelife.in.ua/en/donate/

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2022 15:35:47 ]
pi_203923102
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 15:04 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Door de jaren heen heb ik in het verleden flink wat personages gedaan. Kijken of je nog meer klassiekers kunt vinden.
Klopt. Je liegt tegen jezelf. Over bitcoins ROI, over 24 hour data. Over je gedrag hier. Over alles lieg je....

Dat is een bijzonder slechte eigenschap en irritant.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2022 15:38:05 ]
pi_203923191


En maar je YTD tijdsframe erbij pakken elke keer :')
Uitvinder van de biersmiley.
pi_203923356
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 15:45 schreef dimmak het volgende:
[ afbeelding ]

En maar je YTD tijdsframe erbij pakken elke keer :')
Bitcoin zit nu maar op +140% ten opzichte van de piek van 2017. Niet noemenswaardig, maar als je daar tevreden mee bent, mag best.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')