abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203705932
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 16:44 schreef raptorix het volgende:
Dat heeft hier totaal geen zin, bezorgers zijn over algemeen debiele allochtonen die waarschijnlijk het concept van zo een stikker niet eens snappen. Ik krijg ook nog steeds van die wonderdokter briefjes in mijn bus, ik had ooit een collega die verzamelde die :D
Oh ja, die briefjes kreeg ik in Utrecht ook _O-
pi_203705977
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2022 16:48 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Oh ja, die briefjes kreeg ik in Utrecht ook _O-
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203706151
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 16:44 schreef raptorix het volgende:
Dat heeft hier totaal geen zin, bezorgers zijn over algemeen debiele allochtonen die waarschijnlijk het concept van zo een stikker niet eens snappen. Ik krijg ook nog steeds van die wonderdokter briefjes in mijn bus, ik had ooit een collega die verzamelde die :D
Staat je adres erop? Dan werkt een nee/nee sticker niet.

En ja de nee/nee sticker is helaas ook al niet voor die wonderdokter/verhuis/ahmeddeklusjesman briefjes. Dat is echt en puur voor de huis-aan-huisbladen en ongeadresseerd reklamefoldermeuk.
pi_203706316
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 09:17 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Ja en je kan het ding ook dichtlijmen dat werkt ook goed maar dat is niet waar ik op doel.

Ik wil ze aanklagen of iets. Schadevergoeding eisen.

Mag ik zomaar een bedrijf starten en dan mensen hun brievenbus waar een NEE NEE sticker op zit volproppen met papier?

Nee toch zeker?

Waar is die fucking sticker anders goed voor? Er moeten toch consequenties tegenover staan? Boetes? Schadevergoeding?

Als in: "Omdat jullie mijn NEE NEE sticker negeren eis ik ¤1000 en nooit meer een brief. Geven jullie hier geen gehoor aan dat klaag ik jullie aan" of zo en dan zijn ze veel meer kwijt dan ¤1000 of hun bedrijf wordt gesloten of zo.
Ben jij altijd zo? :')
pi_203706351
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 17:05 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
En ja de nee/nee sticker is helaas ook al niet voor die wonderdokter/verhuis/ahmeddeklusjesman briefjes. Dat is echt en puur voor de huis-aan-huisbladen en ongeadresseerd reklamefoldermeuk.
Als je adres er niet op staat, zou die sticker hiervoor wel moeten gelden, me dunkt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_203706369
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 17:28 schreef baskick het volgende:

[..]
Als je adres er niet op staat, zou die sticker hiervoor wel moeten gelden, me dunkt.
Mja, ken geen casussen waarbij de particulier die dit soort briefjes verspreid hebben aangepakt zijn en of boetes hebben gekregen. Is ook een flink stuk minder papier en minder wijdverspreid dan bijv reclamefoldertjes dus of de overheid zich hierom wil druk maken?
pi_203706384
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 17:31 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Mja, ken geen casussen waarbij de particulier die dit soort briefjes verspreid hebben aangepakt zijn en of boetes hebben gekregen. Is ook een flink stuk minder papier en minder wijdverspreid dan bijv reclamefoldertjes dus of de overheid zich hierom wil druk maken?
Die stickers hebben geen wettelijke basis, voor zover ik weet. Uitspraak RCC is het hoogst haalbare. Die delen geen boetes uit. En de genoemde voorbeelden lijken me geen particulieren.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_203706516
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 17:33 schreef baskick het volgende:

[..]
Die stickers hebben geen wettelijke basis, voor zover ik weet. Uitspraak RCC is het hoogst haalbare. Die delen geen boetes uit. En de genoemde voorbeelden lijken me geen particulieren.
Wonderdokter/verhuiz/ahmeddeklusjesman briefjes komen niet van particulieren? Want dat is de post waar je op reageert.
quote:
pi_203706876
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 09:01 schreef SuperNeger het volgende:
Ik krijg nog geregeld reclame ondanks dat ik overduidelijk een NEE NEE sticker op mijn brievenbus heb.

Het gaat sowieso om ongeadresseerde reclame als geadresseerde reclame. Maar dat geadresseerde reclame komt van bedrijven waar ik nog nooit van heb gehoord of iets mee te maken heb gehad. Dus waarschijnlijk sturen ze dit naar iedereen in de straat zodat het geadresseerde post is of zo?

Mag dit gewoon? Wettelijk omtrent legaliteit van wat is toegestaan zeg maar.

Als je een brief ontvangt met jouw adres en 'aan de bewoners van' op de brief, dan geldt dit als geaddresseerde post. Bedrijven mogen jou altijd geaddresseerde post sturen, ook al ken je ze niet. Veel van deze brieven worden bezorgd door Sandd en niet door Post NL. Ik heb ze zelf vroeger als bijbaantje bezorgd. Je kunt dit stoppen via Postfilter, en dus niet via Post NL.

https://www.consuwijzer.n(...)brievenbus-ontvangen
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_203707150
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 17:51 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Wonderdokter/verhuiz/ahmeddeklusjesman briefjes komen niet van particulieren? Want dat is de post waar je op reageert.
[..]

Dat lijken me dienstverleners.
pi_203707373
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 18:40 schreef baskick het volgende:

[..]
Dat lijken me dienstverleners.
Particuliere dienstverleners dan? Zeg aub ja en dan trakteer ik je op een virtuele biertje en sluiten we dit gesteggel af *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2022 19:40:28 ]
pi_203707752
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2022 18:56 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Particuliere dienstverleners dan? Zeg aub ja en dan trakteer ik je op een virituele biertje en sluiten we dit gesteggel af *O*
Ze leveren een dienst tegen betaling en het is geen vriendendienst. Dus nee, ik denk niet dat het particulieren zijn. Maar goed: ja.

[ Bericht 0% gewijzigd door baskick op 17-02-2022 19:23:14 ]
pi_203709031
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2022 19:17 schreef baskick het volgende:

[..]
Ze leveren een dienst tegen betaling en het is geen vriendendienst. Dus nee, ik denk niet dat het particulieren zijn. Maar goed: ja.
pi_203710015
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 11:05 schreef SuperNeger het volgende:
Ik krijg beide.

Met of zonder adres.

Maar er staat dan gewoon "Aan de bewoners van" en niet mijn naam persoonlijk. Dus dit valt gewoon onder ongeadresseerd. Of zou moeten, waarschijnlijk omzeilen ze het zo.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat het helpt, maar ik stuur het altijd retour afzender. Bij de postcodeloterij ook een tijdje gedaan en nu ik er over nadenk heb ik al een hele tijd die meuk van ze niet meer in de bus gehad. Dus misschien worden zij het ontvangen van hun eigen post ook zat na een tijdje :)
pi_203711232
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 18:17 schreef sirdanilot het volgende:
Veel van deze brieven worden bezorgd door Sandd
Sandd is al ruim twee jaar geleden ter ziele gegaan.
pi_203711334
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 22:08 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]
Sandd is al ruim twee jaar geleden ter ziele gegaan.
Jezus christus zeg ik ben echt al te lang weg uit Nederland
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_203711487
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 11:05 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Ik krijg beide.

Met of zonder adres.

Maar er staat dan gewoon "Aan de bewoners van" en niet mijn naam persoonlijk. Dus dit valt gewoon onder ongeadresseerd. Of zou moeten, waarschijnlijk omzeilen ze het zo.
Formeel is dat geadresseerd. Dus ja, dat is omzeilen. Mag wat mij betreft wel onder ongeadresseerd vallen.
pi_203711554
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 22:14 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Jezus christus zeg ik ben echt al te lang weg uit Nederland
En je zit nu in Ierland gelukkig te wezen begreep ik elders. *O*
pi_203712889
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 22:28 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
En je zit nu in Ierland gelukkig te wezen begreep ik elders. *O*
Ben wel aan het kijken voor een baan in Nederland maar vooralsnog lekker natregenen hier.

Ik ging net naar buiten om kebab te halen (lekker viesdik ) en ben alweer helemaal doorweekt.
pi_203712952
quote:
10s.gif Op donderdag 17 februari 2022 14:24 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb ook een NEE/NEE-sticker, maar het enige wat er doorheen komt is de postcodeloterij met idd "Aan de bewoners van [MIJN ADRES]" als adressering. En als ik dat krijg haal ik even een seconde m'n schouder op en flikker ik het in het oud papier, maar zo te zien ben ik de enige die zich dus niet zo druk maakt om dat soort dingen.
Probeer https://www.postcodeloterij.nl/post

Zelf ben ik van de postcodeloterij meuk afgekomen door ze meermalen te mailen dat ik hun brievenbusvervuiling niet wenste te ontvangen. Duurde even maar dan heb je ook wat (of juist niets meer). Maar dat is al heel wat jaar geleden toen ze (zover ik weet) bovenstaande afmeldpagina op hun site nog niet hadden. Bij Postfilter had ik me al jaren daarvoor aangemeld maar dat hielp blijkbaar niet tegen de Postcodeloterij envelopen.
Een collega heb ik later verwezen naar die afmeldpagina en dat heeft meen ik geholpen.
pi_203713220
quote:

[..]
Staat je adres erop? Dan werkt een nee/nee sticker niet.

Geen idee, volgens mij niet, maar ik heb niet het idee dat het ook maar enigszins uitmaakt, het zijn dan ook voornamelijk zooi folders van Pizzaria's en dat soort rommel dat erin komt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203719637
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 22:23 schreef Halcon het volgende:

[..]
Formeel is dat geadresseerd. Dus ja, dat is omzeilen. Mag wat mij betreft wel onder ongeadresseerd vallen.
Het hele idee van geadresseerd is dat er een adres op staat. Hoe kan iets met een adres onder ongeadresseerd vallen dan? Een naam verplicht maken? Dan voorzie ik wel een manier waarop dát weer omzeild wordt.
pi_203719726
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 13:50 schreef baskick het volgende:

[..]
Het hele idee van geadresseerd is dat er een adres op staat. Hoe kan iets met een adres onder ongeadresseerd vallen dan? Een naam verplicht maken? Dan voorzie ik wel een manier waarop dát weer omzeild wordt.
Ja, geadresseerd zou dan worden 'geadresseerd aan jou'. Kunnen ze er natuurlijk wel 'n nepnaam op plakken. Weet de postbode veel wie er woont. Denk echter niet dat veel organistaties dat gaan doen. Zou ook wel heel opzichtig zijn.
pi_203766667
Als niks meer werkt dan zou ik de brief met iets zwaars/groots terugsturen als in "retour afzender". De ontvanger moet dan namelijk de verzendkosten betalen. Hier was het toen al snel afgelopen ;)
Shine bright like a diamond.
pi_203767546
Een vriend van mij stuurde een keer beton mee met de retour.
Hij kreeg daarna nooit meer post van hun.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')