abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203534207

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  zondag 6 februari 2022 @ 09:40:18 #2
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203534231
bericht dat je wilde plaatsen:
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 09:37 schreef capricia het volgende: [..] Want de EU heeft hier het laatste woord in?
Tussen niets afspreken of bespreken en harde regelgeving zit een enorm grijs gebied. Ergens in dat grijze gebied zit zat ruimte voor diplomatie
Ben jij het daar niet mee eens? Of hoe denk jij daar over?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203534236
:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 6 februari 2022 @ 09:41:13 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203534248
quote:
6s.gif Op zondag 6 februari 2022 09:38 schreef vosss het volgende:

[..]
Als ik mijn ogen dicht doe is het mij om het even B-)
Zuigen is zuigen
pi_203534252
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 09:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Want de EU heeft hier het laatste woord in?
In elk geval een flinke vinger in de pap. De EU heeft ook kunnen bepalen dat hij maximaal 9 maanden geldig is, dan kunnen ze ook bepalen dat groepen die niet in aanmerking komen voor de booster in een lidstaat daarvan uitgezonderd zijn.
pi_203534280
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 09:40 schreef Molo het volgende:
bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Tussen niets afspreken of bespreken en harde regelgeving zit een enorm grijs gebied. Ergens in dat grijze gebied zit zat ruimte voor diplomatie
Ben jij het daar niet mee eens? Of hoe denk jij daar over?
Het lijkt me dat landen daar souverein in zijn. Zolang er geen bindende afspraken over gemaakt zijn.
Vind het een beetje vreemd om daar 1 politieke partij op aan te spreken (want zo begon deze discussie).
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203534290
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 09:41 schreef chratnox het volgende:

[..]
In elk geval een flinke vinger in de pap. De EU heeft ook kunnen bepalen dat hij maximaal 9 maanden geldig is, dan kunnen ze ook bepalen dat groepen die niet in aanmerking komen voor de booster in een lidstaat daarvan uitgezonderd zijn.
Helaas. Dat kan de EU dus niet bepalen. Evenmin als een enkele politieke partij in NL (waar deze discussie mee begon).
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 6 februari 2022 @ 09:46:10 #8
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203534332
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 09:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Het lijkt me dat landen daar souverein in zijn. Zolang er geen bindende afspraken over gemaakt zijn.
Vind het een beetje vreemd om daar 1 politieke partij op aan te spreken (want zo begon deze discussie).
Ah ok, ja ik denk daar anders over. Hard op papier soeverein, idd. In de praktijk, not so much.

En ik heb even het begin gemist dan, ik hang het zelf niet op aan één politieke partij, maar de lidstaten die elkaar treffen aan de diverse EU tafels die hier stiekem toch wel erg vaak over gaan
pi_203534366
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 09:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Helaas. Dat kan de EU dus niet bepalen. Evenmin als een enkele politieke partij in NL (waar deze discussie mee begon).
De Europese coronapas (de internationale QR code) is nu 9 maanden geldig. Die kan gebruikt worden binnen landen. Als ik naar het buitenland ga heb ik alleen die QR code nodig, niet die van Duitsland of Italië ofzo. Die 9 maanden is geen beslissing van een lidstaat geweest, maar een Europese.
  Moderator zondag 6 februari 2022 @ 09:48:42 #10
236264 crew  capricia
pi_203534379
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 09:46 schreef Molo het volgende:

[..]
Ah ok, ja ik denk daar anders over. Hard op papier soeverein, idd. In de praktijk, not so much.

En ik heb even het begin gemist dan, ik ga g het zelf niet op aan één politieke partij, maar de lidstaten die elkaar treffen aan de diverse EU tafels die hier stiekem toch wel erg vaak over gaan
Hier begon het:
zalkc in COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2621 Onverdeeldopen.nl

Eerst was D66 het probleem, daarna de EU. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 6 februari 2022 @ 09:50:05 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203534393
Kunnen we stoppen met die 'kapje op-kapje af'-act in sportkantines?

Gisteren bij uitwedstrijd geweest en na een enorme opstopping voor de ingang van de kantine voor de QR-check (schouder aan schouder, verfrommelde kapjes komen uit jaszakken) een metertje of twintig lopen naar de bar met kapje op en daarna massaal kapjes af, bier tanken en je aerosolen sproeien in een bomvolle kantine.
  Moderator zondag 6 februari 2022 @ 09:51:42 #12
236264 crew  capricia
pi_203534419
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 09:48 schreef chratnox het volgende:

[..]
De Europese coronapas (de internationale QR code) is nu 9 maanden geldig. Die kan gebruikt worden binnen landen. Als ik naar het buitenland ga heb ik alleen die QR code nodig, niet die van Duitsland of Italië ofzo. Die 9 maanden is geen beslissing van een lidstaat geweest, maar een Europese.
Maar ben je nu boos op D66 of op de EU?
Want het lijkt een beetje op beide.

D66 is niet verantwoordelijk voor het beleid in andere landen. En andere landen mogen ook binnen de EU andere voorwaarden stellen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 6 februari 2022 @ 09:52:57 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203534438
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 09:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Hier begon het:
zalkc in COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2621 Onverdeeldopen.nl

Eerst was D66 het probleem, daarna de EU. :+
Oh zo

Het concept 'vrije keuze' bij deze vorm van inzet van vaccins is wmb vanaf het begin van deze discussie 'het probleem' geweest.
Dat bedoelde ik ook met mijn opmerking erna die niet specifiek gelinkt was aan D66, over geen dwang maar wel gezellig drang zonder problemen prrrrrima vinden

Ik vraag me inmiddels ook wel af hoe dat nog geschaard kan worden onder soevereiniteit rondom lidstaten, terwijl de basiszaken als recht op vrij verplaatsen van personen toch echt niet meer zo vrij is de afgelopen periode. En het stuk categorisatie onder kopje gezondheid echt discutabel is geworden
pi_203534473
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 09:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar ben je nu boos op D66 of op de EU?
Want het lijkt een beetje op beide.

D66 is niet verantwoordelijk voor het beleid in andere landen. En andere landen mogen ook binnen de EU andere voorwaarden stellen.
Ik ben niet @zalkc he.

Wat mij betreft gaat D66 hier ook niet vrijuit, maar dat is een andere discussie.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2022 09:55:25 ]
pi_203534533
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 09:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Want de EU heeft hier het laatste woord in?
Die landen zijn gewoon souverein.
Nee, maar de grotere lidstaten, dus Duitsland, Spanje, Italië en Frankrijk, zijn allemaal redelijke maatregel-hardliners. Dus dat je als kleiner land dan het onderspit delft in zo’n discussie is niet gek.

Dat heeft ook te maken met hoe de EU werkt. Er is geen nuloptie, er loopt nooit iemand weg van tafel. We gaan net zo lang door tot er een compromis is. En dus lever je als tegenstander onderaan de streep altijd in.
pi_203534832
De institutionele gevaren van wat er in Canada gebeurt:

twitter

Misschien een klein issue inderdaad, dat het centrum van de hoofdstad van één van de rijkste en meest stabiele G7-landen al een week bezet wordt. Vanwege het coronabeleid. Misschien een dingetje waar de overheid iets mee zou moeten. :D

quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 10:07 schreef Molo het volgende:

[..]
Weet eigenlijk niet of dat vrijwillig is of niet

Wel dat ie het zat was op gegeven moment
Afgelopen voorjaar geband of zo? Weet niet of dat permanent is. Ik ben ook wel eens een maandje weg dus weet niet of hij sindsdien nog terug is geweest.
  zondag 6 februari 2022 @ 10:14:44 #17
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203534864
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 10:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Hoe kun je ons nu zat zijn?
Mij nooit iig. Ook nog nooit van iemand gehoord of gemerkt dat ze me minder aimabel vonden. Terecht, IMHO ^O^ *O* O+

Feel the love
  zondag 6 februari 2022 @ 10:15:24 #18
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203534874
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 10:13 schreef Vasilevski het volgende:
De institutionele gevaren van wat er in Canada gebeurt:

[ twitter ]

Misschien een klein issue inderdaad, dat het centrum van de hoofdstad van één van de rijkste en meest stabiele G7-landen al een week bezet wordt. Vanwege het coronabeleid. Misschien een dingetje waar de overheid iets mee zou moeten. :D
[..]
Afgelopen voorjaar geband of zo? Weet niet of dat permanent is. Ik ben ook wel eens een maandje weg dus weet niet of hij sindsdien nog terug is geweest.
Canada, topontwikkeling!

Verder, geen idee eigenlijk :D
pi_203534919
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 10:14 schreef Molo het volgende:

[..]

Feel the love
Ik heb m'n ogen al dicht! Zuigen nondeju!! :9
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_203535163
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 09:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kunnen we stoppen met die 'kapje op-kapje af'-act in sportkantines?

Gisteren bij uitwedstrijd geweest en na een enorme opstopping voor de ingang van de kantine voor de QR-check (schouder aan schouder, verfrommelde kapjes komen uit jaszakken) een metertje of twintig lopen naar de bar met kapje op en daarna massaal kapjes af, bier tanken en je aerosolen sproeien in een bomvolle kantine.
Ziehier de vérstrekkende nutteloosheid van deze kutmaatregel!!!
pi_203535394
En toch heeft hij wel een punt vanuit een communicatiestandpunt. Ik zou persoonlijk een geleidelijke heropening zonder CTB makkelijker te accepteren vinden dan mét. Beste zou natuurlijk zijn alles nu onbeperkt open.

En Duitsland is dus niet meer zijn gidsland qua 2G. :P
  zondag 6 februari 2022 @ 10:44:54 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203535424
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 10:43 schreef Vasilevski het volgende:
En toch heeft hij wel een punt vanuit een communicatiestandpunt. Ik zou persoonlijk een geleidelijke heropening zonder CTB makkelijker te accepteren vinden dan mét. Beste zou natuurlijk zijn alles nu onbeperkt open.

Snel veranderd hier in mijn post idd :P :P :P
  zondag 6 februari 2022 @ 10:48:43 #23
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203535496
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 10:43 schreef Vasilevski het volgende:

Mijn grootste ergernis is vooral dat we bij elke heropening meer voorwaarden stapelen. Gingen we afgelopen voorjaar nog open met alleen 1,5 meter / max capaciteit, in het najaar moest je al een CTB hebben voor de horeca en andere zaken, en nu moet je een CTB hebben en mag je daarna ook nog een maskertje dragen en afstand houden / max capaciteit. Plus vroegere sluitingstijden.

Probeer hier maar eens een uurtje te gaan zwemmen bij het plaatselijke zwembad, je hebt meer administratie nodig dan als je door een douane moet.
pi_203535509
Laten we hier geen andere users bespreken. Indien je iets over/met een gebruiker wil bespreken, tag die gebruiker dan zodat die ook kan reageren als diegene dat wil.
pi_203535917
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Mijn grootste ergernis is vooral dat we bij elke heropening meer voorwaarden stapelen. Gingen we afgelopen voorjaar nog open met alleen 1,5 meter / max capaciteit, in het najaar moest je al een CTB hebben voor de horeca en andere zaken, en nu moet je een CTB hebben en mag je daarna ook nog een maskertje dragen en afstand houden / max capaciteit. Plus vroegere sluitingstijden.

En die CTB blijft er natuurlijk zo lang mogelijk op om de boostergraad op te krikken. Wellicht komt er straks ook nog bovenop dat TvT geld gaat kosten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')