-> waar is de defecte turbo in het verhaal?quote:Op zondag 13 februari 2022 18:44 schreef phpmystyle het volgende:
Ha FOK!kers,
Ik ben benieuwd hoe jullie tegen onderstaande problematiek aankijken
Ik ben in het bezit van een Volvo V40 uit 2014. Eind vorigjaar kreeg ik een storingsmelding waarna het vermogen grotendeels wegviel (noodloop). Bij een landelijke universeelgarage waar deze in onderhoud is/was heengegaan voor een grote beurt (was ie aan toe) en dit probleem aangekaart. Voorstel: vervangen lambda sonde. Echter de storing bleef. Kosten ¤250. Zij konden mij niet verder helpen.
Contact gezocht met de volvo garage waar ik mijn auto destijds gekocht had. Deze stelde in eerste instantie voor om de "gangmaker" te vervangen. De storing bleef, toen werd voorgesteld de regelklep te vervangen. Totale kosten een kleine ¤600. Momenteel heb ik de factuur (auto vrijdag pas opgehaald) nog niet betaald, morgen ga ik de garage bellen om mijn verhaal uit te leggen.
Hoe kijken jullie aan tegen bovenstaande?
Helder, mijn verhaal is niet duidelijk.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
-> waar is de defecte turbo in het verhaal?
-> is het probleem nu wél opgelost?
-> wat verwacht je van de garage (neem aan dat je het over de eerste hebt)? Dat ze je oude lambda sonde terugplaatsen?
-> welke garage heb je nog niet betaald? Ik begrijp niet hoe je de auto vrijdag opgehaald hebt en dan ook nog naar de dealer geweest bent en het ook nog opgelost is? Of heb je de dealer nog niet betaald?
Ofwel: ik begrijp het niet helemaal...
Betreft een volvospecialist, daar mag je de expertise toch ook verwachten..quote:Op zondag 13 februari 2022 20:19 schreef halfway het volgende:
Beter meteen naar je merkdealer om de auto uit te laten lezen.
Maar is het nou opgelost of niet? Dat wordt me niet duidelijk.quote:Op zondag 13 februari 2022 20:29 schreef phpmystyle het volgende:
Daarna ben ik naar de volvospecialist gegaan waar ik de auto ook gekocht heb destijds. Die hebben de gangmaker en klep vervangen in twee etappes omdat ze eerst dachten aan alleen de gangmaker. Afgelopen vrijdag was de reparatie klaar en heb ik de auto opgehaald met de factuur.
Die heb je toch ook gekregen? Je schrijft dat de auto weer klaar was (gerepareerd dus lijkt me).quote:Op zondag 13 februari 2022 20:29 schreef phpmystyle het volgende:
Betreft een volvospecialist, daar mag je de expertise toch ook verwachten..
Update.quote:Op maandag 14 februari 2022 09:06 schreef oldford het volgende:
Welke motor hebben we het hier over? Benzine/diesel, inhoud, motorcode (indien mogelijk), max. vermogen?
Weet je toevallig ook welke foutcode(s) er werden uitgelezen? Liefst exacte fouttekst en nummer.
Wat is een "gangmaker"? Misschien kun je daar eens wat uitleg over vragen liefst met een foto.
En ook een nauwkeuriger omschrijving van de vervangen "klep". Er zitten vele regelkleppen in een moderne auto.
Ik denk dat je turbo probleem wel meevalt. Het vermogensverlies is alleen maar een bescherming van je dure motor en aanverwante onderdelen.
Kreng zal wel een variabele turbo bezitten die via vacuüm werkt.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 20:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Update.
Afgelopen zondag toen ik wederom een stukje ben gaan rijden waren alle storingen als sneeuw voor de zon verdwenen. Even doortrekken naar de 150 kmh ging zonder enige moeite, vond dat de auto veel vermogen had.
Betreft een V40 diesel 2014 1.6. De vervangen onderdelen -conform factuur- zijn als volgt
• Gangmaker 001
• Gebruikte regelklep turbodeel
• 4,78 arbeid
• auto uitlezen vida
Lijkt inmiddels opgelost. Maar blijft al-met-al merkwaardig. Njah, factuur betalen en hopen dat ze coulant zijn als ditzelfde probleem weer terugkomt.
Geen idee.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 22:31 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Kreng zal wel een variabele turbo bezitten die via vacuüm werkt.
Op den duur is de vacuüm pot op de turbo kapot.
De vacuüm komt van de vacuümpomp af bij een diesel.
Daar aan zit een een electrische regelklep die de vacuüm aanstuurt door vacuüm leiding tussen de turbo en de turbo klep.
Vroeger deed de turbo zijn eigen druk regelen maar dat is nu vervangen door de electrische turbo druk schakelaar.
Die gaan trouwens ook vaak kapot
Vraag is wat is nu vervangen?
De turbo vacuüm pot op de turbo klep of de vacuüm electrische regelaar naar de vacuüm pot.
Hoe dan ook uit ervaring als de turbo vacuüm pot is versleten.
Dan is vaak de turbo ook al versleten kwa klep afsluiting.
Ze moeten dus handmatig de turbo druk af gaan stellen.
Denk niet dat ze dat hebben gedaan dat kost namelijk uren en test rijden.
Vaak is een nieuwe turbo unit goedkoper
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |