Kijk zelf ben ik toch een te grote schijterd om iemand op straat aan te spreken. Ik kan me evengoed wel verplaatsen in die man, al vind ik het opwachten wel wat dubieus. Als ik echt een leuke vrouw zie zou ik met een eerste vlugge nee ook niet zo snel genoegen nemen en nog eens een tweede poging wagen.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat is iets wat veel mensen, veelal mannen, zich wat minder goed voor kunnen stellen.
Dat de gemiddelde vrouw bij zo’n ‘onschuldige’ opmerking vaak al gelijk een inschatting maakt. Zijn er andere mensen, kan ik weg, beweegt de opmerking maker zich naar je toe, hoe is de verdere houding…
Er wordt vrij automatisch een risico inschatting gemaakt omdat er een fiks risico is dat het niet bij een ‘opmerking’ blijft.
Zo vorige week nog een gevalletje wat gelukkig onschuldig bleef.
Ik moest wat papieren naar de boekhouder brengen en toen ik uit mijn auto stapte liep daar een man met een hondje. Hij glimlacht en groet en ik glimlach en groet ook.
Ik ga naar binnen en als ik na een minuutje weer buiten kom staat die man daar vrij duidelijk op me te wachten.
Ik besloot dat ik er wel langs kon en als het toch de verkeerde kant op zou gaan ik dichtbij genoeg was voor ‘vluchten’.
Natuurlijk liet hij ‘perongelijk’ de lijn van zijn hondje los die naar me toe kwam om zo een praatje te maken. Wat vrij direct over mijn mooie jurk ging en dat ik nog mooier was en of ik een bakje koffie wilde drinken, want ik leek zo aardig en zijn hondje vond me zo leuk.
Gelukkig was twee keer een vriendelijke nee (met een ah toe nou ertussen van hem) voldoende om het te stoppen, had hij echt geen kwaad in de zin.
Dat iemand die je in het geheel niet kent je op staat te wachten geeft wel gelijk een red flag gevoel.
De man deed in weze niets verkeerds, dus je kan zeggen stel je niet zo aan (en dat vertel je jezelf naderhand ook wel). Maar het voelt in de eerste instantie echt niet fijn en maakt dat je gelijk een risico inschatting maakt en jezelf schrap zet voor als er ellende van komt.
De betreffende man is zich daar niet bewust van geweest en ik denk dat dat voor vele mannen geld. Dat ze zich niet bewust zijn van het feit dat het vaak lichtelijk mis gaat en soms zelfs erg mis. Dat zo’n manier van benaderen in de eerste instantie zelfs bedreigend over kan komen.
Het maakt dat ik op redelijk wat plekken niet reageer op een glimlach en groet, of een andere poging tot contact. Waarop ik dan weer regelmatig als arrogant wijf gezien wordt (en dat nog hoor zeggen). Het boosheid op kan leveren wat ook niet echt prettig te noemen is.
Straks zeggen ze dat ik zo'n viespeuk benquote:Op maandag 7 februari 2022 20:09 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik het een beetje gaan peilen in het netwerkje nav TVOH
Uiteenlopende enquêtes wekken toch sterk de indruk dat vrouwen daar inderdaad nog op regelmatige basis last van hebben, zowel op straat als binnen.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:05 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Das wel vreemd, want ik ken zat vrouwen die niets of nauwelijks wat hebben meegemaakt op dit vlak. Er wordt een beeld geschetst alsof je nauwelijks nog over straat kan. Is gewoon niet zo
Flirten kan als dusdanig worden opgevat. Ik heb die verhalen ook wel in persoonlijke kring gehoord, zowel van mannen als vrouwen. Er is een duidelijke culturele verandering geweest de afgelopen jaren waarbij de nadruk meer lijkt te liggen op hoe een vrouw een poging tot flirten interpreteert. De subjectieve beleving van de vrouw staat dus centraal. Dit heeft er bij genoeg mannen voor onduidelijkheid gezorgd, dit is de afgelopen jaren ook meer dan eens in de media besproken, zoals:quote:Op maandag 7 februari 2022 19:57 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Welke zaken die niet grensoverschrijdend zijn, zijn wel als zodanig opgevat door vrouwen?
Dat kan sociale onhandigheid van een eenzame kerel zijn die geen andere manier weet om contact te krijgen met een vrouw en in die zin is het ook niet zijn "schuld" dat hij een gevoel van onbehagen veroorzaakt. Maar goed, tegelijkertijd zijn zijn problemen ook niet de verantwoordelijkheid van de vrouwen die hij op deze manier probeert te benaderen.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat iemand die je in het geheel niet kent je op staat te wachten geeft wel gelijk een red flag gevoel.
De man deed in weze niets verkeerds, dus je kan zeggen stel je niet zo aan (en dat vertel je jezelf naderhand ook wel). Maar het voelt in de eerste instantie echt niet fijn en maakt dat je gelijk een risico inschatting maakt en jezelf schrap zet voor als er ellende van komt.
Nee, dat is niet vreemd (was het maar zo!).quote:Op maandag 7 februari 2022 20:05 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Das wel vreemd, want ik ken zat vrouwen die niets of nauwelijks wat hebben meegemaakt op dit vlak. Er wordt een beeld geschetst alsof je nauwelijks nog over straat kan. Is gewoon niet zo
Wel meteen vol met d'r hand in m'n broek om even aan m'n peddeltje te zitten.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:11 schreef RAVW het volgende:
[..]
lol 1 keer maar .... ik werd op me werk wel elke dat vast gepakt door een vrouw of dingen die ik niet van iedereen wenst gedaan ..
want zelf een schouder aanraken of een arm om iemand heen leggen is niet bij alle mensen gewenst
maar toch gebeurd het als of het de normaalste zaak van de wereld is
ik ben nooit een type geweest dan iedereen maar om hun nek vliegt bij begroeten of wat ..
dat doe ik alleen bij een vrouw waar ik op dat moment een relatie mee heb.
voor de rest geen gedoe aan mijn lijf
Zij moet(en) opstappen omdat iemand grensoverschrijdend gedrag richting haar/hun heeft vertoond?! WTFquote:Op maandag 7 februari 2022 20:05 schreef Alpha0 het volgende:
Snap niet dat de betreffende vrouw(en) gewoon zelf niet opstapt.
Als ik de werksfeer niet prettig vind ga ik ook weg hoor. Dan krijg je gewoon wat ze ook met café's zouden moeten doen. Een café voor rokers en een café voor niet-rokers.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zij moet(en) opstappen omdat iemand grensoverschrijdend gedrag richting haar/hun heeft vertoond?! WTF
Dat denk ik wel. Als het stalking was dan is hij terecht weg. Ook wanneer hij dingen naar ondergeschikten heeft gestuurd. Verder ben ik van mening dat de voetballerij niet zo schijnheilig geschokt hoeft te doen, dat staat werkelijk potsierlijk. Seksisme en daaruit voortvloeiend seksueel wangedrag is in de voetballerij een groot probleem. Aan de andere kant is iemand die eens wat ongewenste geiligheid rondstuurt ook niet meteen een Ali B.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:07 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Is dat zo? Dan is het in dit geval misschien toch meer het "stalking"-element dat hem de das heeft omgedaan.
Je herhaalt wat je eerder stelde, zonder daar verder op in te gaan.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Flirten kan als dusdanig worden opgevat.
Dat is altijd al zo geweest als het om flirten gaat.quote:Ik heb die verhalen ook wel in persoonlijke kring gehoord, zowel van mannen als vrouwen. Er is een duidelijke culturele verandering geweest de afgelopen jaren waarbij de nadruk meer lijkt te liggen op hoe een vrouw een poging tot flirten interpreteert. De subjectieve beleving van de vrouw staat dus centraal.
Opnieuw: je hebt wat columns gevonden van mannen voor wie het nu ineens heel onduidelijk zou zijn geworden en die nu bang zouden zijn om te flirten...quote:Dit heeft er bij genoeg mannen voor onduidelijkheid gezorgd, dit is de afgelopen jaren ook meer dan eens in de media besproken, zoals:
https://wnl.tv/2017/12/02/mannen-durven-metoo-meer-flirten/
https://www.rtlnieuws.nl/(...)niet-meer-te-flirten
https://www.psychologytod(...)an-become-harassment
En hier zijn veel meer voorbeelden van te vinden.
Uitgescholden worden als je nee zegt, iemand die blijft pushen, meelopen en doen. Het hoeft niet gelijk over in de bosjes gesleurd worden te gaan om vervelend te zijn.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:11 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Laten we inderdaad net doen alsof in principe geen vrouw meer zonder aangerand te worden over straat kan
Daar sla je de plank mis. Op het moment dat jij je als vrouw onveilig voelt bij het eerste contact is het klaar. Aandringen maakt het alleen nog maar erger en bedreigender.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kijk zelf ben ik toch een te grote schijterd om iemand op straat aan te spreken. Ik kan me evengoed wel verplaatsen in die man, al vind ik het opwachten wel wat dubieus. Als ik echt een leuke vrouw zie zou ik met een eerste vlugge nee ook niet zo snel genoegen nemen en nog eens een tweede poging wagen.
En ik kan me ook voorstellen dat als jij hem wel leuk gevonden had je op je bruiloft vertelde toch blij geweest te zijn dat jullie dankzij zijn doorzettingsvermogen toch bij elkaar gekomen zijn. Of sla ik daar de plank mis?
Ongevraagd dickpics sturen is zo ver over de grens, das intercontinentaal ver over de grens imho. Waar is simpel fatsoen gebleven? Niemand hier zit toch ook te wachten op ongevraagde foto's van mijn pener?quote:Op maandag 7 februari 2022 20:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En dickpics is ver over die grens.
Als t waar is.
Lees:quote:Op maandag 7 februari 2022 19:59 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Moeten we eigenlijk niet eens ophouden met dat continue te herhalen. Ik hoor dat zelf ook altijd maar ken twee vriendinnen die aangifte hebben gedaan waarbij dat heel serieus werd opgenomen door de politie. Ook al konden ze er op dat moment niet direct iets mee, het werd wel gebruikt om een zaak op te bouwen. Als niemand meer aangifte doet gaat dat er ook nooit iets veranderen.
Dat kan inderdaad de sociale onhandigheid van die man zijn. Maar dat risico neem je gewoon niet als meisje/vrouw. Onveilig gevoel = maken dat je z.s.m. ongeschonden uit die situatie komt.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:13 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat kan sociale onhandigheid van een eenzame kerel zijn die geen andere manier weet om contact te krijgen met een vrouw en in die zin is het ook niet zijn "schuld" dat hij een gevoel van onbehagen veroorzaakt. Maar goed, tegelijkertijd zijn zijn problemen ook niet de verantwoordelijkheid van de vrouwen die hij op deze manier probeert te benaderen.
Dat is ook heel jammer.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:11 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik vind het erg dat het nodig is hoor. Persoonlijk ben ik me er als man erg bewust van, wat ik soms ook wel jammer vindt. Ik reis regelmatig met de trein en soms is het weleens leuk om een praatje te maken met iemand. Bij vrouwen houd ik me dan oprecht in omdat ik denk 'ze moet niet denken dat ik een of andere creep ben.' Wat is dan juist..
Niet elke vrouw wordt verkracht, maar met seksuele microagressie zal zo'n beetje iedere vrouw boven de 25 wel eens te maken hebben gehad.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:05 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk is dat niet zo. Ik durf ook gerust nog ‘s avonds over straat of van het station naar huis te fietsen in het donker. Het is ook zeker niet zo dat het elke week of elke maand gebeurd. Maar wel vaker dan dat ik mijzelf eigenlijk besefte. Ik heb er zelf ook nooit zo zwaar aan getild. Maar als je dan eens na gaat denken zijn er in de afgelopen jaren toch best wat aparte voorvallen geweest. En dan heb ik het niet eens over een dickpic of zoiets maar echt situaties waarin het onveilig voelde. Ik heb heel wat afgereisd in mijn leven, veelal alleen. En in het buitenland ook wel eens in situaties terecht gekomen dat ik achteraf dacht, dat had ook een andere afloop kunnen hebben.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:05 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ja joh, we laten vooral de daders lekker hun gang laten gaan en beweren dat de slachtoffers maar op moeten stappenquote:Op maandag 7 februari 2022 20:16 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Als ik de werksfeer niet prettig vind ga ik ook weg hoor. Dan krijg je gewoon wat ze ook met café's zouden moeten doen. Een café voor rokers en een café voor niet-rokers.
De aantrekkelijkste jonge vrouwen misschien zelfs wel op dagelijkse basis.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet elke vrouw wordt verkracht, maar met seksuele microagressie zal zo'n beetje iedere vrouw boven de 25 wel eens te maken hebben gehad.
En als ik in een niet-roken café toch ga roken. Dan ga jij er vandoor?quote:Op maandag 7 februari 2022 20:16 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Als ik de werksfeer niet prettig vind ga ik ook weg hoor. Dan krijg je gewoon wat ze ook met café's zouden moeten doen. Een café voor rokers en een café voor niet-rokers.
Het was geen hele lelijke of onhandige vent verder. In de kroeg had ik gerust een praatje met hem gemaakt verder. Weet niet of ik met hem mee naar huis was gegaan, maar in andere omstandigheden weet ik ook niet of dat een nee was geweest.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kijk zelf ben ik toch een te grote schijterd om iemand op straat aan te spreken. Ik kan me evengoed wel verplaatsen in die man, al vind ik het opwachten wel wat dubieus. Als ik echt een leuke vrouw zie zou ik met een eerste vlugge nee ook niet zo snel genoegen nemen en nog eens een tweede poging wagen.
En ik kan me ook voorstellen dat als jij hem wel leuk gevonden had je op je bruiloft vertelde toch blij geweest te zijn dat jullie dankzij zijn doorzettingsvermogen toch bij elkaar gekomen zijn. Of sla ik daar de plank mis?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |