Een chemisch toilet
Wat mij betreft mag de VN dezer dagen akkoord gaan met die oorlog. Een oplossing met praten zit er toch niet in, daarvoor is de situatie tever doorgeslagen. Het enige wat mij bang maakt zijn dat mensen de aanval op Irak zullen beschouwen als een aanval op de volledige moslim wereldgemeenschap met alle gevolgen van dien
quote:Hoelaat gaat de zon precies onder in Bagdad, 20:00 GMT?
Op woensdag 12 februari 2003 21:37 schreef M.ALTA het volgende:
Topsecret:D-DAY: 16 februari 2003
aanval start 18:00 uur Europese tijd.
Bron: agenda D. Rumsfeld
(in dat geval zullen ze een paar uurtjes later beginnen)
quote:Alle VS-haters die liever een sadistische dictator laten begaan in Irak dan er iets aan te willen doen.
Op donderdag 13 februari 2003 12:37 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Goh, die moet ik dan gemist hebben. Wie in Europa steunt Saddam dan zoal in zijn beleid?
quote:Goh, zie jij het zo zwart/wit??
Op vrijdag 14 februari 2003 08:49 schreef Baas het volgende:[..]
Alle VS-haters die liever een sadistische dictator laten begaan in Irak dan er iets aan te willen doen.
Blix brengt dus vanmiddag verslag uit aan de VN-Veiligheidsraad en dat wordt live uitgezonden door de NOS van 16.00 tot 17.00.
quote:Lekker makkelijk, mensen meteen afdoen als "VS-haters". In mijn ogen is Bush ook een dictator, en eentje met heel veel meer macht en middelen dan Saddam.
Alle VS-haters die liever een sadistische dictator laten begaan in Irak dan er iets aan te willen doen
Dit hieronder is opgesteld door 'University of Illinois Professor of International Law Francis Boyle'.
Draft Resolution for Impeachment
Summary:
Article I
-has attempted to impose a police state and a military dictatorship upon the people and Republic of the United States of America by means of "a long Train of Abuses and Usurpations" against the Constitution since September 11, 2001.
Article II
-has violated the equal protection clause of the Constitution. U.S. soldiers in the Middle East are overwhelmingly poor white, black, and Mexican-American, and their military service is based on the coercion of a system that has denied viable economic opportunities to these classes of citizens.
Article III
-has violated the U.S. Constitution, federal law and the United Nations Charter by bribing, intimidating and threatening others, including the members of the United Nations Security Council, to support belligerent acts against Iraq.
Article IV
-has prepared, planned, and conspired to engage in a massive war against Iraq employing methods of mass destruction that will result in the killing of tens of thousands of civilians.
Article V
-has committed the United States to acts of war without congressional consent and contrary to the United Nations Charter and international law. Failed to seek a declaration of war, and declared his intent to violate the Constitution in disregard of the acts of Congress - including the War Powers Resolution.
Article VI
-has planned, prepared, and conspired to commit crimes against the peace by leading the United States into aggressive war against Iraq in violation of Article 2(4) of the United Nations Charter, the Nuremberg Charter, other international instruments and treaties, and the Constitution of the United States.
quote:Integendeel! Mede omdat het zo verschrikkelijk in het nadeel van de Amerikaanse bevolking is, en dan bedoel ik op de lange duur, ben ik tegen deze oorlog.
Op vrijdag 14 februari 2003 08:49 schreef Baas het volgende:[..]
Alle VS-haters die liever een sadistische dictator laten begaan in Irak dan er iets aan te willen doen.
quote:Bagdad: 16:00 GMT
Op vrijdag 14 februari 2003 01:59 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Hoelaat gaat de zon precies onder in Bagdad, 20:00 GMT?
(in dat geval zullen ze een paar uurtjes later beginnen)
Precies !
quote:Amerika wil dan ook niets doen aan die dictator, het liefst zouden ze een andere sadistische dictator (à la Pinochet, Soeharto, Bin Laden) installeren die wel naar hen luistert.
Op vrijdag 14 februari 2003 08:49 schreef Baas het volgende:
quote:Misschien is Irak wel niet toe aan democratie. Dat neemt niet weg dat niemand het verdient om onder het bewind van Saddam te leven. Elke verandering is een verbetering. Ik ga er echter niet van uit dat er veel landen in het Midden Oosten zijn die democrtaie aankunnen (op Israel na).
Op vrijdag 14 februari 2003 18:32 schreef Farzin het volgende:[..]
Amerika wil dan ook niets doen aan die dictator, het liefst zouden ze een andere sadistische dictator (à la Pinochet, Soeharto, Bin Laden) installeren die wel naar hen luistert.
quote:Waarom is elke verandering verbetering? Ik kan talloze voorbeelden geven van mensen die veel erger zijn dan Saddam Hoessein. Bovendien werd Saddam Hoessein zelf gesteund door Amerika, dus ik betwijfel of dat land echt zo betrouwbaar is.
Op vrijdag 14 februari 2003 19:40 schreef Baas het volgende:
Misschien is Irak wel niet toe aan democratie. Dat neemt niet weg dat niemand het verdient om onder het bewind van Saddam te leven. Elke verandering is een verbetering. Ik ga er echter niet van uit dat er veel landen in het Midden Oosten zijn die democrtaie aankunnen (op Israel na).
quote:Saddam is nou niet bepaald een mensenvriend te noemen. Ik kan me echt niet voorstelen dat er een grotere gek voor in de plaats komt, ongeacht wie hem buitenschopt.
Op vrijdag 14 februari 2003 19:58 schreef Farzin het volgende:[..]
Waarom is elke verandering verbetering? Ik kan talloze voorbeelden geven van mensen die veel erger zijn dan Saddam Hoessein. Bovendien werd Saddam Hoessein zelf gesteund door Amerika, dus ik betwijfel of dat land echt zo betrouwbaar is.
quote:Wat is er zo erg aan Saddam Hoessein? Het doden van tegenstanders is meer een kenmerk van dictators dan van Saddam Hoessein zelf, wat het natuurlijk niet minder erg maakt.
Op vrijdag 14 februari 2003 20:35 schreef Baas het volgende:
Saddam is nou niet bepaald een mensenvriend te noemen. Ik kan me echt niet voorstelen dat er een grotere gek voor in de plaats komt, ongeacht wie hem buitenschopt.
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 19:40 schreef Baas het volgende:[..]
Misschien is Irak wel niet toe aan democratie. Dat neemt niet weg dat niemand het verdient om onder het bewind van Saddam te leven. Elke verandering is een verbetering. Ik ga er echter niet van uit dat er veel landen in het Midden Oosten zijn die democrtaie aankunnen (op Israel na).
quote:bron
Irak wil opmars Amerikaanse troepen vertragen
Irak is van plan tijdens een oorlog met de Verenigde Staten de opmars van de Amerikaanse troepen te vertragen en uiteindelijk in de straten van Bagdad een bloedige slag te voeren.
Dat meldde de Amerikaanse krant The New York Times zondag uit bronnen binnen de Amerikaanse veiligheidsdiensten. Saddam Hussein wil dammen opblazen, bruggen vernietigen en oliebronnen in brand steken, verwacht het Amerikaanse ministerie van Defensie volgens hoge functionarissen. Mogelijk zou Bagdad het zuiden van Irak afsnijden van voedsel om zo het Amerikaanse leger verantwoordelijk te maken voor miljoenen hongerige Iraki's.Als de Amerikanen de Iraakse hoofdstad bereiken, komen ze volgens de zegslieden twee ringen van Saddams elite-eenheden tegen. Die Republikeinse Garde is nu nog verspreid over Irak, in een poging de manschappen te behoeden voor Amerikaanse bombardementen.
Wanneer Amerikaanse grondtroepen de Iraakse hoofdstad naderen, betrekken de elite-eenheden naar verwachting echter hun stellingen. Daar zouden ze de beschikking hebben over een beschermende uitrusting tegen chemische wapens. De Amerikanen concluderen daaruit dat Irak van plan is gifgas en biologische gassen te gebruiken.
Een stadsguerilla dus, veel burgerslachtoffers.
ze lopen alweer bijna een jaar achter op schema.. en als ze nu nog langer wachten dan moeten ze het weer een jaar uitstellen vanwege de hete zomers in Irak.. ze houden het in die hitte namelijk maar 10 minuten vol in hun NBC pakken daarna moeten ze 50 minuten bijkomen..
ondertussen blijft de dollar dalen en willen steeds meer opec landen alleen nog maar in Euro's betaald worden voor hun olie .. wat uiteindelijk een enorme dollar dump ten gevolge zal hebben...
argentijnse toestanden zijn dan niet ondenkbaar
quote:Ach, in de toekomst wordt het zo te zien tenminste wel warmer
Op woensdag 19 februari 2003 06:15 schreef Vampier het volgende:
[afbeelding](sorry kon het niet laten)
De aanval op Irak zal beginnen op 3 maart 2003. Plus of min twee dagen.
Waarom ?
Omdat het op 3 maart 2003 nieuwe maan is.
quote:Het is toch eigenlijk best wel een troostrijke gedachte voor de gelovigen uit het TRUTH-forum, dat de maanstand iets met de oorlog heeft te maken.
Op woensdag 19 februari 2003 08:28 schreef Priapus het volgende:
Effe weer On-TopicDe aanval op Irak zal beginnen op 3 maart 2003. Plus of min twee dagen.
Waarom ?
quote:het is toch werkelijk ongelooflijk hé??
Op woensdag 19 februari 2003 08:28 schreef Priapus het volgende:
Effe weer On-TopicDe aanval op Irak zal beginnen op 3 maart 2003. Plus of min twee dagen.
Waarom ?
jullie lijken gvd wel jehova getuigen, ga je ook langs de deur mensen vertellen wanneer het einde nabij is of wat?
quote:Het is natuurlijk wel het donkerst met nieuwe maan, en dat is voor de partij die wel nachtkijkers heeft een flink voordeel. Maar dan verwachten ze het juist, dus met volle maan heb je het voordeel van de verassing. Zo is er voor elke dag wel wat te zeggen.
Op woensdag 19 februari 2003 10:21 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:[..]
Het is toch eigenlijk best wel een troostrijke gedachte voor de gelovigen uit het TRUTH-forum, dat de maanstand iets met de oorlog heeft te maken.
heeft hij gisteren gezegd op de Belgische tv.
quote:http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/L20153350
By Andrei ShukshinMOSCOW, Feb 20 (Reuters) - Russia, in a clear attack on U.S. policy, said on Thursday U.N. arms inspectors were being put under pressure to leave Iraq or to produce reports that could be used as a pretext for military action.
Foreign Minister Igor Ivanov's remarks were Moscow's strongest yet, though he did not name the United States. He had previously accused "certain circles" in Washington of exerting pressure.
"Inspectors are being subjected to very strong pressure in order to provoke their departure from Iraq, as occurred in 1998, or to present to the Security Council assessments which could be used as a pretext for the use of force against Iraq," he said.
He told reporters that Russia, which has deep economic interests in Iraq, was concerned at developments.
There was no immediate comment from the inspectors.
The United States and Britain have massed troops in the Gulf and threatened to attack Iraq if it fails to rid itself of suspected weapons of mass destruction that it denies having.
U.S. President George W. Bush has said a decision on using force was a matter of weeks.
U.N. inspectors are due to report to the U.N. Security Council on March 1 and diplomats expect the United States and Britain to push for a vote a new resolution authorising force against Iraq shortly afterwards.
"We urge the international inspectors to continue to fulfil their professional activity objectively. The international community should offer them all vital political assistance and not put pressure on them," Ivanov said.
Russia, with France, Germany and China, seeks a diplomatic solution and says it will not back a resolution endorsing force.
RUSSIAN VETO
Ivanov restated Moscow's aim of preserving unity on the Security Council, though Russia reserved the right to use its veto if a new draft were presented.
But Moscow had no objections to examining a new resolution if it was aimed at helping the inspection process, he said.
"We are not opposed to considering drafts that could be submitted to the Security Council, particularly if these drafts are intended to support the activities of international inspectors at implementing resolution 1441," Ivanov said.
Inspectors are operating under a Security Council resolution passed in November to resume inspections halted in late 1998, shortly before U.S. and British aircraft attacked Iraq.
Ivanov also issued a new call for Iraq to help inspectors complete their task if it wanted to avert war.
"Full cooperation from Baghdad is required and we call on Baghdad to offer such cooperation. The sooner we receive concrete results of the inspectors' activities, the higher the chances for a political settlement," he said.
Reports to the Security Council in the past month by chief U.N. inspector Hans Blix have spoken of increased Iraqi willingness to cooperate with their mission, while noting certain shortcomings.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |