Je aanmelden bij postfilter https://postfilter.nl/quote:Op donderdag 17 februari 2022 09:01 schreef SuperNeger het volgende:
Ik krijg nog geregeld reclame ondanks dat ik overduidelijk een NEE NEE sticker op mijn brievenbus heb.
Het gaat sowieso om ongeadresseerde reclame als geadresseerde reclame. Maar dat geadresseerde reclame komt van bedrijven waar ik nog nooit van heb gehoord of iets mee te maken heb gehad. Dus waarschijnlijk sturen ze dit naar iedereen in de straat zodat het geadresseerde post is of zo?
Mag dit gewoon? Wettelijk omtrent legaliteit van wat is toegestaan zeg maar.
Want ik vind dit best kut. Ik open de brievenbus alleen voor pakketjes bijvoorbeeld of echt belangrijke brieven en niet voor dingen voor aanbiedingen of kortingen.
Ik wil dat deze bedrijven die mij dit onrecht aandoen lijden. Hoe pak ik ze het beste? Ik heb geen zin om een boze brief te sturen ik wil dat ze echt met een schadevergoeding of iets moeten komen. Of zelf honderdduizenden aan boetes moeten betalen zodat hun kutbedrijf failliet gaat.
Dus ja, hoe pak je dit het beste aan?
Dus dan moet ik met een vaag bedrijf of instantie in zee en hun mijn gegevens geven omdat er andere bedrijven of instanties zijn die mij spammen?quote:Op donderdag 17 februari 2022 09:03 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Je aanmelden bij postfilter https://postfilter.nl/
Eisen kan altijd.quote:Op donderdag 17 februari 2022 09:06 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Kan ik een schadevergoeding eisen bij deze bedrijven omdat ze mijn Nee Nee sticker negeren?
Ja en je kan het ding ook dichtlijmen dat werkt ook goed maar dat is niet waar ik op doel.quote:Op donderdag 17 februari 2022 09:10 schreef Doedezemaar het volgende:
Dat flyeren ga je helaas niet tegen, in verkiezingstijd liggen hier ook altijd flyers die bezorgd worden door analfabeten, ik heb ooit 1 keer zo’n ding teruggegeven omdat ik echt precies toen langs de brievenbus liep en de bezorger terugriep, ik hoop dat ‘ie er ook iets van geleerd heeft.
Verder moet je je er maar niet druk om maken, postfilter werkt echt goed.
https://www.rijksoverheid(...)-in-mijn-brievenbus#:quote:Als u geen ongeadresseerd reclamedrukwerk wilt ontvangen, kunt u bij uw gemeente 2 soorten brievenbusstickers aanvragen: NEE-NEE-sticker: u krijgt geen reclamedrukwerk en geen huis-aan-huisbladen in uw brievenbus. NEE-JA-sticker: u krijgt geen reclamedrukwerk in uw brievenbus, maar wel huis-aan-huisbladen.
als ze een antwoordnummer hebben dan de folder terugsturen in een doos met een baksteen erbij.quote:Op donderdag 17 februari 2022 09:01 schreef SuperNeger het volgende:
Ik krijg nog geregeld reclame ondanks dat ik overduidelijk een NEE NEE sticker op mijn brievenbus heb.
Het gaat sowieso om ongeadresseerde reclame als geadresseerde reclame. Maar dat geadresseerde reclame komt van bedrijven waar ik nog nooit van heb gehoord of iets mee te maken heb gehad. Dus waarschijnlijk sturen ze dit naar iedereen in de straat zodat het geadresseerde post is of zo?
Mag dit gewoon? Wettelijk omtrent legaliteit van wat is toegestaan zeg maar.
Want ik vind dit best kut. Ik open de brievenbus alleen voor pakketjes bijvoorbeeld of echt belangrijke brieven en niet voor dingen voor aanbiedingen of kortingen.
Ik wil dat deze bedrijven die mij dit onrecht aandoen lijden. Hoe pak ik ze het beste? Ik heb geen zin om een boze brief te sturen ik wil dat ze echt met een schadevergoeding of iets moeten komen. Of zelf honderdduizenden aan boetes moeten betalen zodat hun kutbedrijf failliet gaat.
Dus ja, hoe pak je dit het beste aan?
Wat is het nut van Ja/Ja sticker want dat is al het geval zonder Nee/Nee Nee/Ja Ja/Nee sticker? En hoe helpt de Ja/Ja sticker ongewenste post te reduceren? Is overigens geen aanval maar oprechte interesse.quote:Op donderdag 17 februari 2022 09:47 schreef Rene het volgende:
Ik lees meer over gemeentes die beginnen met 'ja-ja' stickers. Positieve ontwikkeling. Tot die tijd is het niet anders. Zelf ook af-en-toe last van. Things happen..
Opt-in ipv opt-out.quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:19 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Wat is het nut van Ja/Ja sticker want dat is al het geval zonder Nee/Nee Nee/Ja Ja/Nee sticker? En hoe helpt de Ja/Ja sticker ongewenste post te reduceren? Is overigens geen aanval maar oprechte interesse.
Bij Ja/Ja betekent geensticker=Nee, anders betekent geensticker=Ja.quote:[b]Op
Wat is het nut van Ja/Ja sticker want dat is al het geval zonder Nee/Nee Nee/Ja Ja/Nee sticker? En hoe helpt de Ja/Ja sticker ongewenste post te reduceren?
Maar dan blijft probleem van TS bestaan want dat is geadresseerd reklamepost. Snap je mijn punt?quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:35 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Opt-in ipv opt-out.
Geen reclame, ongeadresseerde post of huis-aan-huisbladen, tenzij je expliciet aangeeft het te willen ontvangen.
Ik ben voor.
Scheelt een hoop oud papier.
Net ff gegoogeld, klopt niet wat je zegt. In Ja/ja gemeentes zonder sticker = geen ongeadresseerd post, wel huis-aan-huis bladen.quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:39 schreef joepvd het volgende:
[..]
Bij Ja/Ja betekent geensticker=Nee, anders betekent geensticker=Ja.
Postfilter werkt prima voor geadresseerde reclame. Voor de serieuze reclamefolders helpt de nee-nee stickers ook goed, of een enkele vergissing na. Maar die foldertjes voor Henks Schilderservice, Beautysalon Amira of Schoorsteenveger Fred zijn pas opgehouden nadat ik de betreffende bezorger een paar keer achterna ben gelopen, eerst vriendelijk aangesproken en daarna een stuk minder vriendelijk.quote:Op donderdag 17 februari 2022 09:06 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Dus dan moet ik met een vaag bedrijf of instantie in zee en hun mijn gegevens geven omdat er andere bedrijven of instanties zijn die mij spammen?
Dat lijkt mij omgekeerde wereld.
Kan ik een schadevergoeding eisen bij deze bedrijven omdat ze mijn Nee Nee sticker negeren?
Soms zijn het ook amateuristische bedrijven. Henks schilderservice of iets in die richting. Dat die gewoon zelf heeft lopen flyeren. Kan ik geen contact met ze opnemen en een schadevergoeding eisen van ¤10.000 of zo?
Omdat veel mensen te lui laks zijn om zo'n sticker te plakken (of het gewoon enorm ontsierend vinden).quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:19 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Wat is het nut van Ja/Ja sticker want dat is al het geval zonder Nee/Nee Nee/Ja Ja/Nee sticker? En hoe helpt de Ja/Ja sticker ongewenste post te reduceren? Is overigens geen aanval maar oprechte interesse.
Er is geen sticker tegen geadresseerde post. Ik zou het ook niet erg prettig vinden als de bezorgdienst (of de bezorger) voor mij gaat bepalen welke aan mij geadresseerde post ze wel of niet bij mij zouden bezorgen.quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:40 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Maar dan blijft probleem van TS bestaan want dat is geadresseerd reklamepost. Snap je mijn punt?
Nou, je optie:quote:
Bron: https://www.rijksoverheid(...)s-in-mijn-brievenbusquote:Klacht ongeadresseerde reclame
Ontvangt u toch ongeadresseerd reclamedrukwerk, ondanks een sticker op uw brievenbus? Dan kunt u een klacht indienen bij de adverteerder of de verspreider. Zij moeten de klacht onderzoeken en binnen 4 weken beantwoorden. Handelen zij uw klacht niet op tijd of naar tevredenheid af? Dan kunt u binnen 4 weken een klacht indienen bij de Stichting Reclame Code.
Dat lijkt me een moeilijk verhaal.quote:Schadevergoeding eisen.
Ook over overtreding hiervan kan je klagen bij de RCC. Of het nut heeft...quote:Bedrijven zijn in Nederland verplicht om uw geregistreerde Postfilter-voorkeuren te respecteren. Deze regels zijn vastgelegd in de Code Postfilter, en worden gecontroleerd door de Stichting Reclame Code.
Dat is zeker waar maar hoe is dit een antwoord op mijn vragen?quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:51 schreef baskick het volgende:
[..]
Omdat veel mensen te lui laks zijn om zo'n sticker te plakken (of het gewoon enorm ontsierend vinden).
quote:Wat is het nut van Ja/Ja sticker want dat is al het geval zonder Nee/Nee Nee/Ja Ja/Nee sticker? En hoe helpt de Ja/Ja sticker ongewenste post te reduceren?
Het nut van de ja/ja sticker is dus minder verspild papier, omdat er (naar verwachting) minder bezorgd mag worden. Geen oplossing voor het specifieke probleem van TS.quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:58 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Dat is zeker waar maar hoe is dit een antwoord op mijn vragen?
[..]
Je ziet het enigszins verkeerd: als zo een sticker zou bestaan bepaal JIJ dus dat je het wel of niet krijgt doordat je zo een sticker wel of niet gebruikt, niet de bezorger.quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:53 schreef baskick het volgende:
[..]
Er is geen sticker tegen geadresseerde post. Ik zou het ook niet erg prettig vinden als de bezorgdienst (of de bezorger) voor mij gaat bepalen welke aan mij geadresseerde post ze wel of niet bij mij zouden bezorgen.
Ja, en wie bepaalt dan of poststuk X, Y of Z (met in elk geval mijn adres en mogelijk ook mijn naam) reclame is of niet?quote:Op donderdag 17 februari 2022 11:00 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Je ziet het enigszins verkeerd: als zo een sticker zou bestaan bepaal JIJ dus dat je het wel of niet krijgt doordat je zo een sticker wel of niet gebruikt, niet de bezorger.
In het algemeen bedoel je? Ja dan wel. In TS geval niet want ik vermoed dat hij geadresseerd reklamepost krijgt. Zelfs ik met Nee/Nee krijg ze soms ook.quote:Op donderdag 17 februari 2022 11:00 schreef baskick het volgende:
[..]
Het nu van de ja/ja sticker is dus minder verspild papier, omdat er (naar verwachting) minder bezorgd mag worden.
Ik krijg beide.quote:Op donderdag 17 februari 2022 11:02 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
In het algemeen bedoel je? Ja dan wel. In TS geval niet want ik vermoed dat hij geadresseerd reklamepost krijgt. Zelfs ik met Nee/Nee krijg ze soms ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |