Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik kan mij ook niet voorstellen dat dit niet bekend zou zijn geweest intern. Je proeft namelijk als werknemer zo'n klimaat al snel. Ik denk eerder dat dit gewoon wordt gezien als onderdeel van de mannelijke voetbalwereld waar een 'kantine sfeer' hangt. Dat ga je er ook erg moeilijk uit kunnen krijgen vrees ik.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:52 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Het toont aan dat Overmars fout was maar ik lees nergens dat de hele organisatie vol met vieze mannetjes zat. Die speler over sex in een hokje is totaal niet relevant. Ook vrouwen flirten op de werkvloer.
Ze moeten dit goed onderzoeken, de vrouwen ondersteunen maar ook door want het is een aderlating voor de club Ajax en de bedrijfsvoering.
Nee hoor, daarmee zet je het niet op gelijke voet met andere zaken. Je kan gewoon van meerdere dingen slachtoffer zijn. In dit geval dus van seksuele intimidatie.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwa, daar ben ik het niet mee eens. Zo zou je een situatie kunnen krijgen waarbij iemand bijvoorbeeld een compliment uitdeelt dat als ongewenst wordt opgevat, dus kun je dan spreken over een 'slachtoffer'. En dan zet je dit dus op gelijke voet met situaties waarbij mensen daadwerkelijk te maken hebben gehad met bijvoorbeeld aanranding. Daarom is belangrijk het label 'slachtoffer' niet maar lukraak te gebruiken. We hebben tegenwoordig nogal de neiging zaken te dramatiseren.
[..]
Dat is nogal hysterisch dan. Dat zoiets niet kan lijkt mij logisch, maar een slachtoffer? Kom op joh.
Nouja technisch gezien klopt het wel. Maar het is wel het meest ranzige en intimiderende appje wat je kunt bedenken.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:55 schreef Mr.Sandman het volgende:
Een dickpic een 'appje' noemen. Wat een treurnis.
Niemand die dat hier doet volgens mij.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:55 schreef Mr.Sandman het volgende:
Een dickpic een 'appje' noemen. Wat een treurnis.
Als je er niet op zat te wachten zou je haar er ook mee kunnen confronteren tijdens de pauze in de kantine voor het oog van al je collega's, dan maak je tenminste duidelijk dat je er niet van gediend bent, en zal dat wat beter overkomen dan je een beetje mieterig in een slachtofferrol te wentelen. Boehoehoe ze heeft me een foto van haar kut gestuurd en nu voel ik me sexueel geintimideerd.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:39 schreef theunderdog het volgende:
Als ik van een vrouwelijke collega ineens een vagina-foto zou krijgen, dan zou ik mij wel degelijk slachtoffer voelen. In elk geval tijdelijk. Gewoon omdat ik er niet op zat te wachten.
Mannen die de noodzaak voelen om dit goed te praten zijn waarschijnlijk geen haar beter.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nouja technisch gezien klopt het wel. Maar het is wel het meest ranzige en intimiderende appje wat je kunt bedenken.
Sja er zullen er vast op fok! ook wel een paar rondlopen die zich aan dit soort gedoe schuldig maken.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:02 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Mannen die de noodzaak voelen om dit goed te praten zijn waarschijnlijk geen haar beter.
O.a. jijzelf. Dus, vertel. Wie was je slachtoffer?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand die dat hier doet volgens mij.
Ik denk dat die vrouwen helemaal niet als 'slachtoffer' in de publiciteit willen komen, ze willen terugkomen in hun kracht, dus zet ze liever neer als dapper.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We krijgen ook wel een hele bizarre wereld als iemand slachtofferhulp nodig heeft vanwege een ongewenst flirterig appje.
Nee, een appje wil niet per definitie zeggen dat het een dickpic betreft. Ik zou het in deze vooral zoeken bij jouw eigen gebrekkige interpretatie.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:03 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
O.a. jijzelf. Dus, vertel. Wie was je slachtoffer?
Als ze echt dapper zouden zijn zouden ze niet zo'n last hebben van het machtsverschil. Misschien een woord vinden wat er tussenin ligt, het lijkt me allemaal niet zo zwart-wit.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:03 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik denk dat die vrouwen helemaal niet als 'slachtoffer' in de publiciteit willen komen, ze willen terugkomen in hun kracht, dus zet ze liever neer als dapper.
Als iemand al jaren de bijnaam vieze oom en geilneef heeft dan is het wel duidelijk dat men wist dat het niet kies was.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik kan mij ook niet voorstellen dat dit niet bekend zou zijn geweest intern. Je proeft namelijk als werknemer zo'n klimaat al snel. Ik denk eerder dat dit gewoon wordt gezien als onderdeel van de mannelijke voetbalwereld waar een 'kantine sfeer' hangt. Dat ga je er ook erg moeilijk uit kunnen krijgen vrees ik.
In elk geval, het is goedbedoeld van al die lieve mannen die erop willen wijzen dat we toch voorál aan de vrouwen moeten denken maar ik denk dat voor die vrouwen het leed nu geleden is, nu de onderste steen boven gekomen is en zij niets meer te vrezen hebben. En als er vrouwen zijn die therapie nodig hebben, hebben wij daar niks mee te maken. Bij De Voice ligt het anders omdat die vrouwen voor de nationale tv een liedje hebben gezongen en extra kwetsbaar zijn omdat iedereen weet wie ze zijn.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:07 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Als ze echt dapper zouden zijn zouden ze niet zo'n last hebben van het machtsverschil. Misschien een woord vinden wat er tussenin ligt, het lijkt me allemaal niet zo zwart-wit.
En als ze je baas is, doe je dat dan ook nog?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je er niet op zat te wachten zou je haar er ook mee kunnen confronteren tijdens de pauze in de kantine voor het oog van al je collega's, dan maak je tenminste duidelijk dat je er niet van gediend bent, en zal dat wat beter overkomen dan je een beetje mieterig in een slachtofferrol te wentelen. Boehoehoe ze heeft me een foto van haar kut gestuurd en nu voel ik me sexueel geintimideerd.x100
Ja en normaal je werk kunnen doen zonder telkens op je hoede te zijn dat je besprongen wordt door een van je leidinggevenden.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:03 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik denk dat die vrouwen helemaal niet als 'slachtoffer' in de publiciteit willen komen, ze willen terugkomen in hun kracht, dus zet ze liever neer als dapper.
Daarbij hebben mensen als Van der Sar en John de Mol er natuurlijk een belang bij om van niets te weten. Die wassen hun handen immers in onschuld.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:08 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Als iemand al jaren de bijnaam vieze oom en geilneef heeft dan is het wel duidelijk dat men wist dat het niet kies was.
Yup, dat is echt de bedrijfscultuur. Waarbij je elkaar idd kan en durft te corrigeren als iemand over een grens gaat.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:08 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ik heb ook wel op plekken gewerkt waar ik 1 van de weinige vrouwen was en waar wat meer onderbroeken lol was. Maar daar werd een man die een grof geintje maakte terug getikt door anderen of werd er gestimuleerd dat je zelf een tikje terug gaf en was er wel degelijk een duidelijke grens in wat kon en wat niet kon.
Wist ik dat als het te ver zou gaan collega’s achter me zouden staan en ik naar de manager zou kunnen lopen ermee.
Dat maakt dat je je veilig voelt.
Mooi zoiets te lezen, dat moet je hebben inderdaadquote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:08 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Als iemand al jaren de bijnaam vieze oom en geilneef heeft dan is het wel duidelijk dat men wist dat het niet kies was.
In dat geval mag je wel degelijk de organisatie erop aankijken die dit gewoon door heeft laten etteren ipv paal en perk gesteld heeft.
Ik denk dat je het er vrij makkelijk uit kan krijgen, door gewoon te stellen dat het niet getolereerd wordt en mensen erop aan te spreken.
Dan kom je tot een andere bedrijfscultuur, waarin werknemers zich vrij voelen om donder op te zeggen en er werk van te maken als het over de schreef gaat.
In een organisatie waar er niets gedaan wordt met eerdere meldingen en dit algemeen als ‘hoort erbij’ wordt gezien krijg je dus slachtoffers. Mensen die lijdzaam moeten ondergaan.
Ik heb ook wel op plekken gewerkt waar ik 1 van de weinige vrouwen was en waar wat meer onderbroeken lol was. Maar daar werd een man die een grof geintje maakte terug getikt door anderen of werd er gestimuleerd dat je zelf een tikje terug gaf en was er wel degelijk een duidelijke grens in wat kon en wat niet kon.
Wist ik dat als het te ver zou gaan collega’s achter me zouden staan en ik naar de manager zou kunnen lopen ermee.
Dat maakt dat je je veilig voelt.
quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, een appje wil niet per definitie zeggen dat het een dickpic betreft. Ik zou het in deze vooral zoeken bij jouw eigen gebrekkige interpretatie.
Dus ongeacht de inhoud?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat doet het niet. Nogmaals, een appje ontvangen maakt iemand geen slachtoffer.
Dejann heeft hier zijn werk van gemaakt. Dingen beweren, vervolgens ontkennen dat hij dat heeft gezegd, met een beetje mazzel rekent hij je gelijk tot de linkse kerk.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:12 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
[..]
Dus ongeacht de inhoud?
Je loopt recht in de val en hebt het niet eens door.
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:10 schreef Hathor het volgende:
Maar als zoals gezegd binnen Ajax bepaalde hoge figuren door het leven gingen als "de Apenrots' dan kan het niet anders dan dat er nog meer koppen gaan rollen. Vd Sar's positie lijkt nu al onhoudbaar door alles jaren lang onder het tapijt te hebben geveegd, en als Ten Hag echt zo'n 'speciale vriend' was van Overmars zal hij ook wel onder een vergrootglas komen te liggen.
Bovendien kan al deze negatieve publiciteit je je sponsoren kosten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |