Klopt, daarom is het systeem dat waar er geld binnenkomt er belasting wordt betaalt prima, ondanks dat het bij sommige niet goed in hun straatje past.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voor wat betreft sommige voorzieningen eerder in tegendeel. Mensen met 'n laag inkomen leven vaak ongezonder en zullen dus zwaarder drukken op de gezondheidszorg. Ook zullen ze eerder 'n uitkering of toeslag nodig hebben, hulp van de gemeente, etc.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen de erfbelasting die je nu betaalt of alles boven de ¤ 100k inleveren bij de staat.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt, daarom is het systeem dat waar er geld binnenkomt er belasting wordt betaalt prima, ondanks dat het bij sommige niet goed in hun straatje past.
Dat is een kwestie van de belastingdruk... Ik had het over het principe waar en wanneer er belasting moet worden betaald.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er is natuurlijk wel een verschil tussen de erfbelasting die je nu betaalt of alles boven de ¤ 100k inleveren bij de staat.
Belasting op verondersteld rendement is natuurlijk een verkapte vermogensbelasting als je dat rendement niet haalt. Bleek dan wel niet te mogen van de rechter.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van de belastingdruk... Ik had het over het principe waar en wanneer er belasting moet worden betaald.
Bij het ontvangen van geld werkt prima!
Daarom kan en is er ook geen vermogenbelasting.
Onzin, loonkosten zijn gewoon aftrekbaar voor hem als kosten.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het geld bij mijn wetkgever wat mijn loon wordt is ook al belasting over betaald door mijn werkgever
Het systeem werkt zo dat als er prestatie/dienst/goederen geleverd wordt er belasting betaald wordt... tenminste zo werkt het meestal. Maar dat wil helemaal niet zeggen dat erf- of schenkbelasting daarmee goed gepraat wordt. Er zijn genoeg landen die geen erfbelasting kennen. Sterker nog, als jij een schenking krijgt van een vriend uit Mexico is dat onbelast.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Mooi verhaal, er klopt weinig van.
Iemand die meer verdient verbruikt niet per definitie meer basisvoorzieningen.
Geld circuleert en elke keer als iets geld ontvangt betaalt men er belasting over. Zo werkt het systeem, als je het anders wilt richt een politieke partij op.
Ik zei ook niet dat progressieve belasting ideaal is, maar dat systeem is nu eenmaal afgesproken.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Mooi verhaal, er klopt weinig van.
Iemand die meer verdient verbruikt niet per definitie meer basisvoorzieningen.
Leg dit eens uit.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het geld bij mijn wetkgever wat mijn loon wordt is ook al belasting over betaald door mijn werkgever
Denk dat het meer een principekwestie is, dat sommige mensen vinden dat elk kind vanaf bijna 0 zou moeten beginnen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Als jij je leven lang werkt, belasting betaalt, dan dood gaat en je kinderen weer belasting over dat bedrag betalen kan ik begrijpen dat sommige mensen dat niet eerlijk vinden.
Als ik dat wilde had ik elke vorm van schenking wel 100% belast toch? ;-) Genoeg manieren om je kind te steunen, inclusief de schenking uit morele verplichting (studie betalen). Maar het "schenken van een aandelenpakketje" mag wel over zijn ja. Dat is inderdaad een principekwestie.quote:Op donderdag 17 februari 2022 22:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk dat het meer een principekwestie is, dat sommige mensen vinden dat elk kind vanaf bijna 0 zou moeten beginnen.
Ben ik het overigens niet mee eens.
Ik help mijn kinderen ook graag op weg. Wat iets anders is uiteraard dan ze helemaal volstoppen met geld, zodat ze zelf de waarde van geld niet meer leren kennen en niet leren dat je moet werken om geld te verdienen.
Daarom ook bijna vanaf 0.quote:Op donderdag 17 februari 2022 22:17 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Als ik dat wilde had ik elke vorm van schenking wel 100% belast toch? ;-) Genoeg manieren om je kind te steunen, inclusief de schenking uit morele verplichting (studie betalen). Maar het "schenken van een aandelenpakketje" mag wel over zijn ja. Dat is inderdaad een principekwestie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |