Tukker krijgt penisring niet af, brandweer ‘bevrijdt’ hem: ‘Ik vond hem reuze dapper’
ALMELO - Een ongelukkige jongeman uit Twente heeft een pijnlijke Valentijnsdag beleefd. Voor wat extra seksuele spanning had hij een cockring om zijn penis gedaan, maar die kreeg hij door een zwelling niet meer zelf af. Omdat het ziekenhuis niet de juiste instrumenten had, moest de brandweer er met grof geschut aan te pas komen om hem te bevrijden.
Uroloog Herman Roelink, de arts van het Almelose ziekenhuis ZGT, deelde het bijzondere voorval op Twitter, in de hoop dat het mannen ontmoedigt om een cockring te gebruiken. Telefonisch laat hij weten dat hij het daar ook bij wil laten; uit respect voor de jongeman, die nog herstellende is.
De man meldde zich zondagavond in het ziekenhuis. Hij kreeg de cockring, in zijn geval een ring van metaal, die om de penis en balzak geschoven was met als doel langer een erectie te houden, door de zwelling niet meer af. Roelink probeerde het, zo deelde hij online, met ‘onze speciale cockring slijpschijf’ een half uur lang, maar kreeg het seksinstrument er niet af. Daarop heeft hij de brandweer gebeld. Die verwijderde de ring met een dremel.
‘Rare fratsen’
Marcel Kamphuis, woordvoerder van de brandweer Twente, bevestigt dat zij in het ziekenhuis hebben geassisteerd. Dat doen ze wel eens vaker, ‘bij dit soort rare fratsen’. „Of misschien vind ik het alleen raar”, voegt hij daar aan toe.
Of de brandweer ook voor dit soort ingrepen is? In de ogen van Kamphuis wel. Het is geen dagelijkse kost, maar ze worden ook opgeroepen als mensen in het ziekenhuis bijvoorbeeld een trouwring niet los krijgen, terwijl dit wel nodig is. „Als wij het materiaal hebben, en het ziekenhuis niet, dan schieten wij graag te hulp.”
De uroloog liet via Twitter weten dat hij de man behalve ‘ongelukkig’ ook ‘reuze dapper’ vond. Dankzij de hulp van de brandweer lijkt de man er zonder verdere schade - maar niet helemaal zonder schande - vanaf te komen. Roelink, met een knipoog: ‘Antibioticum, koelen en hoogleggen van genitaal doen hopelijk de rest’.
https://www.ad.nl/almelo/(...)uze-dapper~a07fd1c5/Ik heb hier smakelijk om moeten lachen