Toe nou zeg…quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Vanwege die dickpick dus. Want dat is strafbaar gedrag en ik vind het je burgerplicht om daar aangifte van te doen.
Jij vindt dat het binnen het bedrijf aankaarten is wat ze moet doen, ik vind dat ze hetzelfde buiten het bedrijf moet doen bij strafbare zaken.
Stalkerig gedrag en echt strafbaar is nog wel een verschil. Dan heb je het over iets dat echt ver moet gaan voordat het kans heeft in de rechtszaal.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nouja. Het verhaal is nu toch stalkerig gedrag en dickpicks?
Beide is in principe strafbaar. Als het geen stalking is/was, moet je het niet zo noemen.
Dat strafbaar is ook wel een beetje een wassen neus als er nooit wat mee gebeurt. Rechtbank heeft voor die miljoenen ongevraagde dickpics ook helemaal geen tijd natuurlijk, komt veel te veel voor.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Toe nou zeg…
Wist je eigenlijk wel voor dit hele gedoe dat dickpicks strafbaar waren met een boete van 240¤?
Ik durf namelijk te stellen dat de meeste mensen niet wisten dat het strafbaar was.
Die ¤240 klopt niet met het wetboek van strafrecht, overigens. Afhankelijk van de context kun je gewoon de gevangenis in draaien.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Stalkerig gedrag en echt strafbaar is nog wel een verschil. Dan heb je het over iets dat echt ver moet gaan voordat het kans heeft in de rechtszaal.
Al met al vind ik dat ze het prima heeft aangevlogen met gewoon netjes melding van ongepast gedrag binnen het bedrijf doen.
Wat zij er verder wel of niet mee wil doen is haar eigen zaak, die boete van 240¤ gaat ook niet echt zoden aan de dijk zetten ofzo.
Volgens mij zegt zij dan ook niet zoveel.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja daar heb je eigenlijk wel gelijk in. En op het moment dat Sar Overmars eruit flikkert dan moet de pers er wel opduiken natuurlijk.
Dan nog kun je als een journalist je benadert wel gewoon zeggen dat het intern al wordt opgelost en je geen behoefte hebt om dit met de pers te delen. (Ofzo.) Je kunt ook niets zeggen.
Wat werkelijk nooit gebeurt.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die ¤240 klopt niet met het wetboek van strafrecht, overigens. Afhankelijk van de context kun je gewoon de gevangenis in draaien.
Weer toe nou zeg… alsof dat gebeurd om een dickpick.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die ¤240 klopt niet met het wetboek van strafrecht, overigens. Afhankelijk van de context kun je gewoon de gevangenis in draaien.
Je moet dan ook niet iemand voor het gerecht brengen uit rancune, maar om de kans te verkleinen dat er meer slachtoffers vallen. Stalking is strafbaar, punt. Als jij kunt bewijzen dat hij maar bleef doorgaan terwijl je duidelijk maakte er niet van gediend te zijn, dan maak je een hele goede kans bij de rechtszaal.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Stalkerig gedrag en echt strafbaar is nog wel een verschil. Dan heb je het over iets dat echt ver moet gaan voordat het kans heeft in de rechtszaal.
Al met al vind ik dat ze het prima heeft aangevlogen met gewoon netjes melding van ongepast gedrag binnen het bedrijf doen.
Wat zij er verder wel of niet mee wil doen is haar eigen zaak, die boete van 240¤ gaat ook niet echt zoden aan de dijk zetten ofzo.
Mwa, die verhalen over vieze oom enzo zullen toch wel van slachtoffers komen. Maar ik vind de beerput nogal meevallen tot nu toe.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Volgens mij zegt zij dan ook niet zoveel.
Zijn er zelfs meerdere vrouwen die lastig gevallen werden en wordt er in het geheel weinig gezegd door hunzelf. Is het vooral het bedrijf Ajax dat met tekst en uitleg is gekomen.
Nope. Maar wel in combinatie met stalking.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:55 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Weer toe nou zeg… alsof dat gebeurd om een dickpick.
Nee, is niet zoveel gebeurd behalve dat Overmars zich nogal als een autist heeft gedragen en veel smerige appjes naar vrouwen heeft gestuurd.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:56 schreef Nober het volgende:
4 delen?
Heeft ie alle spelersvrouwen in al hun gaten genomen ofzo?
We hebben het hier over op de werkvloer hè? Er is geen vraag over strafbaarheid e.d., want er zijn idd geen aangiften.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Mwa, die verhalen over vieze oom enzo zullen toch wel van slachtoffers komen. Maar ik vind de beerput nogal meevallen tot nu toe.
Vond dat bij de Voice wel wat storender. Maar goed, als iemand er mee naar buiten komt dan is dat ook de schuld van Overmars zelf natuurlijk. Moet je dat risico maar niet nemen.
Jij bent altijd zeer genuanceerd over dit soort dingen (wat ik waardeer) maar ik heb in andere topics woorden als pedo en verkrachter voorbij zien komen. En in de pers duizend keer benadrukt zien worden hoe afschuwelijk het voor de slachtoffers is.quote:Op woensdag 9 februari 2022 12:00 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
We hebben het hier over op de werkvloer hè? Er is geen vraag over strafbaarheid e.d., want er zijn idd geen aangiften.
Op de werkvloer is dat gedrag zeer ongepast, zeker als directeur jegens werknemers.zeker aangezien het veelvuldig en bij meer mensen gebeurde is het ontslag gewoon terecht en meer hoeven we er niet van te maken.
Het stelt toch ook niet zoveel voor? En bij die zaken bij de Voice waren er veel verschillende casussen. Van vrouwen die nogal overdreven tot daadwerkelijke aanrandingen. Elke casus heeft zijn eigen verhaal.quote:Op woensdag 9 februari 2022 12:00 schreef Zorro het volgende:
Had John de Mol dit gedaan naar medewerkers van The Voice dan was de wereld te klein en het aantal topics al 5x zoveel.
Maar nu is het iemand van ajax en wringen met name de ajax fans zich in allerlei bochten om het zo klein mogelijk te maken
Tja. Het zal allemaal wel.quote:Op woensdag 9 februari 2022 12:06 schreef Document1 het volgende:
Goed stuk in de Volkskrant vanmorgen. Dat heel veel mensen het zo zielig voor ajax vinden. Je haalt hier de supporters er ook zo uit.
Het is ook anders. Maar daar heb ik het dan niet over. Ik zeg: Stel dat John de Mol dat had gedaan naar zijn medewerkers. Zelfde situatie. Het forum zou ontploffen hier.quote:Op woensdag 9 februari 2022 12:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het stelt toch ook niet zoveel voor? En bij die zaken bij de Voice waren er veel verschillende casussen. Van vrouwen die nogal overdreven tot daadwerkelijke aanrandingen. Elke casus heeft zijn eigen verhaal.
Precies, dat zeg ik dusquote:Op woensdag 9 februari 2022 12:06 schreef Document1 het volgende:
Goed stuk in de Volkskrant vanmorgen. Dat heel veel mensen het zo zielig voor ajax vinden. Je haalt hier de supporters er ook zo uit.
Als John de Mol wat had gedaan naar zijn medewerkers? Vond die hele ophef over De Mol ook al overdreven.quote:Op woensdag 9 februari 2022 12:08 schreef Zorro het volgende:
[..]
Het is ook anders. Maar daar heb ik het dan niet over. Ik zeg: Stel dat John de Ml dat had gedaan naar zijn medewerkers. Het forum zou ontploffen hier.
[..]
Precies, dat zeg ik dus
Dickpics sturen.quote:Op woensdag 9 februari 2022 12:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Als John de Mol wat had gedaan naar zijn medewerkers? Vond die hele ophef over De Mol ook al overdreven.
Die vergelijking slaat nergens op. De enige die je met De Mol zou kunnen vergelijken is Van der Sar.quote:Op woensdag 9 februari 2022 12:11 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dickpics sturen.
En het kan best zo zijn dat jij dat vindt, maar dat voor de meesten hier is dat toch anders, dat zie je wel aan de reacties die er nu al op de Mol waren, en dan heeft ie nog niks gedaan.
Meestal met een knoop erin heb ik me laten vertellen.quote:Op woensdag 9 februari 2022 10:23 schreef Tyr80 het volgende:
Hoi ik heb ook een vraag over dickpics: worden die meestal in slappe of stijve toestand verstuurd?
En buiten dat om zal hij nu thuis ook wel de nodige stress hebben.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Wat hij deed kan gewoon niet op het werk en zeker niet als directeur naar werknemers toe.
Het gaat niet zozeer om strafbaarheid, maar om zeer ongepast gedrag op de werkvloer dat tot terecht ontslag leidt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |