abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 februari 2022 @ 20:06:55 #101
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_203694422
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 19:18 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Ja ging supergoed! Als wij tandenpoetsen moet hij a a a zingen op Vader Jacob, dan doet hij mooi zijn mond open. Dus hij zat bij mij op de tandartsstoel en ik zeg hem dat hij a a a moet doen net als bij het tandenpoetsen, hij deed netjes zijn mond open en de tandarts mocht zo met het spiegeltje in zijn mond kijken. O+ En na de controle mocht hij een cadeautje uitzoeken, liggen er dus ook stuiterballen bij, en Thomas: 'Aah baaij!' Dat was snel uitgezocht. _O-

Oh ideaal Netflix! Ging het bij Koert ook goed? Ja wij moesten 3 weken geleden eigenlijk, maar toen ook af moeten zeggen, wegens corona.
Ah, slim zeg, met dat liedje!
Ging wel goed, hij was vooral blij met z'n nieuwe tandenborstel. En Netflix. En stiekem proberen op de knopjes van de behandelstoel te drukken }:|
Het is een angsttandarts, dus die heeft wel wat rare manieren om mensen gerust te stellen.
Toen mijn man moest stond er doodleuk muziek van de snollebollekes op :')

Dit soort dingen vind ik wel altijd spannend hoor, ik ben zo'n moeder met een kind dat krijsend op de grond ligt :@
  FOK!fotograaf woensdag 16 februari 2022 @ 20:44:16 #102
148247 taxibabe
pi_203695095
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 20:06 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ah, slim zeg, met dat liedje!
Ging wel goed, hij was vooral blij met z'n nieuwe tandenborstel. En Netflix. En stiekem proberen op de knopjes van de behandelstoel te drukken }:|
Het is een angsttandarts, dus die heeft wel wat rare manieren om mensen gerust te stellen.
Toen mijn man moest stond er doodleuk muziek van de snollebollekes op :')

Dit soort dingen vind ik wel altijd spannend hoor, ik ben zo'n moeder met een kind dat krijsend op de grond ligt :@
Haha, Thomas vond het tafeltje met de apparatuur heel interessant, en de lichtknop :')
Hier ook angsttandarts en zij heeft zelf ook kinderen dus dat gaat ook wel goed. Ik ben zelf wat angstig voor de tandarts en mijn man is an sich niet bang voor de tandarts, maar meer dat hij niet zo maar weg kan lopen als hij een paniekaanval krijgt tijdens de behandeling.

Wel humor, de snollebollekes tijdens een behandeling. _O_
  FOK!fotograaf donderdag 17 februari 2022 @ 13:32:01 #103
148247 taxibabe
pi_203703186
Het waait behoorlijk hier, maar meneer wilde per se naar buiten..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203717204
Klompen met extra lood erin? :D
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!fotograaf vrijdag 18 februari 2022 @ 12:35:05 #105
148247 taxibabe
pi_203718359
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 11:28 schreef Rebubbled het volgende:
Klompen met extra lood erin? :D
Haha, dat is wel een idee ja! Hij is helemaal gek van de klompen, ik wilde hem net de laarsjes aan doen naar de winkel, maar hij wilde de klompen aanhouden. _O- Voordeel is wel dat hij dan niet zo makkelijk wegrent :+
pi_203733282
Mini-ToT zit de laatste tijd veel naar auto-tekenfilmpjes te kijken en in eentje had een kraanwagen een laken over zich heen voor Halloween en waren de andere auto's bang voor een spook.
Sindsdien is het mannetje bang voor spoken.
Op een gegeven moment wilde hij brandweer-filmpjes zien en in 1 filmpje moest de brandweer komen omdat er een taart aanbrandde in een oven. De oven ging open: "Oh nee, de TAART!!!"
En sinds dien is Mini-ToT bang voor taarten. :')
Als de brievenbus hier kleppert in de wind: "OH NEE! EEN TAART! EN TAAAAAART!!!!"
Als hij naar buiten kijkt ziet hij ook allemaal spoken en taarten.
In het begin grappig en schattig, maar ik probeer hem natuurlijk wel gerust te stellen.
Gisteren was hij weer hartstikke bang voor de wind buiten, maar we moesten zijn mama ophalen. Eenmaal buiten vond hij de wind helemaal geweldig, maar binnen was hij er weer bang voor.
Zo erg zelfs dat hij vannacht echt FLINK heeft over zitten geven. -O-
pi_203814736
Och arme kerel ;(

Hier is het zo ver, de eerste coronatest voor peuter. Hij hield zijn mondkapje braaf op maar zijn onder open doen zat er echt niet in. Hij werd ook heel verlegen, wat ik goed begrijp. En dat stokje in de neus was drama! Gelukkig snel voorbij en toen kreeg hij een sticker en mocht hij snoepjes *O*
pi_203817308
"Wij hebben veel kennis en ervaring en er zijn talloze internationale onderzoeken geweest die onze ideeën ondersteunen, dus als je onze adviezen niet opvolgt zijn de consequenties voor jezelf."

:') Lik m'n reet zeg...

Gaat over Mini-ToT's spraakachterstand. Hij maakt juist hartstikke goede vorderingen en we volgen vrijwel al hun adviezen op, maar hebben gewoon bepaalde grenzen.
pi_203817890
Als je de adviezen wel opvolgt zijn de consequenties ook voor jezelf ;)
pi_203823195
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 17:51 schreef ToT het volgende:
"Wij hebben veel kennis en ervaring en er zijn talloze internationale onderzoeken geweest die onze ideeën ondersteunen, dus als je onze adviezen niet opvolgt zijn de consequenties voor jezelf."

:') Lik m'n reet zeg...

Gaat over Mini-ToT's spraakachterstand. Hij maakt juist hartstikke goede vorderingen en we volgen vrijwel al hun adviezen op, maar hebben gewoon bepaalde grenzen.
Pfffft. Durf te wedden dat er ook legio onderzoeken zijn die juist een andere aanpak ondersteunen..
pi_203826083
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 22:14 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Pfffft. Durf te wedden dat er ook legio onderzoeken zijn die juist een andere aanpak ondersteunen..
Ja Nederlands zou een verboden taal hier in huis moeten worden, behalve strikt tussen Mini-ToT en mij, en andere mensen die vloeiend Nederlands spreken.
Mijn vrouw zou geen Nederlands meer met haar eigen kind of met mij mogen spreken, omdat haar grammatica nog niet helemaal perfect is.
In een eerder stadium werd gezegd dat het ook gewoon prima is om Nederlands en Engels te mengen; Nederlands waar mogelijk en Engels als ze niet uit haar woorden kon komen,
Maar nu zou hem dat alleen maar onzeker maken, En dat terwijl we juist zoals gezegd enorme vorderingen merken met hem!
En nu werd gezegd dat hij haar slechte grammatica kon overnemen. Ik ben juist hele dagen thuis en corrigeer waar nodig.
Met sommigen van die instantie kan ik prima praten, maar deze dame? Ik denk dat ik komende week toch een andere ga aanvragen.
pi_203837335
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We gingen vandaag even (op mijn laatste vrije verlofdag) lunchen in een restaurantje in de duinen. Bas had er bijna 2 km op zijn loopfiets opzitten. _O- O+ . En toen moesten we ook nog terug :D .
pi_203874972
Ik val even binnen.

We hadden met veel verschillende scenario's rekening gehouden voor als zijn zusje geboren werd, maar niet dit.
Na een paar dagen veel jengelen lijkt hij weer een beetje zichzelf, alleen wijst hij mij volledig af. Ik mag niets doen met of voor hem. Niet aanraken of iets nemen voor hem. Dat aanraken respecteer ik want zijn lichaam. Maar mijn vriend kan niet altijd alle praktische dingen overnemen. Maar wat ik hem geef eet hij gewoon niet. Als ik hem een boterham wil smeren zegt hij nee en vraagt hij het aan de kraamverzorgster.
Ik doe mijn best om geduld te hebben maar toen ik op een avond aardappelpuree naar mijn hoofd gegooid kreeg omdat ik dat durfde op zijn bord te leggen, brak ik toch en kwamen de (kraam)tranen.
Heeft iemand hetzelfde meegemaakt? Ik heb nu echt even het gevoel dat ik een dochter erbij heb maar een zoon kwijt ben ;(
pi_203878275
B_U gefeliciteerd met je dochter O+ . Ik kreeg als tip uit het ziekenhuis voor Bas (verwerking opname Anna in december) dat peuters alles fysiek uiten. Dus (indien mogelijk) even samen iets 'actiefs' doen, desnoods ga je zelf zitten en laat je hem achter de bal aan rennen. Terug laten brengen en weer wegrollen.
Omgekeerd 'machtspel' bleek hier ook een schot in de roos. Mijn man en ik een beetje nep-kibbelen over wie Bas naar bed mocht brengen. En eventueel ook samen dingen doen. Het is ook een hoop verandering in een korte tijd voor een peuter. Het komt goed :*

[ Bericht 1% gewijzigd door douche-eendje op 28-02-2022 19:02:32 ]
pi_203879305
Gefeliciteerd Bottoms O+

En herkenbaar wat je schrijft. Bij mij begon die afwijzing al tijdens mijn zwangerschap van Vlokje, Jewel was nog geen jaar oud en wees mij opeens met alles af terwijl ze daarvoor echt enorm naar mij toe trok. Na de bevalling is dit een tijdje erger geworden en wilde ze alleen nog maar iets weten van mijn vrouw.

Ter geruststelling, het is hier vanzelf vele malen minder geworden. Ze is nooit meer zo enorm naar mij toegetrokken als voor de zwangerschap van Vlokje, maar er is nu een gezonde balans tussen mij en mijn vrouw als het gaat om naar wie ze trekt. Het heeft hier tijd nodig gehad. Ik heb haar niet gepushed, ondanks de constante afwijzing en pijn die ik voelde (ook omdat ik juist alle zorgtaken voor haar op mij nam omdat vrouwlief niets met baby's en dreumesen heeft). Ik liet haar steeds weten dat ik even veel van haar hield als van haar zusje, probeerde haar op een positieve manier te betrekken bij de zorg maar ook daar buiten 1 op 1 aandacht aan haar te geven zodat ze wist dat ik er niet alleen voor haar zusje was. Ik denk dat zij heel veel moeite heeft gehad met het feit dat ik anders werd en anders voelde (tijdens zwangerschap) en dat ze daarna moest leren delen en samenzijn met haar zusje. De hele gezinsdynaniem verandert met de komst van een kindje en daar gaan alle kinderen weer anders mee om.

Hopelijk trekt hij snel een beetje bij, de afwijzing die je nu voelt is vreselijk maar onthou wel dat dit niets persoonlijks is van hem naar jou toe :*
  maandag 28 februari 2022 @ 18:26:21 #116
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_203881384
quote:
17s.gif Op maandag 28 februari 2022 14:19 schreef douche-eendje het volgende:
B_U gefeliciteerd met je dochter O+ . Ik kreeg als tip uit het ziekenhuis voor Bas (verwerking opname in december) dat peuters alles fysiek uiten. Dus (indien mogelijk) even samen iets 'actiefs' doen, desnoods ga je zelf zitten en laat je hem achter de bal aan rennen. Terug laten brengen en weer wegrollen.
Omgekeerd 'machtspel' bleek hier ook een schot in de roos. Mijn man en ik een beetje nep-kibbelen over wie Bas naar bed mocht brengen. En eventueel ook samen dingen doen. Het is ook een hoop verandering in een korte tijd voor een peuter. Het komt goed :*
Volgens mij gebruik je zusje haar 'echte naam', niet helemaal de bedoeling denk ik?

Succes BU :*
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  FOK!fotograaf maandag 28 februari 2022 @ 19:39:46 #117
148247 taxibabe
pi_203882556
Nog gefeliciteerd met je dochter B_U! Wat lastige situatie met je peuter, helaas geen tips hier, wel veel sterkte en ik hoop voor jullie dat het snel beter gaat! :* :*

Thomas wil de laatste 2 dagen alleen maar buiten zijn, alleen naar binnen voor de lunch en met moeite voor een schone luier. Morgen gaat hij voor het eerst naar de PSZ, ik vind het ontzettend spannend.. Zijn rugzakje met reservekleren staat al klaar, verder hoeven we niks mee te geven.

Fotootje van gisteren, hij zag een vliegtuig
SPOILER
pi_203883562
Hier wordt papa vaak afgewezen, zo is ze geboren. Er zit ook wel een verschil tussen hoe we alles aanpakken. Ik fantasievol, hij best zakelijk. Het helpt hem als hij ook meegaat in de fantasie en spelletjes. Maar we geven niet toe aan haar gemekker. Als papa haar naar bed brengt, dan is dat wat er gebeurd en eventuele emoties die mogen er zijn. Als ze hier de puree zou gooien, zou ik haar vriendelijk zeggen 'ok, je wil geen puree van mij. Vanavond schep ik op. Je hoeft het niet op te eten. Over 2 uur is er weer een snack/fruit.' Zo'n klein mensje gaat hier echt niet bepalen wie wat doet. Wel geven we haar voor de activiteit al aan wie wat doet. Lijkt me heel moeilijk in je kraamweek BU. Het wordt beter, maar het kan wel even duren. Hier was Lily ook wel een aantal weken van slag na de geboorte.

We hadden vanavond weer eens sinds lange tijd een 'ik wil niet eten ik wil de iiiiiiPAAAAAAAAADDDD' tantrum, incl rollen over de vloer en hysterisch gillen. En af en toe kijken of ze onze aandacht nog had. Liet ze halverwege toch een enorme scheet. Zo luid had ik hem nog nooit gehoord en ook echt een paar achter elkaar. Dus daar ging mijn gentle parenting en ik schoot enorm in de lach. Waarop Lily ook een beetje moest lachen, maar ook nog boos moest doen om haar zin te proberen te krijgen natuurlijk. Uiteindelijk besloot ze toch maar aan tafel te komen, want ze had toch ook wel honger.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!fotograaf dinsdag 1 maart 2022 @ 09:01:48 #119
148247 taxibabe
pi_203888577
Pff net Thomas afgeleverd bij de psz. Ik heb er vooralsnog meer moeite mee geloof ik. Hij zwaaide en zei 'dag dag mama' toen we weggingen :W _O-

Ben benieuwd hoe het gaat, vandaag wel mooi gelijk de gymleraar!

Edit: Aan de foto's te zien die ik in de app krijg gaat het goed, ze zijn lekker buiten bezig met de gymleraar O+

[ Bericht 10% gewijzigd door taxibabe op 01-03-2022 09:27:21 ]
pi_203889249
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 10:32 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik val even binnen.

We hadden met veel verschillende scenario's rekening gehouden voor als zijn zusje geboren werd, maar niet dit.
Na een paar dagen veel jengelen lijkt hij weer een beetje zichzelf, alleen wijst hij mij volledig af. Ik mag niets doen met of voor hem. Niet aanraken of iets nemen voor hem. Dat aanraken respecteer ik want zijn lichaam. Maar mijn vriend kan niet altijd alle praktische dingen overnemen. Maar wat ik hem geef eet hij gewoon niet. Als ik hem een boterham wil smeren zegt hij nee en vraagt hij het aan de kraamverzorgster.
Ik doe mijn best om geduld te hebben maar toen ik op een avond aardappelpuree naar mijn hoofd gegooid kreeg omdat ik dat durfde op zijn bord te leggen, brak ik toch en kwamen de (kraam)tranen.
Heeft iemand hetzelfde meegemaakt? Ik heb nu echt even het gevoel dat ik een dochter erbij heb maar een zoon kwijt ben ;(
He wat jammer BU. Alles is een fase maar ik snap goed dat je hiervan baalt! Ik heb even geen tips voor je, hopelijk heb je iets aan wat de anderen aangeven...
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 09:01 schreef taxibabe het volgende:
Pff net Thomas afgeleverd bij de psz. Ik heb er vooralsnog meer moeite mee geloof ik. Hij zwaaide en zei 'dag dag mama' toen we weggingen :W _O-

Ben benieuwd hoe het gaat, vandaag wel mooi gelijk de gymleraar!

Edit: Aan de foto's te zien die ik in de app krijg gaat het goed, ze zijn lekker buiten bezig met de gymleraar O+
Haha wees blij, hier is het steeds drama en huilen bij het wegbrengen. Dat is geen pretje... Fijn dat hij het zo naar zijn zin heeft :)
  FOK!fotograaf dinsdag 1 maart 2022 @ 10:08:04 #121
148247 taxibabe
pi_203889327
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 09:59 schreef B.ertha het volgende:

Haha wees blij, hier is het steeds drama en huilen bij het wegbrengen. Dat is geen pretje... Fijn dat hij het zo naar zijn zin heeft :)
Dat lijkt mij echt heel rot..
Had net ff 1 van de leidsters aan de telefoon, hij was ons net met opruimen wel ff kwijt en moest hij huilen, maar hij liet zich gelukkig goed troosten door de leidster en was het ook zo weer over.
pi_203889891
Tja, ik weet dat het tijdelijk is en dat hij het er naar zijn zin heeft, dat maakt het draaglijk. Maar een huilende peuter van je losscheuren is naar ja ;(
  FOK!fotograaf dinsdag 1 maart 2022 @ 15:47:42 #123
148247 taxibabe
pi_203894096
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 10:58 schreef B.ertha het volgende:
Tja, ik weet dat het tijdelijk is en dat hij het er naar zijn zin heeft, dat maakt het draaglijk. Maar een huilende peuter van je losscheuren is naar ja ;(
Het blijft naar ja, maar wat je het zegt, het scheelt dat hij het wel naar zijn zin heeft.
Meneertje heeft het prima naar zijn zin gehad vanmorgen. Hij heeft nog niet echt met de kindjes gespeeld, trok nog heel erg naar de leidsters (wat ergens wel logisch is). In de speeltuin deed hij helemaal zijn eigen ding, haha.
pi_203898629
Bedankt voor de tips en ervaringen. We maken al kleine stapjes vooruit. Ik heb al een boekje mogen lezen met hem en de risotto die ik vandaag opschepte hangt niet tegen de muur ^O^
Veel actiefs kan ik helaas nog niet doen met hem. Lopen gaat nog heel lastig.

Dat huilen bij het wegbrengen is idd zo lastig. Dat hebben we gelukkig maar een handvol keren gehad. Meestal mogen we al heel blij zijn als hij een keer omkijkt en zwaait. Dat is weer het andere uiterste :)
pi_203904198
Sofie reageert de laatste weken wisselend op het wegbrengen naar het kdv. Het is dat ik weet dat ze het er naar haar zin heeft als ze er eenmaal is maar gedag zeggen tegen een hard huilende peuter… :'(

Wij zijn afgelopen week naar light nights geweest in Ouwehand. Sofie vond het betoverend! Sowieso een erg leuke dierentuin met veel klim en klauter mogelijkheden.
SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')