En wat als je vraagt welk merk verf ze gebruiken en wat ze voor 9010 in rekening brengen en zelf verf verzorgd? Al zal het ook te maken hebben met dat ze graag in 1 kleur willen zodat ze niet hoeven af te plakken of de spuitmachine schoon te maken/extra rollers te gebruiken. Ik zou daar echt even doorvragen waar de extra kosten inzitten om te kijken of je daar zelf iets in kan betekenen.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
Er zitten een paar gave voorbeelden tussen! Alleen die 2 met behang op het plafond vind ik echt afschuwelijkWat het bij ons wel anders maakt is dat de schuine plafonds pas vrij hoog beginnen, dat geeft toch ook weer een ander effect dan als het bijvoorbeeld net boven je bed al schuin begint te lopen.
Bovendien begint het plafond steeds boven de ramen en loopt dan schuin terwijl je je bed bijvoorbeeld in het midden van de wand zet. Ik weet nog niet goed hoe je dat gaaf kunt accentueren met verf.
[..]
Hoe het nu is is het echt een allegaartje inderdaad. Knalkleuren zonder enige warmte, lelijke behangen, soms ook weer gecombineerd met een knalkleur of zelfs 2 verschillende behangetjes naast elkaarWij willen wel dat er samenhang is, al was het maar door te werken met een kleurenpalet.
Ik heb net even aan de aannemer gevraagd hoe we dat aan moeten geven qua kleuren. We kunnen gewoon een lijstje maken met welke RAL we op welke muur willen alleen.... Zit er wel weer een meerprijs aan andere kleuren dan RAL 9010/9016. Waarom is elke keuze steeds weer duurder![]()
Bij ons zat 't hem juist met name in het afplakwerk, waardoor ook niet alles in 1 dag kon want de ene kleur moest eerst drogen, en in de spuitmachine die weer schoongemaakt moest worden idd. Het levert dus ook wel daadwerkelijk meer werk(uren) op, dus wat dat betreft logisch dat het duurder is.quote:Op woensdag 6 april 2022 16:02 schreef SV-tje het volgende:
[..]
En wat als je vraagt welk merk verf ze gebruiken en wat ze voor 9010 in rekening brengen en zelf verf verzorgd? Al zal het ook te maken hebben met dat ze graag in 1 kleur willen zodat ze niet hoeven af te plakken of de spuitmachine schoon te maken/extra rollers te gebruiken. Ik zou daar echt even doorvragen waar de extra kosten inzitten om te kijken of je daar zelf iets in kan betekenen.
Dit hebben wij ook en wij hebben alleen onze achterwand geverfd.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:50 schreef MaJo het volgende:
*knip*
Bovendien begint het plafond steeds boven de ramen en loopt dan schuin terwijl je je bed bijvoorbeeld in het midden van de wand zet. Ik weet nog niet goed hoe je dat gaaf kunt accentueren met verf.
*knip*
Ik ga het nog eens navragenquote:Op woensdag 6 april 2022 16:02 schreef SV-tje het volgende:
[..]
En wat als je vraagt welk merk verf ze gebruiken en wat ze voor 9010 in rekening brengen en zelf verf verzorgd? Al zal het ook te maken hebben met dat ze graag in 1 kleur willen zodat ze niet hoeven af te plakken of de spuitmachine schoon te maken/extra rollers te gebruiken. Ik zou daar echt even doorvragen waar de extra kosten inzitten om te kijken of je daar zelf iets in kan betekenen.
Goeie ja, ik dacht waarom kost kleur nou extra? Maar het zit hem inderdaad in het meerwerk en niet in de materiaalkosten.quote:Op woensdag 6 april 2022 16:06 schreef Bami het volgende:
[..]
Bij ons zat 't hem juist met name in het afplakwerk, waardoor ook niet alles in 1 dag kon want de ene kleur moest eerst drogen, en in de spuitmachine die weer schoongemaakt moest worden idd. Het levert dus ook wel daadwerkelijk meer werk(uren) op, dus wat dat betreft logisch dat het duurder is.
Maar alsnog balen.
Nu ben ik natuurlijk wel benieuwdquote:Op woensdag 6 april 2022 16:32 schreef BE het volgende:
[..]
Dit hebben wij ook en wij hebben alleen onze achterwand geverfd.
Ik zou wel een foto willen laten zien, maar het is een puinhoop op de nachtkastjes en ik heb even geen puf om alles op te ruimen.![]()
Oh, en bed is afgehaald etc. Niet echt een gezellige inspiratie foto dan.
Als je alles wit doet kun je alle muren + plafonds tegelijk doen. Muren die je in kleur doet moeten apart van de witte muren/plafonds. Dat betekend afplakwerk, droogtijd etc. En is gewoon simpelweg meer werkquote:Op woensdag 6 april 2022 16:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
Goeie ja, ik dacht waarom kost kleur nou extra? Maar het zit hem inderdaad in het meerwerk en niet in de materiaalkosten.
Ik vertelde dit aan mijn man en die had blijkbaar net precies hetzelfde gezegdIk merk dat mijn hoofd een beetje overloopt, ik kan alle informatie niet meer even goed opslaan.
Het was vnml de dressboy naast mijn kant van het bed.quote:Op woensdag 6 april 2022 16:59 schreef MaJo het volgende:
Nu ben ik natuurlijk wel benieuwdMaar dat mag zeker op een moment dat het er gewoon netjes uitziet, geen haast
Dat zou ik dan doen inderdaad.quote:Op woensdag 6 april 2022 17:05 schreef Puala het volgende:
Je zou ook kunnen overwegen om alles gewoon wit te laten maken en zelf kleur te gaan aanbrengen als je er zit. Zo'n muurtje is snel zat geschilderd![]()
Maar waarom zelf doen als het toch al gedaan wordt? Ons kennende zullen we niet snel meer iets doen zodra we er wonen. Zo is het trappenhuis in ons huidige huis na 12 jaar niet helemaal geschilderdquote:Op woensdag 6 april 2022 17:05 schreef Puala het volgende:
[..]
Als je alles wit doet kun je alle muren + plafonds tegelijk doen. Muren die je in kleur doet moeten apart van de witte muren/plafonds. Dat betekend afplakwerk, droogtijd etc. En is gewoon simpelweg meer werk
Je zou ook kunnen overwegen om alles gewoon wit te laten maken en zelf kleur te gaan aanbrengen als je er zit. Zo'n muurtje is snel zat geschilderd![]()
Zo heb ik het inderdaad ook in mijn hoofd voor de slaapkamerquote:Op woensdag 6 april 2022 17:14 schreef BE het volgende:
[..]
Het was vnml de dressboy naast mijn kant van het bed.![]()
[ afbeelding ]
Hee praktisch, het scheelt keuzes maken in dit traject waarin je toch al heel veel keuzes moet maken. T bespaart flink wat kosten van t uitbesteden. Je kan je huis leren kennen als wit canvas, inrichten en dan bekijken welke muren je een kleur wilt geven.quote:Op woensdag 6 april 2022 23:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar waarom zelf doen als het toch al gedaan wordt? Ons kennende zullen we niet snel meer iets doen zodra we er wonen. Zo is het trappenhuis in ons huidige huis na 12 jaar niet helemaal geschilderd![]()
[..]
Zo heb ik het inderdaad ook in mijn hoofd voor de slaapkamerZelf dacht ik ook aan groen, mijn favoriete kleur!
Daar valt wel iets voor te zeggenquote:Op donderdag 7 april 2022 07:47 schreef Puala het volgende:
[..]
Hee praktisch, het scheelt keuzes maken in dit traject waarin je toch al heel veel keuzes moet maken. T bespaart flink wat kosten van t uitbesteden. Je kan je huis leren kennen als wit canvas, inrichten en dan bekijken welke muren je een kleur wilt geven.
Dat is liefquote:Op donderdag 7 april 2022 08:43 schreef SQ het volgende:
En als het nou echt als een mission impossible voelt om een muurtje te verven, bel dan mij gewoon op, mag jij een middag mijn kind vermaken en flats ik wel ff een kleurtje op je muur.
Ik wil wel meelunchen dan.
Dat is altijd een topic waard!quote:Op zaterdag 16 april 2022 19:31 schreef Smart_ass het volgende:
Ha, wat een leuk topic! En wat een leuk huis, MaJo!
Ik lees mee voor inspiratie, heb al mooie dingen voorbij zien komen(wij zijn net begonnen met de bouw van een huis).
@SV-tje is een wijs mens, ik ga met haar meequote:Op dinsdag 26 april 2022 15:48 schreef SV-tje het volgende:
#teamMaJo normaal ga ik voor groen. Maar vind de blauwe sprekender
quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:57 schreef Puala het volgende:
[..]
@:SV-tje is een wijs mens, ik ga met haar mee
Ik denk dat t met die van je man wel heel licht wordt allemaal en dat is toch juist wat jullie op dit moment tegen staat in t huis?quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:59 schreef MaJo het volgende:
[..]![]()
Team man: 2
Team MaJo: 2
Keep 'em coming
Weer een medestander erbijquote:Op dinsdag 26 april 2022 16:03 schreef SQ het volgende:
Ik vind het allebei mooi maar als ik moest kiezen werd het de donkere
Het meest lichte gaat al wel uit het huis: de vloeren. In de badkamer komt een donker houten meubel en de douche wordt zwart. Dus dat geeft ook al wat kleur. Maar eens hoor, ik ben zelf wel team donkerquote:Op dinsdag 26 april 2022 16:25 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik denk dat t met die van je man wel heel licht wordt allemaal en dat is toch juist wat jullie op dit moment tegen staat in t huis?
Ook een goed puntquote:Op dinsdag 26 april 2022 16:41 schreef Doedezemaar het volgende:
Je hebt daglicht in de badkamer, ga lekker voor de donkerdere kleur tegels
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |