Onwetendheid lijkt me een zeer plausibele verklaring bij Shariquote:Op zondag 4 juni 2023 10:49 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Los van het statement van Toon, blijft het lastig te beoordelen hoe je met dit soort zaken om moet gaan. Ik heb er te weinig verstand van om inhoudelijk er iets zinnigs over te zeggen. Gaat het echt over een vervuild supplement of is het toch gewoon dopinggebruik (eventueel gemaskeerd). Kijk bij EPO is het duidelijk en dit zit voor mij toch meer in het 'grijze' circuit, maar dat kan ook onwetendheid zijn.
In de USA kan je gewoon een bedrijfje beginnen met je eigen voeding sup, geen tests nodig, in de EU is het andersom, eerst je sups opsturen voor te testen en dan mag je ze pas gaan verkopen.quote:Op zondag 4 juni 2023 10:49 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Los van het statement van Toon, blijft het lastig te beoordelen hoe je met dit soort zaken om moet gaan. Ik heb er te weinig verstand van om inhoudelijk er iets zinnigs over te zeggen. Gaat het echt over een vervuild supplement of is het toch gewoon dopinggebruik (eventueel gemaskeerd). Kijk bij EPO is het duidelijk en dit zit voor mij toch meer in het 'grijze' circuit, maar dat kan ook onwetendheid zijn.
Dan ben je dus een idioot als je Amerikaanse supplementen neemt?quote:Op zondag 4 juni 2023 18:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
In de USA kan je gewoon een bedrijfje beginnen met je eigen voeding sup, geen tests nodig, in de EU is het andersom, eerst je sups opsturen voor te testen en dan mag je ze pas gaan verkopen.
Dus in de USA is het schering en inslag met vervuilde sups.
Toontje Aerts die daar ook gewoon zit.quote:
Het zou nog waar zijn kunnen ook, gewoon naïef innemen wat je voorgeschreven wordt door de ploegdokter.quote:
Blijft je eigen verantwoordelijkheid natuurlijk.quote:Op maandag 5 juni 2023 12:56 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het zou nog waar zijn kunnen ook, gewoon naïef innemen wat je voorgeschreven wordt door de ploegdokter.
Ja natuurlijk is het een non-argument.quote:Op maandag 5 juni 2023 13:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Blijft je eigen verantwoordelijkheid natuurlijk.
meestal is het doping wat zelf vervuild is met een ander middel, geneesmiddelen maken hebben erg veel voorschriften wat betreft hygiëne en schoonmaken machines als farmaceut , in de underground doping labs, maken ze niet zo goed schoon, waardoor dopingsmiddelen vervuild worden met iets anders, vandaar de zeer lage concentratie.quote:Op maandag 5 juni 2023 12:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
Die twee hebben geheel toevallig zelfde manager? En geheel toevallig op zelfde middel betrapt?
Met hun argumentatie zou je verwachten dat er nog wel meer betrapt zijn als het in het water zit bijvoorbeeld.
Die manager heeft het over een vruchtbaarheidsmiddel voor schapen en koeien.quote:Op maandag 5 juni 2023 12:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
Die twee hebben geheel toevallig zelfde manager? En geheel toevallig op zelfde middel betrapt?
Met hun argumentatie zou je verwachten dat er nog wel meer betrapt zijn als het in het water zit bijvoorbeeld.
Bron: Sporzaquote:.....knip.....
Allebei worden ze vertegenwoordigd door Yannick Prévost. "We zijn al een jaar met dit dossier bezig", legt de manager uit.
"We vinden het logisch dat er kritisch gekeken wordt naar elk afwijkend resultaat, maar laat ons duidelijk zijn: Shari en Toon zijn geen dopinggebruikers, wel slachtoffers."
Shari en Toon zijn geen gebruikers, wel slachtoffers.
Yannick Prévost
Het management is al een jaar bezig met het dossier. "Het is zeer moeilijk om aan te tonen dat het om een contaminatie uit voeding gaat", legt Yannick Prévost uit.
"We bewandelen een piste, maar die kunnen we nog niet concreet maken. Wat we wel kunnen vertellen is dat Shari en Toon allebei positief testten na wedstrijden in Normandië, in Flamanville om precies te zijn."
Een piste die Prévost en zijn team bewandelen leidt naar de veeteelt.
"Letrozole wordt gebruikt voor de bevruchting van koeien en schapen. Dat is een relatief nieuwe techniek", weet hij.
"Het is momenteel een hypothese die we nog niet kunnen hard maken. Omdat ze in de voedingsindustrie nog niet testen op letrozole."
"Ik roep het Vlaamse antidopingentschap, het Wereldantidopingagentschap en de Internationale Wielerunie op om samen met ons de zaak te onderzoeken, want het zou zonde zijn om een atlete met een olympische droom te straffen."
Die Fransen hebben een andere manager natuurlijk ...quote:Op woensdag 7 juni 2023 18:50 schreef TargaFlorio het volgende:
Wel toevallig dat er dan net twee Belgen positief testen en geen Fransen.
'Use and possession'quote:After review of the information and material provided by the ITA on 26 June and 7 July 2023, the Colombian rider has been notified of a potential ADRV for use and possession of a prohibited substance in the weeks prior to the Giro d’Italia 2022.
vroeger toen ik jong was, heb ik toch wat wielrenners gezien bij mij toenmalige arts in Bilzen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:05 schreef DiegoFuser het volgende:
Toon heeft mogen uithuilen bij nietskunner Sammy. Het altijd kritiekloze Sporza is echt een parodie op zichzelf geworden. Belgen gebruiken geen doping.
https://sporza.be/nl/2023(...)keken~1687164046938/
wedden dat hij het weer probeert onder begeleiding van een dokter?quote:Op dinsdag 25 juli 2023 19:03 schreef Immerdebestebob het volgende:
Nog maar een half jaar tot de gloeirieuze terugkeer van Ricco'
Haha vooral punt 6 is schitterend. Verder inderdaad hoop '0 positieve tests', 'vooralsnog verdenking', 'wij steunen hem', 'in 2022 reed hij voor Astana'. Mooie proza.quote:Op woensdag 26 juli 2023 09:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ken de taal niet, zullen wel een hoop ontkenningen in staan.
Is toch levenslang geschorst, nadat hij tijdens z'n schorsing weer betrapt was met de nodige rommel in zijn bezit?quote:Op woensdag 26 juli 2023 09:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wedden dat hij het weer probeert onder begeleiding van een dokter?
Op 19 april 2012 werd bekend dat hij door het Italiaanse anti-dopingtribunaal geschorst werd voor 12 jaar. Dit betekent een definitief einde van zijn carrièrequote:Op donderdag 27 juli 2023 00:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is toch levenslang geschorst, nadat hij tijdens z'n schorsing weer betrapt was met de nodige rommel in zijn bezit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |