En dit!!! Oh zo erg dit. Kan me niet voorstellen dat ik over 20 jaar kleinkinderen heb en dat er dan constant geklaagd word dat ik te weinig dingen met ze ga doen. Hallo, mijn taak was júllie opvoeden, niet jullie kinderen. Als je hulp nodig hebt kun je t vragenquote:Op zaterdag 12 februari 2022 07:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik herken het. De ouders van mijn vriend zijn er niet meer en mijn ouders zijn ook niet zo heel erg met de kleinkinderen bezig. Ze geven met de feestdagen een presentje en komen soms wel langs, maar ze zullen niet voorstellen om de kinderen (1 en 7) een dagje mee te nemen. Ze hebben mijn dochter van 7 nog nooit een dagje mee uit genomen. Soms steekt dat als ik een opa en oma leuk bezig zie met hun kleinkinderen, maar het is wat het is. Ik denk dat er teveel verwachtingen zijn bij opa's en oma's. Ze horen kleinkinderen leuk te vinden en dingen met ze te doen en heel veel vinden het ook leuk. Maar feit is wel dat zij kleinkinderen ook maar in hun schoot geworpen krijgen, ze hebben er niet om gevraagd. En tsja, sommigen zitten er wat minder op te wachten dan anderen.
Wauw wat lees ik hier? Dus als je geen zin hebt om te pas en te onpas op andermans kinderen te passen ben je verwend?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 08:34 schreef christmastsunami het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de leeftijd van oma en opa, er is een kans dat ze zo verwend zijn, door weinig tot geen geldproblemen te hebben gehad. In hun generatie.. Dat ze er van uit gaan, dat jullie geld genoeg hebben voor een oppas en zij te oud om zich in jullie te kunnen inleven.
We hebben het niet over andermans kinderen, het gaat om kleinkinderen, toch?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 08:36 schreef SQ het volgende:
[..]
Wauw wat lees ik hier? Dus als je geen zin hebt om te pas en te onpas op andermans kinderen te passen ben je verwend?
Ik zou het om willen draaien: er maar van uit gaan dat je ouders zich wel als gratis oppas opwerpen voor je, ongevraagd en onbeperkt, dát is pas verwend.
Dan nog? Het is geen gegeven dat je maar oppast altijd en overal?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 08:38 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
We hebben het niet over andermans kinderen, het gaat om kleinkinderen, toch?
Ben jij geadopteerd?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 08:39 schreef SQ het volgende:
[..]
Dan nog? Het is geen gegeven dat je maar oppast altijd en overal?
Heb je zelf kinderen?
Dat is geen antwoord. Je hebt mijn verhaal overigens al kunnen lezenquote:
Je weet toch niet wat er achter zit? Misschien zit die zus er wel elke week?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 08:44 schreef Viv het volgende:
Even los van het feit dat niet alle opa's en oma's kunnen of willen oppassen en we dat derhalve niet van ze mogen verwachten, is het natuurlijk wel scheef als dit niet voor alle kleinkinderen geldt.
Zoals in de OP: de kinderen van zijn zussen logeren er minstens 4 keer per jaar, die van hem nooit.
En wat zeggen ze als jullie dat initiatief nemen en om wat grootouderlijke ondersteuning overdag vragen?quote:
Ja, ik bedoel ook meer dat het goed zou zijn als TS kan uitvogelen waar dat verschil vandaan komt.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 08:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Je weet toch niet wat er achter zit? Misschien zit die zus er wel elke week?
Mijn schoonouders zien andere kleinkinderen veel vaker ondanks dat wij het dichtst bij wonen. Maar dat ligt écht niet aan hen. Wij nemen zelf ook nauwelijks initiatief. Dus waarom zou ik daar dan boos over zijn.
Zo hadden wij het ook.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 08:39 schreef fleuril het volgende:
Onze opa's en oma's hebben geen vaste oppasdag en dat willen ze ook niet. Groot gelijk ik vind dat ook niet hun taak.Toch raar om van je (schoon)ouders te verwachten dat ze een gratis oppas zijn.
Ze genieten van hun leven en doen veel leuke dingen nu daar tijd voor is.
Kleinkinderen mogen wel logeren als ze dat graag willen. En als er ziekte is of als we ineens zonder opvang zitten passen ze wel op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |