abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 april 2022 @ 07:26:27 #201
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204335386
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 23:04 schreef MaJo het volgende:

[..]
Nee ik denk 1 accentmuur per kamer en het plafond gewoon wit, al hebben we er nog niet helemaal over nagedacht. In de slaapkamers hebben we schuine plafonds dus misschien heeft dat wel een gaaf effect.
Ik ben zelf groot fan van geschilderde plafonds O+ . Eigenlijk hebben we straks nog maar 3 witte plafonds (badkamer en de slaapkamers van de meiden) en dat is omdat Six. z'n dochters minder avontuurlijk zijn.

Gaan jullie zelf schilderen? Mijn advies: wacht op de aanbieding bij Gamma en koop al je verf in 1 keer. Ik heb in februari en afgelopen week honderden euro's bespaard op Histor mengverf, er komt dus regelmatig een actie voorbij met 40% korting.

Op de Histor website kun je kleurenpaletje samenstellen. Bij Flexa volgens mij ook. En laat je door Gamma niet aanpraten dat Histor in 1 keer dekt :+ .
Resistance is futile.
  Moderator dinsdag 5 april 2022 @ 08:18:48 #202
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204335574
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 april 2022 07:26 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik ben zelf groot fan van geschilderde plafonds O+ . Eigenlijk hebben we straks nog maar 3 witte plafonds (badkamer en de slaapkamers van de meiden) en dat is omdat Six. z'n dochters minder avontuurlijk zijn.

Gaan jullie zelf schilderen? Mijn advies: wacht op de aanbieding bij Gamma en koop al je verf in 1 keer. Ik heb in februari en afgelopen week honderden euro's bespaard op Histor mengverf, er komt dus regelmatig een actie voorbij met 40% korting.

Op de Histor website kun je kleurenpaletje samenstellen. Bij Flexa volgens mij ook. En laat je door Gamma niet aanpraten dat Histor in 1 keer dekt :+ .
Ik heb eigenlijk nog nooit nagedacht over in een kleur geschilderde plafonds :D Wel vind ik die nieuwe trend mooi dat je een klein stukje meepakt, bijvoorbeeld boven het bed. Ik ga me de komende tijd eens onderdompelen in de mogelijkheden.

We laten het schilderen dus dat scheelt :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_204335724
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 april 2022 07:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

Normaal zitten we behoorlijk op een lijn, maar ik ben zelf geen fan van geschilderde plafonds. Allereerst is het een rotklus: je moet boven je hoofd verven en de hele ruimte afdekken. Daarnaast lijkt een ruimte lager met een geschilderd plafond. Dat vind ik voor sommige ruimtes prettig, bijvoorbeeld voor een slaapkamer, maar ik zou het in een woonkamer bijvoorbeeld niet gauw doen. Zelf heb ik onze hele badkamer in dezelfde kleur geschilderd, inclusief het plafond, en dat vind ik een fijn, geborgen gevoel geven. Ik moest wel even slikken toen ik over een wit plafond heen ging!

In onze huidige woning hebben we alles met Sigmaverf laten schilderen. Fijn spul om mee te werken en vlekken kan ik eenvoudig afnemen. Ik ga nooit meer terug naar Flexa of Histor!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 5 april 2022 @ 08:51:58 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_204335769
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 08:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Normaal zitten we behoorlijk op een lijn, maar ik ben zelf geen fan van geschilderde plafonds. Allereerst is het een rotklus: je moet boven je hoofd verven en de hele ruimte afdekken. Daarnaast lijkt een ruimte lager met een geschilderd plafond. Dat vind ik voor sommige ruimtes prettig, bijvoorbeeld voor een slaapkamer, maar ik zou het in een woonkamer bijvoorbeeld niet gauw doen. Zelf heb ik onze hele badkamer in dezelfde kleur geschilderd, inclusief het plafond, en dat vind ik een fijn, geborgen gevoel geven. Ik moest wel even slikken toen ik over een wit plafond heen ging!

In onze huidige woning hebben we alles met Sigmaverf laten schilderen. Fijn spul om mee te werken en vlekken kan ik eenvoudig afnemen. Ik ga nooit meer terug naar Flexa of Histor!
Als je je plafond wit verft moet je toch evengoed boven je hoofd werken en alles afdekken :D
disclaimer
pi_204335798
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 08:51 schreef SQ het volgende:

[..]
Als je je plafond wit verft moet je toch evengoed boven je hoofd werken en alles afdekken :D
True, gekleurde plafonds had ik moeten zeggen. En als je toch moet schilderen, maakt het wat hoeveelheid werk betreft niet uit of je een plafond wit schildert of niet. Maar als je ooit een andere kleur wilt dan is het vaak niet nodig om het plafond mee te schilderen en dan is het veel minder werk om alleen een muur of een paar muren te schilderen. Zeker als @MaJo voor enkele accentmuren gaat, zijn die in de toekomst eenvoudiger aan te passen.
  dinsdag 5 april 2022 @ 09:02:32 #206
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204335846
Wij laten het verven doen, dan is die keuze sneller gemaakt >:) .

En allemaal goede argumenten. Ikzelf was gewoon klaar met RAL9010 :P maar is en blijft een kwestie van eigen voorkeur.

En ik ben trouwens zelf ook van van een colourblock meenemen op het plafond, MaJo! Superleuk!
Resistance is futile.
  dinsdag 5 april 2022 @ 09:28:36 #207
249756 Symphonic
Look o Look
pi_204336001
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 08:51 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik ben toch blij dat ons plafond gespoten wordt.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_204336145
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 april 2022 09:02 schreef Seven. het volgende:
Wij laten het verven doen, dan is die keuze sneller gemaakt >:) .

En allemaal goede argumenten. Ikzelf was gewoon klaar met RAL9010 :P maar is en blijft een kwestie van eigen voorkeur.
Snap ik. Ik was zelf wel klaar met de accentmuren toen we naar onze huidige woning gingen verhuizen. En ik ben nog steeds erg blij met de manier waarop we de verschillende ruimtes hebben laten schilderen!

Ik vind het sowieso leuk om te zien wat jullie allemaal met kleur doen, zoals het meeschilderen van deuren en het zwart maken van het plafond in de hal!
  dinsdag 5 april 2022 @ 10:48:46 #209
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204336665
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 08:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hier zeker mee eens, plafonds doen wij eigenlijk altijd wel even meenemen met schilderen als we ergens gaan wonen. Alles is dan toch leeg en dan is het weer lekker fris. Maar daarna hoeft het dan dus heel lang niet meer.
Als ik de eventuele accentmuur dan zat ben is die zo opnieuw gedaan.
  Moderator dinsdag 5 april 2022 @ 20:56:36 #210
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204343042
Ik heb het er met mijn man over gehad en hij vindt geschilderde plafonds ook gaaf. Ook staat hij open voor meer dan alleen accentmuren dus we kunnen op zich los *O*

Wel belangrijk nog om te vermelden: op de 2 bovenste verdiepingen hebben we hoge schuine plafonds. Dat kan juist gaaf zijn om te verven in een andere kleur of juist extra contrasteren door het wit te laten. Iemand daar ervaring mee?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 5 april 2022 @ 21:01:59 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204343118
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:56 schreef MaJo het volgende:
Ik heb het er met mijn man over gehad en hij vindt geschilderde plafonds ook gaaf. Ook staat hij open voor meer dan alleen accentmuren dus we kunnen op zich los *O*

Wel belangrijk nog om te vermelden: op de 2 bovenste verdiepingen hebben we hoge schuine plafonds. Dat kan juist gaaf zijn om te verven in een andere kleur of juist extra contrasteren door het wit te laten. Iemand daar ervaring mee?
Of behangen....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204343196
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:56 schreef MaJo het volgende:

Wij hebben voor de slaapkamer het idee om het schuine plafond wit te laten. Op internet staan daar wel mooie voorbeelden van :)
(Maar ook wel omdat ik een vrij donkere kleur wel (teal) en ik het niet één donker hol wil laten worden, de plafonds zijn ook niet zo hoog)
  Moderator dinsdag 5 april 2022 @ 21:22:35 #213
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204343422
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 21:01 schreef Leandra het volgende:

[..]
Of behangen....
Dat is ook nog een optie :Y Maar die plafonds zijn dus zo'n 4 meter hoog, lijkt me niet makkelijk om te behangen :D

quote:
7s.gif Op dinsdag 5 april 2022 21:07 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Wij hebben voor de slaapkamer het idee om het schuine plafond wit te laten. Op internet staan daar wel mooie voorbeelden van :)
(Maar ook wel omdat ik een vrij donkere kleur wel (teal) en ik het niet één donker hol wil laten worden, de plafonds zijn ook niet zo hoog)
Ik ga eens kijken naar voorbeelden. Zelf ben ik wel gecharmeerd van een colorblock in de slaapkamer maar dat zal niet mooi worden met een schuin plafond. Dit idee zeg maar (kan even geen voorbeeld van een slaapkamer vinden)

Maar zoiets is wel weer extra gaaf bij een scheef plafond:

Nu ik eens zoek op gekleurde plafonds ben ik er best wel van gecharmeerd, zoiets als dit:

Ik krijg weer helemaal zin om te verhuizen, dat is wel fijn na alle stress O+
  woensdag 6 april 2022 @ 09:54:30 #214
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204346284
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 21:22 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dat is ook nog een optie :Y Maar die plafonds zijn dus zo'n 4 meter hoog, lijkt me niet makkelijk om te behangen :D
[..]
Ik ga eens kijken naar voorbeelden. Zelf ben ik wel gecharmeerd van een colorblock in de slaapkamer maar dat zal niet mooi worden met een schuin plafond. Dit idee zeg maar (kan even geen voorbeeld van een slaapkamer vinden)

[ afbeelding ]

Maar zoiets is wel weer extra gaaf bij een scheef plafond:

[ afbeelding ]

Nu ik eens zoek op gekleurde plafonds ben ik er best wel van gecharmeerd, zoiets als dit:

[ afbeelding ]

Ik krijg weer helemaal zin om te verhuizen, dat is wel fijn na alle stress O+
Ik vind het colorblock zelf echt niet mooi, maar ik denk inderdaad dat je dit effect ook niet zo krijgt als het schuin is.

Je laat het schilderen toch? Dan is het misschien wel netjes te doen, maar als je zelf aan de gang gaat zou ik het echt eens oefenen op een muur. Want meestal worden die lijnen gewoon nooit mooi. Ik zie het bij VTwonen ook altijd, de hele boel afgeplakt en hele muren in 2 kleuren, en dan laten ze het van dichtbij zien en zie je heel lelijk zo'n wiebelige lijn. Daar zou ik echt niet tegen kunnen _O-
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 10:37:28 #215
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204346588
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 09:54 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ik vind het colorblock zelf echt niet mooi, maar ik denk inderdaad dat je dit effect ook niet zo krijgt als het schuin is.

Je laat het schilderen toch? Dan is het misschien wel netjes te doen, maar als je zelf aan de gang gaat zou ik het echt eens oefenen op een muur. Want meestal worden die lijnen gewoon nooit mooi. Ik zie het bij VTwonen ook altijd, de hele boel afgeplakt en hele muren in 2 kleuren, en dan laten ze het van dichtbij zien en zie je heel lelijk zo'n wiebelige lijn. Daar zou ik echt niet tegen kunnen _O-
Het moet inderdaad wel strak gebeuren ja! Zo'n wiebelige lijn zou ik ook echt niet tegen kunnen :N

We laten het inderdaad verven maar ik zie mijn aannemer er wel weer voor aan om extra te rekenen als het anders moet dan "standaard". Dat is wel een ontdekking die ik gedaan heb, alles valt steeds maar weer duurder uit onder het mom van meerwerk :X
pi_204346663
Als je strak afplakt (en er waren hier mensen met tips om overlopende verf te voorkomen, ik dacht @Puala ? ) dan zie je dat wiebelige lijntje vooral als je er met je neus op gaat staan. Maar dan zie je ook wobbeltjes bij plinten/kozijnen e.d.

Daardoor zou ik me niet snel laten tegen houden. De Nachtwacht (en vrijwel elk schilderij) ziet er van zo dichtbij ook niet uit ;)
  woensdag 6 april 2022 @ 10:46:41 #217
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204346678
Genoeg trucjes om dat tegen te gaan. Eerst met de onderkleur over de tape en dan pas met de accentkleur.
Protège moi de mes désirs.
pi_204346955
Het lukt wel om strakke lijnen te krijgen. Het is sowieso verstandig om tevoren te bespreken of er meerkosten zijn als je niet alles wit wilt.

Alles wit en het plafond gekleurd geeft mij een opgesloten gevoel, alsof het plafond naar beneden aan het komen is. Bij schuine plafonds vind ik dit een mooi effect geven, wat de vorige bewoners hebben gedaan:

Het is wel vrij standaard. Je kunt de kleur eventueel door laten lopen op de lage, rechte muren:

Alles in dezelfde kleur vind ik ook mooi, voor een slaapkamer:

Dat kan ook met behang:

Alleen de schuine delen in een kleur schilderen of behangen en de rechte muur eronder kan een interessant effect geven:

En dit vind ik ook best leuk:

Voor slaapkamers zou ik zelf afgaan op het hoofdeinde van het bed en van de muur erachter in ieder geval een accentmuur maken:

Dit vind ik bijvoorbeeld gek, hier zou ik het schuine deel juist kleur hebben gegeven:

pi_204348465
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:44 schreef Candaasje het volgende:
Als je strak afplakt (en er waren hier mensen met tips om overlopende verf te voorkomen, ik dacht @:Puala ? ) dan zie je dat wiebelige lijntje vooral als je er met je neus op gaat staan. Maar dan zie je ook wobbeltjes bij plinten/kozijnen e.d.

Daardoor zou ik me niet snel laten tegen houden. De Nachtwacht (en vrijwel elk schilderij) ziet er van zo dichtbij ook niet uit ;)
frog tape O+ O+
  woensdag 6 april 2022 @ 14:21:11 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204348578
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:46 schreef arvensis het volgende:
Genoeg trucjes om dat tegen te gaan. Eerst met de onderkleur over de tape en dan pas met de accentkleur.
Sorry, ik ben echt blond. Ik ben dit vaker tegen gekomen, maar wat moet ik me hier bij voorstellen dan?
Ik wil een gekleurd vlak op een wand. En plak dat met tape af. Dan ga ik eerst met wit (de basiskleur) over de tape, laat dat drogen en ga daar dan vervolgens mij de te schilderen kleur overheen en trek als laatste de tape los?
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 14:22:45 #221
5428 crew  miss_sly
pi_204348590
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:44 schreef Candaasje het volgende:
Als je strak afplakt (en er waren hier mensen met tips om overlopende verf te voorkomen, ik dacht @:Puala ? ) dan zie je dat wiebelige lijntje vooral als je er met je neus op gaat staan. Maar dan zie je ook wobbeltjes bij plinten/kozijnen e.d.

Eerst de basiskleur op de muur, bijvoorbeeld wit. Dan tape waar je een lijn wil hebben. Op die tape en deels op de plek waar de eerste kleur zit doe je een streep verf. Die droogt netjes hetzelfde wit op als de muur en omdat deze droog is, voorkom je dat de verf van de nieuwe kleur doorloopt onder de tape.

Krijg je echt hele mooie rechte lijnen van :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 14:23:04 #222
5428 crew  miss_sly
pi_204348597
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:21 schreef BE het volgende:

[..]
Sorry, ik ben echt blond. Ik ben dit vaker tegen gekomen, maar wat moet ik me hier bij voorstellen dan?
Ik wil een gekleurd vlak op een wand. En plak dat met tape af. Dan ga ik eerst met wit (de basiskleur) over de tape, laat dat drogen en ga daar dan vervolgens mij de te schilderen kleur overheen en trek als laatste de tape los?
Precies :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 6 april 2022 @ 14:25:38 #223
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204348626
Ik keek nog even naar de foto's in je OP. Daar zie je denk ik wel hoe het niet moet. Totaal geen samenhang, schuine plafonds allemaal wit en verder verf en behang in allerlei verschillende kleuren op de rechtermuren.

In mijn hoofd lenen die ruimtes zich voor een ton-sur-ton kleurenpalet om die plafonds te accentueren.
Resistance is futile.
  woensdag 6 april 2022 @ 14:27:33 #224
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204348653
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:21 schreef BE het volgende:

[..]
Yes :)
Ik deed het zonder het te laten drogen.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 15:50:20 #225
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204349561
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:14 schreef Claudia_x het volgende:
Het lukt wel om strakke lijnen te krijgen. Het is sowieso verstandig om tevoren te bespreken of er meerkosten zijn als je niet alles wit wilt.

Alles wit en het plafond gekleurd geeft mij een opgesloten gevoel, alsof het plafond naar beneden aan het komen is. Bij schuine plafonds vind ik dit een mooi effect geven, wat de vorige bewoners hebben gedaan:

[ afbeelding ]

Het is wel vrij standaard. Je kunt de kleur eventueel door laten lopen op de lage, rechte muren:

[ afbeelding ]

Alles in dezelfde kleur vind ik ook mooi, voor een slaapkamer:

[ afbeelding ]

Dat kan ook met behang:

[ afbeelding ]

Alleen de schuine delen in een kleur schilderen of behangen en de rechte muur eronder kan een interessant effect geven:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En dit vind ik ook best leuk:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Voor slaapkamers zou ik zelf afgaan op het hoofdeinde van het bed en van de muur erachter in ieder geval een accentmuur maken:

[ afbeelding ]

Dit vind ik bijvoorbeeld gek, hier zou ik het schuine deel juist kleur hebben gegeven:

[ afbeelding ]

Er zitten een paar gave voorbeelden tussen! Alleen die 2 met behang op het plafond vind ik echt afschuwelijk :D Wat het bij ons wel anders maakt is dat de schuine plafonds pas vrij hoog beginnen, dat geeft toch ook weer een ander effect dan als het bijvoorbeeld net boven je bed al schuin begint te lopen.

Bovendien begint het plafond steeds boven de ramen en loopt dan schuin terwijl je je bed bijvoorbeeld in het midden van de wand zet. Ik weet nog niet goed hoe je dat gaaf kunt accentueren met verf.

quote:
12s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:25 schreef Seven. het volgende:
Ik keek nog even naar de foto's in je OP. Daar zie je denk ik wel hoe het niet moet. Totaal geen samenhang, schuine plafonds allemaal wit en verder verf en behang in allerlei verschillende kleuren op de rechtermuren.

In mijn hoofd lenen die ruimtes zich voor een ton-sur-ton kleurenpalet om die plafonds te accentueren.
Hoe het nu is is het echt een allegaartje inderdaad. Knalkleuren zonder enige warmte, lelijke behangen, soms ook weer gecombineerd met een knalkleur of zelfs 2 verschillende behangetjes naast elkaar :? Wij willen wel dat er samenhang is, al was het maar door te werken met een kleurenpalet.

Ik heb net even aan de aannemer gevraagd hoe we dat aan moeten geven qua kleuren. We kunnen gewoon een lijstje maken met welke RAL we op welke muur willen alleen.... Zit er wel weer een meerprijs aan andere kleuren dan RAL 9010/9016. Waarom is elke keuze steeds weer duurder :'( :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')