Daar ben ik het wel mee eens, zou denk ik maximaal een halve seconde sneller kunnen zijn geweest (zonder misser en met een betere kruising).quote:Op donderdag 17 februari 2022 11:55 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh, zeker, maar choken van Leerdam lijkt me dit toch niet. En mogelijk had ze iets sneller gekund, maar deze tijd van Takagi was sowieso wel heel lastig geworden.
Misschien dat het als choken had gevoeld als Takagi eerst had gereden en die super snelle tijd al stond. Dit was gewoon een rit met wat pech qua tegenstander en een missertje in de bocht, maar alsnog een hele goede tijd.quote:Op donderdag 17 februari 2022 11:55 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh, zeker, maar choken van Leerdam lijkt me dit toch niet. En mogelijk had ze iets sneller gekund, maar deze tijd van Takagi was sowieso wel heel lastig geworden.
Maar ja, bij Leerdam zelf was 4 jaar geleden ook niet de verwachting dat ze nu al kandidaat zou zijn voor goud toch? Dat kan natuurlijk wel snel gaan met talentenquote:Op donderdag 17 februari 2022 12:13 schreef hhh38 het volgende:
Als Takagi, Bowe en Kodaira stoppen wordt dit wel een treurige afstand. Dan heeft Leerdam gewoon geen concurrentie meer
Misschien dat Beune wel opeens weer kan schaatsen!quote:Op donderdag 17 februari 2022 12:15 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar ja, bij Leerdam zelf was 4 jaar geleden ook niet de verwachting dat ze nu al kandidaat zou zijn voor goud toch? Dat kan natuurlijk wel snel gaan met talenten
Dat is zo, maar dan vrees ik dat je vooral naar Nederlanders moet kijken. Kok kan met net iets meer inhoud wellicht ook naar 1.13 op laaglandbanen. Pien Smit ontwikkelt zich heel erg snel.quote:Op donderdag 17 februari 2022 12:15 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar ja, bij Leerdam zelf was 4 jaar geleden ook niet de verwachting dat ze nu al kandidaat zou zijn voor goud toch? Dat kan natuurlijk wel snel gaan met talenten
Ja, komend seizoen wordt anders inderdaad. Al is het ook niet zeker dat Takagi stopt toch? Die kan qua leeftijd in ieder geval nog wel even meequote:Op donderdag 17 februari 2022 12:22 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat is zo, maar dan vrees ik dat je vooral naar Nederlanders moet kijken. Kok kan met net iets meer inhoud wellicht ook naar 1.13 op laaglandbanen. Pien Smit ontwikkelt zich heel erg snel.
Van de buitenlanders kan Kachanova misschien nog een stap kan zetten. Scott zat hier maar 0,5s van haar hoogland PR af, maar wel 2 seconden achter Leerdam. Het is hopen dat er een nieuwe Japanse doorbreekt, Yoshida won wel de 1000m op het WK junioren (door een val van Smit).
Maar ik had het ook niet per se over OS 2026, maar ook gewoon de komende seizoenen
Zeker, ik hoop ook dat ze gewoon doorgaat. Ze heeft nog wel een aantal doelen te bereiken, zoals de 1e plek op de Adelskalenderen.quote:Op donderdag 17 februari 2022 12:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, komend seizoen wordt anders inderdaad. Al is het ook niet zeker dat Takagi stopt toch? Die kan qua leeftijd in ieder geval nog wel even mee
quote:
quote:Op donderdag 17 februari 2022 11:18 schreef Max23 het volgende:
[..]
Meer dan zilver was niet verwacht en zelfs dat was onzeker. Niet gechoked dus, ook al had ze wellicht iets harder kunnen rijden.
Hand aan het ijs = CHOKEquote:Op donderdag 17 februari 2022 11:19 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ja dat heeft ze dus niet gedaan, maar toch netjes dat je jezelf een schouderklopje geeft.
Aparte definitie van choken.quote:Op donderdag 17 februari 2022 13:32 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
[..]
[..]
Hand aan het ijs = CHOKE
Ze gaf zelf aan dat ze had gewonnen zonder die CHOKE
Had het al aangepast, niets is zeker. Maar ze zegt dat het sowieso een halve seconde had gescheeld en het schaatste voor Takagi natuurlijk een stuk relaxter met de wetenschap dat haar grootste concurrente had gechoket of geblunderd als dat een fijner woordje voor jullie isquote:Op donderdag 17 februari 2022 13:36 schreef noodgang het volgende:
[..]
Aparte definitie van choken.
En ze gaf aan dat als die bocht beter ging ze een kans had gehad op de winst, maar het net zo goed ook zilver kon zijn
Beetje overdreven allemaal. Tagaki was gewoon topfavoriet en het verschil was te groot. Als je het dan toch over choken hebt dan kun je beter Schulting noemen die het weggeeft op de 500 en 1500 meter. (En waarbij iedereen roept dat er zulke fantastische zilveren en bronzen medailles zijn behaald.) Dat vond Schulting zelf overigens ook.quote:Op donderdag 17 februari 2022 13:45 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Had het al aangepast, niets is zeker. Maar ze zegt dat het sowieso een halve seconde had gescheeld en het schaatste voor Takagi natuurlijk een stuk relaxter met de wetenschap dat haar grootste concurrente had gechoket of geblunderd als dat een fijner woordje voor jullie is
Beetje jammer dat dit blijkbaar het verhaal van de overlevering wordt. Qua noteringen was het overigens 50/50 met Leerdam.quote:Op donderdag 17 februari 2022 11:41 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar Takagi was wel gewoon favoriet voor deze afstand, net zoals ze dat was voor de 1500. Maar juist omdat ze regelmatig faalt op het moment dat het moet en dan 2e wordt, was dat ook geen zekerheidje.
Wat zou volgens jou dan het verhaal van de overlevering moeten zijn?quote:Op donderdag 17 februari 2022 14:17 schreef showtimer het volgende:
[..]
Beetje jammer dat dit blijkbaar het verhaal van de overlevering wordt. Qua noteringen was het overigens 50/50 met Leerdam.
Voor mij wel licht favoriet hoor, nadat ze al zo geschroeid had op de 500 meter.quote:Op donderdag 17 februari 2022 14:17 schreef showtimer het volgende:
[..]
Beetje jammer dat dit blijkbaar het verhaal van de overlevering wordt. Qua noteringen was het overigens 50/50 met Leerdam.
Leerdam favoriet? Dat lijkt me toch niet.quote:Op donderdag 17 februari 2022 14:28 schreef Felagund het volgende:
[..]
Voor mij wel licht favoriet hoor, nadat ze al zo geschroeid had op de 500 meter.
Dat zogenaamde gefaal is echt een eigen leven gaan leiden.quote:Op donderdag 17 februari 2022 14:26 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wat zou volgens jou dan het verhaal van de overlevering moeten zijn?
Takagi dus. Die was al sneller op de 500 meter dan Leerdam.quote:Op donderdag 17 februari 2022 14:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Leerdam favoriet? Dat lijkt me toch niet.
Oh absoluut. Was wel 70/30 van tevoren. Had er weinig hoop op.quote:Op donderdag 17 februari 2022 14:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Takagi dus. Die was al sneller op de 500 meter dan Leerdam.
Noteringen zijn doorgaans dan ook vooral gebaseerd op feiten. Takagi stond hooguit 1 a 2 tienden lager wat ik zo zag.quote:Op donderdag 17 februari 2022 14:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Oh absoluut. Was wel 70/30 van tevoren. Had er weinig hoop op.
Sowieso zijn er nog teveel mensen die het verschil niet weten tussen mede favoriet zijn en helaas niet winnen/tegenvallen/chokenquote:Op donderdag 17 februari 2022 14:34 schreef showtimer het volgende:
[..]
Dat zogenaamde gefaal is echt een eigen leven gaan leiden.
Ze heeft een aantal keer in de belangrijkste race van het seizoen niet haar beste race gereden terwijl anderen (met name Wüst 2x op de 1500m) dat wel deden. Dat is dan niet falen, maar meer de verwachtingen net niet waarmaken.quote:Op donderdag 17 februari 2022 14:34 schreef showtimer het volgende:
[..]
Haha, die term was ook niet serieus, vond het wel mooi klinken. En het lag inderdaad ook regelmatig aan concurrenten die vlogen op dat moment, maar denk wel dat ze al gouden medailles had kunnen hebben als ze op die momenten de race had gereden die ze eerder in die seizoenen wel kon rijden.quote:Op donderdag 17 februari 2022 14:34 schreef showtimer het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |