abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203553558
De tablet ... voor iedere ouder en peuter/kleuter een rustmomentje op de dag :)
Die van mijn zoontje (3.5 jaar) is aan vervanging toe. Hij had nu een samsung tablet A 8.0 uit 2019.
Prima tablet maar door hard duwen op de aan/uit knop en de volume knop werken deze niet meer.
Heb zelf door de knop 'uit te zagen' hem nog kunnen maken dat hij hem nog even tijdelijk kan gebruiken, maar ik ga mijn ogen richten op een nieuwe.

Maar wat koop je dan?
Wat heb jij voor je kindje gekocht (en ben je tevreden over)?
Ik zie serieus de bomen door het bos niet meer, want er is zo ontzettend veel.

Wat vind ik belangrijk::
- android
- dat ik zelf als ouder bv ook youtube kids kan downloaden uit de playstore, of een klein appje van zijn schooltje
- tablet waar robuuste cover om heen kan die tegen vallen kan
- budget hoeft niet te prijzig te zijn, want ik koop liever bv over twee jaar weer een nieuwe
- gebruik: uurtje of twee per dag max voor kinderfilmpjes op youtubekids te kijken
  maandag 7 februari 2022 @ 13:55:25 #2
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_203553719
Mn zus geeft ook constant telefoons en tablets aan haar kids om ze maar rustig en stil te houden, grootste fout die je kan maken. Nu zijn die kinderen verslaafd en zijn ze fucking moeilijk in de omgang.

Vriend van mij heeft ook een kind en die doet er alles aan om maar geen tv/tablet/telefoon te gebruiken om zijn kind rustig te krijgen. Fantastisch kind is dat, echt niet normaal.

Ik heb hier wel een mening over.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_203553971
quote:
15s.gif Op maandag 7 februari 2022 13:55 schreef junkiesietze het volgende:
Mn zus geeft ook constant telefoons en tablets aan haar kids om ze maar rustig en stil te houden, grootste fout die je kan maken. Nu zijn die kinderen verslaafd en zijn ze fucking moeilijk in de omgang.

Vriend van mij heeft ook een kind en die doet er alles aan om maar geen tv/tablet/telefoon te gebruiken om zijn kind rustig te krijgen. Fantastisch kind is dat, echt niet normaal.

Ja of je voedt ze gewoon wat strakker op. Hier mogen ze max een half uurtje a 3 kwartier schermpjestijd op een dag (tv, tablet, Nintendo). Meestal als ze op zijn en wij gaan koken. 5 & 7 Jaar.
Maar het liefst spelen ze gewoon buiten.

On topic. Geen idee. Hier hebben ze dus nog niet hun eigen schermpje puur omdat we het dan beter in de hand kunnen houden. Oude iPads worden hier gebruikt. Ze vallen nog wel eens.
  maandag 7 februari 2022 @ 14:16:29 #4
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203554246
Ik kocht recent een tablet van Lenovo met kinderhoes. Voldoet aan al je eisen, werkt prima in praktijk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 7 februari 2022 @ 14:19:48 #5
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203554336
quote:

Ohja, en dat verschil tussen die kinderen is volledig te danken aan de tablets? :D
pi_203554484
quote:

Ik geef hem niet te pas en te onpas de tablet.
Hij speelt heel veel binnen en buiten.
Voorbeeld vandaag: 06 uur op / 13 uur even uurtje op tablet en vanaf nu weer volop aan het spelen met zijn auto's. Dat uurtje rust heeft hij in de middag toch echt even nodig.

quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 14:16 schreef Lemijn het volgende:
Ik kocht recent een tablet van Lenovo met kinderhoes. Voldoet aan al je eisen, werkt prima in praktijk.
Welke heb je gekocht?
  maandag 7 februari 2022 @ 14:41:07 #7
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_203554822
Wij hebben ze beide een iPad mini 4 gegeven (5 en 7 waren ze toen). Dat was 6 jaar geleden, de jongste gebruikt deze nog steeds (nog steeds ondersteunt met Apple updates) en de oudste heeft net zelf een nieuwe iPad gekocht.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  maandag 7 februari 2022 @ 14:46:01 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_203554945
De goedkoopste Samsung galaxy tabs. Voornamelijk omdat ik de Samsung interface gewend ben en daardoor zelf makkelijk mijn weg vind op die dingen :')

Ze gaan hier trouwens al een beste tijd mee, eentje uit 2016 en eentje uit 2019.
disclaimer
pi_203555051
quote:

Yup, ik wacht ook zo lang mogelijk er mee.
pi_203555342
Ze hebben hier beide een Lenovo Tablet met hoes. B is bijna 8 en Juul 3,5 jaar. B heeft hem ook gebruikt tijdens de lockdowns en thuisonderwijs.
Ik gebruik ze ook tijdens langere auto ritten als ik alleen rijd, zoals gisteren. Heenweg tablet, terugweg niet.

Wij hebben geen vaste schermtijd net hoe de dag loopt. Soms een dag 0 uur, soms 1 uur. Op schooldagen kijkt B sowieso geen schermpjes thuis. Op tv mogen ze tijdens het koken samen iets kijken op tv. 2 regels: geen tekenfilms en geschikt voor beide. Dat varieert van Checkpoint tot ZappSport en van Beestenbrigade tot Freek. Dan steken ze ook wat op.

Tijdens de lockdowns echt wel een uitkomst want wij moesten toch echt gewoon werken.
pi_203555357
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 14:51 schreef ToT het volgende:

[..]
Yup, ik wacht ook zo lang mogelijk er mee.
Jij bent toch geen anti scherm ouder? Mini ToT kijkt toch gewoon filmpjes of mis ik iets?
pi_203555382
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 15:12 schreef exode het volgende:

[..]
Jij bent toch geen anti scherm ouder? Mini ToT kijkt toch gewoon filmpjes of mis ik iets?
De tv staat wel op de achtergrond aan, maar ondertussen speelt hij doodleuk met zijn autootjes en andere zooi. :)
Met een tablet raak je snel helemaal afgeschermd van alles. Te veel focus op dat kleine ding. Dat wil ik hier in huis juist zo lang mogelijk zien te voorkomen, of idd echt heel erg in tijd beperken per dag.
  maandag 7 februari 2022 @ 15:18:31 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_203555457
Och, ik vind het niet zo erg hoor als ze wat filmpjes kijken. Ik kijk zelf ook elke avond wel een beetje tv tenslotte.
Ik kan tenminste gewoon koken nadat ik na een lange werkdag met hongerige vermoeide kinderen thuis kom.
Er zijn wel wat regeltjes: zo kijken we geen scherm tijdens het eten of als er bezoek is (of wij op bezoek zijn). Tablets gaan alleen mee als we echt heel lang in de auto moeten, maar dat is hoogstens 3 keer per jaar.
disclaimer
pi_203555465
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 15:14 schreef ToT het volgende:

[..]
De tv staat wel op de achtergrond aan, maar ondertussen speelt hij doodleuk met zijn autootjes en andere zooi. :)
Met een tablet raak je snel helemaal afgeschermd van alles. Te veel focus op dat kleine ding. Dat wil ik hier in huis juist zo lang mogelijk zien te voorkomen, of idd echt heel erg in tijd beperken per dag.
Grappig, wij zetten nooit de tv aan met de kinderen in de woonkamer.
Niet sarcastisch of zo he, ik was verwonderd door je reactie.
pi_203555502
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 15:18 schreef exode het volgende:

[..]
Grappig, wij zetten nooit de tv aan met de kinderen in de woonkamer.
Niet sarcastisch of zo he, ik was verwonderd door je reactie.
Haha ach zo heeft iedereen zijn/haar voorkeuren natuurlijk! :D
  maandag 7 februari 2022 @ 15:21:07 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_203555510
Hier staat de tv ook nooit "loos te blaten" hoor, ik trek dat zelf ook echt niet :')
Tsja, en zo heeft iedereen zijn regels en voorkeuren. Denk ook niet dat je elkaar daar verder op af hoeft te fakkelen. Ik zie dat veroordelende naar andere ouders toe toch nog wel vaak hier.
disclaimer
pi_203555581
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 15:21 schreef SQ het volgende:
Hier staat de tv ook nooit "loos te blaten" hoor, ik trek dat zelf ook echt niet :')
Tsja, en zo heeft iedereen zijn regels en voorkeuren. Denk ook niet dat je elkaar daar verder op af hoeft te fakkelen. Ik zie dat veroordelende naar andere ouders toe toch nog wel vaak hier.
Dat sowieso, al zet je 100 tv's tegelijk aan, lekker zelf weten. Of ban je juist alles wat op een scherm lijkt. Jouw opvoeding, jouw regels.

Het veroordelende kwam hier overigens van een niet ouder :Y)
pi_203556247
Mijn oudste heeft best wel wat op de tablet gezeten en keek daarbij vaak Engelstalige filmpjes op YouTube kids. We hebben lange tijd in een buurt gewoond die niet kindvriendelijk was. Weinig kinderen op straat en geen speelgelegenheid wat in de buurt zat. Daarbij sliep ze al heel snel niet meer overdag, dus tsja. Dan is een tablet best handig om je handen vrij te kunnen hebben.

Ik heb echt niet het idee dat ze er slechter van is geworden. Ze kon op jonge leeftijd door de filmpjes al 'goed' Engels praten en verstaan en ik heb nooit het idee dat dit haar op sociaal vlak belemmerd heeft. We wonen ondertussen in een buurt waar ze wat vriendinnetjes heeft en nu speelt ze wel vaak buiten. Ook zit ze nog af en toe op de tablet filmpjes te kijken. Ik vind het prima.

Wij hebben trouwens ook een Samsung Galaxy.
pi_203556249
Hier een Samsung galaxy voor beide meiden, met speciale kids case er omheen. Waren begonnen met een kindertablet maar die was echt onmogelijk (traag, kon er weinig mee).
pi_203556274
Hier zelden tot nooit tv aan overdag, tablet gebruiken ze (3,5 en 5) soms zelden en soms met regelmaat. Ze spelen er ook spelletjes op wat best leerzaam kan zijn, zo spreekt mijn peuter al een aardig woordje Engels en kan ze tellen tot 25 en dat heeft ze niet van mij geleerd :')
pi_203556284
Wij hebben trouwens bewust Lenovo, die is aardig te vergelijken met de Samsung tablets maar goedkoper. B is in staat dat ding te vergeten en Juul laat wel eens wat vallen.
Via Google hebben we ze beveiligd zodat ze geen rare dingen kunnen zien of downloaden.

B gebruikt hem inmiddels ook om mee te filmen. Dan maakt ie Hot Wheels banen en filmt ze en gaat ze vervolgens bewerken. Ook met vriendjes/vriendinnetjes bereid ie wel eens een show of dansgedoe voor en dan filmen ze dat met de tablet. Heerlijk. We leven in een digitaal tijdperk, ook op school doen ze steeds meer op een tablet. Wel handig dat ze die kennis al hebben.
B programmeert er ook op met zijn Lego Boost robot.
pi_203556329
Conclusie die ik kan trekken is dat de kindertablets minder geschikt zijn dan bv een samsung of lenovo.
Maar welke hebben jullie specifiek? (model)
Dan kan ik die eens gaan bekijken
pi_203556365
Onze eerste tablet was een kindertablet van de Kijkshop. Wat een ellende was dat :') Met een half jaar wassie al kapot.
pi_203556409
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 16:22 schreef Zoev het volgende:
Conclusie die ik kan trekken is dat de kindertablets minder geschikt zijn dan bv een samsung of lenovo.
Hier 2x de Samsung galaxy tab a7.
pi_203556629
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 16:22 schreef Zoev het volgende:
Volgens mij een Lenovo Tab M10, tenminste daar is de hoes voor. :)

En dus via Google Family link beveiligd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')