SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EINDE TIJDPERK COR
CORRED
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Hebben de modjes nu 50+ posts uit het vorige deel moeten halen? Ik heb de avondrel blijkbaar gemist
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Watskebeurt?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:56 schreef zalkc het volgende:
Hebben de modjes nu 50+ posts uit het vorige deel moeten halen? Ik heb de avondrel blijkbaar gemistZuiger van het FOK!-OMT![]()
??quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:56 schreef zalkc het volgende:
Hebben de modjes nu 50+ posts uit het vorige deel moeten halen? Ik heb de avondrel blijkbaar gemist"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Nope, thuiswerken en lege wegen zijn ideaal. Alleen zeg ik dan wel eerlijk dat ik die maatregelen wil houden om egoïstische redenen en speel ik het niet over de rug van de ernstig zieken.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:52 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Niet iedereen is blij als dergelijke maatregelen worden afgeschaft. Ik vond thuiswerken een hele uitkomst, voor mij hoeft dat niet altijd 100% te blijven, maar 5 dagen op kantoor doe ik echt nooit meer. Jij wel dus, als het kan?![]()
Dat schreef ik ergens al, mensen zijn geconditioneerd om vrijheid als egoistisch te zienquote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:59 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nope, thuiswerken en lege wegen zijn ideaal. Alleen zeg ik dan wel eerlijk dat ik die maatregelen wil houden om egoïstische redenen en speel ik het niet over de rug van de ernstig zieken..
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Mee eens, thuiswerken mag (om een hoop redenen) best blijven. Net zoals een andere houding van werkgevers als het om ziekteverzuim gaat.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:59 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nope, thuiswerken en lege wegen zijn ideaal. Alleen zeg ik dan wel eerlijk dat ik die maatregelen wil houden om egoïstische redenen en speel ik het niet over de rug van de ernstig zieken.
Maar een permanente wet die zegt dat je een boete krijgt als je geen 1,5 meter afstand houdt of geen mondkapje draagt? Dat zie ik nooit realiteit worden. Behalve misschien in één of andere dystopische fantasie.
Over 2 weken hebben we weer stampvolle kroegen. Dan kunnen we dit forum naar het archief verhuizen.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
OV boos om blijven mondkapjesplicht
De openbaarvervoerbedrijven zijn het er niet mee eens dat in trein, bus, tram en metro het mondkapje voorlopig verplicht blijft. Zorgminister Ernst Kuipers maakte de verlenging van die coronamaatregel dinsdagavond bekend. Overal vervalt de mondkapjesplicht, maar nog niet in het openbaar vervoer en op luchthavens.
,,We zijn verbaasd dat het mondkapje als enige in het ov blijft. Als we die nu niet schrappen, wanneer dan wel? We kunnen dit onze reiziger niet uitleggen", zegt topvrouw Marjan Rintel van de Nederlandse Spoorwegen.
Ook branchevereniging OV-NL maakt zich kwaad. ,,De bereidheid in de samenleving om een mondkapje te dragen neemt al geruime tijd af. Dit geldt ook in en rond het ov. De boa’s in het ov hebben hierover dagelijks discussies met reizigers, die regelmatig uitmonden in incidenten", meldt de organisatie. ,,Als straks op alle plekken de mondkapjesplicht komt te vervallen, behalve in het ov, dan is dit niet meer te volgen voor reizigers. Daarnaast komt er een enorme druk te liggen op de handhaving van de mondkapjesplicht in het ov."![]()
quote:Op dinsdag 15 februari 2022 22:01 schreef Oliver23 het volgende:
De openbaarvervoerbedrijven zijn het er niet mee eens dat in trein, bus, tram en metro het mondkapje voorlopig verplicht blijft. Zorgminister Ernst Kuipers maakte de verlenging van die coronamaatregel dinsdagavond bekend. Overal vervalt de mondkapjesplicht, maar nog niet in het openbaar vervoer en op luchthavens.
,,We zijn verbaasd dat het mondkapje als enige in het ov blijft. Als we die nu niet schrappen, wanneer dan wel? We kunnen dit onze reiziger niet uitleggen", zegt topvrouw Marjan Rintel van de Nederlandse Spoorwegen.
Ook branchevereniging OV-NL maakt zich kwaad. ,,De bereidheid in de samenleving om een mondkapje te dragen neemt al geruime tijd af. Dit geldt ook in en rond het ov. De boa’s in het ov hebben hierover dagelijks discussies met reizigers, die regelmatig uitmonden in incidenten", meldt de organisatie. ,,Als straks op alle plekken de mondkapjesplicht komt te vervallen, behalve in het ov, dan is dit niet meer te volgen voor reizigers. Daarnaast komt er een enorme druk te liggen op de handhaving van de mondkapjesplicht in het ov."![]()
![]()
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Terechte vraag.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 22:01 schreef Oliver23 het volgende:
Het postnummer (naast de datetime) loopt wel door als er posts worden verwijderd als je het topic automatisch laat updaten. De laatste post in het vorige deel had 353, normaal is de max 301quote:Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dus tegen mijn buurvrouw van 30 zeg ik morgen (gechargeerd): het leven is oneerlijk, jammer joh, dood gaan we allemaal, de anderen buren hebben recht op het oude leven alsof corona niet bestaat, succesquote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:26 schreef Evenstar het volgende: [..] Nee, maar met de maatregelen van de afgelopen weken (wat geen lockdown was) kon heel veel van die dingen die ik hierboven heb genoemd niet. Tribunes waren leeg, horeca moest vroeg dicht, geen concerten, geen evenementen, in december gingen de scholen eerder dicht, reizen is niet makkelijk etc. etc. Men moet echt weer leren leven lijkt het. Leven is mooi, maar soms ook oneerlijk of gevaarlijk. Men lijkt dat laatste echt vergeten.
Ik ben blij dat er weer meer mag, maar ik vind dat we nu wel heel makkelijk over de zwakkeren heen stappen. Dat is het meer![]()
De TSA-richtlijn van mondkapjes in het vliegtuig loopt tot 18 maart en het is niet duidelijk of Biden hem gaat verlengen. American Airlines, Delta en Southwest willen ervan af. We zullen zien.![]()
Ja. Dat hebben we (impliciet) altijd gedaan.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 22:07 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Dus tegen mijn buurvrouw van 30 zeg ik morgen (gechargeerd): het leven is oneerlijk, jammer joh, dood gaan we allemaal, de anderen buren hebben recht op het oude leven alsof corona niet bestaat, succes“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Ik las dat op vluchten binnen Noorwegen of Scandinavië hij er al van af is. Dus dat zal in de toekomst wel bij meer landen gebeuren.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 22:08 schreef Spablauw214 het volgende:
De TSA-richtlijn van mondkapjes in het vliegtuig loopt tot 18 maart en het is niet duidelijk of Biden hem gaat verlengen. American Airlines, Delta en Southwest willen ervan af. We zullen zien.![]()
Maar is die buurvrouw volgend jaar niet mee kwetsbaar dan? Corona blijft. Wat wil je dan?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 22:07 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dus tegen mijn buurvrouw van 30 zeg ik morgen (gechargeerd): het leven is oneerlijk, jammer joh, dood gaan we allemaal, de anderen buren hebben recht op het oude leven alsof corona niet bestaat, succes
Ik ben blij dat er weer meer mag, maar ik vind dat we nu wel heel makkelijk over de zwakkeren heen stappen. Dat is het meerzie email 27 oktober![]()
We stappen helemaal niet makkelijk over de zwakkeren heen, we hebben ons 2 jaar in allerlei bochten gewrongen voor die groep. Misschien een keer stoppen met dat zwelgen in zelfmedelijden.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 22:07 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dus tegen mijn buurvrouw van 30 zeg ik morgen (gechargeerd): het leven is oneerlijk, jammer joh, dood gaan we allemaal, de anderen buren hebben recht op het oude leven alsof corona niet bestaat, succes
Ik ben blij dat er weer meer mag, maar ik vind dat we nu wel heel makkelijk over de zwakkeren heen stappen. Dat is het meer![]()
Zou de TK dit al afdwingen of kunnen we dit intekenen voor 15 maart?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 22:01 schreef Oliver23 het volgende:
Ook branchevereniging OV-NL maakt zich kwaad. ,,De bereidheid in de samenleving om een mondkapje te dragen neemt al geruime tijd af. Dit geldt ook in en rond het ov. De boa’s in het ov hebben hierover dagelijks discussies met reizigers, die regelmatig uitmonden in incidenten", meldt de organisatie. ,,Als straks op alle plekken de mondkapjesplicht komt te vervallen, behalve in het ov, dan is dit niet meer te volgen voor reizigers. Daarnaast komt er een enorme druk te liggen op de handhaving van de mondkapjesplicht in het ov."zie email 27 oktober![]()
Volgens mij zijn die TSA- en IATA-regels min of meer de norm. Dus als de Amerikanen ermee kappen is het over denk ik. Fauci wil trouwens van geen wijken weten. Maar die denkt volgens mij dat we nooit meer terug kunnen naar normaal. Een soort Koopmans.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 22:10 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik las dat op vluchten binnen Noorwegen of Scandinavië hij er al van af is. Dus dat zal in de toekomst wel bij meer landen gebeuren.![]()
Nou ik ben het niet met je eens. Zoveel jonge mensen zijn depressief omdat ze gevangen waren door lockdowns. Studenten die vertraging hebben opgelopen doordat ze niet naar de Uni konden. Geen mogelijkheden om sporten te doen die je wil, geen sociale samenkomsten. Het is nu idd tijd voor de mensen die al die tijd ouderen hebben beschermd en alleen maar ingeleverd hebben.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 22:07 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ik ben blij dat er weer meer mag, maar ik vind dat we nu wel heel makkelijk over de zwakkeren heen stappen. Dat is het meer
Meeste mensen hebben corona gehad of zijn gevaccineerd en zwakkeren moeten idd maar zelf wat meer opletten.![]()
Een overheid die meer controle probeert te houden. Dus bijvoorbeeld per dag 10.000 besmettingen nastreeft ipv "alles" los te laten.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 22:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar is die buurvrouw volgend jaar niet mee kwetsbaar dan? Corona blijft. Wat wil je dan?![]()
En dan? Wat levert dat concreet nog op dan?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 22:13 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Een overheid die meer controle probeert te houden. Dus bijvoorbeeld per dag 10.000 besmettingen nastreeft ipv "alles" los te laten.zie email 27 oktober![]()
Waarom zouden we dat moeten nastreven volgens jou?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 22:13 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Een overheid die meer controle probeert te houden. Dus bijvoorbeeld per dag 10.000 besmettingen nastreeft ipv "alles" los te laten.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: