Wattan?quote:Op zondag 27 februari 2022 20:14 schreef Starhopper het volgende:
Ik ga wat anders doen. Echt naar dit![]()
Dat dit anno 2022 onafgeschermd isquote:Op zondag 27 februari 2022 16:50 schreef Viv het volgende:
Wat tof @:Starhopper ! Je zou denken dat ze afgeschermde frequenties zouden gebruiken (of werkt dat zo niet).
Misschien kun je wat fragmenten opnemen en hier posten? Misschien is er dan wel een andere FOK!ker die Russisch kan vertalen.
Nicequote:Op maandag 28 februari 2022 07:15 schreef quirina het volgende:
Putin cyka betekend Putin is een klootzak.
7933khz USB moet je hebben iddquote:Op maandag 28 februari 2022 08:15 schreef Harveo het volgende:
Ik ben eruit, blijkbaar ondersteunde mijn browser op mijn telefoon het niet. Zojuist Firefox gedownload en hier kreeg ik wel geluid.
http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/m.html
7933 USB is het kanaal wat meerdere malen via de Discord server genoemd wordt.
Morsequote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:22 schreef Harveo het volgende:
Het is ook maar heel af en toe dat je iets hoort. Als je een half uurtje het Discord kanaal volgt dan heb je kans dat er iemand iets roept dat er geluid is. Heb zelf ook nog niet echt iets gehoord, wel morse code maar wat er dan gezegd wordt, geen idee...
Vergis je niet in de korte golf. De omstandigheden daar zijn afhankelijk van allerlei omstandigheden in luchtlagen, maar ook de tijd van de dag. Zo'n frequentie als 7xxx Mhz werkt bijvoorbeeld overdag lokaal (lokaal als in Nederland en Duitsland), maar in de nacht zijn daarop grote afstanden mogelijk. Er is dus een goede kans dat ze, in de uren dat je op 7933 niets hoort, ze andere frequenties gebruiken waarop ze hun hoofdkwartier wel kunnen bereiken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:25 schreef Viv het volgende:
[..]
Morseze gaan wel heel old school daar zeg!
Ik zou de morse moeten kunnen verstaan. Alhoewel ik niet weet of Russen wellicht andere tekens in morse gebruiken, aangezien ze cyrillisch schrift gebruiken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:55 schreef Harveo het volgende:
De piepjes van morse code waren gisteren goed te horen inderdaad. De ene keer dat ik een stem hoorde was er veel ruis op de achtergrond.
Wel interessant om te volgen en het heeft iets mysterieus ofzo, ook al versta je er niks van
Voor morse gebruik ik de android app Morse Expert. Gewoon naast de luidspreker van de radio of pc houdenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:05 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik zou de morse moeten kunnen verstaan. Alhoewel ik niet weet of Russen wellicht andere tekens in morse gebruiken, aangezien ze cyrillisch schrift gebruiken.
Maar met de PC gaat morse decoderen ook heel aardig. Met fldigi bijvoorbeeld. Ik heb het nooit getest, maar je zou een kabeltje kunnen tussen de speaker-aansluiting en de microfoonaansluiting van de PC kunnen doen. Ik denk dat dat zou werken.
Er is ook virtual audio cable software.. Ik heb het ook nooit getest, maar ook dat zou moeten werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |