abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203665384
Ik probeer eDrawings software te installeren op mijn W 8.1 en krijg deze foutmelding:

Zou W11 trouwens werken? Staat er ook niet bij.

En wat is Windows 8.7 eigenlijk? Daar heb ik nog helemaal nooit van gehoord.
pi_203666323
En de install starten met aangepaste compatibiliteitsinstellingen?

En verder: Win 8.1 :')

Waar staat die tikfout Win 8.7? Welke bron? De 64-bit versie? Weer zoveel vragen...

https://www.edrawingsviewer.com/ ?
https://www.solidworks.co(...)e2_downloadcheck.htm ?

[ Bericht 52% gewijzigd door Het_Bokje op 14-02-2022 22:35:48 ]
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_203666525
Nog steeds op Windows 8.1 zitten. :')
Niet toen gebruik gemaakt van de gratis upgrade. :')
Illegale software gebruiken. :')
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_203666631
TS zit op een gare Celeron-based tablet :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_203666732
WIN 8 is nooit populair geweest. De meeste mensen zijn van WIN7 overgestapt op WIN10. WIN8 had die beroemde -maar niet geliefde- Metro UI. Microsoft wilde een OS dat ook op tablets goed uit de verf kwam, en dat is een beetje mislukt. De tablet wereld is tegenwoordig vooral verdeeld in Android en iOs.

Naast de Metro UI was er nog een probleem: de apps moesten in WIN8 per sé fullscreen gedraaid worden.... Iets wat in zowel WIN7 als WIN10 niet hoeft. Zit je daar met je 32 inch scherm....

Ik kan me voorstellen dat -gezien het mimieme marktaandeel- niet alle software boeren hun zaken ook geschikt maken voor WIN8.
_-L'avenir est déja là
pi_203666766
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 22:29 schreef Het_Bokje het volgende:
En de install starten met aangepaste compatibiliteitsinstellingen?

En verder: Win 8.1 :')

Waar staat die tikfout Win 8.7? Welke bron? De 64-bit versie? Weer zoveel vragen...

https://www.edrawingsviewer.com/ ?
https://www.solidworks.co(...)e2_downloadcheck.htm ?
Met Windows 7 compatibiliteit werkt het ook niet. Maar 7 blijkt ook niet meer te worden ondersteund. Zegt SolidWorks nu, dus die melding blijkt niet te kloppen.
Wat is er mis met 8.1?, nooit begrepen waarom die versie zo gewraakt is. prima Windows versie wat mij betreft afgezien van het startscherm. Beter dan 10 en 7 als je het mij vraagt, al blijft mijn all time favoriet wel absoluut XP.
Weet ik niet meer waar 8.7 stond, maar was bij de support contact SolidWorks.
pi_203666786
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:02 schreef zoey27 het volgende:

[..]
Met Windows 7 compatibiliteit werkt het ook niet. Maar 7 blijkt ook niet meer te worden ondersteund. Zegt SolidWorks nu, dus die melding blijkt niet te kloppen.
Wat is er mis met 8.1?, nooit begrepen waarom die versie zo gewraakt is. prima Windows versie wat mij betreft afgezien van het startscherm. Beter dan 10 en 7 als je het mij vraagt, al blijft mijn all time favoriet absoluut XP.
Weet ik niet meer waar 8.7 stond, maar was bij de support contact SolidWorks.
Nou, dan installeer je toch XP?

TL:DR gaat dus niet werken op 8.1
Wellicht een oude versie van de viewer zien te traceren? Of heeft concurrent AutoDesk een mooie viewer?
pi_203666808
quote:
7s.gif Op maandag 14 februari 2022 22:43 schreef HSG het volgende:
Nog steeds op Windows 8.1 zitten. :')
Niet toen gebruik gemaakt van de gratis upgrade. :')
Illegale software gebruiken. :')
Geen idee wat er illegaal is. Mijn Windows of SolidWorks.
Maar goed je hebt inderdaad wel gelijk mijn 8.1 is inderdaad een piraten copy, maar who cares?

Ik heb wel ooit 10 gehad maar 8.1 beviel mij beter, dus heb hem terug gezet.

En volgens mij is die "gratis" upgrade nog altijd geldig.
pi_203666829
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:04 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Nou, dan installeer je toch XP?

TL:DR gaat dus niet werken op 8.1
Wellicht een oude versie van de viewer zien te traceren? Of heeft concurrent AutoDesk een mooie viewer?
Nee dat is nu echt te oud/te verouderd. Trouwens waarom adviseer je dan Linux Mint niet? Een modern OS met een interface die veel lijkt op XP.
pi_203666854
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:06 schreef zoey27 het volgende:

[..]
Geen idee wat er illegaal is. Mijn Windows of SolidWorks.
Maar goed je hebt inderdaad wel gelijk mijn 8.1 is inderdaad een piraten copy, maar who cares?

Ik heb wel ooit 10 gehad maar 8.1 beviel mij beter, dus heb hem terug gezet.

En volgens mij is die "gratis" upgrade nog altijd geldig.
Prima, gewoon 8.1 blijven gebruiken, misschien krijg je dan nog wel XP-vibes (Sasser/Blaster etc., good 'ol times!)
pi_203666871
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:07 schreef zoey27 het volgende:

[..]
Nee dat is nu echt te oud/te verouderd. Trouwens waarom adviseer je dan Linux Mint niet? Een modern OS met een interface die veel lijkt op XP.
Ik adviseer geen Linux, omdat ik het kennisniveau van TS ter harte neem. :D

Maar even on-topic: Moet je per se DIE viewer gebruiken? Misschien zijn er alternatieven die wel op Win8 werken?
pi_203667004
Heb ik al: AutoDWG DWGSee 5.6

Zoek alleen ook nog een gratis programma voor RFA bestanden, onvindbaar of het werkt niet...
pi_203667154
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:02 schreef zoey27 het volgende:

[..]

Wat is er mis met 8.1?, nooit begrepen waarom die versie zo gewraakt is. prima Windows versie wat mij betreft afgezien van het startscherm. Beter dan 10 en 7 als je het mij vraagt
8)7
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_203667213
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:21 schreef zoey27 het volgende:
Heb ik al: AutoDWG DWGSee 5.6

Zoek alleen ook nog een gratis programma voor RFA bestanden, onvindbaar of het werkt niet...
Dan zal je deze lijst al wel gehad hebben:

https://all3dp.com/2/revit-viewer-rvt-rfa/

En al die meuk werkt toch niet onder Win 8 :) (of niet graties)
Dan installeer je toch een Win7 VM? Of een XP-VM voor good 'ol sake.
pi_203667323
Draaide Windows 8.1 met classicshell. Prima OS.
pi_203667325
Autodesk viewer is gewoon een browser, lijkt mij niet echt OS afhankelijk. Nieuwste Chrome werkt nog altijd op W7 en 8.1.

Krijg deze error:
pi_203667980
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 00:00 schreef dexamfetamine het volgende:
Draaide Windows 8.1 met classicshell. Prima OS.
Wauw! Ga maar snel melden op Tweakers ofzo. :')

How is this helping TS?
pi_203667987
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 00:00 schreef zoey27 het volgende:
Autodesk viewer is gewoon een browser, lijkt mij niet echt OS afhankelijk. Nieuwste Chrome werkt nog altijd op W7 en 8.1.

Krijg deze error: [ afbeelding ]
Misschien werkt dit? (een online RFA-viewer)

https://fileproinfo.com/tools/viewer/rfa#
pi_203669951
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 07:10 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Wauw! Ga maar snel melden op Tweakers ofzo. :')

How is this helping TS?
Het hele W8/8.1 zuigt is ook maar vooral een Vista syndroom, geen eigen ervaring maar het eenvoudig napraten van anderen.

Iets anders weet iemand waarom die Revit en Autodesk software zo belachelijk groot is? 4-15 GB.
En ik had een install image van 4 GB en installatie was 250 mb ongeveer.
pi_203670011
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 07:12 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Misschien werkt dit? (een online RFA-viewer)

https://fileproinfo.com/tools/viewer/rfa#
blijft hangen op 99%.
pi_203670037
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 09:33 schreef zoey27 het volgende:

[..]
Het hele W8/8.1 zuigt is ook maar vooral een Vista syndroom, geen eigen ervaring maar het eenvoudig napraten van anderen.

Iets anders weet iemand waarom die Revit en Autodesk software zo belachelijk groot is? 4-15 GB.
En ik had een install image van 4 GB en installatie was 250 mb ongeveer.
Technisch was/is er nix mis met Win8. Maar ik weet niet hoe het zit met kritieke security patches op Win8 vandaag de dag. Succes met je CryptoLockers

Is die install zo groot/klein, omdat je een selectie moet maken van de onderdelen die je moet installeren?
pi_203670483
Het is een licentie kwestie, de installer zegt dat ie niet compatibel is met zus ofzo en dat is meestal onzin.
Het werkt wel, alleen er is niet betaald voor een licentie.

Installeer win7 of win10 in een vm, kopieer het mapje van eDrawings, kans is groot dat ie dan het gewoon doet. Op win8.

[ Bericht 3% gewijzigd door christmastsunami op 15-02-2022 10:17:24 ]
pi_203670979
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 09:37 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Technisch was/is er nix mis met Win8. Maar ik weet niet hoe het zit met kritieke security patches op Win8 vandaag de dag. Succes met je CryptoLockers

Is die install zo groot/klein, omdat je een selectie moet maken van de onderdelen die je moet installeren?
Tot 10 Jan 2023 nog security updates, mischien komt er nog een verlengde betaalde support, maar verwacht ik niet gezien het geringe aantal gebruikers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')