Snap ikquote:Op donderdag 17 februari 2022 10:46 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Was ook niet persoonlijk bedoeld hoor, maar bij anderen komt dat wel zo op me over. En zoals ik al zei: delen met je eigen omgeving is prima, maar voor mij hoeft het niet perse op Facebook ofzo
Volgens mij test je sowieso een week of 8 positief, de test kijkt namelijk niet of er actief of inactief virus in je zit. Als je hersteld bent heb je grote kans dat je nog enige tijd inactief virus op de slijmvliezen hebt zitten, dat wordt dan wel gezien in de PCR test.quote:Op donderdag 17 februari 2022 11:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat is wel stressvoller nu ja. Je wilt niet vlak voor een vakantie positief testen.
Ik ken trouwens best een aantal mensen die met Omikron na 7-8 dagen nog steeds positief testten, dus 5 dagen isolatie is lang niet altijd voldoende.
Hier iets vergelijkbaars, ik ga volgende week op vakantie naar het buitenland dus kan me ook even geen positieve test veroorloven. Ik merk dat ik daardoor ineens heel voorzichtig ben geworden terwijl ik op zich helemaal niet bang ben voor corona, nooit geweest ook.quote:Op donderdag 17 februari 2022 11:03 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Ja, vele gevaxxte mensen maken zich bij een positieve test niet meer zo druk, zie ik ook zo in mijn directe omgeving. Sowieso hebben ze hoogstens de griep of nog minder. Gewoon 5 dagen in isolatie, en daarna kun je weer alles doen als je negatief test.
Zelf twijfel ik ff over carnaval, daar kunnen wel wat besmettingen uit komen. Ik wil het best vieren, en ben niet bang om het te krijgen, maar het weekend na carnaval ga ik een weekendje naar het buitenland waar ik al lang naar uitkijk. Heb geen zin om bijvoorbeeld de donderdag ervoor positief te testen waardoor ik niet kan gaan. Misschien dan toch maar verstandig carnaval nog ff een jaartje te skippen.
Dat wordt het volgende probleem, het is fijn dat er veel wordt afgeschaft maar het brengt ook nieuwe problemen.quote:Op donderdag 17 februari 2022 13:49 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Hier iets vergelijkbaars, ik ga volgende week op vakantie naar het buitenland dus kan me ook even geen positieve test veroorloven. Ik merk dat ik daardoor ineens heel voorzichtig ben geworden terwijl ik op zich helemaal niet bang ben voor corona, nooit geweest ook.
Ja Duitsland vermijd ik de komende tijd sowieso, ik kom daar nergens binnen met mijn Janssen.quote:Op donderdag 17 februari 2022 13:57 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat wordt het volgende probleem, het is fijn dat er veel wordt afgeschaft maar het brengt ook nieuwe problemen.
Situatie bij ons thuis nu als voorbeeld, volgende week bezoek aan Duitsland gepland staan. Vrouw had gisteren een positieve test en op dag 11 krijg je dan een herstelbewijs in de app. Ze heeft echter al 3 prikken gehad en een "groen vinkje". Als ze nu het herstelbewijs ophaalt dan kan ze volgende week niet naar Duitsland. Haalt ze hem niet op, dan kan ze wel. Krom en bizar eigenlijk.
Voor NL is dat na 25 februari gelukkig anders nu het CTB overboord gaat en er enkel op bepaalde plekken een 1G beleid gevoerd wordt.
Nog maar heel even. Ook daar wordt snel versoepelt.quote:Op donderdag 17 februari 2022 13:58 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ja Duitsland vermijd ik de komende tijd sowieso, ik kom daar nergens binnen met mijn Janssen.
Dat is helemaal prut ja, al hoorde ik wel dat je nu ook een booster-booster kan halen op korte termijn. Mits je 3 maanden tijd er tussen hebt.quote:Op donderdag 17 februari 2022 13:58 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ja Duitsland vermijd ik de komende tijd sowieso, ik kom daar nergens binnen met mijn Janssen.
Gelukkig wel, ze worden er daar ook helemaal gek van. De winkels zijn al wel versoepeld ondertussen, niet essentiële winkels hoef je geen CTB meer voor te hebben.quote:Op donderdag 17 februari 2022 14:01 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
Nog maar heel even. Ook daar wordt snel versoepelt.
https://duitslandinstituu(...)lt-coronamaatregelen
Lol, had ik ook, ik ging al uit van een stijging, maar nee; een daling!quote:Op donderdag 17 februari 2022 13:16 schreef CherryLips het volgende:
Ik zie eerst 57 en denk 'he kak', maar dan zie ik pas het woordje daling.
Dat denk ik dus ook, in het begin heerste er veel angst bij mensen, voor veel mensen; ouderen en kwetsbaren en sporadische anderen, een gerede kans om te overlijden, dat geeft een behoorlijke impact in het collectieve gevoel over covid19. Dat is niet zomaar weg. En omdat het een paar keer bijna weg was, en weer terug kwam en er meerdere varianten zijn geweest, is nog niet iedereen helemaal overtuigd dat de kansen om erg ziek te worden nihil zijn geworden.quote:Op donderdag 17 februari 2022 13:17 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Snap ik![]()
Ik denk dat we als maatschappij moeten leren omgaan met de nieuwe situatie en nieuwe werkelijkheid, dat heeft even wat tijd nodig
Maar ik doelde niet zozeer op angst ofzo, maar dat mensen oprecht verbaasd waren: oh ik heb ook een positieve testuitslagquote:Op donderdag 17 februari 2022 14:12 schreef Sangha het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook, in het begin heerste er veel angst bij mensen, voor veel mensen; ouderen en kwetsbaren en sporadische anderen, een gerede kans om te overlijden, dat geeft een behoorlijke impact in het collectieve gevoel over covid19. Dat is niet zomaar weg. En omdat het een paar keer bijna weg was, en weer terug kwam en er meerdere varianten zijn geweest, is nog niet iedereen helemaal overtuigd dat de kansen om erg ziek te worden nihil zijn geworden.
Niet iedereen is in de mogelijkheid om de juiste informatie tot zich te nemen en / of goed te interpreteren. Het zal nog even duren voordat we als samenleving de angst laten varen en het gaan zien als een griepje dat er nu eenmaal bij hoort en waar je in het najaar ook kans op kan hebben.
Maar idd; geef mensen de tijd, ieder op zijn eigen tijd, om dat vertrouwen en rust te krijgen.
Ja snap ik ook wel, je wilt natuurlijk niet je vakantie in het water laten vallen! Waar ga je heen?quote:Op donderdag 17 februari 2022 13:49 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Hier iets vergelijkbaars, ik ga volgende week op vakantie naar het buitenland dus kan me ook even geen positieve test veroorloven. Ik merk dat ik daardoor ineens heel voorzichtig ben geworden terwijl ik op zich helemaal niet bang ben voor corona, nooit geweest ook.
Ja snap ik, verbaasd zijn is verbazend te noemen. Het is eerder verbazingwekkend als je nog geen covid hebt gehad!quote:Op donderdag 17 februari 2022 14:15 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Maar ik doelde niet zozeer op angst ofzo, maar dat mensen oprecht verbaasd waren: oh ik heb ook een positieve testuitslag![]()
Maar goed, gelukkig vertalen die torenhoge cijfers van afgelopen maanden naar ziekenhuiscijfers en kunnen we lekker deze versoepelingen doorzetten!
Ja dat dusquote:Op donderdag 17 februari 2022 14:18 schreef Sangha het volgende:
[..]
Ja snap ik, verbaasd zijn is verbazend te noemen. Het is eerder verbazingwekkend als je nog geen covid hebt gehad!
Fysiek niet zo, geestelijk wat meer medicatie, lichttherapie, supplementen en dat helpt, maar dat de dagen lengen doet me ook goed, daarom ook zo dat verlangen naar het voorjaar. Verder fysiek veel trainen; fietsen, lopen (met rollator), kickboksen, maar zonder kick deze tijden omdat dat te zwaar is... en verder fitness en fysio oefeningen, dus ben wel heel pro-actief met herstel bezig. Thanx for asking!quote:Op donderdag 17 februari 2022 14:21 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Ja dat dus![]()
Gaat het verder al wat beter met jou?
Het was zelfs vanmorgen al vroeger licht, heerlijk die lengende dagen, maar vooral veel sterkte en succes voor jou!quote:Op donderdag 17 februari 2022 14:26 schreef Sangha het volgende:
[..]
Fysiek niet zo, geestelijk wat meer medicatie, lichttherapie, supplementen en dat helpt, maar dat de dagen lengen doet me ook goed, daarom ook zo dat verlangen naar het voorjaar. Verder fysiek veel trainen; fietsen, lopen (met rollator), kickboksen, maar zonder kick deze tijden omdat dat te zwaar is... en verder fitness en fysio oefeningen, dus ben wel heel pro-actief met herstel bezig. Thanx for asking!
Dank je, ja lekker he die lengende dagen, je merkt het al goed, zeker als het zonnig is. Over iets minder dat twee weken begint de meteorologische lente al dus dat schiet op. Meer licht, maar niet altijd gelijk goed weer. Maar tegen corona gaat ook dat een stuk gunstiger werken.quote:Op donderdag 17 februari 2022 14:32 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Het was zelfs vanmorgen al vroeger licht, heerlijk die lengende dagen, maar vooral veel sterkte en succes voor jou!
Klopt, ik had het ook over de antigeentesten. Hier wordt geadviseerd na nauw contact 7 dagen elke dag een antigeentest te doen. En als je positief bent, mag je uit isolatie als een negatieve antigeentest hebt op dag 5 EN op dag 6. Maar ik ken dus redelijk wat mensen die nog positieve antigeentesten hadden op dag 7 en 8.quote:Op donderdag 17 februari 2022 13:21 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Volgens mij test je sowieso een week of 8 positief, de test kijkt namelijk niet of er actief of inactief virus in je zit. Als je hersteld bent heb je grote kans dat je nog enige tijd inactief virus op de slijmvliezen hebt zitten, dat wordt dan wel gezien in de PCR test.
Ik werd gisteren gebeld door de GGD (BCO, had ik niet verwacht) en die gaven specifiek aan dat je niet over een week voor een negatieve test moet komen. Denk dat veel mensen dat dus wel doen.
Groene vinkje hou je sowieso toch? Mijn vrouw was positief maar het vinkje bleef gewoon groen.quote:Op donderdag 17 februari 2022 13:57 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat wordt het volgende probleem, het is fijn dat er veel wordt afgeschaft maar het brengt ook nieuwe problemen.
Situatie bij ons thuis nu als voorbeeld, volgende week bezoek aan Duitsland gepland staan. Vrouw had gisteren een positieve test en op dag 11 krijg je dan een herstelbewijs in de app. Ze heeft echter al 3 prikken gehad en een "groen vinkje". Als ze nu het herstelbewijs ophaalt dan kan ze volgende week niet naar Duitsland. Haalt ze hem niet op, dan kan ze wel. Krom en bizar eigenlijk.
Voor NL is dat na 25 februari gelukkig anders nu het CTB overboord gaat en er enkel op bepaalde plekken een 1G beleid gevoerd wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 28 december t/m maandag 3 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 23,1%
dinsdag: 9.111
woensdag: 15.708
donderdag: 14.778
vrijdag: 16.607
zaterdag: 15.570
zondag: 17.531
maandag: 14.536
totaal: 103.610
Besmettingcijfers dinsdag 4 t/m maandag 10 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 82,8%
dinsdag: 18.506
woensdag: 24.490
donderdag: 24.575
vrijdag: 34.871
zaterdag: 27.890
zondag: 32.484
maandag: 27.891
totaal: 190.707
Besmettingcijfers dinsdag 11 t/m maandag 17 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 26,0%
dinsdag: 29.039
woensdag: 32.043
donderdag: 33.344
vrijdag: 35.452
zaterdag: 31.853
zondag: 36.231
maandag: 42.352
totaal: 240.313
Besmettingcijfers dinsdag 18 t/m maandag 24 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 42,7%
dinsdag: 31.345
woensdag: 38.200
donderdag: 39.920
vrijdag: 57.471
zaterdag: 46.057
zondag: 65.325
maandag: 64.630
totaal: 342.948
Besmettingcijfers dinsdag 25 t/m maandag 31 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 39,4%
dinsdag: 54.160
woensdag: 58.616
donderdag: 64.555
vrijdag: 74.019
zaterdag: 39.444
zondag: 75.164
maandag: 112.227
totaal: 478.185
Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 februari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 9,4%
dinsdag: 105.795
woensdag: 66.969
donderdag: 82.871
vrijdag: 68.916
zaterdag: 40.122
zondag: 80.946
maandag: 77.648
totaal: 523.267
Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 februari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 56,7%
dinsdag: 380.338
woensdag: 86.527
donderdag: 86.779
vrijdag: 80.610
zaterdag: 70.410
zondag: 60.227
maandag: 55.116
totaal: 820.007
Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 februari:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: - 68,2%
dinsdag: 53.548
woensdag: 63.779
donderdag: 56.390
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 405.339 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)![]()
Gaat je QR code niet op zwart met een melding dat hij vanaf datum X weer actief wordt? Ik dacht dat ze dat ingevoerd hadden enige tijd geleden.quote:Op donderdag 17 februari 2022 15:19 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Groene vinkje hou je sowieso toch? Mijn vrouw was positief maar het vinkje bleef gewoon groen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |