quote:President Noord-Macedonië brengt gepest 11-jarig meisje naar school
Toen klasgenoten van een 11-jarige meisje met het syndroom van Down de lessen waar zij aan deelnam gingen boycotten, besloot de president van Noord-Macedonië een gebaar te maken. President Pendarovski liep deze week hand-in-hand met Embla Ademi naar school. "Empathie is onze morele plicht."
Embla gaat naar de Bashkimi Unit-school in de stad Gostivar, in het westen van Noord-Macedonie. Volgens ouders van haar klasgenoten zou zij agressief zijn tegen andere kinderen. Zij wilden dat Embla van school zou worden verwijderd. Volgens zorgverleners vertoonde het meisje helemaal geen agressieve neigingen.
De schooldirecteur probeerde het probleem op te lossen door Embla te laten rouleren tussen verschillende klassen. Maar voor veel ouders was dat niet voldoende. Zij boycotten sinds begin februari de school.
Inclusiviteit
Reden voor de president van het land, de 58-jarige sociaaldemocraat Stevo Pendarovski, om een signaal af te geven. Hij haalde Embla deze week op van huis op en liep hand-in-hand met haar naar school.
"We zijn allemaal gelijk in onze maatschappij", zei Pendarovski. "Ik ben hier gekomen om mijn steun te geven en aandacht te vragen voor inclusiviteit." Hij noemde het gedrag van mensen die de rechten van kinderen bedreigen 'onacceptabel'.
"Vooral wanneer het gaat om kinderen met een atypische ontwikkeling. Zij verdienen niet alleen dezelfde rechten, maar moeten zich ook gelijkwaardig en welkom voelen in de schoolklas en op het schoolplein. Het is onze plicht, als overheid, maar ook als individuen. De sleutel is empathie."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)pest-meisje-met-down
Jaquote:Op maandag 14 februari 2022 08:43 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Zo'n mooi verhaal.
Verschrikkelijk dat ze gepest wordt, maar prachtig dat de president het voor haar opneemt.
PR stunt natuurlijk, want ik mag aannemen dat een president wel wat beters te doen heeft.quote:Op maandag 14 februari 2022 08:43 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Zo'n mooi verhaal.
Verschrikkelijk dat ze gepest wordt, maar prachtig dat de president het voor haar opneemt.
Eigenlijk mag je hopen dat dit een van het belangrijkst is wat een president te doen heeft.....quote:Op maandag 14 februari 2022 08:59 schreef laforest het volgende:
[..]
PR stunt natuurlijk, want ik mag aannemen dat een president wel wat beters te doen heeft.
Leg uit?quote:Op maandag 14 februari 2022 09:03 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Eigenlijk mag je hopen dat dit een van het belangrijkst is wat een president te doen heeft.....
stel je eens voor dat de hoogste prioriteit van een land is een meisje dat gepest wordt.... hoe zou dat land er uit zien, welke problemen moeten allemaal opgelost zijn dat het welzijn van de kinderen weer de hoogste prioriteit is.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 14 februari 2022 09:26 schreef Korenfok het volgende:
[..]
stel je eens voor dat de hoogste prioriteit van een land is een meisje dat gepest wordt.... hoe zou dat land er uit zien, welke problemen moeten allemaal opgelost zijn dat het welzijn van de kinderen weer de hoogste prioriteit is.Ik denk het tweede. Vandaar dat het nog steeds een bananenrepubliek is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
ik denk ook het tweede, daarom zei ik dat je mag hopen dat....quote:Op maandag 14 februari 2022 09:29 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik denk het tweede. Vandaar dat het nog steeds een bananenrepubliek is.
In een goedlopende staat wel, maar in deze staat hebben ze wel belangrijkere issues.quote:Op maandag 14 februari 2022 09:27 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Sociale eenheid promoten. Erg goed gebaar van deze president.
Dat hij een uurtje tijd steekt in een gepest meisje wil niet zeggen dat er geen aandacht is voor andere problemen.quote:Op maandag 14 februari 2022 09:35 schreef laforest het volgende:
[..]
In een goedlopende staat wel, maar in deze staat hebben ze wel belangrijkere issues.
Zoals ik schreef: PR stunt.quote:Op maandag 14 februari 2022 09:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat hij een uurtje tijd steekt in een gepest meisje wil niet zeggen dat er geen aandacht is voor andere problemen.
Veel problemen daar, al decennia.quote:Op maandag 14 februari 2022 09:35 schreef laforest het volgende:
[..]
In een goedlopende staat wel, maar in deze staat hebben ze wel belangrijkere issues.
Dat verschilt per kind met downsyndroom. Vrij "intelligente" kinderen met down worden erg dom gehouden op een school voor geestelijk gehandicapten, terwijl sommigen gewoon goed mee kunnen komen op de basisschool en vmbo/mbo.quote:Op maandag 14 februari 2022 10:35 schreef fubaaar22 het volgende:
Waarom zit dat kind niet op een school voor gestelijk gehandicapten. Heel leuk die inclusiviteit en zo maar volgensmij is dit voor beiden niet het beste.
Dit. Politici zijn er voor ons en niet andersom.quote:Op maandag 14 februari 2022 09:03 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Eigenlijk mag je hopen dat dit een van het belangrijkst is wat een president te doen heeft.....
Waarom zou dit meisje het probleem zijn?quote:Op maandag 14 februari 2022 10:35 schreef fubaaar22 het volgende:
Waarom zit dat kind niet op een school voor gestelijk gehandicapten. Heel leuk die inclusiviteit en zo maar volgensmij is dit voor beiden niet het beste.
quote:Embla gaat naar de Bashkimi Unit-school in de stad Gostivar, in het westen van Noord-Macedonie. Volgens ouders van haar klasgenoten zou zij agressief zijn tegen andere kinderen. Zij wilden dat Embla van school zou worden verwijderd. Volgens zorgverleners vertoonde het meisje helemaal geen agressieve neigingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |