abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203562901
Overmars vertrekt per direct bij Ajax wegens grensoverschrijdende berichten

Marc Overmars vertrekt per direct als directeur voetbalzaken van Ajax. Dat heeft de club zojuist bekendgemaakt.

Op de website van de club stelt Ajax als verklaring: "Het gedurende een langere periode versturen van grensoverschrijdende berichten aan meerdere vrouwelijke collega's ligt ten grondslag aan zijn besluit om te stoppen."

Het besluit volgt, zo meldt de Amsterdamse club, op gesprekken in de afgelopen dagen met de Raad van Commissarissen (RvC) en algemeen directeur Edwin van der Sar, met wie Overmars een twee-eenheid vormde bij de landskampioen.

Op de website van Ajax wordt Overmars zelf aan het woord gelaten. "Ik schaam me kapot. Vorige week werd ik geconfronteerd met meldingen over mijn gedrag. En hoe dit op anderen is overgekomen. Helaas realiseerde ik me niet goed dat ik hiermee grenzen heb overschreden, maar dat werd me deze dagen wel duidelijk. Daardoor voelde ik opeens een enorme druk."

Directeur voetbalzaken Marc Overmars vertrekt per direct bij Ajax. Dit heeft hij na gesprekken in de afgelopen dagen met de Raad van Commissarissen (RvC) en algemeen directeur Edwin van der Sar besloten en aan hen meegedeeld.
5 uur geleden

"Ik bied mijn excuses aan", vervolgt de 48-jarige Gelderlander. "Zeker voor iemand in mijn positie is dit gedrag niet goed te praten, dat zie ik inmiddels ook in. Maar te laat. Ik zie geen andere optie dan te stoppen bij Ajax. Dit heeft ook grote impact op mijn privésituatie. Daarom verzoek ik iedereen mij en mijn gezin met rust te laten."
Europese top

Voormalig topvoetballer Overmars, die in 1995 de Champions League won met Ajax, is sinds de zomer van 2012 directeur voetbalzaken bij Ajax. Sinds 1 februari 2013 vervult hij deze functie als statutair bestuurder.

Tijdens zijn bewind bereikte Ajax de finale van de Europa League en de halve finales van de Champions League.

Onder hem werd het salarisplafond losgelaten en wist de club met gerichte versterkingen als Dusan Tadic, Daley Blind en Sébastien Haller weer aansluiting te vinden bij de Europese top. Spelers als Frenkie de Jong, Matthijs de Ligt, Hakim Ziyech en Donny van de Beek wist hij voor recordbedragen te verkopen, waardoor hij de club achterlaat met een grote financiële buffer.

In december werd Overmars herbenoemd voor een nieuwe termijn, tot en met 30 juni 2026.

In de uitzending van Studio Voetbal wordt er met verbazing gereageerd op het plotselinge vertrek van technisch directeur Marc Overmars bij Ajax.
'Nooit gedacht dat MeToo voetbal zou passeren, maar dit bericht is bijzonder'

"Marc is waarschijnlijk de beste voetbaldirecteur die Ajax gehad heeft", verklaart Leen Meijaard namens de Raad van Commissarissen op de clubwebsite. "We hebben niet voor niks zijn contract opgewaardeerd en verlengd. Maar hij heeft helaas echt grenzen overschreden, dus verdergaan als directeur was geen optie, dat zag hij zelf ook in."

"Het is bijzonder pijnlijk voor iedereen. Ik wil de wens uitspreken dat alle betrokkenen de rust en privacy gegund wordt om dit te verwerken."
Veilig werkklimaat

Van der Sar sloot zich bij die woorden aan. "Ik voel me vanuit mijn rol ook verantwoordelijk om de collega's te helpen. Een veilig werkklimaat is heel belangrijk, voor iedereen bij Ajax. We gaan daar de komende tijd nóg meer aandacht aan besteden."

"Marc en ik spelen sinds het begin van de jaren negentig samen, eerst bij Ajax en toen bij Oranje en we zijn nu alweer bijna tien jaar collega's in de directie van Ajax. Dat stopt nu heel abrupt. We zijn hier bezig met iets heel moois, dus voor iedereen die Ajax een warm hart toedraagt zal dit nieuws ook een klap zijn. Maar onze ambities blijven overeind."
https://nos.nl/artikel/24(...)chrijdende-berichten

Het grensoverschrijdend gedrag van oud-directeur Marc Overmars was al veel langer bekend bij Ajax

https://www.nu.nl/voetbal(...)ilneef-overmars.html

[ Bericht 4% gewijzigd door StaceySinger op 07-02-2022 23:51:51 (toevoeging) ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 7 februari 2022 @ 23:47:18 #2
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_203562905
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 23:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dus?
Het is niet mijn stijl om legendarisch te doen. Maar ik denk oprecht dat we aan de vooravond staan van behoorlijk wat schandalen. Je kunt alleen maar hopen dat je er zelf geen onderdeel van bent.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 7 februari 2022 @ 23:47:30 #3
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_203562909
Popcorn-waardig deze rel. :D
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 7 februari 2022 @ 23:48:54 #4
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203562925
quote:
15s.gif Op maandag 7 februari 2022 23:47 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Het is niet mijn stijl om legendarisch te doen. Maar ik denk oprecht dat we aan de vooravond staan van behoorlijk wat schandalen. Je kunt alleen maar hopen dat je er zelf geen onderdeel van bent.

Ik weet vrij zeker dat ik er geen onderdeel van ben hoor..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_203562926
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 23:39 schreef the-eye het volgende: [..] Je leest daar over een cultuur (niet geheel verbazingwekkend in het voetbalwereldje) dus het lijkt me sterk dat dit niet bij nog meer clubs het geval is
Wat denk je wat voor een beerput er open kan bij bouwbedrijven? Net zo'n cultuur. Blijft gewoon een feit dat Ajax prima gehandeld heeft. Met een persoon in je gelederen wil je niet doorgaan. Dat moet er uit. Dat weet iedereen want een normale verhouding op de werkvloer hoort gewoon.

Als het waar is natuurlijk. Want trial by media is wel aan de gang nu.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203562929
Ik vrees toch echt dat dit voor vd Sar ook gevolgen gaat hebben als straks blijkt dat hij hier van op de hoogte was, dan is zijn positie ook in een klap onhoudbaar lijkt me.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 7 februari 2022 @ 23:50:21 #7
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203562936
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 23:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat denk je wat voor een beerput er open kan bij bouwbedrijven? Net zo'n cultuur. Blijft gewoon een feit dat Ajax prima gehandeld heeft. Met een persoon in je gelederen wil je niet doorgaan. Dat moet er uit. Dat weet iedereen want een normale verhouding op de werkvloer hoort gewoon.

Trial by media? Of eindelijk grensoverschrijdend gedrag eens aanpakken (door de bedrijven zelf)?
  maandag 7 februari 2022 @ 23:51:05 #8
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203562947
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 23:49 schreef Hathor het volgende:
Ik vrees toch echt dat dit voor vd Sar ook gevolgen gaat hebben als straks blijkt dat hij hier van op de hoogte was, dan is zijn positie ook in een klap onhoudbaar lijkt me.
Terecht dan toch?
pi_203562972
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 23:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Terecht dan toch?
Ja dat zeer zeker, maar dan is Ajax wel in een klap zijn hele technische staf kwijt, en zou het wel eens een periode van chaos kunnen worden, wat weer jammer zou zijn voor het Nederlandse voetbal. Zou zonde zijn, en dat alleen maar omdat een of andere dorpsidioot letterlijk zijn piemel niet in zijn broek kan houden.
  maandag 7 februari 2022 @ 23:55:11 #10
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203562985
quote:

[..]
Wat denk je wat voor een beerput er open kan bij bouwbedrijven? Net zo'n cultuur.
je zou eens moeten zoeken op WSW bedrijven misverstanden en ook zo als het nu heet Participatie bedrijven
Ik kan je hele boekwerken en dossiers laten zien die puur op macht en intimidatie gaat op de mensen die daar te werk gesteld word

want ze weten dat die mensen toch nooit gehoord worden
het is aandeelhouders / gemeente tegen de de persoon die de klacht in komt dienen
ik ben hier zelf ook al 20 jaar mee bezig met dit soort dingen boven tafel te krijgen maar je word gewoon keer op keer genegeerd
daarom word ik wel een boos als dan als zo'n huppel kut die dan maar even wat zegt gelijk de hele wereld in rep en roer is terwijl dat andere mensen hier al jaren het slachtoffer van zijn maar niet gehoord worden
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_203562995
„Binnen de club wordt al jaren op meerdere afdelingen over zijn omgang met vrouwen gefluisterd. Bij sommige medewerkers was zijn bijnaam ‘geilneef’”, zo schrijft de krant. Overmars zou zich hebben opgedrongen aan drie vrouwen. „Sommige wisten zich geen raad met zijn gedrag, hadden geen idee hoe ze moesten reageren op complimenten over hun uiterlijk of voorstellen om samen wat te drinken.”

Eén van de vrouwen zegt meerdere dickpicks - foto’s van een geslachtsdeel - van Overmars te hebben ontvangen. Overmars zou haar ook een berichtje hebben gestuurd met de tekst dat hij „iets voelde opkomen”.

meer hier> https://www.telegraaf.nl/(...)ars-stuurde-dickpics
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 7 februari 2022 @ 23:58:41 #12
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203563015
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 23:55 schreef RAVW het volgende:

[..]
je zou eens moeten zoeken op WSW bedrijven misverstanden en ook zo als het nu heet Participatie bedrijven
Ik kan je hele boekwerken en dossiers laten zien die puur op macht en intimidatie gaat op de mensen die daar te werk gesteld word

het is aandeelhouders / gemeente tegen de de persoon die de klacht in komt dienen
ik ben hier zelf ook al 20 jaar mee bezig met dit soort dingen boven tafel te krijgen maar je word gewoon keer op keer genegeerd
Geloof ik gelijk. Zou niet de 1e x zijn, en het is inderdaad lastig ad kaak te stellen omdat de werknemers niet serieus worden genomen (niet dubbelzinnig, no pun).
pi_203563020
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 23:56 schreef StaceySinger het volgende:
„Binnen de club wordt al jaren op meerdere afdelingen over zijn omgang met vrouwen gefluisterd. Bij sommige medewerkers was zijn bijnaam ‘geilneef’”, zo schrijft de krant. Overmars zou zich hebben opgedrongen aan drie vrouwen. „Sommige wisten zich geen raad met zijn gedrag, hadden geen idee hoe ze moesten reageren op complimenten over hun uiterlijk of voorstellen om samen wat te drinken.”

Eén van de vrouwen zegt meerdere dickpicks - foto’s van een geslachtsdeel - van Overmars te hebben ontvangen. Overmars zou haar ook een berichtje hebben gestuurd met de tekst dat hij „iets voelde opkomen”.

Misschien had hij het over een opkomende middenvelder, niet meteen van het slechtste scenario uitgaan.

:')
pi_203563027
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 23:56 schreef StaceySinger het volgende:

Het is allemaal zo niet creatief “ik voel iets opkomen”, “je hebt een geil broekje aan”. Prins Charles deed het dan toch een stuk creatiever.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 00:01:05 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203563038
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 00:00 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Het is allemaal zo niet creatief “ik voel iets opkomen”, “je hebt een geil broekje aan”. Prins Charles deed het dan toch een stuk creatiever.
Met de tampon-vergelijking? :D
Brr :r
  dinsdag 8 februari 2022 @ 00:01:13 #16
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203563040
quote:

[..]

Ik denk niet dat je dit echt een trial by media kan noemen want we horen het nadat Overmars al het boetekleed heeft aangetrokken en hij/Ajax er gevolgen aan heeft verbonden

Bij bouwbedrijven is vaak ook een bepaald cultuurtje. Ik vraag me alleen af of mensen in andere dan bedrijven die met de media te maken hebben hun verhaal gehonoreerd krijgen.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 00:02:54 #17
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203563052
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 00:01 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ik denk niet dat je dit echt een trial by media kan noemen want we horen het nadat Overmars al het boetekleed heeft aangetrokken en hij/Ajax er gevolgen aan heeft verbonden

Bij bouwbedrijven is vaak ook een bepaald cultuurtje. Ik vraag me alleen af of mensen in andere dan bedrijven die met de media te maken hebben hun verhaal gehonoreerd krijgen.
Idd geen trial by media
  dinsdag 8 februari 2022 @ 00:04:30 #18
13462 BansheeBoy
pi_203563063
De gemene deler blijft toch wel dat mannen in alle leeftijdscategorieën toch die stoute krolse puber blijken. :N

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 00:06:57 #19
13462 BansheeBoy
pi_203563082
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 23:49 schreef Hathor het volgende:
Ik weet het wel zeker. Veel van de ingezette acties zijn behoorlijk voor de handliggend en hebben een behoorlijk "ik probeer mijn eigen hachje te redden"-gehalte.

pi_203563091
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 00:00 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
"Poeh... ik heb ineens zoveel zin om te neuken."

- Ali B.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 00:10:18 #21
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203563100
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 23:55 schreef RAVW het volgende:

[..]

daarom word ik wel een boos als dan als zo'n huppel kut die dan maar even wat zegt gelijk de hele wereld in rep en roer is terwijl dat andere mensen hier al jaren het slachtoffer van zijn maar niet gehoord worden
WSW bedrijven, van het UWV of zo? Heb je het dan over seksueel misbruik? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 00:12:48 #22
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203563111
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 00:10 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
WSW bedrijven, van het UWV of zo? Heb je het dan over seksueel misbruik? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Totaal andere problematiek
pi_203563126
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 00:04 schreef BansheeBoy het volgende:
De gemene deler blijft toch wel dat mannen in alle leeftijdscategorieën toch die stoute krolse puber blijken. :N

Wanneer vrouwen dit doen vinden wij mannen het gewoon lekker geil. Of we wijzen het af. Klaar als een klontje.
U MAD?
  dinsdag 8 februari 2022 @ 00:18:26 #24
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_203563129
Het hele probleem is natuurlijk ook dat het voor vrouwen heel erg uit maakt wie wat doet.

Als iemand waar ze zelf een beschuitje mee willen eten objectief te ver gaat noemen ze het assertief, is het iemand die ze walgelijk vinden is het #metoo.

Je kunt het gewoon niet winnen tegenwoordig.

Kijk als getrouwde vent in een machtspositie dickpics sturen naar dames die onder jou werken is sowieso dom, of er nou geflirt van beide kanten is of niet.
Puntje bij paaltje ben je vroeger of later altijd fout
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  dinsdag 8 februari 2022 @ 00:19:32 #25
13462 BansheeBoy
pi_203563135
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 00:17 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Wanneer vrouwen dit doen vinden wij mannen het gewoon lekker geil. Of we wijzen het af. Klaar als een klontje.
Je brengt het met de nodige techniek. Maar zit zeker wat in. De man gaat niet zo gauw na een "stoute" opmerking van een (goed gevulde) vrouw naar de marechaussee.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')