abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203669271
Ah tink :* wat kak zeg.

Hier hebben we weer een snotogen blafhoest virus in huis. Anna haar ogen zaten ook dicht met snot vanmorgen. Ik werd wakker met ploftieten, want ze sliep ineens van 22-06 :? En ik dus ook. Ik ben zo lang slapen niet meer gewend zeg, jeetje. Merk nu pas hoe moe ik eigenlijk ben.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 09:33:48 #52
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203669943
Meh ;( Beterschap voor jullie baby's, Tink en d-e!

Wij zijn aan het kijken voor een weekje weg in eigen land, zo rond eind mei. Het liefst aan de kust of op een waddeneiland. Hebben jullie tips? Wat is leuk met baby? Tegen die tijd is ze bijna 7 maanden.
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_203671033
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 08:43 schreef Tink89 het volgende:
Het is ook niet gek he, dat je 's avonds minder melk hebt. Babytjes gaan dan vaak clusteren of heel lang drinken om je productie op te krikken. Heel normaal dus :-)

Mijn baby heeft nu dus buisjes, maar ook meteen weer complicaties. Er loopt allemaal gore pus uit z'n oor. Kno gebeld, weer druppels (die ook nog eens ongelooflijk stinken, bah!) en hij slaapt voor geen meter. Echt he, elke drie uur ofzo kan ik prima handelen 's nachts. Maar hij is nu op een paar dagen na 11 maanden en elke 1,5 uur is nog steeds heel normaal. Gaaaaap! [/zeurmodus]
Klopt, echt grappig om eea uit de boekjes ineens te herkennen bij je eigen kind

Beterschap voor jullie baby! En d-e natuurlijk ook
Pffff niks zeurmodus hoor, elke 1,5 uur wakker is toch niet vol te houden
Echt zielig, die pus. Nja beter eruit dan erin toch?
pi_203675425
Even een vraag omdat ik het me echt niet meer kan herinneren van de oudste… hoe lang gebruik je ook alweer kruiken in bed bij de baby? (extra info; koud kamertje, schommelt zo rond de 16 à 17 graden ‘s nachts)

(en @MaJo wil je mij in de OP zetten met dochter, begin januari? O+)
  dinsdag 15 februari 2022 @ 19:26:04 #55
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203678375
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 16:25 schreef eponine het volgende:
Even een vraag omdat ik het me echt niet meer kan herinneren van de oudste… hoe lang gebruik je ook alweer kruiken in bed bij de baby? (extra info; koud kamertje, schommelt zo rond de 16 à 17 graden ‘s nachts)

(en @:MaJo wil je mij in de OP zetten met dochter, begin januari? O+)
In de kraamweek. Bij deze baby op dag 8 naar huis en de thuis niet gebruikt. 17 graden is perfect voor de kinderkamer. Ik gebruikte zo'n tog-schemaatje om te checken wat m'n baby ongeveer aan moest en voelde bij twijfel in z'n nekje. Klam is te warm, koud aanvoelen is te koud. Het moet 'gewoon' voelen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203678437
Wij deden het alleen in de kraamweek, ze kon zichzelf verder goed warm houden. En mijn baby is van medio augustus, dus toen was het nog niet koud 's nachts.
Je kunt altijd een kruikje erin leggen?

Wat ik nu doe, is de verwarming even open zetten als ik ga voeden voor de nacht. Dan draai ik 'm ook weer uit als ze in bed ligt. Dan blijft de temperatuur steady op 18 graden.
pi_203679956
quote:

Kruiken vooral als ze de eigen temperatuur nog niet kunnen reguleren. Misschien dat een dikker dekentje/slaapzakje ook kan? Hoef je niet elke keer met die kruiken aan de gang :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_203680024
Bij m'n oudste alleen de kraamweek. Anna had ze zo'n 6 weken nodig, vooral in de nachten.
  FOK!fossiel dinsdag 15 februari 2022 @ 20:23:57 #59
1455 Keroppi
kool kikker
pi_203680123
Ik heb de kruiken nog een tijdje gebruikt om het bedje ‘voor te verwarmen’ maar niet echt meer bij haar in bed. Na de kraamweek nog een weekje ‘s nachts haar temperatuur gecontroleerd, toen dat elke keer goed was, kon ik het wel loslaten.

Die kruiken zijn ook zo’n gedoe... (hoewel ik geen recht van spreken heb, ik heb er nooit eentje zelf gemaakt. Dat trokken mijn doorgehakte buikspieren echt nog niet).

Baby verslikt zich steeds in haar eigen snot als ze slaapt :'( net toch maar even met zo’n ampul en de snotzuiger in de weer geweest, nu gaat het beter. Maar dit wordt geen toffe nacht denk ik zo.
Chick on a mission
pi_203680281
Dank allen! Het is echt stom maar ik heb dus werkelijk geen idee meer hoe lang we die dingen gebruikten bij zoon.

Vandaag is dochter 6 weken en we maken nog elke avond twee kruikjes, m.n. om het bedje voor te verwarmen en als ze er dan toch al liggen doe ik ze aan weerszijden van haar op het dekentje zodra zij zelf in bed gaat. Qua gedoe met maken valt het wel mee, lang leve de Quooker O+ (in combinatie met koud water hoor ;)) maar vanmiddag toen ik ze weer naar beneden haalde ging ik me afvragen of het nog wel nodig was.

Dus zo nog maar even een kruik voor het voorverwarmen van haar bed en de ander pik ik zelf in denk ik |:)
pi_203681513
Sterkte aan de verkouden kindjes! Hier lijken we over het hoogtepunt heen te zijn. In de nacht van zondag op maandag was het bij ons ook flink spoken, ze kon bijna niet door haar neus ademen en snurkte zichzelf iedere keer wakker. Toen ze naast mij lag, was ze wel zo vertrokken. 🥲
pi_203687160
Wij gebruiken nu (13 dagen oud) nog wel een kruik, maar we hebben een Zensy en die is zo warm. Onze kamer is wat kouder en volgens mij heeft ze het niet echt meer nodig voor haar temperatuur maar denken wij dat het gewoon nog even prettig is. Ik wil nog wel even klagen over dat de tijd nu al ( :')) zo snel gaat. Het is een heel tevreden meisje (tot we zelf willen slapen :')) en ik was snel weer op de been na de bevalling dat het echt gewoon genieten is het grootste gedeelte van de tijd.

Sterkte aan alle verkouden baby’s, dat is echt heel naar :{
pi_203687268
Best erg maar ik kan me niet meer herinneren hoelang we die kruik hebben gebruikt. In ieder geval de kraamweek
pi_203687813
Hmm, mijn baby ligt naast me in bed, op een schapenvachtje en met wollen kleertjes en wollen dekentje, maar ik vind 's nachts haar handjes telkens heel erg koud. Nu weet ik dat ledematen best wat mogen afkoelen, maar ik vind d'r nekje dan toch ook wat fris (niet onderkoeld of zo). Maar ik leg dus nog wel lekker een kruik bij d'r 's nachts! Ik merk dat als ze koeler is, ze dan meer bij mij wil drinken om weer op te warmen, logischerwijs. Dus ook een beetje eigen belang op d'r wat warmer te houden zo. Ze drinkt vrij standaard nu 2x per nacht. Ze is 5,5 weken nu.
pi_203687885
Vannacht één kruik gebruikt en dat ging prima :)

Hoe gaat het met jou @elamanilo, was het nu uiteindelijk inderdaad een restje van de vliezen waar je last van had half januari?
pi_203688296
De handjes van mijn baby zijn ook koud 's nachts. :) Maar haar nekje en lijfje zijn lekker warm, dus prima. We hebben wel een baby die het net als wij niet snel koud heeft. Ze slaapt al sinds mensenheugenis in een romper zonder mouwen, pyjama/dun boxpakje met voetjes en een slaapzak.
pi_203690081
Mijn baby is juist een enorme bibber, net als grote broer overigens. Tijdens het verschonen ligt ie vaak al met een bibberlipje O+ terwijl het hier binnen overal 21 graden is.
pi_203692257
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 14:30 schreef littledrummergirl het volgende:
Mijn baby is juist een enorme bibber, net als grote broer overigens. Tijdens het verschonen ligt ie vaak al met een bibberlipje O+ terwijl het hier binnen overal 21 graden is.
Mijn baby zou dan smelten. :D Bij ons is het maximaal 18,5 graden binnen, en ze is vandaag gekleed in korte mouwen.
pi_203692263
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 17:40 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Mijn baby zou dan smelten. :D Bij ons is het maximaal 18,5 graden binnen, en ze is vandaag gekleed in korte mouwen.
Grappig hoe dat zo verschilt per baby.
pi_203693112
Wij hebben de kruik alleen in de kraamweek gebruikt.
pi_203694883
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 17:41 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Grappig hoe dat zo verschilt per baby.
Mijn oudste heeft ook t fenomeen van raynaud, dus die heeft ook echt pijn/ongemak bij kou. Geen idee hoe erfelijk dat is, misschien heeft deze kleine dat ook wel. Dat of het is gewoon een beetje een dramaqueen :+
  Moderator donderdag 17 februari 2022 @ 23:33:36 #72
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203712437
quote:

Sorry, zie dit nu pas :@ wat is haar foknaam?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_203713027
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 23:33 schreef MaJo het volgende:

[..]
Sorry, zie dit nu pas :@ wat is haar foknaam?
Geeft niets joh! Foknaam is R (of dochter) :)
  vrijdag 18 februari 2022 @ 09:34:30 #74
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203714416
Omg, Bambi rolde vanmorgen zelfstandig van rug naar buik O+
Ze is sinds een ruime week al veel bezig met van rug naar zij rollen en af en toe hielp ik haar een laatste zetje naar haar buik. Maar vanmorgen deed ze het gewoon zelf :o Ze is nog maar 3,5 maand, dus ze gaat veel te snel, maar omg O+

En ze gaat vandaag uit logeren. Vind het heel spannend, ookal is ze straks echt wel in goede handen. Ze is nog niet weg maar ik mis haar nu al _O-
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  Moderator vrijdag 18 februari 2022 @ 10:21:48 #75
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203715360
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 02:42 schreef eponine het volgende:

[..]
Geeft niets joh! Foknaam is R (of dochter) :)
Ik zet je erin! R is net iets minder algemeen dan dochter ;)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')