quote:Op zondag 6 februari 2022 18:23 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Maar echt serieus geld, bedoelen we toch? Dit is bij elkaar misschien 12-13 miljoen.
Ja als je het zo nuchter nog eens naast elkaar legt ziet het er wat betreft kapitaal op het veld ook niet zo best uit nee.quote:Op zondag 6 februari 2022 18:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
PSV moet ook steeds een goede transfer maken om de boel draaiende te houden. 2020/2021 iets van 20-25 mio verlies. Voor 2021/2022 ook een operationeel verlies, maar dat dichten ze dankzij verkoop van Malen, Rosario en Dumfries.
Financieel directeur heeft eind 2021 nog gezegd dat PSV ook de komende jaren verkopen moet realiseren om operationeel verlies te compenseren.
Dat gaat met de huidige selectie niet mee vallen.
Eigen vermogen van PSV is 17 mio. Dat van Feyenoord 1,5 miljoen.quote:Op zondag 6 februari 2022 19:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja als je het zo nuchter nog eens naast elkaar legt ziet het er wat betreft kapitaal op het veld ook niet zo best uit nee.
Maar er zijn wel duidelijk meer reserves, denk dat het eigen vermogen van PSV een stuk hoger ligt.
Anyway, de verschillen kunnen wat er ook gebeurt pas gemaakt worden bij structurele Champions League-inkomsten.
Het gaat over waarde van het team en dan noem je een groot talent niet die al voor Colombia speeltquote:Op zondag 6 februari 2022 18:31 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Ben jij er zo eentje die als een ander een speler niet net zo goed/slecht vindt als jij, dat het dan niet anders kan dan dat die ander geen voetbal kijkt?
Feyenoord is PSV voorbij op alle frontenquote:Op zondag 6 februari 2022 19:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Eigen vermogen van PSV is 17 mio. Dat van Feyenoord 1,5 miljoen.
Als Feyenoord CL speelt en PSV maakt geen transfers, dan verliest PSV behoorlijk wat terrein, denk ik.
PSV zal het stadion ook nog wat moeten zien uit te breiden. Al heeft Feyenoord ook stadionperikelen.
Dat vind ik niet. Nu niet. Als Feyenoord de sores rondom het stadion oplost, 1 of 2 jaar CL speelt en wat transfers kan doen, dan wel natuurlijk.quote:Op zondag 6 februari 2022 19:20 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Feyenoord is PSV voorbij op alle fronten
De verschillen zijn dan toch kleiner dan ik altijd dacht. En eigenlijk is dit dus al 25 jaar zo. Feyenoord heeft al 25 jaar nauwelijks transferbudget, maar ondanks dat spelen ze al wel 25 jaar (gemiddeld) top 3 en was het verschil lange tijd helemaal niet zo groot met PSV en Ajax. 1 goede transferzomer en het verschil was alweer geminimaliseerd. Zo kon het gebeuren dat Feyenoord het ene jaar 10-0 verloor van PSV en het volgende seizoen er weer doodleuk boven eindigde.quote:Op zondag 6 februari 2022 19:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Eigen vermogen van PSV is 17 mio. Dat van Feyenoord 1,5 miljoen.
Als Feyenoord CL speelt en PSV maakt geen transfers, dan verliest PSV behoorlijk wat terrein, denk ik.
PSV zal het stadion ook nog wat moeten zien uit te breiden. Al heeft Feyenoord ook stadionperikelen.
Ik besef me nu pas dat een zin als "... is ... voorbij" sowieso vrij zinloos is als het verschil in 1 transferzomer weer kan worden rechtgetrokken. Dat betekent dat Feyenoord na het kampioensschap van 2017 PSV niet voorbij was omdat ze de selectie slecht versterkten enquote:Op zondag 6 februari 2022 19:20 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Teletekst pagina 819 is het hier niet mee eens.quote:Op zondag 6 februari 2022 19:20 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Nee, dit kan niet.quote:Op zondag 6 februari 2022 18:23 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Maar echt serieus geld, bedoelen we toch? Dit is bij elkaar misschien 12-13 miljoen.
Ja, kijk hoe snel Ajax uit is gelopen op PSV. PSV draaide met name Europees ook veel meer dan Feyenoord. Als dat wegvalt.quote:Op zondag 6 februari 2022 19:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik besef me nu pas dat een zin als "... is ... voorbij" sowieso vrij zinloos is als het verschil in 1 transferzomer weer kan worden rechtgetrokken. Dat betekent dat Feyenoord na het kampioensschap van 2017 PSV niet voorbij was omdat ze de selectie slecht versterkten en
PSV dat in zomer weer kon rechttrekken en het betekent ook dat je momenteel nauwelijks kunt zeggen dat PSV (veel) verder is dan Feyenoord. Het scheelt de laatste jaren gewoon niet zoveel.
@:halcon
ik denk niet dat hij geen geld oplevert, maar absoluut geen gakpo-bedrag (ooit), maar prima als dat wel gebeurt natuurlijk. Je lijkt een beetje humeurigquote:Op zondag 6 februari 2022 19:12 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Het gaat over waarde van het team en dan noem je een groot talent niet die al voor Colombia speelt
Ja, eens. Ajax heeft jarenlang de Champions League-gelden opgepot en daarna ook nog extreem veel (belachelijk veel zelfs voor een Nederlandse club) transfergeld opgehaald.quote:Op zondag 6 februari 2022 20:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, kijk hoe snel Ajax uit is gelopen op PSV. PSV draaide met name Europees ook veel meer dan Feyenoord. Als dat wegvalt.
Feyenoord maakt nu ook een goede deal met de leverancier van de shirts bijvoorbeeld. Stel dat ze 1 - 2 jaar CL spelen en wat goede verkopen hebben, dan winnen ze veel terrein op PSV. Bakken ze er Europees niks van en lopen wat spelers die op moeten leveren uit hun contract, dan is die voorsprong net zo snel weer verkwanseld.
Daarom zie ik het ook somber in voor PSV. Gezien het verschil in begroting, lijkt het me onwaarschijnlijk dat de komende jaren PSV vaak kampioen gaat worden. Ajax zal normaal gesproken de komende jaren elk jaar een betere selectie hebben dan PSV. En de selectie van PSV zit ook niet bomvol met allerlei parels die de komende jaren flink groeien en geld op gaan leveren.
Feyenoord heeft natuurlijk jarenlang ook al moeite gehad om het begrotingsverschil met bv. AZ uit te drukken in verschil op de ranglijst.
quote:Op maandag 7 februari 2022 00:10 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Als hij maar niets naar Maddy gaat sturen dan, dan pakken we hem
Dat zou wel een vooruitgang betekenen.quote:
quote:Op maandag 7 februari 2022 09:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zou wel een vooruitgang betekenen.
Begrepen dat John de Jong ook graag dickpics zou sturen, maar ja, hij heeft geen netwerk hè
Gakpo zal uiteindelijk wel voor 25 miljoen weg gaan dat zal Sinisterra niet halen.quote:Op zondag 6 februari 2022 22:22 schreef Ciscus het volgende:
[..]
ik denk niet dat hij geen geld oplevert, maar absoluut geen gakpo-bedrag (ooit), maar prima als dat wel gebeurt natuurlijk. Je lijkt een beetje humeurig
Ze kunnen alleen niemand vinden die die aftrek wil verzorgen.quote:Op maandag 7 februari 2022 08:56 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
60 punten aftrek zou terecht zijn.
Ten Hag voor Schmidtquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |