Beetje goede kans? 60/40 voor Kopenhagen?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:22 schreef GotenSSJ het volgende:
YesssKopenhagen!
Half uurtje hier vandaan, kan ik na bijna 10 jaar weer eens naar een PSV wedstrijd zonder vliegtickets/hotels etc
Ik woon net over de grens in Zweden en kijk geen Deens of Zweeds voetbal, maar de Deense schoonfamilie is niet echt te spreken over het niveau van Kopenhagen. Maar of zij een ‘onrealistische’ blik hebben op wat dat niveau zou moeten zijn en wat dat inhoudt voor de kansen van PSV durf ik niet te zeggen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:26 schreef RipCity het volgende:
[..]
Beetje goede kans? 60/40 voor Kopenhagen?
En Bolussen cv.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Dit is misschien wel de meest gunstige loting voor jullie, Midgetland is beter. Momenteel is Jørg de eerste spits van Kopenhagen.
Vooral benieuwd met welke PLAN hij dan komtquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
"Als we 2 goede dagen hebben moet het kunnen." Roger straalt weer een berg vertrouwen uit hoor.
Vast weer een typisch Rogerplanquote:Op vrijdag 25 februari 2022 16:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vooral benieuwd met welke PLAN hij dan komt
Plan Veerman was wel een hele bijzondere
Wel een mooie trainer maar zag gisteren Leeds tegen Spurs en dat was niet best, goals van Spurs waren geen omschakelmomenten om het maar zo te zeggenquote:Op zondag 27 februari 2022 00:03 schreef Ciscus het volgende:
Bielsa is vrij! Gaat m niet worden, maar zou wel erg goed nieuws zijn!
Ik blijf eigenlijk altijd fan van 4-3-3. Dat kan in meerdere vormen en is relatief makkelijk aan te passen aan de tegenstander.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:42 schreef Ciscus het volgende:
Wat voor tactiek zouden jullie met deze spelers nou spelen? Ben ik de enige die snakt naar 4-4-2 met een ruit op het middenveld of word ik oud en moet ik meegaan met m'n tijd?
4-2-3-1quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:42 schreef Ciscus het volgende:
Wat voor tactiek zouden jullie met deze spelers nou spelen? Ben ik de enige die snakt naar 4-4-2 met een ruit op het middenveld of word ik oud en moet ik meegaan met m'n tijd?
quote:Op zondag 27 februari 2022 11:05 schreef Lyrebird het volgende:
Ik ben niet zo dol op backs & vleugelspitsen. Als je al met vleugelspitsen speelt, dan moet je alles via de vleugels spelen, en niet door het midden. Want waarom heb je anders vleugelspitsen? Achterlijn halen, een man bij de eerste paal, tweede op de stip. Voetbal kan zo eenvoudig zijn.
PSV lijkt op drie gedachten te hinkelen. De Schmidt doctrine - als ik die begrijp - is dat je vanuit de omschakeling zsm bij het goal van de tegenstander komt, en dat doe je meestal door het midden. Waarom heb je dan vleugelspitsen?
Daar kan ik me in vinden. Ga dus geen voorzetten geven vanaf de cornervlag - dat geeft de tegenstander ruim de tijd om te anticiperen. Hoe dichter je bij het doel komt, nabij de achterlijn, hoe groter de kans op een doelpunt, want dan geef je de tegenstander erg weinig tijd, vooral als je voorzet laag over de grond is.quote:De eerste en belangrijkste hiervan is de locatie van de pass.
Een dribbelende Madueke die de achterlijn haalt tpv het keepersgebied is 10x gevaarlijker als een voorzet van Max die 9 van de 10 keer geen medespeler vindt ja.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:35 schreef Lyrebird het volgende:
Interessant stuk. Die Zwart heeft er kijk op. Nou moet ik wel zeggen dat het WK van 2018 de statistieken behoorlijk in de war heeft geschopt. Zonder dat lage aantal voorzetten vraag ik me af of de dalende trend statistisch te verdedigen is.
[..]
Daar kan ik me in vinden. Ga dus geen voorzetten geven vanaf de cornervlag - dat geeft de tegenstander ruim de tijd om te anticiperen. Hoe dichter je bij het doel komt, nabij de achterlijn, hoe groter de kans op een doelpunt, want dan geef je de tegenstander erg weinig tijd, vooral als je voorzet laag over de grond is.
Andersom zie je dat PSV hier zelf ook veel moeite mee heeft, als er verdedigd moet worden. Hoe vaak komt het niet voor dat er paniek in de tent is, als Mwene, Max of Mauro niet in staat zijn om hun man af te stoppen?
Het is ook maar een indicatie al zie je al een tijdje dat de meeste buitenspelers hun schietbeen aan de binnenkant hebben.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:35 schreef Lyrebird het volgende:
Interessant stuk. Die Zwart heeft er kijk op. Nou moet ik wel zeggen dat het WK van 2018 de statistieken behoorlijk in de war heeft geschopt. Zonder dat lage aantal voorzetten vraag ik me af of de dalende trend statistisch te verdedigen is.
[..]
Daar kan ik me in vinden. Ga dus geen voorzetten geven vanaf de cornervlag - dat geeft de tegenstander ruim de tijd om te anticiperen. Hoe dichter je bij het doel komt, nabij de achterlijn, hoe groter de kans op een doelpunt, want dan geef je de tegenstander erg weinig tijd, vooral als je voorzet laag over de grond is.
Andersom zie je dat PSV hier zelf ook veel moeite mee heeft, als er verdedigd moet worden. Hoe vaak komt het niet voor dat er paniek in de tent is, als Mwene, Max of Mauro niet in staat zijn om hun man af te stoppen?
Ja, PSV doet me soms denken aan toen ik nog in de VS voetbalde (moet je je niet te veel bij voorstellen trouwens), waar iedereen wilde aanvallen, maar niemand wilde verdedigen. Net pupillenvoetbal.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
PSV is meestal de aanvallende ploeg en bij balverlies weinig mensen achter de bal, dan kom je verdedigend wel vaak 1 tegen 1 te staan of erger, dat voorzetten dan benut worden heeft meer daarmee te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |