abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 april 2022 @ 16:02:07 #226
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_204349697
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:50 schreef MaJo het volgende:

[..]
Er zitten een paar gave voorbeelden tussen! Alleen die 2 met behang op het plafond vind ik echt afschuwelijk :D Wat het bij ons wel anders maakt is dat de schuine plafonds pas vrij hoog beginnen, dat geeft toch ook weer een ander effect dan als het bijvoorbeeld net boven je bed al schuin begint te lopen.

Bovendien begint het plafond steeds boven de ramen en loopt dan schuin terwijl je je bed bijvoorbeeld in het midden van de wand zet. Ik weet nog niet goed hoe je dat gaaf kunt accentueren met verf.
[..]
Hoe het nu is is het echt een allegaartje inderdaad. Knalkleuren zonder enige warmte, lelijke behangen, soms ook weer gecombineerd met een knalkleur of zelfs 2 verschillende behangetjes naast elkaar :? Wij willen wel dat er samenhang is, al was het maar door te werken met een kleurenpalet.

Ik heb net even aan de aannemer gevraagd hoe we dat aan moeten geven qua kleuren. We kunnen gewoon een lijstje maken met welke RAL we op welke muur willen alleen.... Zit er wel weer een meerprijs aan andere kleuren dan RAL 9010/9016. Waarom is elke keuze steeds weer duurder :'( :')
En wat als je vraagt welk merk verf ze gebruiken en wat ze voor 9010 in rekening brengen en zelf verf verzorgd? Al zal het ook te maken hebben met dat ze graag in 1 kleur willen zodat ze niet hoeven af te plakken of de spuitmachine schoon te maken/extra rollers te gebruiken. Ik zou daar echt even doorvragen waar de extra kosten inzitten om te kijken of je daar zelf iets in kan betekenen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_204349777
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:02 schreef SV-tje het volgende:

[..]
En wat als je vraagt welk merk verf ze gebruiken en wat ze voor 9010 in rekening brengen en zelf verf verzorgd? Al zal het ook te maken hebben met dat ze graag in 1 kleur willen zodat ze niet hoeven af te plakken of de spuitmachine schoon te maken/extra rollers te gebruiken. Ik zou daar echt even doorvragen waar de extra kosten inzitten om te kijken of je daar zelf iets in kan betekenen.
Bij ons zat 't hem juist met name in het afplakwerk, waardoor ook niet alles in 1 dag kon want de ene kleur moest eerst drogen, en in de spuitmachine die weer schoongemaakt moest worden idd. Het levert dus ook wel daadwerkelijk meer werk(uren) op, dus wat dat betreft logisch dat het duurder is.
Maar alsnog balen. ;(
  woensdag 6 april 2022 @ 16:32:23 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204349999
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:50 schreef MaJo het volgende:
*knip*
Bovendien begint het plafond steeds boven de ramen en loopt dan schuin terwijl je je bed bijvoorbeeld in het midden van de wand zet. Ik weet nog niet goed hoe je dat gaaf kunt accentueren met verf.
*knip*
Dit hebben wij ook en wij hebben alleen onze achterwand geverfd.
Ik zou wel een foto willen laten zien, maar het is een puinhoop op de nachtkastjes en ik heb even geen puf om alles op te ruimen. :o :D Oh, en bed is afgehaald etc. Niet echt een gezellige inspiratie foto dan. :+

[ Bericht 7% gewijzigd door BE op 06-04-2022 16:37:57 ]
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 16:59:07 #229
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204350216
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:02 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Ik ga het nog eens navragen :Y Hij antwoordt ook niet op de vraag welk type verf er komt. Ik heb steeds het gevoel dat ik aan een dood paard zit te trekken _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:06 schreef Bami het volgende:

[..]
Bij ons zat 't hem juist met name in het afplakwerk, waardoor ook niet alles in 1 dag kon want de ene kleur moest eerst drogen, en in de spuitmachine die weer schoongemaakt moest worden idd. Het levert dus ook wel daadwerkelijk meer werk(uren) op, dus wat dat betreft logisch dat het duurder is.
Maar alsnog balen. ;(
Goeie ja, ik dacht waarom kost kleur nou extra? Maar het zit hem inderdaad in het meerwerk en niet in de materiaalkosten.

Ik vertelde dit aan mijn man en die had blijkbaar net precies hetzelfde gezegd :@ Ik merk dat mijn hoofd een beetje overloopt, ik kan alle informatie niet meer even goed opslaan.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:32 schreef BE het volgende:

[..]
Dit hebben wij ook en wij hebben alleen onze achterwand geverfd.
Ik zou wel een foto willen laten zien, maar het is een puinhoop op de nachtkastjes en ik heb even geen puf om alles op te ruimen. :o :D Oh, en bed is afgehaald etc. Niet echt een gezellige inspiratie foto dan. :+
Nu ben ik natuurlijk wel benieuwd :P Maar dat mag zeker op een moment dat het er gewoon netjes uitziet, geen haast :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_204350288
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
Goeie ja, ik dacht waarom kost kleur nou extra? Maar het zit hem inderdaad in het meerwerk en niet in de materiaalkosten.

Ik vertelde dit aan mijn man en die had blijkbaar net precies hetzelfde gezegd :@ Ik merk dat mijn hoofd een beetje overloopt, ik kan alle informatie niet meer even goed opslaan.
Als je alles wit doet kun je alle muren + plafonds tegelijk doen. Muren die je in kleur doet moeten apart van de witte muren/plafonds. Dat betekend afplakwerk, droogtijd etc. En is gewoon simpelweg meer werk :)

Je zou ook kunnen overwegen om alles gewoon wit te laten maken en zelf kleur te gaan aanbrengen als je er zit. Zo'n muurtje is snel zat geschilderd ;)
  woensdag 6 april 2022 @ 17:14:42 #231
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204350387
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:59 schreef MaJo het volgende:

Nu ben ik natuurlijk wel benieuwd :P Maar dat mag zeker op een moment dat het er gewoon netjes uitziet, geen haast :*
Het was vnml de dressboy naast mijn kant van het bed. ;)

pi_204354133
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 17:05 schreef Puala het volgende:

Je zou ook kunnen overwegen om alles gewoon wit te laten maken en zelf kleur te gaan aanbrengen als je er zit. Zo'n muurtje is snel zat geschilderd ;)
Dat zou ik dan doen inderdaad.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 23:18:13 #233
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204354997
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 17:05 schreef Puala het volgende:

[..]
Als je alles wit doet kun je alle muren + plafonds tegelijk doen. Muren die je in kleur doet moeten apart van de witte muren/plafonds. Dat betekend afplakwerk, droogtijd etc. En is gewoon simpelweg meer werk :)

Maar waarom zelf doen als het toch al gedaan wordt? Ons kennende zullen we niet snel meer iets doen zodra we er wonen. Zo is het trappenhuis in ons huidige huis na 12 jaar niet helemaal geschilderd _O- :')

quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 17:14 schreef BE het volgende:

[..]
Het was vnml de dressboy naast mijn kant van het bed. ;)

[ afbeelding ]
Zo heb ik het inderdaad ook in mijn hoofd voor de slaapkamer :Y Zelf dacht ik ook aan groen, mijn favoriete kleur!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_204355752
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 23:18 schreef MaJo het volgende:

[..]
Maar waarom zelf doen als het toch al gedaan wordt? Ons kennende zullen we niet snel meer iets doen zodra we er wonen. Zo is het trappenhuis in ons huidige huis na 12 jaar niet helemaal geschilderd _O- :')
[..]
Zo heb ik het inderdaad ook in mijn hoofd voor de slaapkamer :Y Zelf dacht ik ook aan groen, mijn favoriete kleur!
Hee praktisch, het scheelt keuzes maken in dit traject waarin je toch al heel veel keuzes moet maken. T bespaart flink wat kosten van t uitbesteden. Je kan je huis leren kennen als wit canvas, inrichten en dan bekijken welke muren je een kleur wilt geven.
  donderdag 7 april 2022 @ 08:43:00 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_204356035
En als het nou echt als een mission impossible voelt om een muurtje te verven, bel dan mij gewoon op, mag jij een middag mijn kind vermaken en flats ik wel ff een kleurtje op je muur.

Ik wil wel meelunchen dan. :7
disclaimer
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 10:22:45 #236
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204356724
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 07:47 schreef Puala het volgende:

[..]
Hee praktisch, het scheelt keuzes maken in dit traject waarin je toch al heel veel keuzes moet maken. T bespaart flink wat kosten van t uitbesteden. Je kan je huis leren kennen als wit canvas, inrichten en dan bekijken welke muren je een kleur wilt geven.
Daar valt wel iets voor te zeggen :Y

quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:43 schreef SQ het volgende:
En als het nou echt als een mission impossible voelt om een muurtje te verven, bel dan mij gewoon op, mag jij een middag mijn kind vermaken en flats ik wel ff een kleurtje op je muur.

Ik wil wel meelunchen dan. :7
Dat is lief O+ Maken we er een fok dreumes/schildermeet van :D

Ik denk dat we voor nu voor een paar accentmuren gaan en dan later kijken of we meer willen. Een voordeel is dat de huiskamer recent gestuct en geschilderd is, dat wordt weer in mindering gebracht op de prijs. Al maak ik me geen illusies dat de prijs lager uit zal vallen, er zit vast wel weer een meerprijs op iets anders :')

We hebben nu een afspraak bij BMN om de badkamer uit te zoeken. Onze aannemer heeft daar goede ervaringen en biedt garantie op de spullen. Voelt wel apart om als particulier bij een groothandel een badkamer samen te stellen :D we gaan het zien!
pi_204455659
Ha, wat een leuk topic! En wat een leuk huis, MaJo :D!

Ik lees mee voor inspiratie, heb al mooie dingen voorbij zien komen O+ (wij zijn net begonnen met de bouw van een huis).
  zaterdag 16 april 2022 @ 19:39:25 #238
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204455743
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 april 2022 19:31 schreef Smart_ass het volgende:
Ha, wat een leuk topic! En wat een leuk huis, MaJo :D!

Ik lees mee voor inspiratie, heb al mooie dingen voorbij zien komen O+ (wij zijn net begonnen met de bouw van een huis).
Dat is altijd een topic waard!
Resistance is futile.
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 14:20:19 #239
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204545066
Zo, er is weer eens wat actie geweest! We zijn net 3,5 uur bezig geweest met het uitzoeken van een badkamer en we zijn er bijna helemaal uit *O*

Het begon lekker, we stonden bij de verkeerde vestiging. Goed voorbeeld dus van hoe onze aannemer communiceert :') Gelukkig was het maar 20 minuten rijden naar de volgende vestiging dus we waren slechts een kwartier te laat. Er werd super met ons meegedacht, flink de tijd genomen en meerdere tekeningen gemaakt. We gaan voor de Claudia opstelling *O* Dus badkamermeubel bij binnenkomst, douche in de hoek, bad daar links van en het toilet zoals het nu is. We krijgen een half vrijstaand bad die in de hoek vastzit aan de muur. 3D tekeningen hebben we helaas niet, het werd op de oude manier op papier getekend.

Maar nu nog het laatste dilemma: de tegels. We hadden een viertal tegels die we mooi vonden maar we twijfelen nu nog tussen de laatste 2. Ik ga voor de donkere variant, mijn man voor de lichte. Zo ziet het eruit:

En dan dus deze 2 paletten:

Mijn voorkeur, hetzelfde zoals op foto 1

En hier de 2 opties naast elkaar:

Bij optie 2 en 3 zie je ook de vloertegel en de witte wandtegel. Daarnaast ook het kleur hout van het badkamermeubel.

Dus kom maar op, #teamMaJo of #teamman? :D
pi_204545715
Ik ben #teamman, maar dat is met name omdat ik gewoon gek ben op die kleur. :D

Fijn dat jullie er grotendeels uit zijn nu!
  dinsdag 26 april 2022 @ 15:48:48 #241
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_204545825
#teamMaJo normaal ga ik voor groen. Maar vind de blauwe sprekender
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_204545859
Ik ben ook #teamman!
pi_204545903
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 15:48 schreef SV-tje het volgende:
#teamMaJo normaal ga ik voor groen. Maar vind de blauwe sprekender
@SV-tje is een wijs mens, ik ga met haar mee :7
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 15:58:33 #244
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204545909
De hele vriendengroep van mijn man, mijn ouders en zijn zus zijn voor zijn kleur. Ik heb alleen mijn broer, zus en @SV-tje in mijn team. Ik denk dat ik ga verliezen :') Ik wacht nog met smart op de mening van @Claudia_x haar stem telt voor 10 O-) En @SQ krijg ik ook wel mee denk ik :s)
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 15:59:14 #245
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204545914
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 15:57 schreef Puala het volgende:

[..]
@:SV-tje is een wijs mens, ik ga met haar mee :7
*O*

Team man: 2
Team MaJo: 2

Keep 'em coming :s)
  dinsdag 26 april 2022 @ 16:03:10 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_204545944
Ik vind het allebei mooi maar als ik moest kiezen werd het de donkere ;)
disclaimer
pi_204546128
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 15:59 schreef MaJo het volgende:

[..]
*O*

Team man: 2
Team MaJo: 2

Keep 'em coming :s)
Ik denk dat t met die van je man wel heel licht wordt allemaal en dat is toch juist wat jullie op dit moment tegen staat in t huis?
pi_204546256
Je hebt daglicht in de badkamer, ga lekker voor de donkerdere kleur tegels
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 17:15:27 #249
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204546563
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 16:03 schreef SQ het volgende:
Ik vind het allebei mooi maar als ik moest kiezen werd het de donkere ;)
Weer een medestander erbij *O* Al is manlief nog steeds dik aan het winnen. Ik hoop nu dat de offerte meevalt want hij geeft wel toe dat kranen in messing mooier staan bij die donkere kleur O-)

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 16:25 schreef Puala het volgende:

[..]
Ik denk dat t met die van je man wel heel licht wordt allemaal en dat is toch juist wat jullie op dit moment tegen staat in t huis?
Het meest lichte gaat al wel uit het huis: de vloeren. In de badkamer komt een donker houten meubel en de douche wordt zwart. Dus dat geeft ook al wat kleur. Maar eens hoor, ik ben zelf wel team donker :Y

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 16:41 schreef Doedezemaar het volgende:
Je hebt daglicht in de badkamer, ga lekker voor de donkerdere kleur tegels
Ook een goed punt :Y

Ik ben met dat lichter blauw bang dat het een beetje eh, Grieks aan gaat doen :@ :')
pi_204546628
Ook team donker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')