Ja of je voedt ze gewoon wat strakker op. Hier mogen ze max een half uurtje a 3 kwartier schermpjestijd op een dag (tv, tablet, Nintendo). Meestal als ze op zijn en wij gaan koken. 5 & 7 Jaar.quote:Op maandag 7 februari 2022 13:55 schreef junkiesietze het volgende:
Mn zus geeft ook constant telefoons en tablets aan haar kids om ze maar rustig en stil te houden, grootste fout die je kan maken. Nu zijn die kinderen verslaafd en zijn ze fucking moeilijk in de omgang.
Vriend van mij heeft ook een kind en die doet er alles aan om maar geen tv/tablet/telefoon te gebruiken om zijn kind rustig te krijgen. Fantastisch kind is dat, echt niet normaal.
Ik heb hier wel een mening over.
Ohja, en dat verschil tussen die kinderen is volledig te danken aan de tablets?quote:Op maandag 7 februari 2022 13:55 schreef junkiesietze het volgende:
Mn zus geeft ook constant telefoons en tablets aan haar kids om ze maar rustig en stil te houden, grootste fout die je kan maken. Nu zijn die kinderen verslaafd en zijn ze fucking moeilijk in de omgang.
Vriend van mij heeft ook een kind en die doet er alles aan om maar geen tv/tablet/telefoon te gebruiken om zijn kind rustig te krijgen. Fantastisch kind is dat, echt niet normaal.
Ik geef hem niet te pas en te onpas de tablet.quote:Op maandag 7 februari 2022 13:55 schreef junkiesietze het volgende:
Welke heb je gekocht?quote:Op maandag 7 februari 2022 14:16 schreef Lemijn het volgende:
Ik kocht recent een tablet van Lenovo met kinderhoes. Voldoet aan al je eisen, werkt prima in praktijk.
Yup, ik wacht ook zo lang mogelijk er mee.quote:Op maandag 7 februari 2022 13:55 schreef junkiesietze het volgende:
Jij bent toch geen anti scherm ouder? Mini ToT kijkt toch gewoon filmpjes of mis ik iets?quote:Op maandag 7 februari 2022 14:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Yup, ik wacht ook zo lang mogelijk er mee.
De tv staat wel op de achtergrond aan, maar ondertussen speelt hij doodleuk met zijn autootjes en andere zooi.quote:Op maandag 7 februari 2022 15:12 schreef exode het volgende:
[..]
Jij bent toch geen anti scherm ouder? Mini ToT kijkt toch gewoon filmpjes of mis ik iets?
Grappig, wij zetten nooit de tv aan met de kinderen in de woonkamer.quote:Op maandag 7 februari 2022 15:14 schreef ToT het volgende:
[..]
De tv staat wel op de achtergrond aan, maar ondertussen speelt hij doodleuk met zijn autootjes en andere zooi.
Met een tablet raak je snel helemaal afgeschermd van alles. Te veel focus op dat kleine ding. Dat wil ik hier in huis juist zo lang mogelijk zien te voorkomen, of idd echt heel erg in tijd beperken per dag.
Haha ach zo heeft iedereen zijn/haar voorkeuren natuurlijk!quote:Op maandag 7 februari 2022 15:18 schreef exode het volgende:
[..]
Grappig, wij zetten nooit de tv aan met de kinderen in de woonkamer.
Niet sarcastisch of zo he, ik was verwonderd door je reactie.
Dat sowieso, al zet je 100 tv's tegelijk aan, lekker zelf weten. Of ban je juist alles wat op een scherm lijkt. Jouw opvoeding, jouw regels.quote:Op maandag 7 februari 2022 15:21 schreef SQ het volgende:
Hier staat de tv ook nooit "loos te blaten" hoor, ik trek dat zelf ook echt niet
Tsja, en zo heeft iedereen zijn regels en voorkeuren. Denk ook niet dat je elkaar daar verder op af hoeft te fakkelen. Ik zie dat veroordelende naar andere ouders toe toch nog wel vaak hier.
Hier 2x de Samsung galaxy tab a7.quote:Op maandag 7 februari 2022 16:22 schreef Zoev het volgende:
Conclusie die ik kan trekken is dat de kindertablets minder geschikt zijn dan bv een samsung of lenovo.
Maar welke hebben jullie specifiek? (model)
Dan kan ik die eens gaan bekijken
Volgens mij een Lenovo Tab M10, tenminste daar is de hoes voor.quote:Op maandag 7 februari 2022 16:22 schreef Zoev het volgende:
Conclusie die ik kan trekken is dat de kindertablets minder geschikt zijn dan bv een samsung of lenovo.
Thanks, ik was te snel.quote:Op maandag 7 februari 2022 16:52 schreef exode het volgende:
Volgens mij een Lenovo Tab M10, tenminste daar is de hoes voor
Ik heb expres geen kindertablet genomen, dat leek me weinig toevoegen.quote:Op maandag 7 februari 2022 16:22 schreef Zoev het volgende:
Bemoei je niet met keuzes van andere ouders. Ik hoef je verder ook niet te vertellen dat een kind dat een tablet heeft ook gewoon (buiten) speelt. Toch?quote:Op maandag 7 februari 2022 21:22 schreef GerryDV het volgende:
Is dit topic serieus? Mensen geven hun kind tegenwoordig een schermpje of van de opvoeding af te zijn? Of is dit een troll topic?
Indien serieus: geef je kind een tablet met 1 app die zegt dat hij/zij naar buiten moet om de wereld te ontdekken.
Naar je hand zetten mag wel toch? Ik vind dit wel een gezellige opsom. Misschien even een merge met de SC aanvragenquote:
Je loopt achter ..... CoderDojo is het nieuwequote:Op maandag 7 februari 2022 23:14 schreef FlippingCoin het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-leren-programmeren
Overweeg deze apps erop te plaatsen dan hebben wij over een jaar of achtien leuke nieuwe juniors erbij.
Ziet er goed uit.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:10 schreef maily het volgende:
[..]
Je loopt achter ..... CoderDojo is het nieuwe
Een schermpje om van de opvoeding af te zijn?quote:Op maandag 7 februari 2022 21:22 schreef GerryDV het volgende:
Is dit topic serieus? Mensen geven hun kind tegenwoordig een schermpje of van de opvoeding af te zijn? Of is dit een troll topic?
Indien serieus: geef je kind een tablet met 1 app die zegt dat hij/zij naar buiten moet om de wereld te ontdekken.
Ik vind het wel grappig dat wij echt 2 totaal verschillende kinderen hebben. Als de tv of tablet aanstaat bij de oudste, is dat zijn enige focuspunt. Echt elk scherm heeft die uitwerking op hem. De jongste verliest sneller zijn aandacht en gaat gerust ondertussen spelen met af en toe een blik op de tv. Tot nu toe staat dat los van de leeftijd, de oudste was al zo toen hij nog 2 was. En bij de jongste stond de tv echt wel geregeld aan ivm zijn oudere broer, maar het boeit hem veel minder.quote:Op maandag 7 februari 2022 15:14 schreef ToT het volgende:
[..]
De tv staat wel op de achtergrond aan, maar ondertussen speelt hij doodleuk met zijn autootjes en andere zooi.
Met een tablet raak je snel helemaal afgeschermd van alles. Te veel focus op dat kleine ding. Dat wil ik hier in huis juist zo lang mogelijk zien te voorkomen, of idd echt heel erg in tijd beperken per dag.
Dutchtuber Jobquote:[b]Op zondag 13 februari 2022 11:54 schreef Marsenal Mijn oudste kijkt graag een youtuber die om de 2 minuten het woord 'letterlijk' op een onjuiste manier gebruikt en ik merk dat het ontzettend op m'n zenuwen begint te werken.
Vast niet, maar als ouders hun kinderen uren per dag een telefoon of tablet geven, zodat ze er geen last van hebben, dan zegt dat ook wel wat over de opvoedkwaliteiten van die ouders.quote:Op maandag 7 februari 2022 14:19 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ohja, en dat verschil tussen die kinderen is volledig te danken aan de tablets?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |