abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 februari 2022 @ 10:55:41 #151
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_203566084
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:52 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Het toont aan dat Overmars fout was maar ik lees nergens dat de hele organisatie vol met vieze mannetjes zat. Die speler over sex in een hokje is totaal niet relevant. Ook vrouwen flirten op de werkvloer.

Ze moeten dit goed onderzoeken, de vrouwen ondersteunen maar ook door want het is een aderlating voor de club Ajax en de bedrijfsvoering.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik kan mij ook niet voorstellen dat dit niet bekend zou zijn geweest intern. Je proeft namelijk als werknemer zo'n klimaat al snel. Ik denk eerder dat dit gewoon wordt gezien als onderdeel van de mannelijke voetbalwereld waar een 'kantine sfeer' hangt. Dat ga je er ook erg moeilijk uit kunnen krijgen vrees ik.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 8 februari 2022 @ 10:56:05 #152
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203566092
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mwa, daar ben ik het niet mee eens. Zo zou je een situatie kunnen krijgen waarbij iemand bijvoorbeeld een compliment uitdeelt dat als ongewenst wordt opgevat, dus kun je dan spreken over een 'slachtoffer'. En dan zet je dit dus op gelijke voet met situaties waarbij mensen daadwerkelijk te maken hebben gehad met bijvoorbeeld aanranding. Daarom is belangrijk het label 'slachtoffer' niet maar lukraak te gebruiken. We hebben tegenwoordig nogal de neiging zaken te dramatiseren.
[..]
Dat is nogal hysterisch dan. Dat zoiets niet kan lijkt mij logisch, maar een slachtoffer? Kom op joh.
Nee hoor, daarmee zet je het niet op gelijke voet met andere zaken. Je kan gewoon van meerdere dingen slachtoffer zijn. In dit geval dus van seksuele intimidatie.

Daarmee zet je het niet op gelijke voet met aanranding, moord, fraude, diefstal of wat dan ook. Dat zijn gewoon andere zaken waarbij iemand ook een slachtoffer is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 10:56:19 #153
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203566094
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:55 schreef Mr.Sandman het volgende:
Een dickpic een 'appje' noemen. Wat een treurnis.
Nouja technisch gezien klopt het wel. Maar het is wel het meest ranzige en intimiderende appje wat je kunt bedenken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_203566113
Als zelfs FC Epe niks meer met je te maken wil hebben:

https://www.ad.nl/nederla(...)en-waarden~a836542a/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_203566150
quote:
Storm in een glas water, Hofman moet een onderwerpje verder kijken
-nee-
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:00:20 #156
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_203566159
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:55 schreef Mr.Sandman het volgende:
Een dickpic een 'appje' noemen. Wat een treurnis.
Niemand die dat hier doet volgens mij.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_203566190
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:39 schreef theunderdog het volgende:
Als ik van een vrouwelijke collega ineens een vagina-foto zou krijgen, dan zou ik mij wel degelijk slachtoffer voelen. In elk geval tijdelijk. Gewoon omdat ik er niet op zat te wachten.
Als je er niet op zat te wachten zou je haar er ook mee kunnen confronteren tijdens de pauze in de kantine voor het oog van al je collega's, dan maak je tenminste duidelijk dat je er niet van gediend bent, en zal dat wat beter overkomen dan je een beetje mieterig in een slachtofferrol te wentelen. Boehoehoe ze heeft me een foto van haar kut gestuurd en nu voel ik me sexueel geintimideerd. :') x100
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_203566191
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_203566194
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:56 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nouja technisch gezien klopt het wel. Maar het is wel het meest ranzige en intimiderende appje wat je kunt bedenken.
Mannen die de noodzaak voelen om dit goed te praten zijn waarschijnlijk geen haar beter.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:03:30 #160
38496 Perrin
pi_203566217
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:02 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Mannen die de noodzaak voelen om dit goed te praten zijn waarschijnlijk geen haar beter.
Sja er zullen er vast op fok! ook wel een paar rondlopen die zich aan dit soort gedoe schuldig maken.
pi_203566221
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niemand die dat hier doet volgens mij.
O.a. jijzelf. Dus, vertel. Wie was je slachtoffer?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
pi_203566224
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
We krijgen ook wel een hele bizarre wereld als iemand slachtofferhulp nodig heeft vanwege een ongewenst flirterig appje.
Ik denk dat die vrouwen helemaal niet als 'slachtoffer' in de publiciteit willen komen, ze willen terugkomen in hun kracht, dus zet ze liever neer als dapper.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:06:58 #163
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_203566282
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:03 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
O.a. jijzelf. Dus, vertel. Wie was je slachtoffer?
Nee, een appje wil niet per definitie zeggen dat het een dickpic betreft. Ik zou het in deze vooral zoeken bij jouw eigen gebrekkige interpretatie.
pi_203566285
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:03 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ik denk dat die vrouwen helemaal niet als 'slachtoffer' in de publiciteit willen komen, ze willen terugkomen in hun kracht, dus zet ze liever neer als dapper.
Als ze echt dapper zouden zijn zouden ze niet zo'n last hebben van het machtsverschil. Misschien een woord vinden wat er tussenin ligt, het lijkt me allemaal niet zo zwart-wit.
-nee-
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:08:34 #165
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203566302
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik kan mij ook niet voorstellen dat dit niet bekend zou zijn geweest intern. Je proeft namelijk als werknemer zo'n klimaat al snel. Ik denk eerder dat dit gewoon wordt gezien als onderdeel van de mannelijke voetbalwereld waar een 'kantine sfeer' hangt. Dat ga je er ook erg moeilijk uit kunnen krijgen vrees ik.
Als iemand al jaren de bijnaam vieze oom en geilneef heeft dan is het wel duidelijk dat men wist dat het niet kies was.

In dat geval mag je wel degelijk de organisatie erop aankijken die dit gewoon door heeft laten etteren ipv paal en perk gesteld heeft.
Ik denk dat je het er vrij makkelijk uit kan krijgen, door gewoon te stellen dat het niet getolereerd wordt en mensen erop aan te spreken.
Dan kom je tot een andere bedrijfscultuur, waarin werknemers zich vrij voelen om donder op te zeggen en er werk van te maken als het over de schreef gaat.

In een organisatie waar er niets gedaan wordt met eerdere meldingen en dit algemeen als ‘hoort erbij’ wordt gezien krijg je dus slachtoffers. Mensen die lijdzaam moeten ondergaan.

Ik heb ook wel op plekken gewerkt waar ik 1 van de weinige vrouwen was en waar wat meer onderbroeken lol was. Maar daar werd een man die een grof geintje maakte terug getikt door anderen of werd er gestimuleerd dat je zelf een tikje terug gaf en was er wel degelijk een duidelijke grens in wat kon en wat niet kon.
Wist ik dat als het te ver zou gaan collega’s achter me zouden staan en ik naar de manager zou kunnen lopen ermee.

Dat maakt dat je je veilig voelt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_203566315
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:07 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Als ze echt dapper zouden zijn zouden ze niet zo'n last hebben van het machtsverschil. Misschien een woord vinden wat er tussenin ligt, het lijkt me allemaal niet zo zwart-wit.
In elk geval, het is goedbedoeld van al die lieve mannen die erop willen wijzen dat we toch voorál aan de vrouwen moeten denken maar ik denk dat voor die vrouwen het leed nu geleden is, nu de onderste steen boven gekomen is en zij niets meer te vrezen hebben. En als er vrouwen zijn die therapie nodig hebben, hebben wij daar niks mee te maken. Bij De Voice ligt het anders omdat die vrouwen voor de nationale tv een liedje hebben gezongen en extra kwetsbaar zijn omdat iedereen weet wie ze zijn.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:09:50 #167
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203566322
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:01 schreef Hathor het volgende:

[..]
Als je er niet op zat te wachten zou je haar er ook mee kunnen confronteren tijdens de pauze in de kantine voor het oog van al je collega's, dan maak je tenminste duidelijk dat je er niet van gediend bent, en zal dat wat beter overkomen dan je een beetje mieterig in een slachtofferrol te wentelen. Boehoehoe ze heeft me een foto van haar kut gestuurd en nu voel ik me sexueel geintimideerd. :') x100
En als ze je baas is, doe je dat dan ook nog?
In een bedrijf waar er niets gedaan is met eerdere meldingen?
pi_203566340
Maar als zoals gezegd binnen Ajax bepaalde hoge figuren door het leven gingen als "de Apenrots' dan kan het niet anders dan dat er nog meer koppen gaan rollen. Vd Sar's positie lijkt nu al onhoudbaar door alles jaren lang onder het tapijt te hebben geveegd, en als Ten Hag echt zo'n 'speciale vriend' was van Overmars zal hij ook wel onder een vergrootglas komen te liggen.

Bovendien kan al deze negatieve publiciteit je je sponsoren kosten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:11:01 #169
38496 Perrin
pi_203566350
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:03 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ja en normaal je werk kunnen doen zonder telkens op je hoede te zijn dat je besprongen wordt door een van je leidinggevenden.
pi_203566356
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:08 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Als iemand al jaren de bijnaam vieze oom en geilneef heeft dan is het wel duidelijk dat men wist dat het niet kies was.
Daarbij hebben mensen als Van der Sar en John de Mol er natuurlijk een belang bij om van niets te weten. Die wassen hun handen immers in onschuld.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:12:02 #171
38496 Perrin
pi_203566375
quote:

[..]

Ik heb ook wel op plekken gewerkt waar ik 1 van de weinige vrouwen was en waar wat meer onderbroeken lol was. Maar daar werd een man die een grof geintje maakte terug getikt door anderen of werd er gestimuleerd dat je zelf een tikje terug gaf en was er wel degelijk een duidelijke grens in wat kon en wat niet kon.
Wist ik dat als het te ver zou gaan collega’s achter me zouden staan en ik naar de manager zou kunnen lopen ermee.

Yup, dat is echt de bedrijfscultuur. Waarbij je elkaar idd kan en durft te corrigeren als iemand over een grens gaat.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:12:33 #172
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_203566387
quote:

[..]

In dat geval mag je wel degelijk de organisatie erop aankijken die dit gewoon door heeft laten etteren ipv paal en perk gesteld heeft.
Ik denk dat je het er vrij makkelijk uit kan krijgen, door gewoon te stellen dat het niet getolereerd wordt en mensen erop aan te spreken.
Dan kom je tot een andere bedrijfscultuur, waarin werknemers zich vrij voelen om donder op te zeggen en er werk van te maken als het over de schreef gaat.

In een organisatie waar er niets gedaan wordt met eerdere meldingen en dit algemeen als ‘hoort erbij’ wordt gezien krijg je dus slachtoffers. Mensen die lijdzaam moeten ondergaan.

Mooi zoiets te lezen, dat moet je hebben inderdaad ^O^.
pi_203566394
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, een appje wil niet per definitie zeggen dat het een dickpic betreft. Ik zou het in deze vooral zoeken bij jouw eigen gebrekkige interpretatie.
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dat doet het niet. Nogmaals, een appje ontvangen maakt iemand geen slachtoffer.
Dus ongeacht de inhoud?

Je loopt recht in de val en hebt het niet eens door. :D
[..]
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:16:29 #174
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203566447
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:12 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
[..]
Dus ongeacht de inhoud?

Je loopt recht in de val en hebt het niet eens door. :D
Dejann heeft hier zijn werk van gemaakt. Dingen beweren, vervolgens ontkennen dat hij dat heeft gezegd, met een beetje mazzel rekent hij je gelijk tot de linkse kerk.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_203566463
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:10 schreef Hathor het volgende:
Maar als zoals gezegd binnen Ajax bepaalde hoge figuren door het leven gingen als "de Apenrots' dan kan het niet anders dan dat er nog meer koppen gaan rollen. Vd Sar's positie lijkt nu al onhoudbaar door alles jaren lang onder het tapijt te hebben geveegd, en als Ten Hag echt zo'n 'speciale vriend' was van Overmars zal hij ook wel onder een vergrootglas komen te liggen.

Bovendien kan al deze negatieve publiciteit je je sponsoren kosten.
Wat een onzin.

Ook bij mij op de werkvloer spelen er veel dingen (niet sexueel maar andere vlakken) waar de directie nooit van weet. Dat is werkvloer problematiek.

Niemand hoeft verder op te stappen en ook nergens blijkt dat dit al jaren speelt of bij wie uberhaupt iets aangekaart is. Veroordelen gaat sneller dan even gewoon goed te onderzoeken wat er aan de hand is.

Die onderzoeken lopen intern bij Ajax trouwens al en door Sar ingezet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')