Wat olieverbruik kan ik mee leven, maar niet als dat de motor vernietigd of dan een dure revisie nodig is. Dus hoe schadelijk is het?quote:Op woensdag 16 februari 2022 11:28 schreef Netsplitter het volgende:
Van wat ik op internet vind hebben deze motoren inderdaad last van hoog olieverbruik vanwege de schraapveren.
https://insights.tunap.nl/motorproblemen-thp-en-tfsi-motorenquote:Op woensdag 16 februari 2022 11:30 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Wat olieverbruik kan ik mee leven, maar niet als dat de motor vernietigd of dan een dure revisie nodig is. Dus hoe schadelijk is het?
Er is meer aan de hand.quote:Op woensdag 16 februari 2022 16:50 schreef tstile het volgende:
Is er nooit een fix geweest voor die motoren dan?
Dan zou je gewoon eentje moeten kopen waarbij het probleem voor eens en voor altijd is aangepakt?
Maargoed, bij de eerste tfsi gebeuren was het niet een en al betrouwbaarheid.
Toch bijzonder hoe zo'n groot concern zo is afgegleden. Voor 2000 maakten ze betrouwbare motoren.
Het is maar wat je onder "wat" olieverbruik verstaat.quote:Op woensdag 16 februari 2022 11:30 schreef Apekoek het volgende:
Wat olieverbruik kan ik mee leven, maar niet als dat de motor vernietigd of dan een dure revisie nodig is. Dus hoe schadelijk is het?
Is ook een reden voor dat ze "goedkoop" zijn natuurlijk, hoewel nog steeds te duur ten opzichte van de geboden kwaliteit.quote:Op woensdag 16 februari 2022 13:28 schreef Apekoek het volgende:
Hmmm jammer. In dit geval zou goedkoop dus duurkoop kunnen zijn.
PON kennende zal het wel weggezet zijn als product eigenschap. Daar zijn ze uitermate bedreven in als het gaat om bagatelliseren van productie fouten.quote:Op woensdag 16 februari 2022 16:50 schreef tstile het volgende:
Is er nooit een fix geweest voor die motoren dan?
Zeker. En daar mocht je van Pon zelf voor betalen.quote:Op woensdag 16 februari 2022 16:50 schreef tstile het volgende:
Is er nooit een fix geweest voor die motoren dan?
ja maar inmiddels zullen er wel meer revisiebedrijven en VAG specialisten dezelfde fix uitvoeren toch?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zeker. En daar mocht je van Pon zelf voor betalen.![]()
Heb een kennis die een Q5 had met zo'n motor. Olieverbruik zat al boven de ltr per 1000km voordat hij 25000 had gelopen.
En jij vindt het niet vreemd, dat als jij een nieuwe auto het gekocht met een vanaf prijs van 51k, je die fix zelf moet betalen? Ik denkt dat ik mijn Q5 bij Pon door de gevel naar binnen had gereden.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:06 schreef tstile het volgende:
ja maar inmiddels zullen er wel meer revisiebedrijven en VAG specialisten dezelfde fix uitvoeren toch?
Ja natuurlijk vind ik dat. Arrogante bende dat hele VAG. Het is altijd al overgewaardeerd geweest. Maar vanaf zo'n beetje 2000 tot 2005 gaat het helemaal nergens meer over.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En jij vindt het niet vreemd, dat als jij een nieuwe auto het gekocht met een vanaf prijs van 51k, je die fix zelf moet betalen? Ik denkt dat ik mijn Q5 bij Pon door de gevel naar binnen had gereden.
Gewoon zo even uit de losse pols:quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:20 schreef tstile het volgende:
En ik verbaas bij mij VAG dat ze nog zo'n degelijk imago hebben na sjoemelgate. Mensen blijven het maar kopen.
Risico = de kans dat een potentieel probleem resulteert in een daadwerkelijk incident.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:59 schreef Freezer het volgende:
Had voor de aanschaf al rekening gehouden met het risico.
Helaas viel dit niet onder garantie van VAGquote:Op vrijdag 18 februari 2022 13:49 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Risico = de kans dat een potentieel probleem resulteert in een daadwerkelijk incident.
Als die kans 100% is spreken we eerder over een garantie dan over een risico
Nee, en ook dat is bij VAG bijna een garantiequote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:39 schreef Freezer het volgende:
Helaas viel dit niet onder garantie van VAG
Kijk, zoals vaak bij vag auto's, goed uitzoeken wat je precies koopt en dan kan je best een prima auto hebben.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 17:21 schreef VEM2012 het volgende:
Het punt is vooral dat er twee manieren zijn waarop ze dit hebben gefixt. De ene manier was heel erg duur en de andere gewoon een fors kostenplaatje. De meeste mensen en ook leasemaatschappijen zijn akkoord gegaan daarmee. Die motoren kunnen weer gezeik opleveren.
De correcte manier lost het probleem echt op.
Kortom: even in verdiepen en de historie uitdraaien. En even kijken welke bouwjaren het betrof.
Dat geldt voor alle auto's natuurlijk, niet VAG in het bijzonder.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 20:13 schreef tstile het volgende:
Kijk, zoals vaak bij vag auto's, goed uitzoeken wat je precies koopt en dan kan je best een prima auto hebben.
Bij VAG is dat meer dan bijv. bij Honda of Toyota.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 19:26 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dat geldt voor alle auto's natuurlijk, niet VAG in het bijzonder.
Vag fsi en dsgquote:Op zaterdag 19 februari 2022 19:26 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dat geldt voor alle auto's natuurlijk, niet VAG in het bijzonder.
Heb nu een A5 Cabrio met de 2.0 TFSI, ook uit 2011 ofzo en ook 160.000 op de teller. In het boekje staat dat het blok bij 100.000 al vervangen wasquote:Op woensdag 16 februari 2022 11:18 schreef Apekoek het volgende:
Hoe slecht zijn deze motoren nu echt?
Op dit moment heb ik mijn oog op een Audi A6 TFSI 2.0 uit 2011, C7. De auto heeft een 160 d.km op de teller staan. Kan ik hier volledig nat op gaan, ivm olieverbruik en de olieschraapveren of valt het allemaal wel mee?
Ervaringen hier? Is dat een gokje waard of absoluut een no-go.
Dat heeft dan ook niets met het 2.0 TFSI blok te maken waar het hier over gaat.quote:Op zondag 20 februari 2022 21:43 schreef Clupea het volgende:
Ik heb een Golf 1.4 TSI uit 2014 met 120k km op de teller, waarvan ik er 70k zelf heb gereden. De auto heeft alleen normaal onderhoud gehad en gebruikt geen noemenswaardige hoeveelheid olie; het kan dus wel bij VAG.
Mijn gezapige rijstijl zal daarbij wel helpen, ook rij ik vooral snelweg kms.
Het was ook meer een reactie op @Netsplitter die het 1.4 blok ook noemde.quote:Op maandag 21 februari 2022 08:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat heeft dan ook niets met het 2.0 TFSI blok te maken waar het hier over gaat.
Mits er toen geconstateerd was dat het verbruik te hoog was, de auto niet te oud en de gereden km's niet te hoog.quote:Op woensdag 23 februari 2022 09:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Trouwens ik zie wel dat de auto in 2014 in aanmerking kwam voor de motor revisie van gemodificeerde zuigers t.b.v. overmatig olie verbruik. Dit is gedaan onder coulance als een terugroepactie... is dat bij andere 2.0 TFSI blokken dan ook niet gebeurd?
Hele andere generatie (vanaf de golf 7) Zonder ketting bv maar weer met riem. Voor zover ik weet hebben die geen grote orgkemej.quote:Op maandag 21 februari 2022 11:46 schreef Clupea het volgende:
[..]
Het was ook meer een reactie op @:netsplitter die het 1.4 blok ook noemde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |