abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 februari 2022 @ 20:00:51 #101
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_203559299
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 19:58 schreef -XOR- het volgende:
Overigens is het algemeen bekend dat voetballers, met of zonder relatie, aan de lopende band dickpics en geile berichtjes naar vrouwen sturen dus wat dat betreft is wat Overmars deed niet bepaald bijzonder, het is gewoon normaal in de voetballerscultuur.
Maar dat zijn dan misschien meisjes/vrouwen (c.q. fans) met wie ze informeel nummers hebben uitgewisseld. Dickpics sturen naar collega's zal ook in die subcultuur wel een ander verhaal zijn.
  maandag 7 februari 2022 @ 20:01:24 #102
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203559313
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 19:44 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Als simpelweg een beetje flirten niet meer zou kunnen, zou ik een strafblad hebben van hier tot Tokyo. Er is een grens, en ieder normaal mens weet die grens.
En dickpics is ver over die grens.
Als t waar is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  FOK!fotograaf maandag 7 februari 2022 @ 20:02:45 #103
842 Zorro
Z
pi_203559341
Erg zielig overigens dat bij The Voice iedereen werd afgeserveerd (terecht) en dat fans van het voetbalclubje nu ineens alles gaan bagatelliseren om hun clubje maar te proberen minder negatief over te laten komen
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  maandag 7 februari 2022 @ 20:03:14 #104
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203559351
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 20:00 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Maar dat zijn dan misschien meisjes/vrouwen (c.q. fans) met wie ze informeel nummers hebben uitgewisseld. Dickpics sturen naar collega's zal ook in die subcultuur wel een ander verhaal zijn.
Neuh, ze doen het werkelijk naar iedereen (en niet zelden zonder succes). Het is inderdaad vooral dat Overmars een andere functie heeft dat het voor hem consequenties heeft.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 7 februari 2022 @ 20:03:38 #105
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_203559365
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 19:53 schreef Mishu het volgende:

[..]
Ik denk dat weinig vrouwen dit zullen waarderen en weinig vrouwen zullen er gelijk wat van zeggen. Ik denk dat de meesten een melding doen.
Geloof ik ook. Maar net die ene uitzondering kan je op het politiebureau brengen.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 7 februari 2022 @ 20:04:57 #106
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203559395
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 19:59 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Dan ben je ook een bijzondere, als je naar de werkgever van iemand stapt :')
uur uit wraak , ik heb me werkgever ook gezegd dat ze maar aangifte moet doen bij de politie
maar daar wilde ze niet in mee gaan ivm mijn functie als beheerder en congierge ( kerkgebouw)
het werd mij ook sterk afgeraden om het zelf ook niet te gaan doen ..

maar het probleem is wel dat steeds meer klanten mij links gingen laten liggen en dus in mijn werk dus niet meer normaal kon uitvoeren hier door want mevrouw heeft wel heel veel mensen die daar kwamen haar verhaal mogen doen en ze konden haar dus niet de ingang weigeren

heb daar nog 5 jaar lang last van gehad tot de corona kwam toen hebben ze me er uitgegooid
omdat mijn betalende werkgever mij behoorlijk aan het tegenwerken was .. was gedetacheerd
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_203559403
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 19:28 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Het gebeurd inderdaad echt heel vaak. Ik denk dat als ik even goed nadenk ik al wel meer dan 10 situaties kan verzinnen die mijzelf zijn overkomen. En van vriendinnen hoor ik eigenlijk niets anders. Variërend van rare opmerkingen op ongepaste momenten (terwijl je alleen bij een bushalte staat “je hebt lekkere tieten” uit het niets zeggen) tot achterna gefietst worden en betast tijdens het joggen, tot aanranding en verkrachting.
Das wel vreemd, want ik ken zat vrouwen die niets of nauwelijks wat hebben meegemaakt op dit vlak. Er wordt een beeld geschetst alsof je nauwelijks nog over straat kan. Is gewoon niet zo
pi_203559410
Snap niet dat de betreffende vrouw(en) gewoon zelf niet opstapt.
  FOK!fotograaf maandag 7 februari 2022 @ 20:06:45 #109
842 Zorro
Z
pi_203559431
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 20:05 schreef Alpha0 het volgende:
Jij maakt er helemaal een feest van :')
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  maandag 7 februari 2022 @ 20:07:03 #110
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_203559442
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 20:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Neuh, ze doen het werkelijk naar iedereen (en niet zelden zonder succes).
Is dat zo? Dan is het in dit geval misschien toch meer het "stalking"-element dat hem de das heeft omgedaan.
  maandag 7 februari 2022 @ 20:07:10 #111
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203559444
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 20:05 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Das wel vreemd, want ik ken zat vrouwen die niets of nauwelijks wat hebben meegemaakt op dit vlak. Er wordt een beeld geschetst alsof je nauwelijks nog over straat kan. Is gewoon niet zo
Ik weet oprecht niet van mijn vriendinnen hoe vaak ze dat soort dingen hebben meegemaakt. Als kerel ben ik 1 keer betast.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203559446
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 20:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En dickpics is ver over die grens.
Als t waar is.
Je bent toch ook wel een enorme idioot als je via whatsapp een dickpic gaat sturen. Dat meisje heeft dan toch screenshots? Die zou ik altijd maken als ik zo'n invloedrijke baas had.

Bovendien is een dickpic vooral erg onsmakelijk. Ik snap wel dat we dat vooral seksueel grensoverschrijdend gedrag moeten vinden, maar door puur een dickpic zou ik me persoonlijk niet geïntimideerd voelen. Ik zou de ander juist enorm zielig vinden. Tenzij er teksten bij komen over handelingen die je zou moeten verrichten ofzo.
't Echte en 't ware!
  maandag 7 februari 2022 @ 20:07:52 #113
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203559456
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 19:46 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Dat is ook wel een probleem begreep ik ooit van een vriendin die aangifte had gedaan van iemand die haar lastig viel tijdens het joggen. Het begint met wat ongepast opmerkingen of met iets anders “kleins”, maar sommige mensen (niet iedereen) gaan vervolgens steeds verder als ze merken dat ze ermee weg komen. Je bent al wel een grens over als je dat soort dingen tegen een veertienjarige zegt.
Dat is iets wat veel mensen, veelal mannen, zich wat minder goed voor kunnen stellen.
Dat de gemiddelde vrouw bij zo’n ‘onschuldige’ opmerking vaak al gelijk een inschatting maakt. Zijn er andere mensen, kan ik weg, beweegt de opmerking maker zich naar je toe, hoe is de verdere houding…
Er wordt vrij automatisch een risico inschatting gemaakt omdat er een fiks risico is dat het niet bij een ‘opmerking’ blijft.

Zo vorige week nog een gevalletje wat gelukkig onschuldig bleef.

Ik moest wat papieren naar de boekhouder brengen en toen ik uit mijn auto stapte liep daar een man met een hondje. Hij glimlacht en groet en ik glimlach en groet ook.
Ik ga naar binnen en als ik na een minuutje weer buiten kom staat die man daar vrij duidelijk op me te wachten.
Ik besloot dat ik er wel langs kon en als het toch de verkeerde kant op zou gaan ik dichtbij genoeg was voor ‘vluchten’.
Natuurlijk liet hij ‘perongelijk’ de lijn van zijn hondje los die naar me toe kwam om zo een praatje te maken. Wat vrij direct over mijn mooie jurk ging en dat ik nog mooier was en of ik een bakje koffie wilde drinken, want ik leek zo aardig en zijn hondje vond me zo leuk.
Gelukkig was twee keer een vriendelijke nee (met een ah toe nou ertussen van hem) voldoende om het te stoppen, had hij echt geen kwaad in de zin.

Dat iemand die je in het geheel niet kent je op staat te wachten geeft wel gelijk een red flag gevoel.
De man deed in weze niets verkeerds, dus je kan zeggen stel je niet zo aan (en dat vertel je jezelf naderhand ook wel). Maar het voelt in de eerste instantie echt niet fijn en maakt dat je gelijk een risico inschatting maakt en jezelf schrap zet voor als er ellende van komt.

De betreffende man is zich daar niet bewust van geweest en ik denk dat dat voor vele mannen geld. Dat ze zich niet bewust zijn van het feit dat het vaak lichtelijk mis gaat en soms zelfs erg mis. Dat zo’n manier van benaderen in de eerste instantie zelfs bedreigend over kan komen.

Het maakt dat ik op redelijk wat plekken niet reageer op een glimlach en groet, of een andere poging tot contact. Waarop ik dan weer regelmatig als arrogant wijf gezien wordt (en dat nog hoor zeggen). Het boosheid op kan leveren wat ook niet echt prettig te noemen is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 7 februari 2022 @ 20:08:02 #114
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203559463
quote:
Want? Ze moeten zich maar weg laten jagen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 7 februari 2022 @ 20:08:36 #115
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_203559472
quote:
Ze heeft toch niks fouts gedaan?
pi_203559486
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 20:07 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik weet oprecht niet van mijn vriendinnen hoe vaak ze dat soort dingen hebben meegemaakt. Als kerel ben ik 1 keer betast.
Persoonlijk ben ik het een beetje gaan peilen in het netwerkje nav TVOH
  maandag 7 februari 2022 @ 20:09:30 #117
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203559492
quote:
Overmars, ben jij het?
pi_203559494
quote:
6s.gif Op maandag 7 februari 2022 20:02 schreef Zorro het volgende:
Erg zielig overigens dat bij The Voice iedereen werd afgeserveerd (terecht) en dat fans van het voetbalclubje nu ineens alles gaan bagatelliseren om hun clubje maar te proberen minder negatief over te laten komen
Ze zijn gepokt en gemazeld daar wat dat betreft, iemand doodrijden, iemand neersteken, iemand mishandelen en ga zo maar door.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  maandag 7 februari 2022 @ 20:10:05 #119
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203559501
quote:

[..]
Weet je dat zeker of hebben ze het niet aan jou verteld?
Want ik ken vrijwel geen enkele vrouw die niet het een en ander heeft meegemaakt op dit gebied. Wel vrouwen die er niet zo mee zaten, het vooral irritant vonden, maar niet erg ofzo.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 7 februari 2022 @ 20:11:09 #120
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203559524
quote:

[..]
Nee hoor je kunt echt wel gewoon over straat, maar ikzelf ken voornamelijk vrouwen ( incl. mezelf) die idd ook het nodige hebben meegemaakt.
Maar er een drama van maken zie ik dan wel weer het nut niet van in.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_203559525
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 20:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Dat is iets wat veel mensen, veelal mannen, zich wat minder goed voor kunnen stellen.
Dat de gemiddelde vrouw bij zo’n ‘onschuldige’ opmerking vaak al gelijk een inschatting maakt. Zijn er andere mensen, kan ik weg, beweegt de opmerking maker zich naar je toe, hoe is de verdere houding…
Er wordt vrij automatisch een risico inschatting gemaakt omdat er een fiks risico is dat het niet bij een ‘opmerking’ blijft.

Laten we inderdaad net doen alsof in principe geen vrouw meer zonder aangerand te worden over straat kan _O-
  maandag 7 februari 2022 @ 20:11:20 #122
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_203559529
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 20:07 schreef Japepk het volgende:

[..]
Je bent toch ook wel een enorme idioot als je via whatsapp een dickpic gaat sturen. Dat meisje heeft dan toch screenshots? Die zou ik altijd maken als ik zo'n invloedrijke baas had.

Bovendien is een dickpic vooral erg onsmakelijk. Ik snap wel dat we dat vooral seksueel grensoverschrijdend gedrag moeten vinden, maar door puur een dickpic zou ik me persoonlijk niet geïntimideerd voelen. Ik zou de ander juist enorm zielig vinden. Tenzij er teksten bij komen over handelingen die je zou moeten verrichten ofzo.
Het heeft idd een hoog midlife crisis frusti gehalte.
  maandag 7 februari 2022 @ 20:11:27 #123
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203559533
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 20:07 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Als kerel ben ik 1 keer betast.
lol 1 keer maar .... ik werd op me werk wel elke dat vast gepakt door een vrouw of dingen die ik niet van iedereen wenst gedaan ..
want zelf een schouder aanraken of een arm om iemand heen leggen is niet bij alle mensen gewenst
maar toch gebeurd het als of het de normaalste zaak van de wereld is

ik ben nooit een type geweest dan iedereen maar om hun nek vliegt bij begroeten of wat ..
dat doe ik alleen bij een vrouw waar ik op dat moment een relatie mee heb.
voor de rest geen gedoe aan mijn lijf
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  maandag 7 februari 2022 @ 20:11:38 #124
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203559537
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 19:59 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Moeten we eigenlijk niet eens ophouden met dat continue te herhalen. Ik hoor dat zelf ook altijd maar ken twee vriendinnen die aangifte hebben gedaan waarbij dat heel serieus werd opgenomen door de politie. Ook al konden ze er op dat moment niet direct iets mee, het werd wel gebruikt om een zaak op te bouwen. Als niemand meer aangifte doet gaat dat er ook nooit iets veranderen.
Ik kan er ook niets aan doen dat het in de meeste gevallen echt zo is he? Zowel de reden voor het niet ("mogen") doen ve melding/aangifte als de reden om niet over te gaan tot vervolging.

En ik zal ook echt nooit niemand afraden melding te doen of aangifte te doen. Integendeel. Het is inderdaad belangrijk voor dossiervorming. Maar voor de vrouw in kwestie is het vaak een erg moeilijk proces en ze heeft er vaak zelf "niets" aan.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_203559544
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 20:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik vind het erg dat het nodig is hoor. Persoonlijk ben ik me er als man erg bewust van, wat ik soms ook wel jammer vindt. Ik reis regelmatig met de trein en soms is het weleens leuk om een praatje te maken met iemand. Bij vrouwen houd ik me dan oprecht in omdat ik denk 'ze moet niet denken dat ik een of andere creep ben.' Wat is dan juist..
't Echte en 't ware!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')