abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203553558
De tablet ... voor iedere ouder en peuter/kleuter een rustmomentje op de dag :)
Die van mijn zoontje (3.5 jaar) is aan vervanging toe. Hij had nu een samsung tablet A 8.0 uit 2019.
Prima tablet maar door hard duwen op de aan/uit knop en de volume knop werken deze niet meer.
Heb zelf door de knop 'uit te zagen' hem nog kunnen maken dat hij hem nog even tijdelijk kan gebruiken, maar ik ga mijn ogen richten op een nieuwe.

Maar wat koop je dan?
Wat heb jij voor je kindje gekocht (en ben je tevreden over)?
Ik zie serieus de bomen door het bos niet meer, want er is zo ontzettend veel.

Wat vind ik belangrijk::
- android
- dat ik zelf als ouder bv ook youtube kids kan downloaden uit de playstore, of een klein appje van zijn schooltje
- tablet waar robuuste cover om heen kan die tegen vallen kan
- budget hoeft niet te prijzig te zijn, want ik koop liever bv over twee jaar weer een nieuwe
- gebruik: uurtje of twee per dag max voor kinderfilmpjes op youtubekids te kijken
  maandag 7 februari 2022 @ 13:55:25 #2
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_203553719
Mn zus geeft ook constant telefoons en tablets aan haar kids om ze maar rustig en stil te houden, grootste fout die je kan maken. Nu zijn die kinderen verslaafd en zijn ze fucking moeilijk in de omgang.

Vriend van mij heeft ook een kind en die doet er alles aan om maar geen tv/tablet/telefoon te gebruiken om zijn kind rustig te krijgen. Fantastisch kind is dat, echt niet normaal.

Ik heb hier wel een mening over.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_203553971
quote:
15s.gif Op maandag 7 februari 2022 13:55 schreef junkiesietze het volgende:
Mn zus geeft ook constant telefoons en tablets aan haar kids om ze maar rustig en stil te houden, grootste fout die je kan maken. Nu zijn die kinderen verslaafd en zijn ze fucking moeilijk in de omgang.

Vriend van mij heeft ook een kind en die doet er alles aan om maar geen tv/tablet/telefoon te gebruiken om zijn kind rustig te krijgen. Fantastisch kind is dat, echt niet normaal.

Ja of je voedt ze gewoon wat strakker op. Hier mogen ze max een half uurtje a 3 kwartier schermpjestijd op een dag (tv, tablet, Nintendo). Meestal als ze op zijn en wij gaan koken. 5 & 7 Jaar.
Maar het liefst spelen ze gewoon buiten.

On topic. Geen idee. Hier hebben ze dus nog niet hun eigen schermpje puur omdat we het dan beter in de hand kunnen houden. Oude iPads worden hier gebruikt. Ze vallen nog wel eens.
  maandag 7 februari 2022 @ 14:16:29 #4
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203554246
Ik kocht recent een tablet van Lenovo met kinderhoes. Voldoet aan al je eisen, werkt prima in praktijk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 7 februari 2022 @ 14:19:48 #5
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203554336
quote:

Ohja, en dat verschil tussen die kinderen is volledig te danken aan de tablets? :D
pi_203554484
quote:

Ik geef hem niet te pas en te onpas de tablet.
Hij speelt heel veel binnen en buiten.
Voorbeeld vandaag: 06 uur op / 13 uur even uurtje op tablet en vanaf nu weer volop aan het spelen met zijn auto's. Dat uurtje rust heeft hij in de middag toch echt even nodig.

quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 14:16 schreef Lemijn het volgende:
Ik kocht recent een tablet van Lenovo met kinderhoes. Voldoet aan al je eisen, werkt prima in praktijk.
Welke heb je gekocht?
  maandag 7 februari 2022 @ 14:41:07 #7
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_203554822
Wij hebben ze beide een iPad mini 4 gegeven (5 en 7 waren ze toen). Dat was 6 jaar geleden, de jongste gebruikt deze nog steeds (nog steeds ondersteunt met Apple updates) en de oudste heeft net zelf een nieuwe iPad gekocht.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  maandag 7 februari 2022 @ 14:46:01 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_203554945
De goedkoopste Samsung galaxy tabs. Voornamelijk omdat ik de Samsung interface gewend ben en daardoor zelf makkelijk mijn weg vind op die dingen :')

Ze gaan hier trouwens al een beste tijd mee, eentje uit 2016 en eentje uit 2019.
disclaimer
pi_203555051
quote:

Yup, ik wacht ook zo lang mogelijk er mee.
pi_203555342
Ze hebben hier beide een Lenovo Tablet met hoes. B is bijna 8 en Juul 3,5 jaar. B heeft hem ook gebruikt tijdens de lockdowns en thuisonderwijs.
Ik gebruik ze ook tijdens langere auto ritten als ik alleen rijd, zoals gisteren. Heenweg tablet, terugweg niet.

Wij hebben geen vaste schermtijd net hoe de dag loopt. Soms een dag 0 uur, soms 1 uur. Op schooldagen kijkt B sowieso geen schermpjes thuis. Op tv mogen ze tijdens het koken samen iets kijken op tv. 2 regels: geen tekenfilms en geschikt voor beide. Dat varieert van Checkpoint tot ZappSport en van Beestenbrigade tot Freek. Dan steken ze ook wat op.

Tijdens de lockdowns echt wel een uitkomst want wij moesten toch echt gewoon werken.
pi_203555357
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 14:51 schreef ToT het volgende:

[..]
Yup, ik wacht ook zo lang mogelijk er mee.
Jij bent toch geen anti scherm ouder? Mini ToT kijkt toch gewoon filmpjes of mis ik iets?
pi_203555382
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 15:12 schreef exode het volgende:

[..]
Jij bent toch geen anti scherm ouder? Mini ToT kijkt toch gewoon filmpjes of mis ik iets?
De tv staat wel op de achtergrond aan, maar ondertussen speelt hij doodleuk met zijn autootjes en andere zooi. :)
Met een tablet raak je snel helemaal afgeschermd van alles. Te veel focus op dat kleine ding. Dat wil ik hier in huis juist zo lang mogelijk zien te voorkomen, of idd echt heel erg in tijd beperken per dag.
  maandag 7 februari 2022 @ 15:18:31 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_203555457
Och, ik vind het niet zo erg hoor als ze wat filmpjes kijken. Ik kijk zelf ook elke avond wel een beetje tv tenslotte.
Ik kan tenminste gewoon koken nadat ik na een lange werkdag met hongerige vermoeide kinderen thuis kom.
Er zijn wel wat regeltjes: zo kijken we geen scherm tijdens het eten of als er bezoek is (of wij op bezoek zijn). Tablets gaan alleen mee als we echt heel lang in de auto moeten, maar dat is hoogstens 3 keer per jaar.
disclaimer
pi_203555465
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 15:14 schreef ToT het volgende:

[..]
De tv staat wel op de achtergrond aan, maar ondertussen speelt hij doodleuk met zijn autootjes en andere zooi. :)
Met een tablet raak je snel helemaal afgeschermd van alles. Te veel focus op dat kleine ding. Dat wil ik hier in huis juist zo lang mogelijk zien te voorkomen, of idd echt heel erg in tijd beperken per dag.
Grappig, wij zetten nooit de tv aan met de kinderen in de woonkamer.
Niet sarcastisch of zo he, ik was verwonderd door je reactie.
pi_203555502
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 15:18 schreef exode het volgende:

[..]
Grappig, wij zetten nooit de tv aan met de kinderen in de woonkamer.
Niet sarcastisch of zo he, ik was verwonderd door je reactie.
Haha ach zo heeft iedereen zijn/haar voorkeuren natuurlijk! :D
  maandag 7 februari 2022 @ 15:21:07 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_203555510
Hier staat de tv ook nooit "loos te blaten" hoor, ik trek dat zelf ook echt niet :')
Tsja, en zo heeft iedereen zijn regels en voorkeuren. Denk ook niet dat je elkaar daar verder op af hoeft te fakkelen. Ik zie dat veroordelende naar andere ouders toe toch nog wel vaak hier.
disclaimer
pi_203555581
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 15:21 schreef SQ het volgende:
Hier staat de tv ook nooit "loos te blaten" hoor, ik trek dat zelf ook echt niet :')
Tsja, en zo heeft iedereen zijn regels en voorkeuren. Denk ook niet dat je elkaar daar verder op af hoeft te fakkelen. Ik zie dat veroordelende naar andere ouders toe toch nog wel vaak hier.
Dat sowieso, al zet je 100 tv's tegelijk aan, lekker zelf weten. Of ban je juist alles wat op een scherm lijkt. Jouw opvoeding, jouw regels.

Het veroordelende kwam hier overigens van een niet ouder :Y)
pi_203556247
Mijn oudste heeft best wel wat op de tablet gezeten en keek daarbij vaak Engelstalige filmpjes op YouTube kids. We hebben lange tijd in een buurt gewoond die niet kindvriendelijk was. Weinig kinderen op straat en geen speelgelegenheid wat in de buurt zat. Daarbij sliep ze al heel snel niet meer overdag, dus tsja. Dan is een tablet best handig om je handen vrij te kunnen hebben.

Ik heb echt niet het idee dat ze er slechter van is geworden. Ze kon op jonge leeftijd door de filmpjes al 'goed' Engels praten en verstaan en ik heb nooit het idee dat dit haar op sociaal vlak belemmerd heeft. We wonen ondertussen in een buurt waar ze wat vriendinnetjes heeft en nu speelt ze wel vaak buiten. Ook zit ze nog af en toe op de tablet filmpjes te kijken. Ik vind het prima.

Wij hebben trouwens ook een Samsung Galaxy.
pi_203556249
Hier een Samsung galaxy voor beide meiden, met speciale kids case er omheen. Waren begonnen met een kindertablet maar die was echt onmogelijk (traag, kon er weinig mee).
pi_203556274
Hier zelden tot nooit tv aan overdag, tablet gebruiken ze (3,5 en 5) soms zelden en soms met regelmaat. Ze spelen er ook spelletjes op wat best leerzaam kan zijn, zo spreekt mijn peuter al een aardig woordje Engels en kan ze tellen tot 25 en dat heeft ze niet van mij geleerd :')
pi_203556284
Wij hebben trouwens bewust Lenovo, die is aardig te vergelijken met de Samsung tablets maar goedkoper. B is in staat dat ding te vergeten en Juul laat wel eens wat vallen.
Via Google hebben we ze beveiligd zodat ze geen rare dingen kunnen zien of downloaden.

B gebruikt hem inmiddels ook om mee te filmen. Dan maakt ie Hot Wheels banen en filmt ze en gaat ze vervolgens bewerken. Ook met vriendjes/vriendinnetjes bereid ie wel eens een show of dansgedoe voor en dan filmen ze dat met de tablet. Heerlijk. We leven in een digitaal tijdperk, ook op school doen ze steeds meer op een tablet. Wel handig dat ze die kennis al hebben.
B programmeert er ook op met zijn Lego Boost robot.
pi_203556329
Conclusie die ik kan trekken is dat de kindertablets minder geschikt zijn dan bv een samsung of lenovo.
Maar welke hebben jullie specifiek? (model)
Dan kan ik die eens gaan bekijken
pi_203556365
Onze eerste tablet was een kindertablet van de Kijkshop. Wat een ellende was dat :') Met een half jaar wassie al kapot.
pi_203556409
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 16:22 schreef Zoev het volgende:
Conclusie die ik kan trekken is dat de kindertablets minder geschikt zijn dan bv een samsung of lenovo.
Hier 2x de Samsung galaxy tab a7.
pi_203556629
quote:
Volgens mij een Lenovo Tab M10, tenminste daar is de hoes voor. :)

En dus via Google Family link beveiligd.
pi_203556691
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 16:52 schreef exode het volgende:
Volgens mij een Lenovo Tab M10, tenminste daar is de hoes voor
Thanks, ik was te snel.
Die hoezen zijn nog een duur grapje :)
pi_203556891
Sjaak heeft mijn oude iPad, die is uit 2017 geloof ik. Met een goede hoes er omheen. Toch is het scherm kapot en moeten we hem al een hele tijd laten repareren…
pi_203557841
Hier een samsung galaxy tab 2 oid uit feb 2016. Onze oude... En zonder hoes #livingontheedge

Praktisch: ik zou idd voor een oudere "betere" gaan ipv een goedkopere kinder...
  maandag 7 februari 2022 @ 20:15:38 #30
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203559630
quote:
Ik heb expres geen kindertablet genomen, dat leek me weinig toevoegen.

Ik heb een Lenovo Tab M10 HD (2de generatie).
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_203560654
Mijn oudste heeft een antieke iPad (de iPad 2 volgens mij, de oude van opa... Maar doet voor hem wat hij wil en dankzij mijn familie-account heeft hij ook wat kwalitatieve apps om bijvoorbeeld mee te tekenen), de jongsten hebben Kurio Tab Ultra's gekregen van opa. Wat je ook koopt, koop die dingen in ieder geval niet. Wat een rampendingen om in te stellen, en de 'gratis studio 100 app' die meegeleverd wordt zit vol met in-app aankopen en is praktisch onbruikbaar, en verder hebben ze veel 'vooringestelde' apps die ook vol met in-app aankopen zitten. Kortom, haal gewoon een goedkope andere tablet, dan heb je een betere tablet met minder frustraties. Langzaam worden ze nu een beetje naar mijn zin qua inhoud.

Hier mogen ze overigens de tablets gebruiken als we onderweg van/naar vakantie zijn, en maximaal 1 keer per week thuis. Maar over het algemeen vergeten ze dat ze die dingen hebben, en op het moment dat ze er wel mee willen spelen zijn de batterijen leeg (nog zo'n pluspunt van de Kurio Tab :( ) en gaan ze wat anders doen.
pi_203560759
Is dit topic serieus? Mensen geven hun kind tegenwoordig een schermpje of van de opvoeding af te zijn? Of is dit een troll topic?

Indien serieus: geef je kind een tablet met 1 app die zegt dat hij/zij naar buiten moet om de wereld te ontdekken.
pi_203562321
Mijn zoon gebruikt mijn iPad. Mijn persoonlijke ervaring is dat die ook het meest gebruiksvriendelijk is.
Protège moi de mes désirs.
pi_203562388
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 21:22 schreef GerryDV het volgende:
Is dit topic serieus? Mensen geven hun kind tegenwoordig een schermpje of van de opvoeding af te zijn? Of is dit een troll topic?

Indien serieus: geef je kind een tablet met 1 app die zegt dat hij/zij naar buiten moet om de wereld te ontdekken.
Bemoei je niet met keuzes van andere ouders. Ik hoef je verder ook niet te vertellen dat een kind dat een tablet heeft ook gewoon (buiten) speelt. Toch?
Protège moi de mes désirs.
  maandag 7 februari 2022 @ 23:00:20 #35
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203562401
Wat mijn kleuter er trouwens mee doet:
- ‘schrijven’ met een textpad-achtinge app
- met de timer spelen/wekkers zetten
- foto’s maken
- geluidsfragmenten opnemen
- het programma van school spelen (Schatkist)

Hij zou ook best eens een filmpje mogen kijken maar dat doet hij niet en ik vind bovenstaand gebruik wel geestig. Het doet me denken aan wat wij zelf vroeger deden met de eerste computer in ons huis: rondklikken (maar zonder klikken uiteraard, enkel toetscombinaties), met WordPerfect 4.2 spelen, simpele spelletjes.
pi_203562466
Sjaak vindt de rekenmachine op de tablet ook heel tof. Maar de kleine rekenmachine die we los hebben, nog veel toffer. Vooral nu hij lol+lol=hihi kan doen en oliebol kan schrijven. Dat gaat op de iPad minder leuk.

Op de iPad wordt Minecraft gespeeld, YouTube gekeken en Sjaak maakt stop-Motion filmpjes. En foto’s. Een heleboel foto’s. Heel veel foto’s…
  maandag 7 februari 2022 @ 23:14:45 #37
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_203562551
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-leren-programmeren

Overweeg deze apps erop te plaatsen dan hebben wij over een jaar of achtien leuke nieuwe juniors erbij. w/
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_203562578
Hihi, hier worden telefoons en iPad ook vooral gebruikt voor selfies :D
Onze hele antieke oude iPad uit 2010 hebben ze trouwens hier. Vooral foto’s maken en de borre -app en een app over de drie biggetjes. Filmpjes kijken kan niet, want YouTube kids trekt ie niet. Daar gebruiken ze onze telefoons voor (Max. half uurtje voor het slapen). Die staan dan op kinderbeveiliging zodat ze geen andere apps kunnen openen. En soms vind ik mijn iPhone terug met een hele fotobomb selfies :')
  dinsdag 8 februari 2022 @ 07:11:53 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_203563583
Don't feed the trolls :+
disclaimer
  dinsdag 8 februari 2022 @ 08:40:20 #40
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203564183
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 07:11 schreef SQ het volgende:
Don't feed the trolls :+
Naar je hand zetten mag wel toch? Ik vind dit wel een gezellige opsom. Misschien even een merge met de SC aanvragen :7 .
  Spellchecker dinsdag 8 februari 2022 @ 11:10:46 #41
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_203566348
quote:
16s.gif Op maandag 7 februari 2022 23:14 schreef FlippingCoin het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-leren-programmeren

Overweeg deze apps erop te plaatsen dan hebben wij over een jaar of achtien leuke nieuwe juniors erbij. w/
Je loopt achter ..... CoderDojo is het nieuwe
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:14:29 #42
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_203566423
quote:
Ziet er goed uit. :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_203566445
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 21:22 schreef GerryDV het volgende:

Een schermpje om van de opvoeding af te zijn?
Goed lezen is ook een kunst.

Mijn kind komt meer dan genoeg buiten. Dagelijks.
Mogelijk wel met andere kleren dan jou kinderen? Of dragen ze geen geiten wollen sokken, bamboe jassen en spelen ze met met lege blikken soep waar ze met takken opslaan?
pi_203584707
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 15:14 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik vind het wel grappig dat wij echt 2 totaal verschillende kinderen hebben. Als de tv of tablet aanstaat bij de oudste, is dat zijn enige focuspunt. Echt elk scherm heeft die uitwerking op hem. De jongste verliest sneller zijn aandacht en gaat gerust ondertussen spelen met af en toe een blik op de tv. Tot nu toe staat dat los van de leeftijd, de oudste was al zo toen hij nog 2 was. En bij de jongste stond de tv echt wel geregeld aan ivm zijn oudere broer, maar het boeit hem veel minder.

Wij hebben overigens 1 iPad voor gezinsgebruik. Een mooie aanbieding uit 2019 en is nog helemaal prima. We overwegen nu wel een tweede, omdat er steeds meer gedoe komt onderling (ze zijn nu 9 en bijna 7). Weer een iPad is wel makkelijk, maar eigenlijk vind ik dat te duur.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203642944
We hebben één ipad in huis, die is van mijn vrouw, de kinderen kijken er liefst youtube op. Ondertussen ontstaat de discussie welke dingen ze wel mogen zien, en welke niet. Netflix is prima, maar de aids die sommige youtubers maken en de bijbehorende taal die m'n kinderen ervan leren... ik word er niet gelukkig van. Mijn oudste kijkt graag een youtuber die om de 2 minuten het woord 'letterlijk' op een onjuiste manier gebruikt en ik merk dat het ontzettend op m'n zenuwen begint te werken.

Verder kijken ze vooral knutselfilmpjes en tekenen ze met een stylus in een tekenprogramma.

Ik word er steeds minder gelukkig van, de tablet. Als de tv aanstaat zijn die kinderen nog aanspreekbaar en doen ze er iets bij, met de tablet zijn het een stel zombies, en als het dan voorbij is zijn ze er erg ontevreden over.
-nee-
  zondag 13 februari 2022 @ 11:57:20 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_203643005
quote:
14s.gif [b]Op zondag 13 februari 2022 11:54 schreef Marsenal Mijn oudste kijkt graag een youtuber die om de 2 minuten het woord 'letterlijk' op een onjuiste manier gebruikt en ik merk dat het ontzettend op m'n zenuwen begint te werken.

Dutchtuber Job ;(
disclaimer
pi_203643098
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2022 11:57 schreef SQ het volgende:

[..]
Dutchtuber Job ;(
Hahahaha ja die :D
-nee-
pi_203760692
quote:
7s.gif Op maandag 7 februari 2022 14:19 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ohja, en dat verschil tussen die kinderen is volledig te danken aan de tablets? :D
Vast niet, maar als ouders hun kinderen uren per dag een telefoon of tablet geven, zodat ze er geen last van hebben, dan zegt dat ook wel wat over de opvoedkwaliteiten van die ouders.
  zondag 27 februari 2022 @ 02:33:08 #49
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_203857559
Hier een IPad voor Kitten. Erg gebruiksvriendelijk.
Puur omdat ik die zelf al had en van m'n werk een nieuwe kreeg die ik ook privé kan gebruiken. ( lees netflixen in bed ).

Ik heb er zo'n typische kinderhoes voor nu. Terwijl ze eigenlijk heel lang zonder hoes dat ding gebruikt heeft. Ik merk dat ze er zuiniger op is zonder die hoes, dan mét. Want nu heeft ze het idee dat hij toch niet kapot kan...
Maar dat ding werd soms best heet en voelde wat statisch aan.

Ik heb youtube ook ingesteld voor kinderen + je kunt ook gewoon een tijdslot instellen. Bepaalde vloggers heb ik preventief geblokkeerd.

Verder check ik vaak waar ze op geabonneerd is en mag ze geen reacties plaatsen onder filmpjes ( dit kan je dus uitzetten.)
Ze weet ook dondersgoed dat ze geen dingen mag kijken waar ze in schelden of vloeken of niet voor haar leeftijd is. Zodra ze ineens afwijkend taalgebruik krijgt dan vraag ik haar dan ook om ermee te stoppen, doet ze dit niet... dan minder of geen YouTube meer voor haar. Ook dat ''populaire'' gedoe of youtube-vlogger-toontje wil ik niet horen.

Zo heeft ze een keer van mij 4 maanden geen Youtube meer mogen kijken omdat ze filmpjes had gekeken over hamsters in een blender. ( nadat ik had gewaarschuwd dat ik dat écht niet oké vond, Youtube-filter werkte even niet zo best mee, en ik had al dergelijke filmpjes geblokkeerd. Had ze weer iets gelijksaardigs zitten kijken + nachtmerries gehad, toen was ik gewoon even klaar met Youtube)

Inmiddels stopt ze zelf de filmpjes als er scheldwoorden in komen of wanneer vloggers dingen zeggen die niet netjes zijn. Of vloggers die continu gillend praten.

Ze heeft ook een paar vloggers geblokkeerd omdat ze zelf vond dat die vloggers nare dingen zeggen of gillen/schelden/chagrijnig zijn.
Soms dan kijkt ze een filmpje en dan hoor ik ineens '' Oh, sorry mama, ik wist niet dat dit zou gebeuren, ik zet iets anders aan'' voordat ik de kans had om er zelf wat van te zeggen.

Dus de boodschap is duidelijk denk ik :D

Over het algemeen kijkt ze naar filmpjes over knutselen, Minecraft, Mario en ROBLOX.
Ze kan met de iPad ook berichtjes sturen met opa en oma etc.
Verder speelt ze diverse soorten spelletjes, zowel Minecraft en Roblox als Squla.

Overigens heeft ze geen schermtijd, aangezien ze het allerliefste buiten is en met haar vrienden gaat spelen, vind ik dit niet nodig.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_203859013
Hier ook geen schermtijd, ook om die reden. Het ligt er ook maar net aan wat er gekeken wordt. Naast complete zinloze zooi heb je ook een hoop informatieve filmpjes op YouTube voor kinderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')