Voor commander?quote:Op woensdag 7 december 2022 14:05 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Flauw hoor.
Ik probeer nu een deck te maken met Liesa, Forgotten Archangel, maar ik weet nog niet zo goed welke combo/syngery ik daar mee kan laten werken.
Ja, voor Commander.quote:Op woensdag 7 december 2022 14:08 schreef dud0r het volgende:
[..]
Voor commander?
Kijk even op edhrec voor inspiratie
Edhrec dus.quote:
Ja, de duurdere kaarten was ik ook niet van plan om meerdere van te kopen als ik er een exemplaar van heb. Dan ga ik daar ook wel proxies voor gebruiken.quote:Op woensdag 7 december 2022 14:12 schreef dud0r het volgende:
[..]
Edhrec dus.![]()
Erg handig voor als je een nieuwe wil bouwen.
Ik heb er ondertussen 17 ofzo![]()
En 6 cEDH decks. Maar dat zijn voor 99% proxies want fuck dat ik 5k+ voor een deck ga neerleggen.
Sowieso proxy ik m'n duurdere kaarten om in meerdere decks te gebruiken
Dit is mijn huidige eerste Commander deck:quote:Op woensdag 7 december 2022 14:17 schreef dud0r het volgende:
Edhrec is onmisbaar voor de commander speler.
Enige wat ik verder als tip kan geven als je het power level van je deck wat omhoog wil hebben is investeren in je landbase en fast mana(sol ring, arcane signet, mana crypt etc)
M'n eerste tip zou zijn, zet het in moxfield. Daar kan je playtestenquote:Op woensdag 7 december 2022 14:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dit is mijn huidige eerste Commander deck:
https://www.bazaarofmagic.eu/nl-NL/decks/human-commander/77886
Tips ter verbetering zijn welkom.
Thanks. Ik ga ermee aan de slag.quote:Op woensdag 7 december 2022 15:49 schreef dud0r het volgende:
Even gekeken. Ziet er uit als een prima eerste deckje.
Zou thespian stage eruit halen. Die voegt weinig toe.
Wil je het sterker maken zou je meer zwart moeten gaan spelen voor de tutors en removal.
Zwart wit heeft zat boardwipes. Misschien kan je daar nog wat mee. De meeste token makers zitten op je enchantments dus het is niet erg als je je eigen board ook veegt.
Verder kan je vanuit zwart graveyard recursion spelen.
En de fool tome om kaarten te pakken zou ik vervangen voor iets anders. Nou is card draw in die kleuren niet geweldig maar er zijn wel andere opties.
De prijs is de voornaamste reden dat ik die niet heb/speel.quote:En je mist de Staples in de kleuren maar dat kan een keus zijn. Dockside extortionist, drannith magistrate, esper sentinel.
Welkom bij commander. Zo gaat het bouwen van elk deckquote:Op woensdag 7 december 2022 16:08 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik heb een berg kaarten nu voor Liesa gevonden. Nu zelfs te veel.
Nu weer gaan bedenken wat er uit moet.
Gelukkig had ik wel al 40 landjes toegevoegd aan het lijstje, dus dat scheelt weer.quote:Op woensdag 7 december 2022 17:06 schreef dud0r het volgende:
[..]
Welkom bij commander. Zo gaat het bouwen van elk deck![]()
Dat je 100 kaarten hebt of meer en dan denkt oh ja er moet ook nog land in
Oh dan ben je al een eind. Daar kan je uiteindelijk ook nog in snijden afhankelijk van je curve en wat je aan ramp in hebt zitten .quote:Op woensdag 7 december 2022 17:07 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Gelukkig had ik wel al 40 landjes toegevoegd aan het lijstje, dus dat scheelt weer.
Ja. Ik zou beginnen met 37 en dan kijken of je teveel flooded bent. Dan kan je een landje er af halen.quote:Op woensdag 7 december 2022 18:07 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Volgens manacalculator zou ik 42 mana moeten hebben op basis van de CMC. Nu heb ik ook zeven artifacts niet tappen voor mana erin zitten. Dus dan zou ik zeggen dat ik aan 35-37 landjes genoeg zou kunnen hebben?
Ja. Moet je even informeren bij je lokale magic winkel.quote:Op donderdag 5 januari 2023 16:27 schreef trigt013 het volgende:
Bestaan pre-release toernooien nog in Nederland?
Altijd hetzelfde met Arenaquote:Op zaterdag 14 januari 2023 20:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
kutArena.
Vijf mana is alles wat ik nodig heb, maar nee, laten we je gewoon op vier mana zitten en de tegenstander geven we wel alles wat ze nodig hebben.
Tegenstander had intussen acht landjes zonder gebruik te maken van kaarten dat ie ze kon opzoeken en ik bleef op 4 hangen.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 20:17 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ja. Moet je even informeren bij je lokale magic winkel.
[..]
Altijd hetzelfde met Arena
Ik speel al heel geen Arena meer maar het klinkt alsof er niet veel veranderd is. En natuurlijk zit er een gedeelte kans in maar het kwam me net wat te vaak voor dat je of flooded of screwed wasquote:Op zaterdag 14 januari 2023 20:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Tegenstander had intussen acht landjes zonder gebruik te maken van kaarten dat ie ze kon opzoeken en ik bleef op 4 hangen.
Ja, dat komt nog steeds te vaak voor.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 20:35 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik speel al heel geen Arena meer maar het klinkt alsof er niet veel veranderd is. En natuurlijk zit er een gedeelte kans in maar het kwam me net wat te vaak voor dat je of flooded of screwed was
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |