Oh ja, die briefjes kreeg ik in Utrecht ookquote:Op donderdag 17 februari 2022 16:44 schreef raptorix het volgende:
Dat heeft hier totaal geen zin, bezorgers zijn over algemeen debiele allochtonen die waarschijnlijk het concept van zo een stikker niet eens snappen. Ik krijg ook nog steeds van die wonderdokter briefjes in mijn bus, ik had ooit een collega die verzamelde die
quote:Op donderdag 17 februari 2022 16:48 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Oh ja, die briefjes kreeg ik in Utrecht ook
Staat je adres erop? Dan werkt een nee/nee sticker niet.quote:Op donderdag 17 februari 2022 16:44 schreef raptorix het volgende:
Dat heeft hier totaal geen zin, bezorgers zijn over algemeen debiele allochtonen die waarschijnlijk het concept van zo een stikker niet eens snappen. Ik krijg ook nog steeds van die wonderdokter briefjes in mijn bus, ik had ooit een collega die verzamelde die
Ben jij altijd zo?quote:Op donderdag 17 februari 2022 09:17 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ja en je kan het ding ook dichtlijmen dat werkt ook goed maar dat is niet waar ik op doel.
Ik wil ze aanklagen of iets. Schadevergoeding eisen.
Mag ik zomaar een bedrijf starten en dan mensen hun brievenbus waar een NEE NEE sticker op zit volproppen met papier?
Nee toch zeker?
Waar is die fucking sticker anders goed voor? Er moeten toch consequenties tegenover staan? Boetes? Schadevergoeding?
Als in: "Omdat jullie mijn NEE NEE sticker negeren eis ik ¤1000 en nooit meer een brief. Geven jullie hier geen gehoor aan dat klaag ik jullie aan" of zo en dan zijn ze veel meer kwijt dan ¤1000 of hun bedrijf wordt gesloten of zo.
Als je adres er niet op staat, zou die sticker hiervoor wel moeten gelden, me dunkt.quote:Op donderdag 17 februari 2022 17:05 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
En ja de nee/nee sticker is helaas ook al niet voor die wonderdokter/verhuis/ahmeddeklusjesman briefjes. Dat is echt en puur voor de huis-aan-huisbladen en ongeadresseerd reklamefoldermeuk.
Mja, ken geen casussen waarbij de particulier die dit soort briefjes verspreid hebben aangepakt zijn en of boetes hebben gekregen. Is ook een flink stuk minder papier en minder wijdverspreid dan bijv reclamefoldertjes dus of de overheid zich hierom wil druk maken?quote:Op donderdag 17 februari 2022 17:28 schreef baskick het volgende:
[..]
Als je adres er niet op staat, zou die sticker hiervoor wel moeten gelden, me dunkt.
Die stickers hebben geen wettelijke basis, voor zover ik weet. Uitspraak RCC is het hoogst haalbare. Die delen geen boetes uit. En de genoemde voorbeelden lijken me geen particulieren.quote:Op donderdag 17 februari 2022 17:31 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Mja, ken geen casussen waarbij de particulier die dit soort briefjes verspreid hebben aangepakt zijn en of boetes hebben gekregen. Is ook een flink stuk minder papier en minder wijdverspreid dan bijv reclamefoldertjes dus of de overheid zich hierom wil druk maken?
Wonderdokter/verhuiz/ahmeddeklusjesman briefjes komen niet van particulieren? Want dat is de post waar je op reageert.quote:Op donderdag 17 februari 2022 17:33 schreef baskick het volgende:
[..]
Die stickers hebben geen wettelijke basis, voor zover ik weet. Uitspraak RCC is het hoogst haalbare. Die delen geen boetes uit. En de genoemde voorbeelden lijken me geen particulieren.
quote:Op donderdag 17 februari 2022 17:05 schreef SolidasRock het volgende:
En ja de nee/nee sticker is helaas ook al niet voor die wonderdokter/verhuis/ahmeddeklusjesman briefjes. Dat is echt en puur voor de huis-aan-huisbladen en ongeadresseerd reklamefoldermeuk.
Als je een brief ontvangt met jouw adres en 'aan de bewoners van' op de brief, dan geldt dit als geaddresseerde post. Bedrijven mogen jou altijd geaddresseerde post sturen, ook al ken je ze niet. Veel van deze brieven worden bezorgd door Sandd en niet door Post NL. Ik heb ze zelf vroeger als bijbaantje bezorgd. Je kunt dit stoppen via Postfilter, en dus niet via Post NL.quote:Op donderdag 17 februari 2022 09:01 schreef SuperNeger het volgende:
Ik krijg nog geregeld reclame ondanks dat ik overduidelijk een NEE NEE sticker op mijn brievenbus heb.
Het gaat sowieso om ongeadresseerde reclame als geadresseerde reclame. Maar dat geadresseerde reclame komt van bedrijven waar ik nog nooit van heb gehoord of iets mee te maken heb gehad. Dus waarschijnlijk sturen ze dit naar iedereen in de straat zodat het geadresseerde post is of zo?
Mag dit gewoon? Wettelijk omtrent legaliteit van wat is toegestaan zeg maar.
Dat lijken me dienstverleners.quote:Op donderdag 17 februari 2022 17:51 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Wonderdokter/verhuiz/ahmeddeklusjesman briefjes komen niet van particulieren? Want dat is de post waar je op reageert.
[..]
Particuliere dienstverleners dan? Zeg aub ja en dan trakteer ik je op een virtuele biertje en sluiten we dit gesteggel afquote:
Ze leveren een dienst tegen betaling en het is geen vriendendienst. Dus nee, ik denk niet dat het particulieren zijn. Maar goed: ja.quote:Op donderdag 17 februari 2022 18:56 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Particuliere dienstverleners dan? Zeg aub ja en dan trakteer ik je op een virituele biertje en sluiten we dit gesteggel af
quote:Op donderdag 17 februari 2022 19:17 schreef baskick het volgende:
[..]
Ze leveren een dienst tegen betaling en het is geen vriendendienst. Dus nee, ik denk niet dat het particulieren zijn. Maar goed: ja.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat het helpt, maar ik stuur het altijd retour afzender. Bij de postcodeloterij ook een tijdje gedaan en nu ik er over nadenk heb ik al een hele tijd die meuk van ze niet meer in de bus gehad. Dus misschien worden zij het ontvangen van hun eigen post ook zat na een tijdjequote:Op donderdag 17 februari 2022 11:05 schreef SuperNeger het volgende:
Ik krijg beide.
Met of zonder adres.
Maar er staat dan gewoon "Aan de bewoners van" en niet mijn naam persoonlijk. Dus dit valt gewoon onder ongeadresseerd. Of zou moeten, waarschijnlijk omzeilen ze het zo.
Sandd is al ruim twee jaar geleden ter ziele gegaan.quote:Op donderdag 17 februari 2022 18:17 schreef sirdanilot het volgende:
Veel van deze brieven worden bezorgd door Sandd
Jezus christus zeg ik ben echt al te lang weg uit Nederlandquote:Op donderdag 17 februari 2022 22:08 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
Sandd is al ruim twee jaar geleden ter ziele gegaan.
Formeel is dat geadresseerd. Dus ja, dat is omzeilen. Mag wat mij betreft wel onder ongeadresseerd vallen.quote:Op donderdag 17 februari 2022 11:05 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ik krijg beide.
Met of zonder adres.
Maar er staat dan gewoon "Aan de bewoners van" en niet mijn naam persoonlijk. Dus dit valt gewoon onder ongeadresseerd. Of zou moeten, waarschijnlijk omzeilen ze het zo.
En je zit nu in Ierland gelukkig te wezen begreep ik elders.quote:Op donderdag 17 februari 2022 22:14 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Jezus christus zeg ik ben echt al te lang weg uit Nederland
Ben wel aan het kijken voor een baan in Nederland maar vooralsnog lekker natregenen hier.quote:Op donderdag 17 februari 2022 22:28 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
En je zit nu in Ierland gelukkig te wezen begreep ik elders.
Probeer https://www.postcodeloterij.nl/postquote:Op donderdag 17 februari 2022 14:24 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb ook een NEE/NEE-sticker, maar het enige wat er doorheen komt is de postcodeloterij met idd "Aan de bewoners van [MIJN ADRES]" als adressering. En als ik dat krijg haal ik even een seconde m'n schouder op en flikker ik het in het oud papier, maar zo te zien ben ik de enige die zich dus niet zo druk maakt om dat soort dingen.
Geen idee, volgens mij niet, maar ik heb niet het idee dat het ook maar enigszins uitmaakt, het zijn dan ook voornamelijk zooi folders van Pizzaria's en dat soort rommel dat erin komt.quote:Op donderdag 17 februari 2022 17:05 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Staat je adres erop? Dan werkt een nee/nee sticker niet.
Het hele idee van geadresseerd is dat er een adres op staat. Hoe kan iets met een adres onder ongeadresseerd vallen dan? Een naam verplicht maken? Dan voorzie ik wel een manier waarop dát weer omzeild wordt.quote:Op donderdag 17 februari 2022 22:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Formeel is dat geadresseerd. Dus ja, dat is omzeilen. Mag wat mij betreft wel onder ongeadresseerd vallen.
Ja, geadresseerd zou dan worden 'geadresseerd aan jou'. Kunnen ze er natuurlijk wel 'n nepnaam op plakken. Weet de postbode veel wie er woont. Denk echter niet dat veel organistaties dat gaan doen. Zou ook wel heel opzichtig zijn.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 13:50 schreef baskick het volgende:
[..]
Het hele idee van geadresseerd is dat er een adres op staat. Hoe kan iets met een adres onder ongeadresseerd vallen dan? Een naam verplicht maken? Dan voorzie ik wel een manier waarop dát weer omzeild wordt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |