abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203697080
In principe zit die metaalkleurige waterslang op een kraantje aangesloten.
.
pi_203697800
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 22:08 schreef kamehameha het volgende:

[..]
Ah super. Even goed kijken dus hoe ik die hele unit los krijg, en dan kan ik het probleem proberen op te sporen.

Moet ik daar straks trouwens zo'n Vola voor terugplaatsen, of kan dat ook een ander binnenwerk met knop zijn, in zo'n Geberit spoelbak?
Wat ik zo uit het hele verhaal kan opmaken is dat het binnenwerk van Geberit is en alleen de design knop is van Vola. Dus je zal alles van Geberit er zonder meer bij kunnen gebruiken.

https://www.installatieva(...)YeuORJMaArYUEALw_wcB

https://www.installatieva(...)50sdhpMaAjf7EALw_wcB

Scheelt ook nog in prijs, maar ja met die bijne ¤150 duurdere Viola knopje zul je toch mooier kunnen doorspoelen. Met Fingerspitzengefühl.. :') Ik zou pijn aan m'n nek krijgen tijdens het poepen om naar die mooie Viola knop te kijken.

Je kunt er zelfs nog een dual flush van maken voor de kleine beurtjes... Immers minder water gebruik.
pi_203844192
Hallo allemaal, even een update van hoe dit tot nu toe is afgelopen: ik heb dankzij jullie heel eenvoudig die unit uit het toilet geklikt, en ik merkte al snel 2 dingen op. Er zat inderdaad een klein scheurtje in de doorzichtige slang waar wat belletjes uitkwamen wanneer onder water. Het slangetje zat daarnaast vlakbij de pomp vastgeklemd, ik denk om netjes te blijven zitten, maar wanneer de slang uit dat klemmetje haalde, werkte de pomp gelijk al een stuk beter. Misschien zat daar een klein knikje.

Uiteindelijk heb ik daarom een stuk van het slangetje afgeknipt, de slang onder de hete kraan gehouden en bij de pomp aangesloten, en dit keer niet vastgeklikt. Hij is toch een stuk korter dus dat leek me ook niet nodig. De boel weer in t toilet gezet en alles spoelt nu weer lekker weg 👍🏻👍🏻👍🏻
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 11:49:50 #54
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_203844494
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:31 schreef kamehameha het volgende:
Hallo allemaal, even een update van hoe dit tot nu toe is afgelopen: ik heb dankzij jullie heel eenvoudig die unit uit het toilet geklikt, en ik merkte al snel 2 dingen op. Er zat inderdaad een klein scheurtje in de doorzichtige slang waar wat belletjes uitkwamen wanneer onder water. Het slangetje zat daarnaast vlakbij de pomp vastgeklemd, ik denk om netjes te blijven zitten, maar wanneer de slang uit dat klemmetje haalde, werkte de pomp gelijk al een stuk beter. Misschien zat daar een klein knikje.

Uiteindelijk heb ik daarom een stuk van het slangetje afgeknipt, de slang onder de hete kraan gehouden en bij de pomp aangesloten, en dit keer niet vastgeklikt. Hij is toch een stuk korter dus dat leek me ook niet nodig. De boel weer in t toilet gezet en alles spoelt nu weer lekker weg 👍🏻👍🏻👍🏻
Fijn om te horen dat het weer helemaal voor elkaar is gekomen !
En dat je even laat weten hoe je het uiteindelijk opgelost hebt. ^O^
pi_203848898
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:31 schreef kamehameha het volgende:
alles spoelt nu weer lekker weg
Super! En bedankt voor de terugkoppeling... :)
  maandag 28 februari 2022 @ 17:12:39 #56
296595 foodlover
live and learn
pi_203880431
Goed te lezen dat het is opgelost! Soms is er al een bestaande situatie waar je dan wat mee moet als de boel stuk is. Maar bevestigt voor mij maar weer eens dat een doodgewoon toilet met keramieken spoelunit toch het makkelijkst is als er wat mee is. Knop eraf bovenkant eraf en eventueel vlotter en of spoelmechanisme vervangen. Dan maar wat minder design dan zo'n inbouwding. Vraag me ook wel eens af of je zoveel ruimte bespaart.
pi_203880526
@foodlover Dit is natuurlijk niet de standaard wat inbouwreservoirs betreft. De meeste inbouwreservoirs kun je door het voorpaneel helemaal demonteren. Deze hebben als het goed is geen problemen waarvoor je moet gaan slopen, tenzij je het reservoir zelf lek weet te krijgen ofzo...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')